Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיאט איביזה ידני - REF ,FR, SPORT, מה ההבדלים מה מומלץ, עד כ25K+-


arik100

פוסטים מומלצים

בתאריך 29.4.2024 בשעה 11:27, razi_pazi כתב:

 

אתה כותב שאתה לא יודע אבל בתכלס נותן את התשובה. אתה לא מנסה לחסוך והם כן מנסים לחסוך. זה כנראה ההבדל.

 

בכל מנוע אופי הנהיגה משפיע ובמנועי טורבו הפער גדול מאוד.

 

יש לי סיוויק 1.5 טורבו. בנהיגה רגועה במיוחד בינעירונית מגיע ל 1:18 ואפילו יותר. בנהיגה קצת יותר משוחררת (אבל לא תובענית) יורד ל 1:13 בערך ובנהיגה נמרצת אפילו פחות.

בעיר ההבדלים אפילו יותר משמעותיים

 

מסכים איתך. בתקציבים הללו אמינות חשובה מביצועים. וגם מצריכת דלק

ואיך הסיביק? גם ידנית או אוט?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 28.4.2024 בשעה 13:40, arik100 כתב:

וגם 1.0 וגם 1.2 זה טורבו?

כן

מבחינת ביצועים הם די דומים. אני מאוד נרתע מהרעש של ה- 1.0 (תקח אחד לנסיעת מבחן ותעלה מעל 4K סל"ד). אם אתה לא הולך ללחוץ - זה לא יטריד אותך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, arik100 כתב:

?? מה?

זה אמור להיות בדיוק ההפך

איזה שנה יש לך? יש לה מחלות כלשהן?

זה גם התלבטות מבחינתי

 

מה אמור להיות הפוך? 

אני חושב שהתכוונת שידני אמור להיות חסכוני מאוטומטי.

 

אם זו היתה כוונתך אז אתה ממש ממש לא מעודכן. זה היה נכון פעם.

באוטומטי הישנים היו 3 או 4 הילוכים. ובידני יותר. אז הידני הציע יותר אפשרויות לבחירת הילוך ואז לשמור את המנוע בטווח היעיל. היום זה כבר לא נכון. הידני זה בד"כ 5/6 הילוכים. והאוטומטי משתנה אבל הרבה פעמים יותר מ 6. וברציף כמו בסיוויק אז בכלל אינסוף יחסי העברה ובוודאי אופטימלי יותר מבחינת צריכת דלק 

 

יתרונות נוספים של הידני אבדו מול התיבות החדשות. מעט אובדן כח בהעברה בחדשות. בגלל מעבר לרובוטי אני חושב. אבל יש כאן מומחים גדולים ממני.

כמו כן אני חושב שהאוטומטיות פעם הוסיפו לרכב משקל והיום פחות.

 

בקיצור ידני לא חוסך היום דלק מול רוב האוטומטיות (למעט במעט רכבים עם תיבות אוטומטיות  ישנות. בד"כ רכבים קטנים וגם זה נעלם)

 

מאותן הסיבות ידני גם לא מספק ביצועים עדיפים.

 

שלי שנת 2020. בשנה הזו הידני היה הזמנה מיוחדת. אני קניתי כמשומשת לפני 8 חודשים. 1500 האצ'בק.

 

יש מחלה מוכרת של חדירת דלק לשמן של הרכב. מה שגרם לעליית מפלס השמן. זה טופל ב 2019 אני חושב. שינו משהו בניהול מנוע.

זה גם פחות דרמטי בארץ כי באקלים קר. 

אבל עדיין זה רכב שדורש החלפות שמן מרובות. מקבלים התראה במחשב הרכב. לי יוצא בערך ב 9000 ק"מ.

 

מעבר לזה אין מחלות שאני מכיר.

הכוונה ל 1.5 ליטר. הליטר בעייתי.

 

עניין קטן הוא שתא המטען פחות גדול ממה שאמור/נחזה להיות.

 

בביקורות בחול הסיוויק מצטיינת בתא מטען הגדול בקטגוריה. שקטן רק מהאוקטביה. וגם במעט. אבל יש שני עניינים.

יש שתי וריאציות לאגזוז. שניים חבויים בצד. או כמו אצלי 2 צמודים במרכז. בארץ זה לפי נפח מנוע (1.0 בצדדים. 1.5 במרכז). בחול זו אופציה לבחירה.

עניין נוסף זה גלגל ספייר. בחול זה לא תמיד קיים.

שני הדברים הללו אוכלים מנפח תא המטען. הם אחד מעל השני והרצפה מוגבהת.

זה לא קריטי כי עדיין תא המטען מספיק בהחלט. אבל אם מישהו מחפש את תא המטען הענק בפירסומים מחול הוא יתאכזב.

 

הרכב מאוד נמוך. לי זה טוב.  אני אוהב. אבל כולם מתלוננים.

 

המזגן טוב בהחלט. אבל לא מהמקפיאים.

 

הרכב מאוד מהיר למשפחתית שאינה ספורטיבית. בודאי שבידני זה מתגמל.

 

הרכב מכוער ממש. אפשר להתנחם בכך שלא רואים את זה מבפנים.

 

מבחינת איכות פלסטיקים ואבזור וכו אני מבין שפחות מצטיין. אבל אני ממש אדיש.

 

מהשנים הללו זו פחות או יותר הידנית המשפחתית היחידה עם מערכות בטיחות אקטיביות מספקות.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, razi_pazi כתב:

בקיצור ידני לא חוסך היום דלק מול רוב האוטומטיות (למעט במעט רכבים עם תיבות אוטומטיות  ישנות. בד"כ רכבים קטנים וגם זה נעלם)

יש עדיין רכבים עם גיר פלנטרי (אפילו 6 או 8 הילוכים), שאני מניח שגרסה ידנית, אם הייתה קיימת - הייתה יותר חסכונית (לפחות במקרה של פלנטרי 6 הילוכים). זה לא רק עניין של כמות יחסי העברה, אלא גם עניין של הממיר מומנט שמבזבז חלק מהכוח.

בתאריך 27.4.2024 בשעה 14:05, arik100 כתב:

איך הוא בהשוואה לFORD FIESTA?

אני עם פיאסטה ידנית 2012.

מבחינת אמינות - אם משווים למנוע 1.4 אז שתיהן אמינות באותה מידה. למנוע 1.2 טורבו יש לפעמים צריכת שמן יחסית גבוהה (במיוחד בגיל 10+), הוא קצת פחות אמין מה1.4.

 

הפיאסטה חלשה יותר מהאיביזה (גם מהגרסה עם המנוע 1.4 האטמוספרי, ויותר משמעותי ביחס למנועי טורבו), אבל מבחינת התנהגות כביש אני מעדיף אותה.

יש לה היגוי מעולה, הרכב יושב יציב על הכביש, וגם הנוחות עדיפה לדעתי.

 

כשמתחשבים גם במחיר הזול יותר של פיאסטה, אני בחרתי בה (הייתי בהתלבטות דומה).

  • אהבתי 1

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בהתלבטות בין פיאסטה,איביזה ידניות או סיביק אוט' 

פיאסטה זה הבחירה הכי זולה 

סיביק בוא נגיד עד 30K ,  אני לא רוצה לעשות ביטוח מקיף.

היום אני מגיע מקורולה 09 אוט' מלא

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה שוקל איביזה, סקודה פאביה זהה לה מכנית. יש לה יתרונות של תא מטען יותר גדול, ושהיא לא נתפסת כ"אוטו של צעירים", ולכן פחות סביר שהתעללו בה.

 

אגב, פיאסטה גם יותר בטיחותית מהאחיות לבית ואג (5 כוכבים במבחן ריסוק, ו7 כריות אוויר).

עריכה אחרונה על ידי שחר 1

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...