Jump to content

orankohn

  • הודעות

    909
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

מוניטין

141 טוב

1 עוקב

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. לפי הכרתי הפחחים/צבעים בירושלים (המערבית) די יקרנים ולא שאיכות העבודה שלהם מעולה. בסכום שהקצת לא תמצא אצלם. מה האופציה היותר מעשית ומשתלמת? היות ואתה בירושלים הרי במזרח העיר , כולל בשכונות התפר יש מיני פחחים שיעשו עבודה סבירה במחיר זול. לדוגמא, צא מפסגת זאב לכיוון מעבר חיזמא. מייד לאחר המחסום יש כיכר. שתי אפשרויות : 1. אם תיסע צפונה לכיוון גבע בינימין מצד שמאל לאחר 100-200 מטר יש פחח או שניים. 2. אם תסע מזרחה לכיוון ים המלח/מעלה אדומים תגיע מייד לכיכר של הכפר חיזמא. סביבה יש מספר פחחים. לגבי הצעתי - כמה הערות. 1. לא לפחדנים. יש סיכוי קלוש לסיכון בטחוני/פלילי. 2. שתקבל הצעת מחיר אל תתבייש לעשות מו"מ והתמקחות. הם מראש יתנו לך מחיר גבוה יחסית.
  2. בעומדי ברמזור נתקלתי במחזה הבא. שני כלי רכב די חדשים שבשניהם מערכת אורת הבלם תקולה באופן דומה - רק פנס אור הבלימה השלישי - העליון - דולק ואילו שני פנסי הבלימה העיקרים בשני צידי הרכב כלל אינם פועלים. שמתי לב שזו כלל אינה תופעה נדירה. אני נתקל בה הרבה מאוד. מה ניתן להסיק מזה? לדעתי זה סימפטום לתופעה רחבה יותר. מבחינה פרטנית לתקלה שתיארתי - למה בעצם רק אחד משלושה הפנסים מתפקד , ותמיד זה רק העליון ? מהבנה טכנית ניתן בהחלט להבין זאת. שני פנסי הבלימה העיקריים הינם עפ"ר מסוג נורת להט רגילה 21W או 21/5W משולבת באור חנייה. אילו נורות להט רגילות ודי טבעי שלאחר כמה אלפי שעות פעולה הנורה נשרפת. כמעט אף פעם נורות הבלם העיקריות לא ישרפו יחד. בד"כ אחת נשרפת ורק לאחר זמן לא מועט גם השנייה עלולה להישרף. מה ניתן ללמוד מכך? כמעט בוודאות אף אחד לא בדק את תקינות אורות הבלם ממש זמן רב. פנס הבלימה השלישי - העליון - בד"כ עובד בטכנלוגיית נורות לד שאורך חייהן גבוה מאוד. נדיר שאור הבלימה השלישי מסוג נורות לד חדל מלתפקד. די ברור שרמת האחזקה והתיחזוק של כלי הרכב בארץ די ירודה. יש הרבה גורמים האחראים לכך. גורם ראשון במעלה הינו הנהגים/בעלי הרכב שחסרים עפ"ר איכפתיות, מודעות ובוודאי ידע. מתי מישהו ראה נהג מסתובב סביב כלי רכבו ובודק שכל הפנסים תקינים? גורם משמעותי נוסף הינו גופי אחזקה שעובדים באופן רשלני ו"חפיפי". כל מרכז שירות/מוסך אמור , לכאורה, בעת טיפול שוטף לעשות סט בדיקות שונות כולל בדיקות מערכת תאורה. הם גם מחייבים על הכל במסגרת שעתון הפעולות שנגבה מהלקוח. מי באמת הבחין בטיפול השנתי שבודקים את כל הנדרש, כולל למשל כל מערכת התאורה? ממש נדיר. ממהרים להחליף שמנים, פילטרים. כן בודקים בלמים שכן החלפתם, נדרשת או לא ממש נדרשת, מהווה מקור הכנסה נאה למרכז השירות. גורמים תורמים נוספים הינם מכוני רישוי וכמובן משטרה. מכוני רישוי אולי בודקים אורות בלם אבל כמעט אף פעם לא דואגים לכיוון פנסי חזית. (לכן חלק גדול של כלי הרכב בארץ מסנוורים. מתקנה של פעם נאסר על מכוני רישוי להכשיל על כיוון אורות והם נדרשים ללא עלות לבצע כיוון אורות. למה שיתאמצו אם זה מבזבז זמן ולא נותן הכנסה?) מתי ראיתם משטרה אוכפת תקינות אורות? נדיר . יותר משתלם לדפוק קנס מהירות בכביש מהיר. להבדיל ,בארה"ב משטרה מייד עוצרת כל כלי רכב שאחד מפנסיו אינם תקינים. ומשרד התחבורה? הם רק מחפשים דרכים לרווח בדיקות כלי רכב בטסט כל 3 שנים. במצב כזה די טבעי שרכב שפיתח תקלה יום לאחר הטסט (אם בכלל עלו עליה) ימשוך את התקלה שנתיים/שלוש נוספות.
  3. אני מאוד מופתע לטובה מהלנצ'יה איפסילון הידנית שאצלי שעובדת די קשה ומגלה אמינות מעולה. מצד אחד מבחינת המכלולים המכניים הרכב מצויין. רכיבים פשוטים ומוכחים שיש במגוון רכבי התאגיד - גרנדה פונטו, 500, פנדה וכו'. הייחוד באיפסילון הינו גם בסגנון ובעיצוב וגם באיכות גימור ובנייה משופרים . גם לאחר עשור זה הרכב השני הכי נמכר באטליה. לגבי האיפסילון האדומה: לכאורה מציאה. המחיר מגוחך. אם אין הפתעות מוסתרות הרי בעלות סבירה תוכל להשמיש את הרכב ולקבל בדיוק מה שרצית. הדבר מצריך קצת סבלנות וטירחה למצוא בעל מקצוע ראוי לוודא את המצב ולבצע יישור קו.
  4. השאלה כמה מעל המקסימום. ראשית, היה בטוח שהרכב מפולס ולא עומד בשיפוע. שנית, בדוק יחסית למרחק במדיד השמן בין נקודת המינימום למקסימום בכמה החריגה. ברוב המכוניות המרחק בין שת הנקודות כליטר שמן. אם החריגה עד כשליש המרווח הנ"ל - לא נורא. אם מעבר לכך - יש כמות עודפת מופרזת שרצוי לטפל בה. איך לטפל בעודף - חפש בפורום.
  5. בוא נחשוב... תאר לעצמך שילד קטן נשאר באוטו (כל שנה שוכחים בארץ כמה עשרות כאלו...) וראשו מבצבץ החוצה מחלון הגג, ואז אתה סוגר הכל אוטומטית- די לא נעים.
  6. לגבי ה DS3: לחיוב - אכן ייחודית, מסוגננת (עניין של טעם) , מכלולים מכניים נפוצים בתאגיד PSA. לשלילה - מנוע די חזק אבל אמינות בינונית ועלול לייצר בעיות בק"מ מתקדם . הגיר האוטומטי - AL4 - בשנתונים אלו כבר אמין אבל מסרס מאוד את ביצועי המנוע. להחליף בגיר ידני - לכאורה רצוי , בפועל יקר ולא מעשי. לך עם הלב שלך - לך על הלנצ'יה איפסילון. לי יש אפסילון ידנית כבר 5 שנים. אני מאוד מרוצה. לא חזקה אבל מאוד אמינה ועמידה. ראיתי שיש ביד 2 שתי הצעות - זולה ובעייתית קמעא ועוד אחת סבירה. https://www.yad2.co.il/vehicles/private-cars?manufacturer=21&gearBox=0
  7. נורית CHECK ENGINE נדלקית במגוון תקלות נרחב. זה יכול להיות אינדיקציה לתקלה יקרה וכבדה או מצד שני בעייה קטנה וזולה לטיפול. מה שבטוח: - אם המוכר לא טרח לתקן זה לא סימן טוב. אולי סתם מראה על חוסר איכפתיות ומודעות ואולי בדק והבין שמדובר בתקלה יקרה ולכן מוכר.... - מכון בדיקה אינו מסוגל לתת אבחון מקצועי למקור הבעייה. נדרש לחבר למחשב ייעודי של היצרן GM לקבל אבחנה נכונה. יש כזה במוסכי היבואן. גם בכמה מוסכים כלליים. אם הרכב בשאר ההיבטים תקין ובמחיר משתלם שקול לבדוק משמעות במקום מקצועי.
  8. כלל לא בטוח שרוב המסכים היו מתנהלים ככה. אני מכיר את המקום היטב. תיקנתי אצלם פעמים רבות בעיות מזגן וחשמל במכוניות שונות. אכן הם הגונים ומקצועיים והמלצתי עליהם לא פעם בעבר בתחום חשמלאות רכב בירושלים.
  9. מניסיוני: 1. המוסך המרכזי של היבואן "קרסו" ברחוב האומן - סביר בהחלט במקצועיות והגון. מנגד - אין יחס אישי והתמחור די יקר. 2. אפשרות מועדפת: מרכז שירות חיים לוי רחוב הרכבים 15 תלפיות. https://haimlevy.co.il/ בעבר היה מרכז שירות מורשה יבואן אך התנתק. שייך לרונן לוי יו"ר איגוד המוסכים הוותיק. מכיר מעולה את כל רכבי רנו ומצוייד בציוד מקורי. מבחינת מקצועיות והוגנות - טוב מאוד. החסרון - גם די יקר. 3. אפשרות אולי הכי טובה: מוסך "מומו" . מוסך פרטי משפחתי של אב ובנו. מקצועיים, הגונים עם יחס אישי וגם די זולים. https://www.facebook.com/momoGRG/
  10. בעיקר זה בא מהתיבה הרציפה שיש בכל היצירות המוטוריות שהזכרת.
  11. תוכל לקרוא כאן מהסברי היצרן המקורי: https://petronas.oilitecha.eu/en/for-consumers/petronas-oils/coolants-and-antifreeze/ בעיקרון הנוזל הכחול (11) משמש לרכבי פיאט ישנים עד 2002 בערך. הנוזל האדום (UP) משמש לרכבי פיאט חדשים יותר. החדש מגן יותר טוב על מתכות עדינות במנועים מודרניים ולכן לדגמים שהגיעו עם האדום מהיצרן מאוד כדאי להמשיך איתו. יתרון נוסף של ה- UP שהוא מחזיק זמן רב ללא איבוד התכונות וכמעט מייתר החלפתו.
  12. עוד שימוש מעניין ומבורך מאוד קיים לפגוש המיוחד של רכבי המשטרה בארה"ב. כאשר קורית תאונה בכביש המהיר והרכבים המעורבים חוסמים נתיב/ים וגורמים כמובן לפקק הדבר הראשון שרכב המשטרה שמגיע עושה הוא לדחוף לשוליים את הרכבים הפגועים כדי לאפשר לתנועה לזרום. לא כמו בארץ שלא מזיזים כלום ורק מנציחים את הפקקים.
  13. הסיכון אינו רב ומחולק לשני תחומים - הטכני והחוקי. מבחינה טכנית רצוי לבדוק ולוודא שההסבה אכן מקצועית והרכב מתפקד היטב. מבחינת הרישוי וההיבט החוקי. מבחינת החוק היבש ברור שאתה תהיה 'עבריין' עם פוטנציאל מסוים להתפס ולהסתבך. מצד שני בהתנהלות נכונה הסיכון נמוך. מהי התנהלות נכונה ? - להתייעץ איזה מכון רישוי עדיף. - להמנע ממקומות/ אירועים עם בוחני תנועה. כדאי או לא? בהתאם לאופי שלך...
  14. orankohn

    תחילת הסוף של start-stop?

    לא נראה לי. המחסור בשבבים הוא אכן בעייה אמיתית שפוגעת די קשה בתעשיית הרכב העולמית. התחזיות מדברות על בין שנה לשנתיים לסגירת הפיגור. הסיבה העיקרית שהיצרנים מתקינים את המערכת הינה שעקב הרגולציה המחייבת - כל שנה הם חייבים לרדת בממוצע של זיהום האוויר של כלי הרכב המיוצרים. בהתאם הלחץ גובר משנה לשנה. מערכת זו היא אחד הכלים לעמידה ביעד המחמיר והולך. יש רק מגמה אחת שעשויה להפוך את ה S/S למיותרת. אם היצרן יצליח להוריד את ממוצע הזיהום בדרכים אחרות. כיום הכלי העיקרי הינו מעבר לרכב חשמלי חלקי או מלא. אם עקב ביקוש ויכולת ייצור יצרן יצליח למכור מספיק כלי רכב חשמליים/היברידים יוכל לוותר על שיטות אחרות.
  15. צריך למלא בדיוק 4.3 ליטר שמן. הצמיגות הנדרשת 5W40 שיעמוד בתקן VW505.01. זה למשל שמן מצויין ולא יקר. עולה 117 ש"ח ל- 5 ליטר: https://www.justmotor.co.il/product/שמן-מנוע-champion-5w40-pi-c3--5l-8203312
×
×
  • תוכן חדש...