Jump to content

orankohn

  • פרסום הודעות

    879
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

129 טוב

1 עוקב

אודות orankohn

  • דירוג
    משקיען (> 750 הודעות)

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. orankohn

    ירידת ערך של רכב חדש

    כל מה נכתב לעיל הגיוני ותקף. יש עוד סיבה משמעותית לפער בין רכב חדש לרכב "כמעט חדש". ניקח לדוגמא , רכב פופולרי שעלותו 130,000 ש"ח כחדש מהיבואן. זה לא באמת המחיר שכל הלקוחות שילמו עליו. בפועל, ניתן להשיג רכב כזה מהיבואן אם בימי מכירות או לכריש במשא ומתן ב- 123,000 שקל. במסגרת מועדונים שונים (חבר, הוט וכו') ניתן לקנותו ב- 120,000. בחלט סביר שניתן גם לרכוש אותו כ - "0 ק"מ מליסינג" ב- 115,000 ש"ח. לכן - לפי כוחות השוק וההיצע והביקוש אף אחד לא יסכים לקנות משומש בן שנה במחיר שאינו כ- 25-30 אחוז לפחות מתחת למחיר רשמי של רכב כזה חדש.
  2. ממליץ לגרירת קראוון במשקל כזה לחפש רכב עם מנוע טורבו דיזל חזק עם מומנט גבוה - גם מותאם בדיוק למשימה כזו והסחיבה בתנאים קשים אינה בעייתית וגם מבחינת בלאי ותצרוכת דלק המצב עדיף על רכב בנזין. בתנאים שציינת מצאתי כמה אפשרויות כאלו: אופל אינסניה טורבו דיזל 2017 ב- 58K. https://www.yad2.co.il/s/c/496sjg7d פאסאט 2013 ב- 56K. https://www.yad2.co.il/s/c/uwvbxtuy
  3. נתקלתי היום בחולון ברכב מעניין ונדיר במחוזותינו. ארוך וגדול - אך בתצורת קופה 2 דלתות בלבד. עושה רושם שזה רכב אמריקאי. הוא היה נטול תגים וסמלים למעט אות R קדמית - שאינה של לוגו יצרן מוכר. מעבר לזה היה עם לוחיות זיהוי "במבחן 21" - מה זה בכלל? מי מכיר / יכול לשפוך אור על מה מדובר ?
  4. לא מתחייב בוודאות אבל נראה לי שיגואר V8 מנוע 4.2 סופרצ'ארגר עם 416 כ"ס יענה על הדרישה.
  5. היו לי מספר רכישות ללא הגיון כלכלי שעוררו הרמות גבה בקרב ידידים "מבינים". כולם של המותג שנכחד כבר - "סאאב". אני מעתיק מכמה פוסטים שפרסמתי בעבר. הסאאב הראשונה הייתה ברשותי בראשית שנות ה - 80 כשהייתי קצין צעיר שנכנס לקבע. מכאן התחיל לדגור בי חיידק הסאאבים. אחי הגדול היה בעל סאאב דגם 97 שנקראת גם "סונט" מודל 69' מארק II מ.ר. 629-844 . בעת שנסע לחו"ל לשנה הסונט הייתה ברשותי. מצרף תמונה של הרכב הזה (עם אחי בתמונה). היו בארץ 3-4 אקזמפלרים בלבד. הסונט הייתה חביבה ביותר עם גיר ידני 4 מהירויות ליד ההגה עם אופציה למעבר למוד חצי אוטומט - העברת הילוכים ללא מצ
  6. לא חייבים לחתוך בכמות המותגים. עיקר העלות בפיתוח רכב זה השילדה ומכלול ההנעה. היום כולם רוצים ג'יפונים במבחר גדלים. יוצרים אותו רכב במגוון מיתוגים - בהתאם לסגמנט שצויינו בתחילת השרשור וההבדלים הם בעיצוב החיצוני וברמת האבזור. אפשר גם עם בידול מנועים. מה הבעייה לקחת מפיג'ו בסיסים קיימים של 2008, 3008, 5008 ולייצר מרכב מעט שונה עם גריל ופנסים, אבזור משופר ומותג יוקרתי יותר עם ריווחיות עדיפה? הדגם הפשוט יהיה סיטרואן, הבינוני פיג'ו והיוקרתיים יהיו DS ולנצ'יה. זה לא שבאמת יהיה DS שונה מהותית מפיג'ו או לנצ'יה שאינה שכפול+שדרוג.
  7. לפני כ-4 שנים חיפשתי רכב קטן וחסכוני שיהיה כמה שיותר חדש ובמינימום עלות רכישה. חשבתי על פיאט פנדה מודרנית. אני בד"כ קונה בלי סטיגמות ולא הייתי מקובע על מותג או דגם. במקרה נתקלתי כאן בפורום "ייעוץ ברכישת רכב" שמישהו שביקש להתייעץ לגבי רכב שהוצע למכירה במחיר נמוך באופן חשוד. https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?620034-%D7%9C%D7%A0%D7%A6%D7%99%D7%94-%D7%90%D7%A4%D7%A1%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9F במקרה הרכב היה בעיר מגורי. קפצתי לראות וקניתי בזריזות את הרכב המדובר: במקום פנדה קניתי במחיר בדיחה את האחות המעט יותר גדולה שלה, עם "פאר" ואבזור עדיפים
  8. לפי כמה פרסומים מסתמן כיוון חיובי ומעניין למותג לנצ'יה. למרות חששות של חובבי המותג שהקץ קרוב עם המיזוג נראה כי לתאגיד החדש יש תכניות אחרות. לפי פרסום רשמי של קבוצת Stellantis עולה שתאגיד החדש לא רק שישמר את שלל המותגים אלא מחלק אותם לסגמנטים ברורים, חלקם יהוו שינוי מהמצב הקיים: בתחתית המיצוב סגמנט בסיס "CORE" שכולל את המותגים סיטרואן, פיאט+אבארת'. מעליו סגמנט המכונה : " Upper mainstream" שכולל את המותגים פיג'ו ואופל/ווקסהול. מעליו בהיררכיה סגמנט פרימיום "Premium" שיכלול את מותגי אלפא רומיאו , DS ו- לנצ'יה. בשיא הפירמידה - סגמנט הפאר "Luxury" תוצב מאזרטי.
  9. מגב היברידי אמור להיות משופר בביצועיו למול מגב רגיל. יש לו בתאוריה מספר מאפיינים. ישנם כאלו שמשלבים במגב מסגרת מתכת קונבנציונאלית עם מעטפת "אווירודינמית" מגוננת. סוגים מסוימים מוסיפים מגן מפרקי למגבים בסגנון קורות כדי לסייע במאבק נגד שלג כבד וקרח. מגב כזה אמור לתת יתרון של אווירודינמיקה משופרת והצמדה עדיפה לשמשה, ביצועים בכל מזג האוויר, רעש מופחת ועמידות גבוהה. אבל בפועל המציאות היא כזו: יש מגבים היברידים מיצרנים עלומי שם שלא טובים בכלום ממגב רגיל סביר. יש מגבים רגילים מיצרני איכות שטובים מכל השאר. לדוגמא BOSCH ICON שנחשב מעולה. גם יצרנים איכותיים מסוימים עושים מגבי "היב
  10. ממש מקצועי ואמין, ובמיוחד לצרפתיות בירושלים - פשוט אין. חשמלאי סביר יחסית לתת רמה הממוצעת יש שניים - ש.ע.מ ברוממה אהליאב 6 ואלי מזרחי בתלפיות. ממליץ להטריח עצמך למרכז. בת'א תמצא כנראה את מבוקשך.
  11. מה היה הרכב הראשון עליו נהגתי ? לכאורה, בגיל 17 , שנת 76' - לפני שלמדתי נהיגה אחי הגדול אימן אותי לראשונה על חיפושית 62 חלושה ומייד בהמשך על טנדר צבאי דודג' D-200 עם 3 הילוכים ידניים ליד ההגה... בהמשך הוצאתי רישיון בגיל 18 לפני הגיוס בשנת 1977 . למדתי נהיגה עם מורה יקה זקן שהיה בעל חיפושית 1303 מודל 73'. (בהשוואה לחיפושית 1200 62' הרעועה - רכב הנהיגה הרגיש כמרצדס...) הרכב הראשון שהיה ברשותי היה בהחלט נדיר ולא מוכר. אחי הגדול היה בעל סאאב 97 שנקראת סונט SONNET, מודל 69' מארק II מ.ר. 629-844 . בעת שנסע לחו"ל במשך כשנה הסונט הייתה ברשותי. מצרף תמונה של הרכב הזה (עם אחי ב
  12. תבקש מהמוכר לבוא איתך למוסך מורשה יבואן ולהוציא היסטוריית טיפולים. מאוד סביר שלפחות בשנים הראשונות הרכב טופל באיזה מוסך מורשה יבואן. אל תתפלא אם למשל בשנת 2011 שהרכב היה בן שלוש תראה טיפול/תיקון עם קילומטראז' של 100,000 או יותר...
  13. כמעט כולם מכירים את המנורה הצהובה שנקראת check engine (בדוק מנוע) - כן, זו עם ציור של מעין "בלוק מנוע". בעיקרון, מנורות אזהרה ברכב זה דבר טוב - נותן התראה מוקדמת או אקוטית לנהג על תקלה. למשל, מנורה אדומה עם כד שמן - זו שמתריעה על לחץ שמן נמוך בהחלט מבורכת ונחוצה. אולם, מניסיון רב שנים וגם מקריאה בפורום איכותי זו, עולה בי התובנה שהמנורה הצהובה של check engine היא לא רק מיותרת לנהג אלא פשוט מזיקה ומיותרת לגמרי ועלולה להביא לטירחה והוצאות מותרות. המנורה הזו נדלקית במגוון ענק של תנאים ופרמטרים ובאפן כללי מתריעה על תקלה בבקרת המנוע ו/או זיהום האוויר ועוד שלל תקלות אפשרית. ע
  14. מניסיוני בסאאבים שהיו לי אלו אתרים טובים ואיכותיים : https://www.eeuroparts.com/Cars/SAAB/1883/2005-9-3-Arc-2-0L-4-Cyl-16-Valve-Turbo/ https://www.neobrothers.co.uk/ https://saabparts.com/us/affiliated-retail-parts-websites/
  15. הנה דוגמא לשרידות מצמד ברכב ידני מניסיוני האישי. קניתי לנצ'יה איפסילון ידנית 2012 עם 90,000 ק"מ שהייתה בחברת השכרה. מבדיקת הסטוריית הטיפולים שקיבלתי מסמל"ת , שם בוצעו הטיפולים בחברת ההשכרה אלדן, עלה שבק"מ 74,000 הוחלף המצמד. ניתן בהערכה סבירה מאוד להניח שרכב השכרה כזה עבר חיים לא קלים עם משתמשים מרובים שלפחות חלקם או שלא ידעו לתפעל היטב קלאץ' או התעללו בו במודע... עדיין שרד המצמד 74,000 ק"מ. מאז קניתי אותו ב- 90,000 ק"מ נהגתי מעל 100,000 ק"מ והמצמד תקין לגמרי ומרגיש בדיוק כמו ביום שרכשתי את הרכב. כמובן, אני נהג מצוין שיודע לתפעל מצמד כנדרש...
×
×
  • תוכן חדש...