Jump to content

ntd

  • הודעות

    316
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של ntd

נהג צעיר

נהג צעיר (3/14)

26

מוניטין

  1. לא רוצה להכנס לפוליטיקה אבל אין ברירה (אפשר לצנזר). זה התחיל בתקופה של ישראל כץ, וכנראה הסיבה שההפקרות הזאת חוגגת היא כנראה קשורה לשחיתות פוליטית("חברים של" הם גם הנהנים מהרווחים של רכבים אלה, לכאורה). כפי שקרה בחו"ל, קל מאד למשרד התחבורה ולרשויות לתקן תקנות (למשל, שצריך מספר רישוי, לעשות טסט), וקל להם מאד להוריד את הכלים האלה מהכביש, לו רצו. אולי עכשיו משהו יזוז בתחום הזה לכיוון חיובי.
  2. ntd

    הזמנתי את הלאון החדשה !

    יש ל-2 ליטר צמיגים בחתך 40, עניין קצת בעייתי בנושא הנוחות. בכל אופן, אם תהיה לך בעיה, תשקול להחליף את הצמיגים לצמיגים פחות קשוחים, שייקחו משהו מהנוקשות. בכל אופן, תתחדש ותהנה.
  3. ייתכן שזה קשור לתקלה בבית הזיקוק של פז https://www.themarker.com/markets/.premium-1.10008224
  4. אני תמיד עושה את זה אבל מסיבה אחרת . כמה דקות לפני סוף הנסיעה אני מכבה רק את המזגן. וזה כדי שתצא לחות מהמערכת. לפני הרבה שנים, היתה לאבא שלי מיצובישי לנסר שהיה לה ריח רע מהמזגן והתברר שהיה בפנים עובש. המוסכניק המליץ לו לכבות את המזגן ולהשאיר את המאוורר מספר דקות לפני סוף הנסיעה, וזאת כדי לסלק את הלחות מרכיבי המזגן בתוך הדשבורד. כך לא יצטבר עובש בפנים. מאז אני תמיד עושה את זה בכל רכב שיש לי. גם אם לא מועיל, בטח לא יזיק.
  5. לאחד את כל רשויות בקרת הרמזורים לרשות ארצית אחת, שתסנכרן בין כל הרמזורים. ואז סופסוף הרמזורים יהיו מסונכרנים גם בין הערים, ויחד עם הרמזורים מחוץ לעיר. לפי ההערכות, רק השינוי הזה יכול לשפר את זרימת התנועה בעד -30%, ומבלי להוציא שקל על תשתיות. אפילו יכול לחסוך כסף ע"י ביטול תפקידים זהים בכל רשות ורשות.
  6. רכב חשמלי בשטח, אה? כפי שכתבו מעל, תהיה בעיה עם טעינה בשטח. הייתרון של רכב חשמלי בשטח הוא מומנט מקסימלי שזמין כבר מסלד 0 . זה יסייע בנסיעה איטית שבה צריך הרבה כח (כמו למשל מעלה תלול משופע בסלעים ובורות). הבעיה העיקרית, לדעתי, היא הסוללה. פשוט חייבים למצוא דרך למגן אותה בצורה ראויה. מכה קלה בסוללה ומספיק שהיא קצת תתעקם, כדי שמחשב הסוללה (מטעמי בטיחות) יכבה את כל המערכת. עם רכב שמונע בדלק, אפילו אם יש חור במיכל הדלק, אפשר לאלתר משהו. אבל לא עם סוללה חשמלית. וחוץ מזה, מה עושים שכבשטח יש מים? אתה תהיה מוכן להכנס עם רכב חשמלי לתוך אזורים שיש בהם מים? סכנה לסוללה, למנוע , ובכלל לכל המערכת. שלא לדבר על לכלוך ואבק שעלולים לחדור לחלקים הרגישים של המנוע החשמלי. בקיצור זה אתגר לא קטן ליצרנים, אבל אני מניח שכבר יש פתרונות, ויהיו פתרונות יותר טובים בעתיד. וכרגיל, השאלה היא מה יהיה עם הסוללה בעוד כמה שנים, כשכבר לא תהיה 100% יעילה. האם ,בעוד כמה שנים, תחליף סוללה שיעילה ב-60% ? היום סוללה כזאת עולה אלפי ואף עשרות אלפי שקלים. אני מניח שליצרנים יש כל מיני ביטוחים ותכניות, אבל אני בספק אם יצרן ירצה להמשיך לתת ביטוח לסוללה לטווח של 15-20 שנה. וברכבי שטח פשוטים שמונעים בדלק, אתה בשקט תוכל להמשיך ולנסוע בעוד 30, 40 ואפילו 50 שנה ,בלי יותר מדי עלויות ותחזוקה(אלא אם יהיו תקנות מחמירות שימנעו את זה, ואם כמובן מחיר הדלק עדיין יהיה זול). ואל תשכח שרכב שטח זה לא משהו נפוץ ומבוקש ברוב העולם, אז קשה לצפות שהיצרנים ישקיעו את מיטב כספם בפיתוח פתרונות כאלה לשטח. בקיצור,את העתיד אי אפשר לראות (אלא אם יש לך גישה למימד הרביעי), אבל אני מעריך שלאור האתגרים שרשמתי מעל, תהיה התקדמות איטית בטכנולוגיה של רכבי שטח חשמליים. ולכן, מעריך שהלנדקרוזרים ישמרו על מחיריהם גם בעוד 3-4 שנים ויותר.
  7. ntd

    מה נחשב מהיר בעינכם?

    כן אלה רכבים שנחשבים אמינים יחסית: (אל תצפה כמובן לאמינות האגדית שיש לטויוטה קורולה,אלא יחסית לקטגוריה הרחבה של רכבים ספורטיביים/מהנים -כי גם בקטגוריה הזאת יש כל מיני רכבים מסוגים שונים ,שעונים להגדרה) יש את מאזדה מיאטה /MX5 ואם אתה רוצה משהו יותר גדול אז יש את הונדה סיוויק Type R ייתכן שגם לסובארו יש דגמים ספורטיביים אמינים, אבל אני לא מספיק מכיר.
  8. כפי שכתבו, יש הרבה משתנים. יש גם גמישות של מנוע, שזה גם מאד חשוב. אם אתה רוצה אינדיקציה טובה לכח של הרכב - כלל אצבע הוא שתבדוק 2 נתונים: בדוק תאוצה מ-0 למאה, ובדוק מהירות סופית. כמעט תמיד יש התאמה בין נתונים אלה לכח של הרכב.
  9. קודם-כל, אתה רואה בפועל שיותר משנה לא מביאים איביזה 1.5, (כן, מוכרים את גרסת הרכב הזה באירופה כבר שנה) .כך אתה למד על המדיניות שלהם. חוץ מזה ,זה משהו שפבל כתב לי באחד השרשורים, אבל לא הצלחתי למצוא את זה בחיפוש בפורום (מההודעות שאני כתבתי, לא הצלחתי לבצע בהן חיפוש וסינון לפי פורומים ,מילים לחיפוש, וגם לפי משתמש). אגב, אם מדברים על מנועי 1.5, אני מקווה שבקרוב גם יהיה מבחן-רכב לסיאט ליאון.
  10. ... רק שיביאו אותו סופסוף עם המנוע 1.5 . העניין הוא שקשה לי להאמין שיעשו זאת , כפי שקורה עם הסיאט איביזה (אלא אם יבואן-מקביל זריז יביא כמה חתיכות, ואחרי שצ'מפיון יראו שהולך לו אז גם הם ישנו את המדיניות). רק אם יביאו, שלא יהפכו אותו ל"גרסא ספורטיבית" (כמה קישוטי פלסטיק צבעוניים בתא הנוסעים, גריל שונה, מחיר מנופח, ובעיקר גג-שמש/פנורמי מעיק וצמיגים נמוכי חתך שלא בדיוק בריאים לגב), כפי שקרה עם הסקודה סקאלה.כאילו שרוב הלקוחות שרוצים לקנות סקודה סקאלה מחפשים רכב ספורטיבי.
  11. אצלי קרה משהו מעניין - יש לי בליסינג איביזה רפרנס עם צמיגים בחתך 55. הרכב קשה עם הצמיגים המקוריים - מרגישים כל שיבוש קטן. והנה, בסביבות 55 אלף, ביום חם בדרך לאילת, אחד הצמיגים החליט להתפרק באמצע הנסיעה. יש לציין שהוא "עשה" את זה יפה,כלומר לא התפרק לגורמים אלא רק התפוצץ בנקודות מסויימות בצמיג (אח"כ התברר לי שאלה "נקודות תורפה" שמייצרים בכוונה בצמיג, וכשהוא מתפרק אז לרוב זה קורה בנקודות האלה, מה שמסייע בבטיחות). הצמיגאי ראה את הצמיג ההרוס, ופסק בנחרצות ש"צריך להחליף את כל 4 הצמיגים". כמובן שצמיגים המקוריים הוחלפו למיטב התוצרת של הצמיגים הסיניים עלומי השם (אאל"ט גודרייד או משהו דומה).מיד הרגשתי בהבדל - הצמיג בהחלט מתנהג פחות טוב, ובעיקר רועש במהירות גבוהה. אבל יש לו ייתרון אחד שהוא משמעותי בעיניי - הצמיג הזה הרבה יותר נוח ממה שהיה לי. עכשיו אין בעיה לעלות על שיבושים קטנים, וגם שיבושים בינוניים מוחלקים ביתר קלות (על שיבושים קשים ,כמו פסי האטה ובורות רציניים, השיכוך מתנהג אותו דבר כמו בצמיג הקודם, אבל הקטע הזה הוא בעיקר העבודה של המתלים והבולמים ברכב). מסקנה - אם יש לכם צמיג מחברה ידועה ש"קשה" על הכביש, תחליפו אותו לצמיג סיני זול, ותהנו מנסיעה נוחה. 😀 ועכשיו ברצינות - אני מאמין שאפשר להחליף את הצמיגים שיש בצמיגים יותר נוחים מפירמה ידועה, רק צריך לחפש דגם כזה שאצלו פרמטר הנוחות נמצא במקום גבוה.
  12. זאתי הסיבה שהחלפתי את הטויוטה יאריס שהיתה ברשותי
  13. ntd

    תזמון הרמזורים בישראל

    במקרה, לפני כמה שנים, יצא לי לשמוע ברדיו מישהי שמומחית לעניין, מדברת על הבעיה הזאת (לא זוכר מעבר לכך). ברוב מדינות העולם, אכן יש מרכזי-בקרת רמזורים מרכזיים שחוצים גבולות בין ערים ועושים אופטימיזציה לתנועה. אצלנו ניסו להקים רשות כזאת שתעשה סדר בבלגן. אבל ,היה אחד, ישראל כץ שמו (בזמנו שר התחבורה) ,שמסמס את המהלך. אני מניח שהסיבות הן כרגיל פוליטיות - שהרי אם יהיה מרכז-בקרה אחד, הוא עלול לחתור תחת הסמכות המרכזית שיש למשרד התחבורה ולהחליש את כוחו, מה שאומר שיהיה פחות כח גם לשר העומד בראשו. סיבה נוספת עשויה להיות שאז כבר לא יצטרכו מרכזי בקרה בכל עיר, ואז יהיו פחות משרות, פחות ג'ובים למקורבים. אני רק יכול לקוות שעם מספיק יוזמה , יצליחו לקדם רעיון מבורך כזה, שיכול לחסוך גם 20 אחוז מהזמן הממוצע של רכבים בתוך מרכזי הערים המרומזרות.
  14. לגבי הטורבו - הבעיה שהתגובה לא תמיד ליניארית אלא מתפרצת פתאום. בפיקנטו יותר קל לשלוט בהאצות כאלה בעוד שבטורבו יותר קשה (בגלל האופי הלא צפוי שלו). לכן צפויה האצה פתאומית שתלווה בבלימה פתאומית. פחות נוח בעיר בפקקים , על פני האצות קטנות.
×
×
  • תוכן חדש...