Jump to content

orankohn

  • הודעות

    933
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

1 עוקב

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של orankohn

נהג שודים

נהג שודים (6/14)

149

מוניטין

  1. orankohn

    פיג'ו 207 2007-2013

    תקרא מאמר מאוד מפורט ומקצועי שפורסם כאן על ידי MENIR1 על מנועי פרינס בכלל כולל המנוע הספציפי. והנה ציטוט ממוקד של הבעיות האופייניות למנוע ה- 1.6 שיש ב- 207 : כפי שתראה חלק מהבעיות של מנוע ה-1.6 ניתנות לאיתור מהיר על ידי מי שקצת מבין במכוניות. למשל אם תשמע רעש חריג בהתנעה או בתחילת פעולת המנוע (בעיית מותחנים, שרשרת). חלק אחר קשה לאתר כגון צריכת שמן מופרזת. כדי לצמצם סיכונים: 1. וודא הסטוריית טיפולים ראוייה. 2. בצע בדיקה עצמית של רעשים, נזילות וסימנים מחשידים. 3. בצע נסיעת מבחן לבדוק שהכל סביר. 4. אם כל השלבים הקודמים קיבלו V והמצב נראה תקין : יש שתי אפשרויות : א. קח סיכון וקנה - זה רכב בפחות מעשיריה. ב. מציע כמו קודמי שייעץ לקחת לבדיקה אצל גבע או אורן.
  2. orankohn

    פיג'ו 207 2007-2013

    ה-207 הושק להחליף את ה-206 שהיה מוצלח מאוד. כבר בהשקתו כל מבחני הרכב גם בארץ וגם בחו'ל הביעו אכזבה. הרכב היה סביר אבל לא יותר מבינוני בתכונותיו ואיבד את רוב יתרונות קודמו. גם שתי יחידות ההנעה שלו בלתי מוצלחות. יש דגם 1.4 עם 90 כ'ס. מנוע אמין אבל אנמי. הצרה שבארץ שודך לגיר רובוטי חד מצמדי עם פעולה לא נעימה ואמינותו התגלתה כגרועה. הדגם השני עם מנוע 1.6 120 כ'ס. נשמע טוב אבל זהו מנוע 'פרינס' שאינו מוצלח ואחזקתו די בעייתית, בפרט שהוא מתיישן. הוא שודך לגיר אוטומטי ישן של צרפתיות - גלגול של al4 שאמנם כבר די אמין אבל פעולתו לא נעימה במיוחד לרוב הנהגים. צירוף כל התכונות הנ'ל בצירוף הסטיגמות על רכבים צרפתיים גורם לסחירות ירודה ומחירים ברצפה. במחיר נכון עשוי להיות רכב סביר יחסית.
  3. רכב שעבר טרואמות לא מעטות. גם תאונה/תאונות עם תיקונים ירודים באיכותם וגם אחזקת שבר שיצרה בוצה במנוע. שים לב שהטיפול הראשון בוצע בכמעט 40,000 ק'מ ! (38,280) הייתי קונה רק אם המחיר ממש נמוך , נניח 40 אחוז מתחת למחירון.
  4. אם זו אכן התקלה : כל מוסך מכונאות טוב יכול לטפל בכך. לאו דווקא מכון גירים. העלות עשויה להיות שעה עד שעתיים עבודה ועלות החלק. לא ציינת איזה דור הקליאו. בחו"ל עלוות כבל לקליאו משתנה בין הדורות ונעה בין 200-600 ש'ח. מחיר בארץ? אין לי מושג. מן הסתם כפול או משולש.
  5. סיכוי סביר שנקרע הכבל המחבר בין ידית ההילוכים לגיר. הגיר תקוע בהילוך. סביר שההילוך האחרון בו היה הגיר בעת קריעת הכבל עדיין מחובר, כלומר ההילוך החמישי. בהתאם מייד בהתנעה המנוע נכבה.
  6. הבן שלי ביקש עזרה. מחפש רכב קטן, זריז וחסכוני. התקציב עד 25,000. הוא נדלק על פיאט 500. ביקש את עזרתי בתור מבין במכוניות. מייד אמרתי לו שיברח מכל פיאט 500 עם גיר "אוטומטי" שהוא בעצם גיר רובוטי חד מצמדי שבתקציב כזה מועד לפורענות . הראיתי לו את הפוסט הבא שפורסם פה ממש לא מזמן: כמובן שהסכים לפיאט 500 עם גיר ידני. בדקתי מה ניתן למצוא. הרוב עם מנוע 1.2 שנחשב ממש אמין אבל חלש למדי כי יש לו שישים ומשהו כ"ס. הבן ממש לא רוצה כזה. חשוב לו רכב שלא יהיה עגלה. מסתבר שיש עוד שני דגמים ידניים של פיאט 500. האחד - מנוע 1.4 אטמוספירי עם הספק 100 כ"ס. השני - מנוע TWINAIR - מנוע טורבו שתי בוכנות נפח 875 סמ"ק בהספק שאינו ממש ברור. ראיתי שיש בהספק 85 כ"ס ובמקום אחר ההספק שצויין 105 כ"ס. מה עדיף משתי האופציות? מנוע רגיל 1.4 או מנוע טורבו 0.9 ? מי יותר אמין? מי מומלץ יותר? תודה למבינים שיעזרו לבחור.
  7. ברור שכפי שאתה מבין שזה לא טוב. בהחלט ייתכן - בתסריט הגרוע - שהרכב אמנם צבר מעט ק"מ כל שנה אבל נסע ברוב הנסועה שעבר בתנאים קשים של נסיעה עירונית איטית מעטת קלומטראז' אבל ספג שעות נסיעה רבות של עצור-סע. במצב זה אם טופל כל שנתיים הרי נוצר בלאי לא מועט למערכות שונות. כמה בלאי נוצר ובאילו מערכות? קשה לדעת. האם יש לך תיעוד של שני הטיפולים שאכן בוצעו לאורך 5 השנים ? האם הם היו במוסך מורשה יבואן ? האם בוצעו עם חלקים איכותיים בהתאם לתקן היצרן ? אם התשובה לשאלות הנ"ל שלילית - אני הייתי מתרחק. בתנאי נסיעה פסימיים כפי שפירטתי ועם משטר טיפולים מפוקפק יש סיכוי רב להיווצרות בוצה במנוע, סתימת רשתית שמן, בלאי מופרז למערכות שונות. הייתי ממליץ לגשת למוסך מתמחה שמכיר דגם כזה שיבדוק מצב. יעזור אם תציין באיזה רכב מדובר.
  8. אכן, לפי מה שניתן לראות בצילומים שצרפת נראית עבודה יפה וטובה. אבל יש לסייג ולהוסיף שעבודה איכותית מתבטאת בכמה היבטים. יש לבחון היטב גימור ואיכות צביעה ברזולוציה ממוקדת באזורים רגישים. היבט מאוד חשוב הוא נושא העמידות לאורך זמן. כיצד יחזיק הצבע לאחר כמה שנים? כבר נראו מספיק עבודות צבע שבתחילה היו מרשימות ולאחר שנה - שנתיים נצפו קילופים/בועות/התנפחויות. מעבר כך - בהחלט אין לשלול עבודה טובה וזולה במקומות שאינם סטנדרטיים. מה שכמעט בטוח -עבודה זולה במוסך ישראלי עם קבלה משמעה עבודה לא איכותית.
  9. באמת - לא צריך להגזים. אם הקטילה מתייחסת לאי המצאות חלונות חשמליים בדגם הזה אני לא רואה מה האסון הגדול. אפשר לחשוב כמה קשה לגלול ידית סיבובית פעם בכמה זמן. פעם רוב המכוניות היו כאלו. זה לא שצריך לסובב מנואלה בקדמת הרכב כדי להניע. אם הקטילה מתייחסת לכלל רכב עצמו למול המחיר - אני סובר אחרת. בהינתן שזה הרכב החדש הכי זול כיום שניתן לקנות הרי יש לו שלל יתרונות כלל לא מבוטלים: 1. מותג "טויוטה". אין מה לעשות - בתודעה המקובעת/מקובלת בארץ זה מותג מוביל וסולידי. (זה בכלל לא משנה שזה רכב שמורכב בצ'כיה וזהה לדגמים של PSA) . סביר להניח שגם הסחירות וירידת הערך העתידית תהיה כלל לא רעה, בטח למול חלופות זולות עם תדמית פחותה בהרבה כגון דאצ'יה, רנו ועוד. 2. הרכב בוודאות רבה יהיה מאוד אמין. אין אלמנט סיכון או אי-ודאות בנושא כי מדובר במכלולים וותיקים ומוכחים. אם כבר הדגם של יוניון מוטורס עם גיר רובוטי עלול להיות יותר בעייתי באחזקה לאורך זמן. 3. הרכב מאוד חסכוני בדלק ועלויות האחזקה אמורות להיות נמוכות. 4. ברמת המחיר הזו אין רכב ידני חדש אחר שעדיף עליו.
  10. מסתבר שעניין החלונות הקדמיים עם המנואלה הידנית דווקא מדוייק מאוד. ראו צילומי פרסום של סוכנות לדגם המדובר ב- 61,900.
  11. אתה טוב באנגלית? אם כן קרא את הפוסט הבא שבדיוק מדבר על בעיה כזו והפתרון המפתיע. https://www.fiatforum.com/stilo/335785-new-member-dreaded-engine-fault-light.html אם אינך מבין מה כתוב שם - בקיצור: כנראה בעת החלפת נורות קיצרת שם משהו ופיוז מסויים נשרף - וזה מה שמעלה את הנורה והקודים הנ"ל. (נשמע מוזר אבל עובדה...) בדוק טוב טוב את כל הפיוזים - בעיקר בתא המנוע.
  12. מצב הצמיגים בלוי למדי. אמנם הם לא במצב קריטי של סכנה בטיחותית מיידית אולם הם עשו כבר את שלהם ומאוד מומלץ להחליף, בפרט שהחורף בפתח. דרך אגב, חוץ מ- 4 שנים כמה ק"מ נסעת איתם?
  13. יבואן הונדה - מאיר - בשונה מרוב היבואנים - נותן באתר שלו כלי נוח להצעת מחיר לכל דגם שכולל בדיוק מה מבוצע בכל טיפול והצעת מחיר מלאה. בהחלט יש לשבח אותם על כך ! כנס לכאן : https://updates.mct.co.il/services/ הזן מספר רכב ותקבל מייד הכל. מצרף צילומי מסך ממפרטי טיפולים אחדים. התכנית עד 195,000 ק"מ , אבל בהגיון פשוט תראה מה נדרש בטיפולים העוקבים. אבל הכי חשוב עבורך - בדוק וודא מה בוצע בהסטוריית הטיפול של הרכב שלך. אם לדוגמא נדרשת החלפת שמן גיר כל 60,000 ק"מ ולא ידוע לך אם ומתי בוצע - בצע מיידית.
  14. לכאורה לא צריך להוריד כלום אם כבר התגמשת במחיר. מקסימום תוריד עוד קצת. הכל בעצם תלוי בך - עד כמה אתה לחוץ למכור, מה מידת ההתעניינות הרצינית שהייתה ברכב ולאורך כמה זמן, כמה רכבים דומים לשלך בדגם ובנתונים יש ומה המחיר שלהם למול מה שביקשת. בקיצור אין תשובה חד משמעית. לשיקולך אם לרדת עוד וכמה כדי לסגור או לחכות לקונה הבא ולקוות לטוב. (יש שלא לוקחים לבדיקה, ייתכן שבבדיקה הבאה כלל לא יוזכר המינוח 'שילדה' ).
×
×
  • תוכן חדש...