Jump to content

Golf_91

  • פרסום הודעות

    93
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

5 נייטרלי

אודות Golf_91

  • דירוג
    נהג חדש (> 40 הודעות)
  1. לפי מה שראיתי כל מוצר בסדר גודל של 2DIN יכול להתאים לך, בתנאי שזה מגיע עם מסגרת מתאימה. הגודל יכול להיות 7' או 8' ואפילו ראיתי 9'. מוזמן להסתכל בקישורים הבאים: 1, 2, 3.
  2. באפשרותך לרכוש מסך קטן שישב בפינת הדשבורד ויציג את מה שרואה המצלמה. או לחלופין לרכוש מראה עם מסך (ראה קישור) אם כי אני פחות ממליץ על האופציה הזו וחושב שעדיף להישאר עם המראה המקורית.
  3. ברצוני להמליץ גם על מוסך מוטי ניסים. בהחלט מגיע לו לקבל עוד פרסום. חיפשתי מוסך המתמחה ברכבי GM / אופל והגעתי אליו עם הרכב שלי (אופל אסטרה). מוטי הוא איש מקצוע שלא פוגשים כל יום. מקצועי מאוד ובעל ניסיון של 25 שנה במכונאות וחשמל. אמין וישר כמו סרגל. מדובר במוסך קטן עם יחס אישי. הוא זיהה במיומנות את התקלה ותיקן בדיוק את מה שצריך, מבלי לנסות לחפש תקלות שלא קיימות. בנוסף הוא פינה זמן כדי להסביר לי כל מיני דברים שהוא יודע על הרכב, תקלות ידועות וכו'... בנוסף לתקלה שהייתה ביצעתי טיפול 10k. מיד כשהגעתי למקום התחילו לעבוד על הרכב. תוך שעה וקצת יצאתי משם מרוצה ובמחיר הוגן לחלוטין! רק רוצה לציין שבמוסך זה מטפלים בכל סוגי הרכבים. ממליץ בחום.
  4. תודה לכם. אכן זה מפריע לא רק בעין, אלא גם בעת המגע והאחיזה בהגה. עסק מבאס. אנסה לשקם את ההגה באמצעות תכשיר שיש אצלי שנקנה מאוטוסטור. אם לא ילך, אפנה לפתרון של תפירת כיסוי חדש.
  5. היי, רכשתי לאחרונה אופל אסטרה. על ציפוי העור של ההגה ישנו מעין חספוס כזה, כמו שניתן לראות בתמונות. כשמעבירים על זה מגבון לח, המגבון נהיה שחור. האם קרה למישהו? הייתי שמח לדעתכם זה בלאי / קילוף של העור. וכמובן האם ניתן לתקן או שזה כבר אבוד.
  6. כמובן שכל רכב נבדק לגופו ואני מוכן להתפשר על הרבה דברים, אבל כנראה שלעולם לא ארכוש רכב סדאן. פשוט לא מתחבר למרכב הזה.
  7. לילה טוב, אני בוחן את האופציה של רכישת גולף מהדור החמישי (2004-2009) עם המנוע FSI 2.0. אין הרבה כאלה בלוח, אך בכל אופן אשמח אם מישהו שהחזיק בעבר את הרכב יכול לתת חוות דעת בנושא של אחזקה, צריכת דלק, ביצועים וכו'... כמו כן, האם ידוע למישהו האם הרכב משודך ל-DSG6 או לגיר אחר? תודה מראש
  8. בדיוק. מאזדה 3 הייתה יכולה להיות מכונית מאוד נחשקת בעיניי אם היא לא הייתה מציפה את כבישי ישראל תודות לחברות הליסינג.
  9. לפי הפרדוקס של ברס, הוספת כבישים לא בהכרח משפרת את זרימת התנועה, ואף יכולה לעשות את ההפך ולהחמיר אותה.
  10. בשנים האחרונות נהוג בקרב רוב הרוכשים שמגיעים לקנות רכב באולם התצוגה או בלוחות, שרווקים ירכשו מיני ומשפחות צעירות יבחרו בג'יפון. כך שסיגמנט המיני חזק מאוד בישראל, והפיקנטו הפכה להיות מובילת הקטגוריה הזו. כיצד? כמה סיבות, לפי דעתי: 1. היא הגיעה בתזמון מושלם - בתחילת העשור, כאשר רכבי מיני הפכו לפופולריים בארץ. 2. עיצוב מושך עיניים שקורץ לצעירים. 3. המותג קיה שהיה אז בתנופה, ושידר סולידיות ואמינות. 4. מחיר עממי ו-VFM. כמובן שכל אלו מנקודת מבטו של הרוכש הממוצע שאינו מגלה הבנה רבה בעולם הרכב. תוך זמן קצר מהשקתו ב-2011 הרכב הפך פופולרי מאוד, ותופעת העדר (או: "חבר מביא חבר") העלתה לשחקים את נתוני המכירה, עד שביסס את מקומו במקומות הראשונים בטבלת המכירות.
  11. ערב טוב. כבר קרוב לעשור שכמעט כל נהג על הכביש מחזיק בטלפון חכם ובו אפליקציית "Waze", שיכולה לתת לכל מבקש תמונת מצב מדוייקת להפליא של התנועה בדרכים - וזה כולל פקקי תנועה, תאונות, חסימות וכו'... ולמרות זאת, דיווחי התנועה בתחנות הרדיו השונות עדיין כאן, וכנראה לא יעלמו בזמן הקרוב. האם אתם נעזרים בדיווחי התנועה מן הרדיו? ואני לא מדבר על אלו שעובדים במשרות נהיגה שונות וחיים על הכביש, אלא על כל אדם ממוצע שנוסע בבוקר לעבודה וחוזר בערב הביתה. האם אתם חושבים שקיים היום צורך משמעותי בהם? או שאולי מרבית האנשים לא ירגישו בחסרונם? אשמח לשמוע כל דעה.
  12. תודה לך את הריפוד סידרתי אצל גבי גרין בפ"ת. הוא פירק את דיפון התקרה בשלמותו, התקין עליו ריפוד חדש (בצבע זהה לקודם), והחזיר למקום. העבודה נעשתה באופן מקצועי מאוד ואני מרוצה בהחלט.
  13. אכן קומפורטליין. גם אני הופתעתי שהמגינים בצבע שחור ולא בצבע הרכב.
  14. גולף MK4, נעים להכיר יש משהו אייקוני בעיצוב של הגולף הזו. האלמנט הראשון שיבלוט מולכם הוא הפנסים הקדמיים שלה, שזיכו אותה בשבחים ופרסים כשהוצגה. אך עדיין, אני חושש שרוב האנשים דווקא לא יתרשמו עמוקות - ויגידו על המראה שלה שהוא מרובע מדיי, משעמם, חסר מעוף. ומה אני חושב? לדעתי זה טעם נרכש. רק כשנישאתי לכלה התחלתי לראות את הצדדים היפים שבה, ויש בהחלט כאלה. זאת לא אהבה ממבט ראשון ולא סטוץ - זוהי מערכת יחסים לחיים. אז נתחיל מתעודת זהות זריזה: הגולף הזו נמכרה בישראל בין 1998 ל-2004. היא מבוססת על פלטפורמת PQ35 של הקונצרן, ששימש בזמנו גם את הג'טה (אז נקראה בישראל בורה), ה-A3, האוקטביה, הלאון ועוד כמה חברות מועדון. המנועים שהגיעו לארץ (בתקופות שונות): בנזין בנפח 1.4 ל', 1.6 ל', 1.8 ל' (בדגם ה-GTI) י, 2.0 ל' וגם 2.3 ל' (בגרסה החמה V5, שהגיעה לאחר מספר שנים), כמו כן מנוע דיזל TDI בנפח 1.9 ל'. הלקוח הישראלי יכל לבחור בין תיבת הילוכים ידנית 5 הילוכים, או אוטומטית 4 הילוכים. כמו כן היו מספר רמות גימור, כאשר הנפוצות היו: Generation, Comfortline ו-Highline שהגיעה ב-V5. בסיס הגלגלים: 251 ס"מ. נפח תא מטען: 330 ליטר. משקל: 1190 ק"ג. תודה ל-"אוטו של פעם". הרכישה לפני קצת יותר משנה החלטתי להחליף את ה-307 XSI שלי לרכב קצת יותר "מיושב". סיבה נוספת להחלפה הייתה המיאוס במרכב 3 דלתות שהיה פחות נוח בסופי שבוע, כאשר הסעתי אנשים ברכב. ידעתי מיד לאן מועדות פניי. לאחר בדיקה בלוחות הבנתי שהדור ה-4 הכי יתאים לי לכיס. סיבה נוספת נוספת לבחירתי בדגם הזה - בפסקה האחרונה. אז כן, מדובר ברכב די מיושן. אבל בכל זאת משהו בו קסם לי מאוד. כמו כן, התרשמתי שמדובר במכלולי הנעה אמינים יחסית, ואני מתכוון לדגם האוטומטי עם המנוע 2.0 ל', עליו ארחיב בהמשך. החיפוש היה קצר מאוד, כי במהרה מצאתי את האקזמפלר הנבחר: שנת 2001, יד ראשונה, רמת גימור Comfortline, מצב מכני לא רע ורושם טוב מצד הבעלים שגם הסכימה למחיר שהצעתי. ידיים נלחצו, תשלום הועבר באפליקציה, והופ! התחדשתי ברכב ישן. יישור קו המצב הקוסמטי של הרכב היה סביר ולא יותר. לאחר התלבטות קצרה החלטתי לתקן שני שפשופים שהפריעו לי מאוד. העלות - 700 ש"ח. בפנים - המצב יותר טוב. עם זאת, לא היה ניתן להימנע מתיקון ריפוד הגג שצנח מן התקרה (תופעה נפוצה) בעלות של 500 ש"ח. טסה אחת הייתה חסרה, לכן החלטתי להזמין רביעייה חדשה ב-180 ש"ח. שבוע לאחר הרכישה הגעתי למוסך רון ליישור קו וטיפול. בתחילה בוצעה נסיעת מבחן עם אופיר, שבמהלכה הוא התרשם כי הרכב די שמור מבחינה מכנית. לרכב בוצע טיפול גדול + החלפת תותבים. ועכשיו - הסיקור: מאחורי ההגה: אז איך היא נוסעת? נסיעת המבחן הייתה מאירת פנים. המנוע הרגיש מלא חיים, והאיץ בחן וללא מאמץ. זה בהחלט הפתיע אותי. אז בואו נכנס מעט לפרטים הטכניים: מנוע זה ידוע בשם APK, נפחו 2.0 ליטרים וההספק שלו צנום במיוחד: 115 כ"ס. לא נשמע מלהיב במיוחד, נכון? אז זהו, שסגולתו של המנוע הזה הוא הממונט המקסימלי של 17 קג"מ שמגיע ב-2400 סל"ד בלבד (!). ואני מזכיר, זהו מנוע אטמוספרי. המשמעות - כוח זמין במעט מאמץ, יחסית. עוד דבר שאני אוהב ברכב הזה, זה את דוושת הדלק. היא מגיבה כמעט מיד, ללא כל השהיה. לפי דעתי מדובר במצערת מכנית, אך אולי אני טועה. בכל אופן, זה בהחלט מוסיף לחוויית הנהיגה. תיבת ההילוכים פחות הצטיינה כאן. מדובר בתיבה פלנטרית העונה לשם 01M ולה 4 הילוכים. היא אמנם עושה את עבודתה בצורה טובה, אך יש חבטות מדי פעם (בעיקר בהאצה מהירה) והייתי שמח אם היה עוד הילוך או שניים - כי במהירות שיוט של 120 קמ"ש, הסל"ד כבר נושק ל-3500. המתלים רכים למדיי (ובוודאי התרככו עוד יותר במהלך שנותיו של הרכב) ולא מדובר כלל ברכב דינמי. תקיפת פניות לא מומלצת כאן בכלל. עם זאת, נדמה שהם מגיעים לסגירה לעיתים תכופות מדיי. לא כיף, אבל מתרגלים. נוחות נסיעה, מרווח ובידוד רעשים המושבים של הרכב מעט נוקשים אך תומכים בגב לא רע. לא הרגשתי עייפות מיוחדת או אי נוחות בגב לאחר נסיעות ארוכות. הבעיה מתחילה בשיוט במהירות גבוהה. החל מ-120 קמ"ש המנוע מייצר הרבה רעש וחסרונו של בידוד הרעשים מורגש מאוד. ב-140, רעשי הרוח והמנוע יחדיו יכולים להיות מאוד לא נעימים והפתרון היחיד לכך הוא להפעיל מוזיקה. למזלי, אני לא מרבה לנסוע מחוץ לעיר. נסיעה מנהלתית בתוך העיר היא דווקא די נעימה. המנוע שקט יחסית (כל עוד הרגל לא כבדה על הדוושה) ואפשר לשקוע בתחושת נינוחות וליהנות מן הדרך. בסיס הגלגלים של הרכב, כמו שצויין קודם, הוא 251 ס"מ בלבד - קטן במעט מזה של הפולו החדשה, שהיא להזכירכם, סופר-מיני. אולי בסטנדרטים של לפני שני עשורים זה היה מספיק, אך היום בטוח לא. העניין מתבטא בעיקר במרווח ברכיים צנום למדיי לנוסעים מאחור. עם זאת, מרווח הראש מצויין, וגם שדה הראייה. אבזור ובטיחות אז נתחיל מן הנושא החשוב, שהוא הבטיחות. במבחני הריסוק המחמירים של NCAP בזמנו, הרכב קיבל 4 כוכבים. לרכב 4 כריות אוויר, ABS ו-ESP. בסה"כ לא רע לתקופה. היום? הרבה פחות. רשימת האבזור די קצרה כאן לצערי, ומסתכמת ב-4 חלונות חשמל (אחד אוטומטי), נעילה מרכזית, כיוון מראות חשמלי, בקרת אקלים, משענת יד, וסך שמש קטן וחביב מעל המראה המרכזית תאי האחסון ברכב לוקים בחסר. כנראה שהמכונית הזו פשוט לא רוצה שיאחסנו בה הרבה דברים. ועוד דבר: בתא המטען של הרכב, בתוך תא ייעודי בצד, גיליתי להפתעתי מטף כיבוי. אם רציתם לדעת אז כן, בדקתי והוא תקין. צריכת דלק - אני מצטער, אך את הנתון הזה מעולם לא מדדתי. יש לזכור שמדובר ברכב בעל מנוע מיושן ורב נפח, כך שאני לא מצפה לבשורה בעניין הזה, וזה גם לא כל כך מעסיק אותי, למען האמת. אמינות - ובכן, אני מחזיק את הרכב רק שנה, אך בכל זאת אומר: מאז היישור קו שבוצע אחרי קניית הרכב, אני ורון לא התראינו. הרכב נסע כ-10,000 ק"מ בשנה זו. בעוד כמה שבועות אקפוץ לטיפול השנתי - מקווה שלא יהיו הפתעות. ועכשיו, עוד כמה מילים לקראת סיום. למה אני "ברוגז" עם דגמי הגולף המאוחרים? הסיבה לכך טמונה ב-DSG. שלא תבינו אותי לא נכון, מדובר בתיבת הילוכים מעולה - כל עוד הרכב אינו במצב של זחילה בפקקים. לצערי, אני מבלה לא מעט זמן בפקקים. המצמדים של הגיר פשוט לא אוהבים שהרכב זוחל. הם "מתבלבלים", מייצרים חבטות, נשחקים מהר, ואז, לאחר זמן מה, מתחילות הרעידות. זה לא מתאים לי. לכל אחד אחר אולי כן, לי לא. תנו לי גיר פלנטרי קלאסי שעושה את העבודה, גם אם אינו מהיר ויעיל כמו אחיו הרובוטי. ברגע שייצרו גולף אוטומטית ללא DSG (אולי תבוא הבשורה מן הגולף החשמלית), אהיה הראשון בתור לרכוש אחת. טל"ח - אם מצאתם טעות בסיקור, אשמח אם תוכלו לציין זאת בפניי, ולנהוג בסלחנות
×
×
  • Create New...