Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבות מעניינות אותי - מה צריכת דלק ריאלית של רכבת?


nimrod7676

פוסטים מומלצים

רכבת ישראל הזמינה בינתיים 62 קטרי חשמל, עם אופציה ל-32 נוספים.

 

מכל מה שמתואר בשרשור הזה, קטרים חשמליים נשמעים כמו עולם שכולו טוב, ממש חזון אחרית הימים, מה שגורם לי לתהות (ואני מקווה שלא פיספסתי את זה היכנשהו בשרשור) מה החסרונות שלהם? בנוסף, אם הם חסרים לחלוטין יכולת הנעה עצמית, מה הם עושים במקרה - שאני מניח שקורה פה ושם - של בעיות באספקת החשמל (ניתוק כבל, קצרים, שביתה - אני מניח שיש לא מעט סיבות שיכולות לגרום לצרות באספקה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אכן לקטר חשמלי רק יתרונות והם נמצאים בשימוש בעולם כבר סדר גודל של 100 שנים. אבל, כשיש תקלה באספקת חשמל הקטר החשמלי לא עובד. במקרים אלו עוברים לקטרי דיזל.

 

----------------------------------------------------

האמת, לא ממש מעניין איזה טלפון יש לכם. משתמשי Tapatalk, כנסו בבקשה ל Settings -> Signature ותעבירו למצב כבוי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קטר חשמלי שמקבל הזנה מהגריד יכול למשוך חשמל בצורה הרבה יותר יעילה מאשר מנוע הדיזל.

 

מה מתח ההזנה המתוכנן לרשת?

יש יותר מגררה אחת על הכבלים המזינים לכל קטר?

 

תודה, יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה מתח ההזנה המתוכנן לרשת?

יש יותר מגררה אחת על הכבלים המזינים לכל קטר?

 

תודה, יוסי

 

מתח ההזנה יהיה 25kv AC על 50HZ

לא הבנתי למה הכוונה במגררה. אם אתה מתכוון לפנטוגרף, אז יהיה שניים לכל קטר, אבל רק אחד יפעיל בעל זמן נתון את הרכבת.

 

לגבי חשמל - הרשתות האלה אמינות מאוד. בנוסף, לקטרים יש מנועי דיזל לשעת חירום שיאפשרו להעביר את הרכבת לתחנה הקרובה במקרה חירום

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכל מה שמתואר בשרשור הזה, קטרים חשמליים נשמעים כמו עולם שכולו טוב, ממש חזון אחרית הימים, מה שגורם לי לתהות (ואני מקווה שלא פיספסתי את זה היכנשהו בשרשור) מה החסרונות שלהם?

 

החסרון הגדול שלהם זה...תוספת תשתית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי חשבוני בהתבסס על הערכים שרשמת, ברשת חד-פאזית ימשוך הפנטוגרף בהספק שיאי (של הקטר) משהו הקרוב ל-250 אמפר ואם ההזנה תלת-פאזית משהו הקרוב ל-145 אמפר.

אז מהו סוג האספקה ברשת?

איך מתגברים על בלאי שבטח נוצר לכבלי ההזנה?

נקודה אחרת היא מהו מתח ההזנה של מנועי ההסעה בקטר? האם יש שנאי המפחית מתח למנועים? כי אם כן, והוא שנאי קלסי, משקל הנחושת בו ודאי גבוה מאד ומקזז חלק ממשקל מנוע הדיזל והגנרטור שבדיזל.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי בלאי של כבל ההזנה:

 

האמת שכל המידע שלי הוא די עתיק ולכן יכול מאוד להיות שהיום יש משהו חדש.

 

אבל, בעיקרון היו מייצרים את החלק של הפנטוגרף שנוגע בכבל הזנה מפלדה מאוד רכה, ככה שבעיקר הוא היה נשחק ומוחלף כל כמה זמן ולא הכבל. בנוסף, הכבל סלול מעל המסילה בזיג-זאג כדי לא לשחוק את הפנטוגרף בנקודה מסויימת אלא בכל הרוחב שלו.

 

----------------------------------------------------

האמת, לא ממש מעניין איזה טלפון יש לכם. משתמשי Tapatalk, כנסו בבקשה ל Settings -> Signature ותעבירו למצב כבוי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באופן כללי, אין לקטרי חשמל חסרונות ממשיים, ולא רק שהרכבת עצמה תצטרך לסחוב פחות משקל (מינוס משקל של גנרטור דיזל גדול+המון דלק)

בנוסף, גנרטורי דיזל ניידים כמו אלו ברכבות מציעים יעילות של קצת פחות מ 40%, תחנות כוח עם טורבינת גז מודרנית= משהו כמו 60-62%

יש פה המון אנרגיה שנחסכת, המון דלק שנחסך, המון זיהום שלא משתחרר לאוויר, והמון כסף שאפשר לחסוך.

אבל במדינת ישראל לא רואים מעבר לקצה של האף, מעדיפים לא להקים תשתית יקרה עכשיו כדי לחסוך לטווח הארוך, אלא לחסוך עכשיו על הקמת התשתית ולדחות את הקץ למתי שרק אפשר- ואז להשאיר את מחזור ההנהלה שאחרי כדי להתמודד עם הבעיות הכלכליות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשוויץ יש קטרים חשמליים כבר מ-1920. אני לא מצליח לאתר מתי בדיוק החישמול הושלם שם, בין השאר עקב השימוש בקטרי דיזל למשא, אבל משנות ה-70 זה כבר בסביבות ה-90 אחוז ומעלה.

לא הוגן להשוות את המדינה הכי מתקדמת מבחינת רכבות לישראל, אבל מעניין שלפחות בתחום הזה הם חוסכים אנרגיה ונמנעים מזיהום כבר קרוב ל-100 שנים.

צחוק הגורל הוא שדווקא הירוקים מנסים בכל כוחם לסגור את הכורים הגרעיניים בשוויץ שפועלים במרץ משנות ה-70 ומספקים את עיקר החשמל...

 

אגב, הייתה להם קריסה נרחבת בתשתית ב-2005, אנסה לאתר קישור סביר.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הירוקים השויצרים.

 

טוב מאד כדאי לדעת מה השויצרים ה"נקיים" עושים לריין ולכל מי שחי בקרבתו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו יודע מה קורה עם מסילה לאילת? לפי מה שהבנתי הפרויקט הזה בוטל לחלוטין, אבל לפי ויקיפדיה הוא בתהליכים..

 

הפרויקט הנל באופן שמקדמים אותו לא כלכלי בעליל.

אם היו מתכננים את המסילה לתכן של 100 קמ״ש מקסימום ויעוד משאות, אז היה אפשרי לסלול אותה בעלות נמוכה יחסית והדבר כבר היה מושלם. רכבת הנוסעים הייתה נוסעת כ-3-4 שעות, מה שהיה בהחלט מספיק כדי לחסל את רוב האוטובוסים שנוסעים עכשיו על קוי אילת וכן את רוב הטיסות.

 

הבעיה שמתכננים את המסילות למהירות גבוהה של 200+ קמ״ש מה שדורש השקעה נוספת של מיליארדים על גשרים, מנהרות, תשתית יעדוית וכ״ו. בזבוז טוטאלי של מיליארדי דולרים לא רלוונטים. לא מדובר פה על חיבור של ערי מטרופולין גדולות, בסך הכל עיירה קטנה וחוף ים.

 

להגיד את האמת, כנראה שהסיבה שמתכננים את הקו למהירות הנ״ל היא כדי שהוא לא יבנה אף פעם...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי שיש גם קטע עם המיצרים. ברגע שתהיה מסילה, אוניות יוכלו לעגן באילת, לפרוק סחורה ומישם ברכבת לאשדוד וככה להמשיך לים התיכון, בלי לעבור בסואץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי שיש גם קטע עם המיצרים. ברגע שתהיה מסילה, אוניות יוכלו לעגן באילת, לפרוק סחורה ומישם ברכבת לאשדוד וככה להמשיך לים התיכון, בלי לעבור בסואץ.

 

לא יקרה לעולם, לא כלכלי. מדובר בפריקה בנמל אילת (שהוא בגודל של מרינה בינונית ולא יכול לשרת ספינות גדולות), שינוע על גבי רכבת והעמסה מחדש בנמל אשדוד/חיפה. וזה מול מעבר אוניה ללא העמסות ופריקות כלל דרך נתיב מים קיים.

מקסימום, המצרים יוזילו קצת את האגרה וזהו...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי שיש גם קטע עם המיצרים. ברגע שתהיה מסילה, אוניות יוכלו לעגן באילת, לפרוק סחורה ומישם ברכבת לאשדוד וככה להמשיך לים התיכון, בלי לעבור בסואץ.

זה קרוי "הגשר היבשתי" ופעל, באמצעות משאיות, בשנים בהן תעלת סואץ לא פעלה. משהו כמו 15-20 שנה אחרי מלחמת ששת הימים. מאז שהתעלה נפתחה אין בזה יותר צורך.

 

במקביל פעל גם צינור הנפט מאילת לאשקלון (קצא"א) שהזרים נפט שמקורו במפרץ הפרסי - כנראה בעיקר, אבל לא רק, איראן - ממיכליות שעגנו באילת למיכליות שעגנו באשקלון. באותה תקופה מיכליות הנפט מצחו למימדים אדירים והיו מפליגות סביב כף התקוה הטובה, במקום המיכליות בעלות ממדים מוגבלים שעברו בתעלת סואץ עד 1967.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...