Jump to content

ntd

  • פרסום הודעות

    313
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

מוניטין

23 נייטרלי

אודות ntd

  • דירוג
    נהג צעיר (> 150 הודעות)

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. אני תמיד עושה את זה אבל מסיבה אחרת . כמה דקות לפני סוף הנסיעה אני מכבה רק את המזגן. וזה כדי שתצא לחות מהמערכת. לפני הרבה שנים, היתה לאבא שלי מיצובישי לנסר שהיה לה ריח רע מהמזגן והתברר שהיה בפנים עובש. המוסכניק המליץ לו לכבות את המזגן ולהשאיר את המאוורר מספר דקות לפני סוף הנסיעה, וזאת כדי לסלק את הלחות מרכיבי המזגן בתוך הדשבורד. כך לא יצטבר עובש בפנים. מאז אני תמיד עושה את זה בכל רכב שיש לי. גם אם לא מועיל, בטח לא יזיק.
  2. לאחד את כל רשויות בקרת הרמזורים לרשות ארצית אחת, שתסנכרן בין כל הרמזורים. ואז סופסוף הרמזורים יהיו מסונכרנים גם בין הערים, ויחד עם הרמזורים מחוץ לעיר. לפי ההערכות, רק השינוי הזה יכול לשפר את זרימת התנועה בעד -30%, ומבלי להוציא שקל על תשתיות. אפילו יכול לחסוך כסף ע"י ביטול תפקידים זהים בכל רשות ורשות.
  3. רכב חשמלי בשטח, אה? כפי שכתבו מעל, תהיה בעיה עם טעינה בשטח. הייתרון של רכב חשמלי בשטח הוא מומנט מקסימלי שזמין כבר מסלד 0 . זה יסייע בנסיעה איטית שבה צריך הרבה כח (כמו למשל מעלה תלול משופע בסלעים ובורות). הבעיה העיקרית, לדעתי, היא הסוללה. פשוט חייבים למצוא דרך למגן אותה בצורה ראויה. מכה קלה בסוללה ומספיק שהיא קצת תתעקם, כדי שמחשב הסוללה (מטעמי בטיחות) יכבה את כל המערכת. עם רכב שמונע בדלק, אפילו אם יש חור במיכל הדלק, אפשר לאלתר משהו. אבל לא עם סוללה חשמלית. וחוץ מזה, מה עושים שכבשטח יש מים? אתה תהיה מוכן להכנס עם רכב חשמלי לתוך אזורים שיש בהם מים? ס
  4. ntd

    מה נחשב מהיר בעינכם?

    כן אלה רכבים שנחשבים אמינים יחסית: (אל תצפה כמובן לאמינות האגדית שיש לטויוטה קורולה,אלא יחסית לקטגוריה הרחבה של רכבים ספורטיביים/מהנים -כי גם בקטגוריה הזאת יש כל מיני רכבים מסוגים שונים ,שעונים להגדרה) יש את מאזדה מיאטה /MX5 ואם אתה רוצה משהו יותר גדול אז יש את הונדה סיוויק Type R ייתכן שגם לסובארו יש דגמים ספורטיביים אמינים, אבל אני לא מספיק מכיר.
  5. כפי שכתבו, יש הרבה משתנים. יש גם גמישות של מנוע, שזה גם מאד חשוב. אם אתה רוצה אינדיקציה טובה לכח של הרכב - כלל אצבע הוא שתבדוק 2 נתונים: בדוק תאוצה מ-0 למאה, ובדוק מהירות סופית. כמעט תמיד יש התאמה בין נתונים אלה לכח של הרכב.
  6. קודם-כל, אתה רואה בפועל שיותר משנה לא מביאים איביזה 1.5, (כן, מוכרים את גרסת הרכב הזה באירופה כבר שנה) .כך אתה למד על המדיניות שלהם. חוץ מזה ,זה משהו שפבל כתב לי באחד השרשורים, אבל לא הצלחתי למצוא את זה בחיפוש בפורום (מההודעות שאני כתבתי, לא הצלחתי לבצע בהן חיפוש וסינון לפי פורומים ,מילים לחיפוש, וגם לפי משתמש). אגב, אם מדברים על מנועי 1.5, אני מקווה שבקרוב גם יהיה מבחן-רכב לסיאט ליאון.
  7. ... רק שיביאו אותו סופסוף עם המנוע 1.5 . העניין הוא שקשה לי להאמין שיעשו זאת , כפי שקורה עם הסיאט איביזה (אלא אם יבואן-מקביל זריז יביא כמה חתיכות, ואחרי שצ'מפיון יראו שהולך לו אז גם הם ישנו את המדיניות). רק אם יביאו, שלא יהפכו אותו ל"גרסא ספורטיבית" (כמה קישוטי פלסטיק צבעוניים בתא הנוסעים, גריל שונה, מחיר מנופח, ובעיקר גג-שמש/פנורמי מעיק וצמיגים נמוכי חתך שלא בדיוק בריאים לגב), כפי שקרה עם הסקודה סקאלה.כאילו שרוב הלקוחות שרוצים לקנות סקודה סקאלה מחפשים רכב ספורטיבי.
  8. אצלי קרה משהו מעניין - יש לי בליסינג איביזה רפרנס עם צמיגים בחתך 55. הרכב קשה עם הצמיגים המקוריים - מרגישים כל שיבוש קטן. והנה, בסביבות 55 אלף, ביום חם בדרך לאילת, אחד הצמיגים החליט להתפרק באמצע הנסיעה. יש לציין שהוא "עשה" את זה יפה,כלומר לא התפרק לגורמים אלא רק התפוצץ בנקודות מסויימות בצמיג (אח"כ התברר לי שאלה "נקודות תורפה" שמייצרים בכוונה בצמיג, וכשהוא מתפרק אז לרוב זה קורה בנקודות האלה, מה שמסייע בבטיחות). הצמיגאי ראה את הצמיג ההרוס, ופסק בנחרצות ש"צריך להחליף את כל 4 הצמיגים". כמובן שצמיגים המקוריים הוחלפו למיטב התוצרת של הצמיגים הסיניים עלומי השם (אאל"ט גודרי
  9. זאתי הסיבה שהחלפתי את הטויוטה יאריס שהיתה ברשותי
  10. ntd

    תזמון הרמזורים בישראל

    במקרה, לפני כמה שנים, יצא לי לשמוע ברדיו מישהי שמומחית לעניין, מדברת על הבעיה הזאת (לא זוכר מעבר לכך). ברוב מדינות העולם, אכן יש מרכזי-בקרת רמזורים מרכזיים שחוצים גבולות בין ערים ועושים אופטימיזציה לתנועה. אצלנו ניסו להקים רשות כזאת שתעשה סדר בבלגן. אבל ,היה אחד, ישראל כץ שמו (בזמנו שר התחבורה) ,שמסמס את המהלך. אני מניח שהסיבות הן כרגיל פוליטיות - שהרי אם יהיה מרכז-בקרה אחד, הוא עלול לחתור תחת הסמכות המרכזית שיש למשרד התחבורה ולהחליש את כוחו, מה שאומר שיהיה פחות כח גם לשר העומד בראשו. סיבה נוספת עשויה להיות שאז כבר לא יצטרכו מרכזי בקרה בכל עיר, ואז יהיו פחות משרות, פחות ג'ובים למקורבים.
  11. לגבי הטורבו - הבעיה שהתגובה לא תמיד ליניארית אלא מתפרצת פתאום. בפיקנטו יותר קל לשלוט בהאצות כאלה בעוד שבטורבו יותר קשה (בגלל האופי הלא צפוי שלו). לכן צפויה האצה פתאומית שתלווה בבלימה פתאומית. פחות נוח בעיר בפקקים , על פני האצות קטנות.
  12. לגבי האצה - ברוב המקרים זה נכון, אבל בפקקים/השתלבויות נתיבים ברמזור (מ-2 ל-1) , אני מדבר איתך על מרחק של 5-10 מטר ופה למיידיות יש השפעה. ולגבי ההשהייה - יצא לי לנהוג על הקליאו החדשה, ומנסיוני, שם ההשהייה לא מזערית. לגבי הסיטרואן - זה מהנסיון שלך, אבל לחלק מאלה שבדקו את האוטו זה לא קרה, כך שזה לא חד משמעי. ייתכן שנפלת על רכב עם בעיה. בדיוק בגלל זה מומלץ כמובן לעשות נסיעות-מבחן.
  13. קודם כל, אני מציע להתמקד. חימום מושבים זה משהו שחשוב לכם בנסיעה בת"א? לגבי ה- i20 , למרות ש"על הנייר" יש לו רק 100 כ"ס , לדעתי זה בכלל לא רכב חלש. אמנם הוא לא חזק כמו 2 המועמדות שלכם, אבל אם תקחו נסיעת מבחן (בהנחה שלא לקחתם) , תבינו. בכלל, לנסיעה בתוך העיר, מנוע טורבו פחות עדיף - יש למנוע הזה לאג (השהייה) בזינוק מהמקום. למנוע רגיל (מה שנקרא מנוע אטמוספרי) אין את זה. הכח של מנועי הטורבו מתבטא בעיקר מחוץ לעיר במהירויות גבוהות, ואת זה היא לא צריכה. לגבי תיבת הילוכים - בתוך העיר תיבה אוטומאטית רובוטית (מה שיש למשל בקליאו, וברכבי VAG) פחות עדיפה - יש לה לפעמים העברות הילוכים אגרסיב
  14. אז אתה רוצה משהו קרוב ל- hot hatch אוטומאטית אבל לא VAG. חבל שאתה לא רוצה ידנית. כי אז היו נפתחות לך הרבה אפשרויות מעניינות של רכבי "גם וגם" כמו למשל הונדה סיוויק Type R או יונדאי i30N. אני זורק לך עוד רעיונות כי אתה כבר מתחיל ללכת לכיוונים אחרים - מה עם ניסאן 370Z ? בשנתונים ישנים יש רכבים אוטומאטיים. כן, אני יודע שזה רכב עם מעט פשרות ואחזקה יקרה, אבל בכ"ז. חוץ מזה, אם לא בדקתך, אולי שווה שתחקור כדאיות ייבוא אישי מחו"ל ? למשל משהו כמו פוקוס ST אוטמאטי? בכל אופן , שיהיה בהצלחה
×
×
  • תוכן חדש...