Jump to content

orankohn

  • פרסום הודעות

    847
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

97 נייטרלי

1 עוקב

אודות orankohn

  • דירוג
    משקיען (> 750 הודעות)

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. Adani, תודה רבה ! כתוב היטב, מקצועי מאוד ומועיל ! שתי תוספות קטנות שאני מיישם בהצלחה. 1. כשברכב כבר קר מספיק או קר מדי אני מעביר לסירקולציה פנימית מלאה, חלונות סגורים, מנטרל מדחס על ידי לחיצה על A/C למצב OFF. במשך 2-3 דקות המפוח מזרים אוויר קר מספיק. כשמתחיל להיות קצת חם מדי לוחץ שוב להפעיל את המדחס. פרקטיקה כזו חוסכת כ-20% מזמן הפעלת המדחס והשיפור בצריכת הדלק משמעותי למדי. 2. כדקה לפני סיום הנסיעה שוב סוגר מדחס והפעם עם סירקולציה פתוחה. עדיין הקירור די יעיל ובנוסף יש בונוס של חסכון קל וגם ייבוש תעלות המזגן מריחות לוואי.
  2. צריך לדייק בהגדרה "האוטו מתחמם". הרבה נהגים, בטח אלו שבכלל לא מביטים בלוח המחוונים, רגילים לראות את מד החום באמצע הסקאלה. בהגדרה - רכב מתחמם יתר על המידה כאשר נדלקת נורת חום מנוע ו/או מד החום נכנס לתחום האדום. יש שני סוגים של מדי חום בתצורת שעון. ברכבים ישנים המד אמיתי - המדידה והתצוגה רגישים והמד מראה כל תזוזה בחום. דבר זה יצר לחץ/דאגה בקרב משתמשים שראו שהמחוג עלה מ"חצי הסקאלה" בתנאי עבודה / חום קשים ורצו למוסך. למעשה לא הייתה כל תקלה. אם חצי הסקאלה מראה לדוגמא 90 מעלות והתחום האדום המסוכן הוא 115 מעלות הרי שזה נורמלי ולא מסוכן אם ביום חם במיוחד/עלייה תלולה/רכב עמוס ה
  3. תובנות מאוד נכונות. אם כבר צמיג סיני עלום שם והאזור יגאל אלון בת"א - הרי אם היה הולך לאוטו דיפו ביגאל אלון 59 ליד הסינרמה היה מקבל לא זוג אלא 4 צמיגים כאלו ועוד שקל שלם עודף.....
  4. https://www.dieselhasharon.com/ מאוד מקצועיים ומומלצים ואפילו באזור שלך - נתניה.
  5. ברור שהצילום מהאינטרנט ולא מהרכב שלו - רואים ישר שמד המהירות בתצוגה ראשית במיילים.
  6. אתה לא צודק. יש.להבדיל בין שני מצבים שונים לגמרי. בדוגמאות שנתת מדובר בחברות ותיקות של מותגי יוקרה שנקנו ו/או חברו לחברות גדולות יותר עם ליין מוצרים יותר עממי-פשוט. במקרים שהוזכרו (לקסוס, אינפיניטי, ג'נסיס וגם אקורה) מדובר בתהליך שונה לגמרי. מותג שעיקר תוצרתו רכבים עממיים נוחל הצלחה ומייצב תדמית של איכות ותמורה (טויוטה, ניסאן, יונדאי) ואז מחליט להכנס לסגמנטים יקרים וריווחיים יותר של יוקרה. משיקולי תדמית ומיתוג ברור להם שאם ישיקו דגמי יוקרה במיתוג ה"פשוט" יתקשו להתחרות בדגמי יוקרה מבוססים ומוכרים. לקוח של מרצדס יהסס לקנות טויוטה , לא משנה כמה תהיה איכותית ויוקרתית.
  7. אני מבוטח דרכם. העלות דרכם למקיף באמת הייתה זולה משמעותית מכל המתחרים. לפני כחודש מימשתי את הביטוח דרך מוסך הסדר לתיקון תאונה עצמית. פעל באופן חלק ונוח. אפס בעיות. ממש מרוצה.
  8. תודה על התודה. לשאלתך - כמובן דרך המקלדת אי אפשר לאבחן מה מצב הרכב האמור. זה ניתן לבצע או במכון בדיקה, עם כל הסייגים המוכרים, או במוסך אמין. לפי ניתוח הנתונים היבשים של הטיפולים עולה הזנחה לא מועטה. זה שבטיפול האחרון למשל שמו שמן מתאים אינו מבטל שחיקה ובלאי שנגרמו למנוע מתחזוקה רשלנית של 7 שנים קודמות. סביר להניח שאורך החיים של המנוע לא יהיה אופטימלי. מצד שני הוא עשוי עוד לשרוד שנים לא מעטות. הכל שאלה של חלופות ועלויות. אם הרכב נמכר מאוד בזול, מול חלופות דומות, ייתכן שיהיה לך שווה. תעשה יישור קו נדרש - למשל, טיימינג, בדיקת בלמים, החלפת נוזל בלמים. עלות של כל זה
  9. מוזמנים לעיין במסמך רשמי של חברת מכוניות כלל לא רעה - מרצדס בנץ. יש פירוט של שמנים בתקן מסוים הנדרש לדגמים מסוימים MB229.5. מצוין שכל השמנים המצויינים ברשימה נבחנו ואושרו ע"י מרצדס בנץ. ובין שאר החברות המכובדות יש גם שמן של חברת "פז" מחיפה : PAZ Extreme PS 5W-40 x Paz Lubricants & Chemicals Ltd., Haifa/ISRAEL https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.5_en.html
  10. ממעבר מדוקדק על ההיסטוריה של הטיפולים/תקלות עולה תמונה לא מעודדת. הרכב טופל בתחזוקת שבר של קמצנות. 1. החלפות שמן מנוע גרועות: לפי הוראות הטיפול הרשמיות למנוע פיאט FIRE 1.2 עם 69 כ"ס יש להחליף לשמן סינטטי מלא 5W40 בתקן C3. שמן בתקן כזה אמור (וגם זה בערבון מוגבל) להחזיק לשנתיים/30K וגם זה בתנאי שימוש שאינם קשים. בטיפול הראשון ב -16K השתמשו בשמן לא נכון - חצי סינטטי 10W40 של פז. טיפול שני בוצע ב- 40K במוסך מזדמן - שוב עם שמן לא מתאים חצי סינטטי 10W40. טיפול שלישי ב- 56K שמו סוף סוף שמן סינטטי בצמיגות מתאימה 5W40 אבל לא בתקן מספק C3. מאז נראה שלא החליפו
  11. הסטיישן הלבנה (ישבן בלבד) בצד שמאל זה גם גרסת סטיישן פולנית לפיאט 125 - ה - FSO 125p Kombi.
  12. תודה רבה על הכתבה המעניינת מאוד ! באחת התמונות שצירפת לגבי אבי טיפוס שהשפיעו על עיצוב ה P76 נראה רכב שהזכיר לי מאוד רכב אחר. כוונתי לשמאלית התחתונה שתיארת:"ההצעה העיצובית של מיקלוטי עבור הרובר-טריומף P10". זה ממש בסגנון של ה- Iso Rivolta Fidia שהוצגה ב- 1967 אך הייתה בעיצובו של ג'יורג'יו מסטודיו גאיה.
  13. אני דווקא בהחלט מסכים עם פות"ש בהבחנתו. בעשור האחרון אירעו והתחזקו מספר תהליכים שליליים בתעשיית הרכב. ייתכן שעקב התחרות הגוברת והאיתגור של תעשיות העולם המערבי מהתחרות הגוברת מהמזרח נוצר לחץ גדול אצל היצרנים, בעיקר באירופה, לחדשנות והשקת דגמים שיקרצו ללקוחות בהיבטים מסוימים. הדומיננטיות בחברות הרכב עברה ממחלקות ההנדסה והפיתוח למחלקות הכספים והשיווק. ניתן דוגמא: דיקרטוריון חברת רכב ידועה מזהה קיפאון/ירידה במכירות ובעייתיות מול מתחרות יפאניות/קוריאניות שזוכות לתדמית אמינות ושרידות גבוהה. נופלת החלטה לייצר דגמ/ים עם יתרון מוכח מול המתחרים השמרניים בהיבטי הספק/צריכת דלק/זיה
  14. סקירה מאוד מעניינת ! תודה רבה. מצרף צילום מסקירת הרכב בקטלוג observer's שברשותי של שנת 1983. עיתונאי הרכב הבריטי סטוארט בלאנדון מצרף סיכום קצר של התרשמותו מכל רכב. עושה רושם שהתרשם בהחלט לחיוב. בתרגום חופשי כתב: "מאוד חסכונית בדלק יחסית לגודלה....מכונית מאוד נוחה ונינוחה , המאפשרת שיוט שקט ונוח עם נוחות גבוהה במיוחד". עוד היבט מעניין שקשור בטאגורה והוא די ייחודי: דווקא הדגמים החלשים יותר של 4 בוכנות 2.2 ליטר הגיעו עם אופציה לבחור גיר ידני או אוטומטי 3 מהירויות ולעומת זאת מנוע ה - V-6 הגדול והחזק הוצע רק עם גיר ידני!
  15. מצטער להיות חריג. אין לי מה לתרום לדיון. מזמן החלטתי שבכביש שום דבר לא גורם לי להתעצבן ולהתרגז. למה לי לסבול ? מישהו חכם פעם לימד אותי:" מה זה להתעצבן? זה להעניש את עצמך על טיפשותם של אחרים".
×
×
  • Create New...