Jump to content

קורן בן אשר

  • פרסום הודעות

    1,644
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

201 טוב

3 עוקבים

אודות קורן בן אשר

  • דירוג
    נהג שודים (> 1000 הודעות)

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    vtec 9

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. 1. איזה רכב (דגם, שנה, מנוע)? 2. כמה ליטרים תדלקת, ואיזו כמות הייתה קודם לכן במיכל?
  2. כתבתי בזמנו פוסט די מפורט. מצ"ב. אני עושה טיפולים שוטפים לבד + דברים קצת יותר מורכבים במוסך גבע. זה לעת עתה. בענייני תקלות, הסוג הכי נפוץ זה כמובן בעיות במחשב גיר (רלוונטי לתיבה הרובוטית כמובן, אם יש לך ידנית - הרווחת). מעבר לכך, מערכת החשמל והמחשביזציה די רגישה. יש טפטוף מסויים של תלונות, פה ושם, בנושא נורות ותקלות שצצות בלוח שעונים ומובילות לדיאגנוסטיקה יקרה וממושכת לעתים ללא פתרון. נתלתי בכמה מקרים כאלה. יש לי תחושה לא מבוססת שחלק ניכר מהבעיות נגרם מהתעסקות במערכת החשמל (קודניות והתקנות מקומיות) או עבודה רשלנית (נניח ניתוק מצבר מרכב מונע לצורך החלפתו). שורה תחתונה, זה לא רכב לסנדל
  3. גם אני זוכר מחיר יותר צנוע. עלה לי כמדומני סביב 5K כולל החלפת משאבת מים מקורית שהוספתי ביוזמתי וכן כולל טיפול גדול באותה הזדמנות. וזה היה במוסך תלפיות בנשר, מורשה יבואן.
  4. @Amit Gtr אתה וודאי מתכוון למורשה יבואן לעומת מוסך שאינו מורשה יבואן. מורשה יבואן עובר הדרכות ספציפיות על הרכב, יש לו ציוד מקורי לטיפול ברכב וגישה למאגרי מידע של היצרן. תיאורטית יש לו יתרון בסוגים מסויימים של עבודות, בפועל ישנם מוסכים מתמחים שאינם מורשי יבואן ועם זאת עולים עליהם ברמת המקצועיות. שאפט למיטב ידיעתי לא מתעסק בדיזליות, זה מה שהם אמרו לי בטלפון בזמנו. ממליץ לבדוק עם מוסך גבע בת"א. באזור חיפה - שמעתי וקראתי חוות דעת חיוביות מאוד על מוסך אנרג'י באזור הצ'קפוסט כמדומני, רק לבדוק איתם מראש אם הם מוכנים לבצע עבודה כזו.
  5. לפני כעשור התגוררתי כסטודנט מספר שנים באחת המדינות הנורדיות, כשחזרתי היו לי כמה חודשים קשים של קשיי הסתגלות. יותר מהנהיגה הפריעו לי תרבות הקומבינות, יחס לא ענייני מנותני שירות ובעלי מקצוע, הפלישה המתמדת למרחב האישי, תחיבת אף והערות קנטרניות. מצב בטחוני, לחץ כלכלי וחום אלה תירוצים מהישבן, המצב הבטחוני לפני שישים שנה היה קשה עשרות מונים, לחץ כלכלי ממש לא ייחודי לישראל, וחום... בטח, כי ביוון ובספרד ובדרום ארה"ב לא חם בקיץ. בקיצור זה חיפוש מטבעות מתחת לפנסים, את התשובה יש לחפש בגורמים אחרים, לגבי חלקם יש לי היפותזה שלא אכתוב כאן. צפיפות היא כמובן גורם משמעותי, שים מסה של בנ
  6. פחנועים שעבר זמנם. מי שמחפש רכב לשטח רך לסופ"ש - קביל. ספציפית לגבי הטריוס: מאוד מתאים להסתובבות עירונית, נסיעות קצרות עד רבע שעה נניח. לנסיעות בין עירוניות: לא, לא ועוד פעם לא בכל הסעיפים. לא בכוח מנוע, לא בצריכת דלק, לא בהתנהגות כביש, לא בבטיחות, לא בנוחות מושבים, לא בשיכוך ולא בבידוד רעשים.
  7. זה בערך כמו לשאול מה היתרון של מכונת כביסה. 👍 עם של עצלנים, אני תמיד בונה על זה.
  8. זה צריך להיות ברור שמדובר ברכב low cost ספרטני על כל המשתמע מכך. מה שמשלמים זה מה שמקבלים.
  9. לא מכיר את הדאסטר דיזל ממושב הנהג, אבל המנוע אותו מנוע שאצלי בפלואנס. בשנים האלה אין אוריאה. אין השלכות גורפות לדיזל מול בנזין (דיזל הוא האופציה המועדפת במקרה של הדאסטר). הדיזל ותיק מאוד, אמין ומוצלח. הבדלי עלויות בסדר של 100-200 ש"ח לטיפול לפה ולשם מבחינתי זה קקי של ג'וקים וכל ניסיון לעשות חישובים על השקל בעיניי חסר טעם. מבחינת הטסט יש הבדל של ... בערך שבעה שקלים למיטב זכרוני - בעלות הבדיקה עצמה. האגרה מזמן לא תלויה אם זה בנזין או דיזל.
  10. מה פתאום, מעכשיו תקבל עדכונים OTA ... אני קיבלתי את השני אתמול. הייתי אמור לקבל ביום חמישי, אבל בדקה התשעים נשלחנו לבידוד ובילינו את הסופ"ש בתחיבת מטושים לאף (פעמיים). אני עכשיו עם מעין "שפעת אפצ'י" עם חום קל, חלושעס וקצת כאבי שרירים. לא מפתיע.
  11. נו באמת פבל. לך לעמוד בפינה. הגיל הממוצע של רכב בישראל הוא (נניח) 6.7 שנים, זה לא אומר שאורך החיים הממוצע הוא כנ"ל. (הגיל הממוצע של תושבי ישראל הוא... משהו סביב 30 אני מנחש, אבל תוחלת החיים היא מעל 80 שנים.)
  12. אני לא מבין למה אתם מתרגשים כל כך מקשקושים של עורכי דין. בשביל זה משלמים להם, להפציץ בטענות מן הגורן ומן היקב בתקווה שמשהו יידבק. אם הייתה תביעה יצוגית בנושא מנועים שהולכים, היו טוענים "ברור לכל בר דעת שאורך החיים של מנוע הוא שנתיים /או 40K קילומטרים", ואם הייתה נשברת דוושה, היו כותבים שבכלל אמורים ללחוץ עליה עם היד ולא עם הרגל. ככה זה.
  13. מצויין. מדגים היטב שבאופן מעשי בצמיגי רכב הנפח כמעט ולא משתנה ולכן הלחץ גם הוא כמעט לא משתנה. הוא מקבל הפרש של חצי psi שזה קצת יותר מאחוז במקרה שלו. אני מצפה שבצמיגי רכב סטדנרטיים תתקבל תוצאה דומה. תוצאות הניסוי הביתי הזה מתאימות גם לחישובי נייר ועפרון כאן: https://physics.stackexchange.com/questions/132892/does-car-tire-pressure-change-with-weight-of-car-load. שורה תחתונה: באופן מעשי אין הבדל משמעותי אם בודקים את הלחץ בצמיג כשהוא ללא עומס או עם עומס.
  14. תודה על העדכון. מצטער לשמוע, אבל זה לא מפתיע, שמעתי על מקרים דומים. תן לי לנחש, החליף מצבר עם מנוע מונע ללא מצבר גיבוי? כפי שכתבתי, לא לתת לסנדלרים להתעסק עם הרכבים האלה! מקווה שמעכשיו יהיה אצלך שקט תעשייתי. תקפיד על טיפולים בזמן (רצוי להכפיל תדירות החלפת שמן) וחלקים וחומרים מליגה ראשונה בלבד. ד.א., לגבי המחירים בהצעת מחיר שצילמת. קודם כל זה כולל טיימינג שזה כבר 2K ש"ח לפחות בתור התחלה. לדעתי היה כדאי להחליף משאבת מים באותה הזדמנות. לגבי הבלמים, (1) תבדוק תמיד האם צריך באמת להחליף כל הרפידות/צלחות. החלפה שלא לצורך מאוד אהובה על מוסכים (במיוחד מורשי יבואן). (2) לגבי הצלחות האחוריות, ז
×
×
  • תוכן חדש...