Jump to content

orankohn

  • פרסום הודעות

    871
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

108 טוב

1 עוקב

אודות orankohn

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. מגב היברידי אמור להיות משופר בביצועיו למול מגב רגיל. יש לו בתאוריה מספר מאפיינים. ישנם כאלו שמשלבים במגב מסגרת מתכת קונבנציונאלית עם מעטפת "אווירודינמית" מגוננת. סוגים מסוימים מוסיפים מגן מפרקי למגבים בסגנון קורות כדי לסייע במאבק נגד שלג כבד וקרח. מגב כזה אמור לתת יתרון של אווירודינמיקה משופרת והצמדה עדיפה לשמשה, ביצועים בכל מזג האוויר, רעש מופחת ועמידות גבוהה. אבל בפועל המציאות היא כזו: יש מגבים היברידים מיצרנים עלומי שם שלא טובים בכלום ממגב רגיל סביר. יש מגבים רגילים מיצרני איכות שטובים מכל השאר. לדוגמא BOSCH ICON שנחשב מעולה. גם יצרנים איכותיים מסוימים עושים מגבי "היב
  2. ממש מקצועי ואמין, ובמיוחד לצרפתיות בירושלים - פשוט אין. חשמלאי סביר יחסית לתת רמה הממוצעת יש שניים - ש.ע.מ ברוממה אהליאב 6 ואלי מזרחי בתלפיות. ממליץ להטריח עצמך למרכז. בת'א תמצא כנראה את מבוקשך.
  3. מה היה הרכב הראשון עליו נהגתי ? לכאורה, בגיל 17 , שנת 76' - לפני שלמדתי נהיגה אחי הגדול אימן אותי לראשונה על חיפושית 62 חלושה ומייד בהמשך על טנדר צבאי דודג' D-200 עם 3 הילוכים ידניים ליד ההגה... בהמשך הוצאתי רישיון בגיל 18 לפני הגיוס בשנת 1977 . למדתי נהיגה עם מורה יקה זקן שהיה בעל חיפושית 1303 מודל 73'. (בהשוואה לחיפושית 1200 62' הרעועה - רכב הנהיגה הרגיש כמרצדס...) הרכב הראשון שהיה ברשותי היה בהחלט נדיר ולא מוכר. אחי הגדול היה בעל סאאב 97 שנקראת סונט SONNET, מודל 69' מארק II מ.ר. 629-844 . בעת שנסע לחו"ל במשך כשנה הסונט הייתה ברשותי. מצרף תמונה של הרכב הזה (עם אחי ב
  4. תבקש מהמוכר לבוא איתך למוסך מורשה יבואן ולהוציא היסטוריית טיפולים. מאוד סביר שלפחות בשנים הראשונות הרכב טופל באיזה מוסך מורשה יבואן. אל תתפלא אם למשל בשנת 2011 שהרכב היה בן שלוש תראה טיפול/תיקון עם קילומטראז' של 100,000 או יותר...
  5. כמעט כולם מכירים את המנורה הצהובה שנקראת check engine (בדוק מנוע) - כן, זו עם ציור של מעין "בלוק מנוע". בעיקרון, מנורות אזהרה ברכב זה דבר טוב - נותן התראה מוקדמת או אקוטית לנהג על תקלה. למשל, מנורה אדומה עם כד שמן - זו שמתריעה על לחץ שמן נמוך בהחלט מבורכת ונחוצה. אולם, מניסיון רב שנים וגם מקריאה בפורום איכותי זו, עולה בי התובנה שהמנורה הצהובה של check engine היא לא רק מיותרת לנהג אלא פשוט מזיקה ומיותרת לגמרי ועלולה להביא לטירחה והוצאות מותרות. המנורה הזו נדלקית במגוון ענק של תנאים ופרמטרים ובאפן כללי מתריעה על תקלה בבקרת המנוע ו/או זיהום האוויר ועוד שלל תקלות אפשרית. ע
  6. מניסיוני בסאאבים שהיו לי אלו אתרים טובים ואיכותיים : https://www.eeuroparts.com/Cars/SAAB/1883/2005-9-3-Arc-2-0L-4-Cyl-16-Valve-Turbo/ https://www.neobrothers.co.uk/ https://saabparts.com/us/affiliated-retail-parts-websites/
  7. הנה דוגמא לשרידות מצמד ברכב ידני מניסיוני האישי. קניתי לנצ'יה איפסילון ידנית 2012 עם 90,000 ק"מ שהייתה בחברת השכרה. מבדיקת הסטוריית הטיפולים שקיבלתי מסמל"ת , שם בוצעו הטיפולים בחברת ההשכרה אלדן, עלה שבק"מ 74,000 הוחלף המצמד. ניתן בהערכה סבירה מאוד להניח שרכב השכרה כזה עבר חיים לא קלים עם משתמשים מרובים שלפחות חלקם או שלא ידעו לתפעל היטב קלאץ' או התעללו בו במודע... עדיין שרד המצמד 74,000 ק"מ. מאז קניתי אותו ב- 90,000 ק"מ נהגתי מעל 100,000 ק"מ והמצמד תקין לגמרי ומרגיש בדיוק כמו ביום שרכשתי את הרכב. כמובן, אני נהג מצוין שיודע לתפעל מצמד כנדרש...
  8. תרשה לי לומר לך בעדינות שאתה לא כ"כ מחובר למציאות. קיבלת טיפול מקצועי ויעיל שארך 5 שעות נטו. שילמת 600 ש"ח. זה יוצא כ-120 ש"ח לשעה. ייתכן אפילו בסבירות גבוהה שלפי שעתון יצרן הטיפול שקיבלת שווה ערך להרבה יותר זמן. האם אתה מכיר או מודע לכך שמחיר שעת עבודה במוסך ממוצע הינה 250-300 ש"ח ? אם תברר במוסך מרצדס מורשה יבואן המחיר בסביבות 400 ש"ח לשעה. קיבלת מחיר מאוד הגון וזול. מהיכרות שלי בעבר עם משה ובנו במוסך "רם מרצדס" בת"א הם אכן גם מקצועיים, גם הגונים וגם גובים עלות ממש זולה. אל תשכח, שכפי שהבנתי מדבריך, הרי את רוב חלקי החילוף אתה קנית והבאת למוסך. בדרך
  9. נראה לי שיש לי עבורך פתרון שיענה לכל הדרישות : להלן צילום מסמך רשמי מאתר קסטרול שמציין במפורש אלו שמנים שלהם meeting or exceeding" "Api SN Plus. כלומר, עומדים בתקן או אף מתעלים עליו. בחר מכל הרשימה כאלו שגם עומדים בתקן הנדרש של פורד. לדוגמא צילמתי לך אחד כזה מהאתר של אבי מרחובות -. Justmotors - שמן gtx
  10. המחיר הריאלי לרכבים כאלו הוא 20 עד 30 אחוז פחות מהמחירון. לאקסמפלר נדיר וממש שמור עם נתונים מעולים כן הייתי נותן מחירון. אם אתה מאיזור המרכז כפי שהבנתי הייתי ממליץ לך לקחת את הרכב לחוות דעת במוסך "שמשון" ביהוד. זה מוסך מוסמך של סמל"ת. בעל הבית חיים מקצוען והגון וייתן לך המלצה לאחר בדיקה וגם עלות משוערת לתיקון בעיות. בד"כ שירות זה ניתן ללא עלות ועדיף על בדיקה במכון.
  11. לדעתי האישית - אכן עדיף לגמרי גיר ידני. עם סבלנות וזמן ניתן למצוא. אם בכ"ז גיר רובוטי - יש להביא בחשבון סבירות בינונית לתקלה עתידית עם תיקון שיכול לנוע בין 3-10 אלפי ש"ח. אם תמצא אקסמפלר שעבר לאחרונה שיפוץ/החלפת גיר במקום ראוי זה עשוי להיות שיקול לחיוב. לגבי זה שהגיר אצלו "לא כל כך טוב" קשה להבין מה באמת הבעייה ומה עלותה. אולי שווה לך לבדוק, לגשת למקום שבאמת מבין ולקזז את התיקון הנדרש מהמחיר. לגבי נוזל הקירור פארפלו שנדרש למנועי פיאט/אלפא/לנצ'יה - - יש שני סוגים : לדגמים ישנים הוא כחול. לדגמים מודרניים הוא שונה במפרט וצבעו אדום. ראה כאן: https://www.
  12. שלום לך A900 ! עם כל הצניעות אני מגדיר את עצמי כמומחה ללנצ'יות איפסילון. אולי זכור לך שבסוף 2016 התעניינת פה בפורום בלנצי'ה 1.2 ידנית שחורה מהשכרה ושאלת לגבי המחיר החשוד הזול שלה. אני בסוף קניתי אותה והיא בשימוש אינטנסיבי אצלי עד היום. הייתה אצלנו במשפחה איפסילון 0.9 רובוטית חמש שנים מהיותה חדשה. ('12-'17) רצ"ב צילומים של שתיהן. (הכסופה 0.9 רובוטית). גם מניסיון אישי בתחזוקת שתיהן וגם ממחקרים ממושכים שעשיתי באינטרנט בהחלט יש לי הרבה תובנות. מהדגם הידני 1.2 הגיעו לארץ 35 יחידות, רובן היו בהשכרה ברמת איבזור בסיסית. רובן בחברת אלדן. ספציפית שלי נקנתה עם 93
  13. הצפת סוגייה מענייינת. האמנם אף אחד לא יודע / רוצה / יכול לתקן / לשפץ תיבה רציפה ? יכול מאוד להיות שאכן זה המצב. אולם, לפחות לפי חיפוש פשוט במרשתת עולה שיש מספר בתי עסק שטוענים / מתיימרים שהם יודעים לשפץ תיבות כאלו ולא רק להחליף. מעניין אם אכן יש כיסוי להבטחות אלו מבחינת ביצוע ואיכות. לדוגמא: "גירטרוניק" https://www.geartronic.co.il/שיפוץ-גיר-רציף/ "טופ קאר סנטר" http://www.top-car-center.co.il/שיפוץ-גירים-רציפים/ "ביצוע" - מציין ספציפית שמשפץ גיר רציף לניסן ג'וק וניסאן מיקרה.
  14. על פניו אכן קנייה מיבואן מקביל עשויה להיות משתלמת וזולה יותר מאשר היבואן ה"רשמי" , לעיתים באופן משמעותי. חברות יבוא מקביל חייבות להיות זולות יותר ולצמצם את הרווח שלהן למול היבואן כדי להיות אטרקטיביים ולהתגבר על נטייה טבעית של מרבית הצרכנים להעדיף יבואן "רשמי ומסודר" שגם מחזיק ברשת מוסכי שירות משלו. למה יש לשים לב? בד"כ היבוא המקביל מציע רמות אבזור שונות משל היבואן, לאו דווקא נמוכות יותר. למשל, יבואן אוטומקס מציע טויוטה קורולה היבריד בגרסאות - FLOW, STYLE, LOUNGE, LUXURY. היבואן הרשמי מציג גרסאות אחרות לגמרי- SUN, SENSE, LIMITED, EXITE. יש להשוות היטב זו לזו - ייתכן שאין
  15. אז עכשיו יש ידיעה רשמית על רשת עבריינים כבדים שבין שאר מעלליהם עסקו באופן נרחב במהילת דלקים. ציטוטים נבחרים: לכתבה המלאה: https://jerusalem.mynet.co.il/local_news/article/HJQC8LXEv
×
×
  • תוכן חדש...