Jump to content

ntd

  • פרסום הודעות

    290
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

10 נייטרלי

אודות ntd

  • דירוג
    נהג צעיר (> 150 הודעות)

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. עצה כללית . בתור אחד שמכיר את התחום מבפנים , יש הגבלות. תבדוק את האותיות הקטנות. זה מה שבד"כ מקובל בענף: צריך קודם לבדוק אם זה כולל מדחס ועוד חלקים יקרים. בד"כ לא כולל פלסטיקים, גומיות זכוכיות ,גז, ועוד חלקים מתכלים. ייתכן ויחריגו עוד חלקים פנימיים וחיצוניים. על אלה תצטרך לשלם כמובן. אין אחריות על שבר/דפיקות/מכות או נזק אחר באשמת הלקוח. צריך לשלם על כל ביקור טכנאי פעם ברבעון/חצי שנה (כלומר, אם למשל יש כמה ביקורים ברבעון, בד"כ יחייבו אותך על ביקור אחד. אבל אם יהיה עוד ביקור ועבר רבעון , תחוייב אוטומאטית שוב). וגם אם מחליפים, לרוב זה חלקים משומשים שיי
  2. קודם-כל, אני מניח שתיבת הילוכים ידנית לא באה בחשבון. בנוסף, לגבי רכב חדש, אני מניח שהתכוונת ליונדאי i10 ולא i20 - תקן אותי אם אחרת. אם הכוונה ליונדאי i10, אז אני מניח שזה עם תיבת ההילוכים החדשה. במקרה זה, אתה חייב נסיעת-מבחן, כי תיבת ההילוכים האוטומאטית החדשה היא רובוטית בעלת קלאץ' אחד, וככל הנראה לא תהיה נוחה לנהיגה. אפשר לנהוג בה בצורה חלקה, אבל צריך לדעת איך. לגבי בטיחות/נוחות - ככלל, ככל שהרכב יותר גדול, הוא יהיה יותר נוח, וגם יותר בטיחותי (מבחינה פסיבית, כלומר אם יש חו"ח תאונה, בד"כ ככל שהרכב יותר גדול, הוא מגן יותר טוב) . יוצאת מהכלל זאת יונדאי i25 - רכב בעייתי מבחינה ב
  3. כדאי שתיקח את שתיהן לנסיעת-מבחן כדי להחליט. לגבי בדיקת הרכב/נסיעת מבחן בשתיהן - האם ניסית לבדוק מול נציגי המכירות בדרכים האחרות? כלומר, לפנות אליהם בטלפון/דרך האתר? אני סבור שייתנו לך להתנסות ברכב/לראות באולם התצוגה שלהם במידה ותפגין רצינות. לגבי המנועים - לי יש איביזה עם המנוע 1 ליטר. יש בעיה בכיול של תיבת ההילוכים - הרכב מעביר הילוכים מהר מדי ומגיע להילוך גבוה במהירות נמוכה, והמנוע נחנק (הילוך גבוה מדי בסלד נמוך). כתוצאה מכך, צריך לתת "קיק דאון" כדי להוריד הילוך, רק כדי שהגיר שוב פעם יעבור להילוך גבוה במהירות נמוכה, וחוזר חלילה. ייתכן שסידרו את זה בקאמיק, אבל בכ"ז,
  4. למנועי 1 ליטר היתה בעיה שהצריכה החלפת שמן כל 8000 ק"מ. צריך לבדוק אם נפתרה (וההחלפה של השמן כרגיל בטיפולים), או שעדיין יש להקפיד ולהחליף כל 8000 ק"מ, כדי לשמור על המנוע. למנועי 1.8 הישנים יש אמינות מוכחת, וכבר היו כאלה שעשו מעל 300 אלף ק"מ ללא אוברול (ואף יותר). מנועי ה- 1 ליטר עדיין חדשים, ולמיטב ידיעתי, לא ידוע לי על כך (אם כי, בהחלט ייתכן שיש בארץ מנועים שכבר עברו את ה-200k ק"מ ,ללא אוברול). בהצלחה
  5. תתחדש לא קראתי הכל, ואולי בוצע, אבל בכ"ז - למנועים האלה יש צורך לבצע מדי-פעם כיוון מרווח שסתומים במנוע. אם לא בוצע - מומלץ שתבצע.
  6. תתחדש אך...אירופה... בשעה שאצלך מפעל הייצור נמצא במרחק של כמה שעות הובלה במשאית (או ברכבת), אצלנו זה מתבצע דרך הים, באניה. בשעה שאצלך עושה רושם שברגע שפקיד הרישום לוחץ על אישור ההזמנה, מיד נפתחת הזמנת-ייצור במפעל, אצלנו הייבוא מתבצע בשיטה הישנה של מלאים ושל "מה שיש" (אפשר כמובן להזמין מהמפעל , אבל אז צריך לחכות גם עד שהאונייה תגיע, מה שלוקח בסה"כ מספר חודשים). אני מניח שזה כבר הגולף החדש, שכבר כולל את ה"ברכה" הזאת שנקראת "מערכת היברידית לייט" (שהיצרן נאלץ לייצר כדי לרצות את רשויות זיהום האוויר באירופה, במקום לחטוף קנס על כל רכב שיוצא ללא).
  7. תודה מנסיון, תמיד אהבתי את כיול ההתנהגות/נוחות של האופלים. כעת יש מנוע ראוי ונראה שיש להם קצת יותר חופש בעיצוב. לאופל יש כבר ניסיון של של "להיות חברה בתוך חברה" עוד מהימים שהיא היתה תחת חסותה של GM. נראה איך הרכב יימכר בארץ. בפירוש הם זקוקים למשהו כדי למכור יותר (מעבר ל- born in germany). אולי משהו שאיזה מנהל מותג/סמנכל מכירות יוכל לעשות כדי לשנות תפיסה מול הצרכן הישראלי?
  8. אני לא יכול לגבות את מה שאמרתי עם עובדות בשטח, אלא רק ב- common sense - אחרי הכל, מאחורי ה- A1 עומדת חברה שמוכרת רכבים עממיים, עם מכלולים זהים שנלקחו מרכבים אלו. מאחורי המיני עומדת יצרנית רכבי-יוקרה, עם מכלולים שהעלויות שלהם הן בהתאם (ככלל). אם יש מישהו/מישהם עם מכונית מיני שיכולים לתת עלויות של טיפולים/תקלות וכאלה עם A1 , זה יהיה מצויין.
  9. קצת פרספקטיבה - המותג "מיני" נרכש ע"י חברת BMW לפני שנים רבות. מאז, הם הוציאו דגמים חדשים, שכוללים מכלולים/חלקים של BMW, עם כל מה שכרוך בכך (קרי, עלויות גבוהות). גם היבואן הוא אותו יבואן, וגם אולם התצוגה של מיני נמצא באותה כתובת של אולם התצוגה של BMW (לא הייתי שם, אבל אני מנחש ששניהם באותו מתחם, ויש קומה נפרדת למותג מיני). ככה שלקנות מיני היום זה כמו לקנות BMW מכווצת, עם כל העלויות הנלוות. עכשיו ,אתה יכול לשאול את השאלה הזאת שוב: האם סטודנט יכול להרשות לעצמו לקנות BMW פשוטה (כלומר ללא רבות מהמערכות המתוחכמות של BMW, אבל עם בסיס זהה)? זאת שאלה שכעת יהיה לך יות
  10. אז זהו, גם אני כשקראתי את הפסקה הזאת בכתבה המקורית, במחשבה ראשונה זה נראה כאילו אני קורא עמוד מתוך "עליסה בארץ הפלאות". אז קודם-כל, אכן icar כותבים גם ל- ynet ופרסמו גם שם כתבה על כך, ושם כבר יש הסתייגות. קישור שם הם כבר כותבים שהוא מהיר במעט בתאוצות ביניים, תודות לתיבה הרציפה, אבל מתאמץ הרבה יותר תחת עומס. דבר שני, אני מניח שמה שהם התכוונו זה שבתנאים מסויימים, ככל הנראה במישור וללא עומס מלא וכאשר לוחצים על הגז בצורה רגילה כדי לעקוף (לא מצערת עד הסוף, אלא רבע-חצי מצערת), הקיה סלטה מגיבה יותר טוב ולכן מאיצה יותר מהר. דרך-אגב, לפי מה שקראתי , לקיה יש דווק
  11. ברגע שאתה לוחץ על הגז חזק, אתה מרגיש את ההדבקות לכסא והרכב מזנק בבת אחת קדימה (מה שנקרא turbo rush). זאת חוסר הליניאריות במנוע טורבו, והרבה מאיתנו אוהבים את זה, בזינוק בקו ישר. עכשיו, תאר לך שאתה לוקח סיבוב מהיר, לוחץ עוד קצת על הגז כדי לקבל עוד קצת מהמנוע, ומשום-מה במקום זה המנוע "מחליט" לעשות את זה באמצע סיבוב? לא נעים. לגבי חוסר הליניאריות במנועים רגילים - בהחלט קיים, אבל מי שמכיר את ה"שגעונות" של מנוע כזה, יודע גם שזה צפוי, ובאיזה מצב (סלד/לחיצה על הגז) זה יקרה. קצת הרחבה לגבי מנוע טורבו - מנוע טורבו מבוסס על היזון-חוזר חיובי (כלומר שהטורבו גורם למנוע לעבוד יות
  12. תלוי מול מי אתה מתמודד. אם מולן, אז בהחלט אין בעיה. אם מול הסופר-מיני החזקות, כמו קליאו/קורסה/VAG, וייתכן שיגיעו גם 1.5. אל תשכח שלפני מספר שנים, לפני שהטורבו האפילו עליה, המאזדה 2 נחשבה לרכב עם מנוע חזק ,בשוק הסופר-מיני. לדעתי ,כחבילה להנאה מנהיגה, תשים מנוע 2 ליטר במאזדה 2, ותקבל אחלה רכב שמגיב טוב ,ומתעלה על הסופר-מיני שהזכרתי. למנוע כזה יש ייתרון מול מנועי הטורבו, שהתאוצה יותר מיידית בהתחלה (אין השהיית טורבו) ,יותר ליניארית, ונותנת את רוב הכח בסל"ד גבוה. במצבים מסויימים כאלה, יש שיעדיפו את המנוע הישן והגדול, מאשר מנוע טורבו שיכול להיות לא צפוי בתאוצה, ובאמ
  13. כמובן , למי שרוצה להרים כזאת יוזמה, אפשר לארגן קבוצת-רכישה ולקבל הנחות על כמות במקום חברות הליסינג.
  14. חבל שהיצרן כל כך שמרן (תקנו אותי אם אחרת). היה יכול בקלות לדחוף מנוע 2 ליטר למאזדה 2 וכך לקבל רכב חזק עם דילוג על מכשול הטורבו. ולאלה שאומרים שזאת בעיה טכנית לדחוף כזה מנוע - זה כבר קיים במאזדה cx3 שמאד דומה למאזדה 2 ומבוססת עליה. נכון, יש כמובן את בעיית המחיר, אבל האם זה לא הכיוון של היצרן? כך יהיה לו בסיס טוב לכל ה- interior המשובח וההתנהגות העדיפה. באותה מידה הוא יכול לדחוף גם את מנוע ה- 2.5 ליטר למאזדה 3 (בדומה ל- cx30) , ושוב, לקבל רכב חזק ואיכותי ,ללא צורך במנוע טורבו.
  15. אז ה-1.4 יכול בהחלט להתאים. אם לא עשית, מאד מומלץ שתעשו נסיעת-מבחן, בעיקר כדי לראות איך אתם מסתדרים עם הרכב. ייתכן שיהיה פרט בודד בנסיעה שיגרום לכם לרדת ממנו (או להיפך, לחבב אותו יותר). במהירויות החוקיות, בעליות הוא יסחוב.
×
×
  • Create New...