Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם. 
יש לי רכב 1800 סמ"ק עם 140 כ"ס. אני שם לב שישנם הבדלים מהותיים בהתנהגות של הרכב כאשר אני גורר נגרר ריק במשקל של 140 ק"ג, קל וחומר שהוא עמוס עם פריטים שונים. אין לנגרר שום סולמות או דפנות. בסך הכל ארגז סגור ללא שום קירות מסביב. הרכב מתאמץ יותר למשוך אותו ומן הסתם אוכל יותר דלק. הגיר מושך לסל"ד גבוה יותר לפני שהוא מחליף הילוכים. למה זה? האם 140 ק"ג כל כך משנים? הסבירו לי שיש גם קשר לפיזיקה. יש עוד שני גלגלים על הכביש וזה יותר חיכוך ולכן המנוע מתאמץ  יותר. מה דעתכם?

 

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם (נערך)

ברור. זו פיזיקה בסיסית. אתה מחבר משקולת מאחורי הסן האחורי וגם 40 קילו יעשו הבדל מהותי לא כל שכן 140. הרבה יותר מנוסע ששוקל 140 קילו ונמצא בין הסרנים למשל. 

 

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.
  • רעיון טוב! 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם (נערך)

תוסיף לכך גם אווירודינמיקה. (פשוט התנגדות האויר. לגרר ארגז יש אפקט של מפרש).

 

מה סוג הרכב הגורר? (דגם מדוייק, שנת ייצור)

עריכה אחרונה על ידי IsraCar
  • רעיון טוב! 1
פורסם

עזוב רגע את הנגרר. 140 ק"ג זה הרבה.

בכל מכונית ממוצעת מרגישים את ההבדל בין נהג יחיד לבין נהג עם 2 נוסעים מבוגרים, גם בלי שום שינוי בחיכוך או באווירודינמיקה.

  • רעיון טוב! 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם (נערך)
לפני 14 שעות, IsraCar כתב:

תוסיף לכך גם אווירודינמיקה. (פשוט התנגדות האויר. לגרר ארגז יש אפקט של מפרש).

 

מה סוג הרכב הגורר? (דגם מדוייק, שנת ייצור)

מהכירותי עם מקצוע הארווידינמיקה הדבר היחידי שאולי ישנו מבחינת התנגדות אוויר זה מערבולות אוויר בין הרכב לנגרר. חוץ מזה אין ממש פונקציה להתנגדות אוויר שהרי הנגגר הוא נמוך וצר ונמצא בדיוק מאחורי הרכב כך שמי שמתנגד לאוויר זה הרכב עצמו. הנגגר הוא רק ארגז בלי קירות ובלי סולמות, תדמיין פלטה עם ציר ושני גלגלים ששוקלים 140 ק"ג לא יותר מזה. 

לפני 3 שעות, hans כתב:

עזוב רגע את הנגרר. 140 ק"ג זה הרבה.

בכל מכונית ממוצעת מרגישים את ההבדל בין נהג יחיד לבין נהג עם 2 נוסעים מבוגרים, גם בלי שום שינוי בחיכוך או באווירודינמיקה.

באופנוע אני מבין שיש הבדל משמעותי בין לרכוב עם רוכב אחד או שניים. אז אתה אומר שרכב עם 140 כחות סוס ומנוע 1800 סמ"ק יתנהג אחרת בין נסיעה עם נהג בלבד לבין עם עוד נוסע ליד?

 

עריכה אחרונה על ידי Cerebral Cortex

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

140 ק״ג זה עוד שני נוסעים (לא גדולים) - תוספתֶשל 10% למשקל הרכב הריק. וזו עגלה ריקה. תעמיס אותה והפרופורציה תשתנה מאוד..

 

העגלה מאריכה את הרכב, יש חיכוך של הגלגלים ללא היגוי (הם פונים כשהם מקבילים זה לזה), יש התנגדות אוירודינמית כלשהי - הן מערבולות בין הרכב לעגלה והן מערבולות מאחורי העגלה.

 

בנוסף אתה נאלץ לנהוג אחרת גם בגלל ההשפעה על יציבות הרכב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • אחראי פורום
פורסם

אני עם נגרר של כ-200 קילו כשהוא ריק, אמנם לא מרגיש הבדל גדול במשיכה (בהתחלה עם C5 דיזל ועכשיו עם Y RWD) אבל בטסלה רואים את ההבדל בסוללה.

עליה שבלי נגרר גזלה 7 אחוז, גוזלת איתו 9-10.

מערבולת האוויר "רגילה" לעטוף את הרכב מאחור ועכשיו הוספת לה קוביה לא אווירודינמית בעליל, זה משפיע יותר מהמשקל היחסית זניח שהתווסף.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

אם ככה אז יש הצדקה לרכב שלי להרגיש חלש יותר כאשר אני גורר נגרר אפילו שהוא ריק. ואני חשבתי שהרכב סתם נחלש עם הגיל והזמן. 

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

אם אים משהו לגרור באותו רגע, עדיף להוריד את הנגרר.

בפועל הוא גם מאיץ את הבלאי של הרכב.

  • רעיון טוב! 1
קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

תנסה ללכת בעליה

ועכשיו תנסה ללכת באותה העליה עם עגלת חוף עם כמה ק"ג בודדים בתוכה.

 

איפה קשה יותר?

כנ"ל גם לרכב

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

.

פורסם

OM2, באתי לכתוב משהו דומה מאד לגבי עגלה. הקדמת אותי. 

 

זה לא רק המשקל (שמוסיף), ההתנגדות (+ 2 גלגלים) שמוסיפה, הגרר האווירודינמי (שמוסיף) אלא גם שינוי מרכז הכובד שמוסיף (קצת). 

עוד נוסע, מורגש טיפה בסחיבה. אבל אותו המשקל, רחוק מאחור, יורגש הרבה יותר בסחיבה. המשקל לא נמצא בתוך הרכב (שינוי למרכז הכובד זניח), אלא מאחורי הרכב, והוא נקרא "נגרר" בדיוק בגלל זה: צריך לגרור אותו... גרור אתך עגלה עם הקניות מהסופר ותבין שזה קצת מאמץ, קח עגלה עם ידית ארוכה יותר ואותו המשקל ותנסה לגרור אותה- ותראה שזה יותר קשה קצת. במיוחד בעליות.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
בתאריך 27.7.2025 בשעה 13:46, ברווז כתב:

OM2, באתי לכתוב משהו דומה מאד לגבי עגלה. הקדמת אותי. 

 

זה לא רק המשקל (שמוסיף), ההתנגדות (+ 2 גלגלים) שמוסיפה, הגרר האווירודינמי (שמוסיף) אלא גם שינוי מרכז הכובד שמוסיף (קצת). 

עוד נוסע, מורגש טיפה בסחיבה. אבל אותו המשקל, רחוק מאחור, יורגש הרבה יותר בסחיבה. המשקל לא נמצא בתוך הרכב (שינוי למרכז הכובד זניח), אלא מאחורי הרכב, והוא נקרא "נגרר" בדיוק בגלל זה: צריך לגרור אותו... גרור אתך עגלה עם הקניות מהסופר ותבין שזה קצת מאמץ, קח עגלה עם ידית ארוכה יותר ואותו המשקל ותנסה לגרור אותה- ותראה שזה יותר קשה קצת. במיוחד בעליות.

פשוט מדהים איך 140 ק"ג על שני גלגלים משנים את אופי ההתנהגות של הרכב מבחינת ביצועים.

 

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

יש לך כמה פרמטרים 

1- יותר גלגלים יותר חיכוך משמע יותר מאמץ

2- התנגדות הרוח כמו שציינו כאן

3- משקל נוסף (אומנם זניח אבל משקל)

4- כל תנועה של הרכב מזיזה את הנגררת אחורה וקדימה מה התמיד יוצר התנגדות של משהו שנגרר וקופץ זה כמו ההבדל בין לדחוף ללמשוך או שהכוח יגיע מתוך הגוף

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...