Jump to content

orankohn

  • הודעות

    1,336
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    6

כל מה שפורסם על ידי orankohn

  1. הנבואה ניתנה לשוטים. יתכן שכן ויתכן שלא. אכן בראייה לאחור ניתן להגיד שהיו לא מעט מקרים בעבר הבינוני -רחוק שסמל"ת הביאו רכבים לא ממש מבוקשים שתומחרו גבוה ולאחר זמן ירדו די משמעותית במחיר.
  2. חבר שלי היה היום בסניף סמל"ת חיפה . (התעניין במותג סיני חשמלי...) שלח לי כמה צילומים. ראה באולם (ובחוץ...) 2 דגמי פיאט פנדה, הירקרק- צהוב הוא הרגיל והכהה באולם הוא הדגם המשודרג. לא נראה לי בכלל טאסות.
  3. קיבלתי טלפון מנציג בסמל"ת - אני מופיע אצלם במאגר כלקוח עבר של פנדה. הזמין אותי לראות את הרכב בסניף ונתן טיזר - אם אפתח הזמנה יש הטבה של מימון על כל הסכום בתשלומים ללא כל ריבית או הצמדה. נשמע די מעניין...
  4. הזכרתי את זה במה שכתבתי. מוכר לי. עדיין יש לא מעט לקוחות עבר של פיאט שהיו רגילים לגיר ידני בדגמים שונים שיכולים להתעניין בדגם ידני מוזל. חוץ מזה אין היום רכב ידני זול אחר בשוק. אולי יימצאו קונים. שבזמנו סוזוקי השיקו אלטו ידנית בזול הייתה לה הצלחה גדולה יחסית.
  5. יש פה תמימות דעים רוחבית שלמרות היות הגרנדה פנדה רכב חביב ויוצא דופן בהיבטים מסוימים הרי לא צפויה לו הצלחה מסחרית משמעותית. כמעט בטוח שזה נכון. מתאר לעצמי שהיבואן סמל"ת לא חי בעננים וגם לא בונה על להיט מכירות היסטרי. בהינתן שזה המצב אני זורק ליבואן סמל"ת עוד רעיון. בשווקי אירופה נמכרת גם גירסא נוספת זולה יותר של הגרנדה פנדה - בהתאמה לדודנית הרחוקה/קרובה סיטרואן C3. מדובר בדגם עם מנוע 1.2 טורבו היברידי קל עם 100 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות. עולה בחו"ל כ - 10 אחוז פחות מהדגם הרובוטי. נניח היו מצליחים להביא כזו במחיר של 5 ספרות (99,999) ייתכן שהיו מוצאים עוד קומץ לקוחות פוטנציאליים. https://www.autoexpress.co.uk/fiat/grande-panda/369417/fiats-grande-panda-about-get-cheaper-thanks-good-old-manual-gearbox ודרך אגב, אהבתי את הפרסומות של סמל"ת. גלוי נאות = > אני חובב פנדות , היו לי שתי ירקרקות מדור שני ורביעי.
  6. ממש אין לי כוונה או אינטרס לעשות קידום לרשת השיווק הזו אבל עושה רושם שמדובר במבצע משתלם לצרכן של מחיר טוב ברשת תדלוק טובה - עלות של 7.5 ש"ח לליטר בנזין ברשת סונול ואפילו ניתן לשלם בפריסה לתשלומים ללא ריבית. https://www.ynet.co.il/economy/article/sycsliugzl
  7. AMG GT63S M4 - V-8 הנעה 4X4 , 639 כ"ס.
  8. וולבו 740 GLE מנוע 2300 מודל 1989.
  9. תודה על החיזוק החיובי אבל בכ"ז סברתי שמישהו שמעריך, משבח וגם החזיק /מחזיק בסיפוק רב מגוון רכבים לא סחירים ולא מוערכים בז'אנר של דיזל/ידני/איטלקי+צרפתי עלול להיתפס כטרול...
  10. אני מתאר לעצמי שאתה רוצה סולר איכותי ושיהיה במחיר טוב. מבלי להכיר ולהמליץ על תחנה ספציפית באזורך אני ממליץ ככה : תדלק רק בתחנה של חברה גדולה ומוכרת - פז, דלק, סונול, טן, דור אלון. תחנה של חברה לא מוכרת עלולה להיות בעייתית. ברוב התחנות יש מחיר רגיל - גבוה - ויש גם מחיר מוזל משמעותית לתשלום במזומן של ממש. בדוק וברר. עוד טיפ - תפוס נהג מונית באיזור עם מרצדס או סקודה דיזל - שאל אותו בחביבות על איזו תחנה הוא ממליץ. יש להם ניסיון.
  11. וואו , איזה רכב נהדר !! תתחדש ותהנה. הרכב הנכון לאדם הנכון ! אני קצת מקנא. מעבר לזה שהיא ממש שמורה ונראית נהדר - זה השילוב האידאלי מבחינתי - גם דיזל (יש לי וולבו S80 דיזל 2011 , מה לעשות היא אוטומטית ....) , גם ידני שאני מאוד אוהב (לאחרונה מכרתי בטיפשותי פנדה מילאנו ידנית , לאחר ששנים נהגתי בסיפוק במכונית נהדרת - לנצ'יה איפסילון 1.2 ידנית מקסימה ) וגם ממוצא צרפתי שבניגוד לסטיגמה המקובלת וללעג המקובל בפורום - אני מעריך ומכבד. (מזכיר שרכשתי זה עתה מחבר פורום חביב סיטרואן קסארה פיקאסו EXC 2007 במחיר 5,000 - מצב נהדר - ואחייני ואני ממש מחבבים אותה...). ושאלות שמסקרנות אותי - האם ה- C3 PICASSO בעלת מאפיין צרפתי/סיטרואני קלאסי של נוחות ורכות מובחנים ? האם יש מאפייני עיצוב מוזרים / מעניינים שקשורים למיתוג הפיקאסו ? (אצלי בקסרה פיקאסו דווקא יש...) נ..ב - הצילומים הרצ"ב כדי להראות שאני לא מחרטט....
  12. תודה על ההארות והתובנות הנכונות. אכן התמקדתי בהיבטי אמינות של המנועים והתיבות הילוכים כי ברכב משומש מסוגים אלו הם בד"כ גורמי הסיכון / עלות המשמעותיים. בנוסף דווקא בדגמי וולבו הרלבנטיים יש מגוון רחב של תצורות מנוע-גיר שכאמור חלקן מצויינות וחלקן ברות סיכון ובעיות פוטנציאליות. התמקדתי בפילוח המלצות/אי המלצות בתיאור סוגי מנוע/גיר/נפחים/מספר בוכנות ותוצרת - זה מה שקובע. שנות הייצור הן רק למידע כללי - לא לפי השנה יש לבחור או להמליץ. אכן ציינתי שגם בתצורות בעייתיות הבעייה אינה אבסולוטית ויש כאילו שכלל לא חוו בעיות. מצטרף בהחלט לכל שאר התובנות שציינת.
  13. מתעניינים ברכישת וולבו משומשת מהשנים 2007-2017 ? במה כדאי להתעניין וממה להיזהר ? וולבו בישראל זה עוף קצת מוזר. מצד אחד המותג לא זכה להצלחה יוצאת דופן ונמכר בכמויות די נמוכות ומצד שני הוא שומר על נוכחות רציפה ודי יציבה עם יבואן וותיק ומוכח. מצד אחד יש קהל מעריצים מצומצם ודי שבוי ומצד שני יש רוב גדול שמסתייג ומתרחק מרכבי המותג. יש לוולבו תדמית מורכבת למדי. מצד אחד יש נקודות חוזק של בטיחות, סולידיות, איכויות נסיעה טובות עם ביצועים טובים, יבואן ומרכזי שירות טובים ומצד שני תדמית שלילית של "רכב משעמם/רכב לזקנים", אמינות לא טובה, אחזקה יקרה וירידת ערך קשה. למי שמתעניין ברכישת וולבו משומשת יש מצב די מאתגר. לכאורה, ניתן למצוא במחירים נמוכים ואטרקטיביים רכבים נאים ושמורים שאולי מהווים כעין מציאה בסגמנטים אליהם הם משתייכים. אבל האם לא מדובר במלכודת דבש ? לאחר מחקר מעמיק הגעתי למסקנה שהמציאות מורכבת. לדגם מסוים , נניח וולבו S60 יש שלל דורות וגרסאות. חלקם בהחלט מוצלחים - עמידים ואמינים - וחלקם שק של צרות פוטנציאליות. מה שמסבך את הבחירה היא העובדה שגם בשנת דגם מסויימת ספציפית יש שלל גרסאות של מנוע וגיר - וכאמור - חלק פנינה וחלק די זבל. הערת אזהרה - כלל גורף - גם הדגמים המוצלחים והמומלצים - מחייבים שיהיו עם עבר טיפולי איכותי ותקין - טיפולים בזמן עם חלפים וחומרים איכותיים ורצוי מאוד על ידי בעל מקצוע איכותי. בהינתן שזה המצב הוולבו תגיע למרחקי נסיעה מדהימים על מכלולים מקוריים כמעט ללא תקלות משמעותיות. היות ורוב דגמי המנוע עם רכיב טורבו - קריטי להשתמש בשמן מנוע ופילטר איכותיים ומתאימים ובמירווחי החלפה נכונים בהתאם לאופן השימוש ברכב. הערה נוספת - בדגמים ובתצורות הספציפיות שאפרט בהמשך בתור דגמים בעייתיים, לא אמינים ומרובי תקלות זו היא כמובן הכללה. לא בהכרח לכל רכב בתצורה זו יהיו בעיות קשות כפי שיתוארו בהמשך. יש גם בעלים שלא חוו שום בעיות משמעותיות. אולם, האם כדאי להמר ולקחת סיכון פוטנציאלי - לדעתי ממש לא ויש להתרחק מהן אפילו אם מדובר באקסמפלר שלכאורה שמור היטב. בוא נצלול לפרטים. 1.. כל דגמי הבנזין בשנים 2007-2010 בעלי מנועי וולבו מקוריים 5 בוכנות (עם או בלי טורבו) עם תיבות הילוכים פלנטריות טובות. אמינות פוטנציאלית טובה בהחלט. 2. כל דגמי הבנזין בשנים 2007-2015 בעלי מנועים 6 צילינדר - 3.2 אטמוספירי ו - 3.0 טורבו - אמינות טובה בטורבו ומצויינת באטמוספירי. כמובן עם תיבות הילוכים פלנטריות טובות. 3. בשנים 2010-2013 דגמי S40 / C30 הגיעו גם עם מנועי פורד 2 ליטר ללא טורבו - זה מנוע בסדר גמור - אבל הוא משודך לתיבה רובוטית פאור שיפט של פורד - תיבה בעייתית. (פירוט בהמשך). 4. החל משנת 2010 ועד שנת 2015 חלק גדול מדגמי וולבו הגיעו גם עם מנועים ותיבות אוטומטיות-רובוטיות מבית פורד (שהייתה קודם בעלת הבית של וולבו). איך נזהה שזה המנוע המדובר ? בידקו נפח מנוע (ברישיון הרכב) - 1595 סמ"ק 180 כ"ס או מנועי 2 ליטר 1999 סמ" ק בהספקים - 203 / 240 כ"ס. דגמים אילו בכלל לא מומלצים. מדוע ומה הבעיות האפשריות בהם ? הבעיות המרכזיות בשילוב של מנועי פורד (EcoBoost) ותיבות ההילוכים הרובוטיות PowerShift בדגמי וולוו השונים- בעיקר בשנים 2010–2015 בדגמים כמו - S60, V40, S80 ,XC60) נובעות מרגישות גבוהה לחום, כשלי אטימה פנימיים ורגישות קיצונית להזנחה תחזוקתית. הבעיות בתיבת ההילוכים PowerShfit רובוטית דו מצמדית עם מצמדים רטובים: בלאי קפיצים בבית המצמד: קפיצי המרסנים (Damper Springs) בתוך ערכת המצמדים נוטים להישבר ולהתפרק עם הזמן. שבבי הפלסטיק והמתכת שלהם נודדים עם השמן לכל רחבי התיבה. סתימות במוח הגיר (מכטרוניק): השבבים והלכלוך מהמצמדים השחוקים סותמים את מעברי השמן העדינים ואת השסתומים החשמליים (סולנואידים) במוח הגיר, מה שמוביל לאובדן לחץ שמן. התנהגות וסימפטומים: הבעיות מתבטאות ברעידות קשות ("מכות") בזמן זינוק, השהיה ארוכה במעבר בין הילוכים, חוסר יכולת לשלב להילוך אחורי (רוורס) או הינעלות של הגיר במצב חירום. רגישות לתחזוקה: התיבה מחייבת החלפת שמן גיר ומסנן מקוריים בכל 3 שנים או 60,000 ק"מ לכל היותר. כל הזנחה מקצרת את חיי התיבה באופן דרמטי. הבעיות במנועי פורד טורבו-בנזין( EcoBoost) : וולוו השתמשה במנועי ה-1.6 ליטר המכונה בוולוו T3 או T4 ובמנועי ה-2.0 ליטר המכונהT4 /T5 בדגמים מסוימים מאותם שנתונים של פורד. הבעיות הנפוצות בהם: דליפת נוזל קירור ועיוות ראש מנוע: במנועי ה-1.6 ליטר קיימת מחלה ידועה של סדקים בבלוק או דליפת נוזל קירור אל תוך הצילינדרים. הדבר מוביל להתחממות מהירה של המנוע, שלעיתים קרובות מסתיימת בצורך בהחלפת מנוע קומפלט. פיח על שסתומי היניקה: בגלל שיטת ההזרקה הישירה של מנועים אלו, מצטבר פיח רב על השסתומים, הגורם לירידה בהספק, זיופים בעבודה בסל"ד סרק ותצרוכת דלק גבוהה. צינורות מים ופלסטיקה פריכה: מערכת הקירור סביב המנוע כוללת צינורות וחיבורי פלסטיק שהופכים יבשים ופריכים עם השנים, מה שגורם לנזילות מים פתאומיות. השילוב של מנועים וממסרות אלו פגעו די קשה במוניטין האמינות של וולוו. 5. טוב, אז הבנו שרצוי להתרחק ממנועי ותמסורות מבית פורד. אז אם נבחר במנועי וולבו בשנים הרלבנטיות הכל טוב ? ממש לא. החל משנת 2014, וולוו זנחה את מכלולי פורד ועברה למנועי ה-Drive-E העצמאיים מפיתוח של וולבו. מנועים אלו שודכו לתיבות הילוכים אוטומטיות פלנטריות יפניות (Aisin) עם אמינות משמעותית משופרת. נזהה שמדובר במנועי 2 ליטר אילו אלו לפי הנפח - - 1969 סמ"ק. כאמור, סדרת מנועי ה-Drive-E ארבעה צילינדרים החדשה של וולוו בנפח 1969 סמ"ק שהושקו ב- 2013 החליפו בהדרגה את מנועי פורד הבעייתיים. אולם - גם כאן יש בעייה חמורה למדי. הבעיה המרכזית והמוכרת ביותר במנועי וולוו בנפח 1969 סמ"ק היא כשל בתכנון טבעות האטימה של הבוכנות (ה"רינגים"). כשל זה מוביל לצריכת שמן מנוע מוגזמת וחריגה (אכילת שמן) ובמקרים קשים אף להרס מוחלט של המנוע. 1. מהות התקלה: כשל ברינגים (Piston Rings Defect) תכנון לקוי: וולוו ייצרה בשנים אלו טבעות אטימה (במיוחד טבעת גירוד השמן התחתונה) שהיו דקות מדי או בעלות חרירי ניקוז קטנים מדי. סתימה מפיח: עם הזמן, הפיח הנוצר משריפת הדלק סותם את הרינגים. כתוצאה מכך, הטבעת לא מצליחה "לגרד" את השמן מדפנות הצילינדר בחזרה למטה. שריפת שמן: השמן נותר בחלל הצילינדר, נשרף יחד עם הדלק ונפלט מהאגזוז. בשלבים מתקדמים, הרכב יכול לצרוך ליטר שמן בכל כמה מאות קילומטרים בודדים. 2. ההשלכות והנזקים המשניים: הרס הבוכנות והצילינדרים: הצטברות הפיח ושריפת השמן יוצרות עומס תרמי, שעלול לגרום לסדקים בבוכנות או לחריצים (שריטות) עמוקים בדפנות הצילינדרים. זיוף מנוע ואובדן דחיסה (קומפרסיה): הפיח נערם על השסתומים והמצתים (פלאגים), מה שמוביל להחטאות ניצוץ (Misfires), רעידות קשות ואובדן כוח. נזק לממיר הקטליטי ולטורבו: כמויות השמן העצומות שנשרפות סותמות את הממיר הקטליטי היקר והורסות את מגדש הטורבו. 3. אילו רכבים מושפעים? התקלה רלוונטית למנועי בנזין בנפח 2.0 ליטר (1969 סמ"ק) מדגמי T5 ,T4 (סדרת Drive-E). היא קיימת בדגמים שיוצרו בין 2014 לאמצע 2016: 4. כיצד פותרים את הבעיה? בשלב מוקדם: אם המנוע טרם ניזוק באופן פנימי, התיקון מחייב פירוק של חצי מנוע (אוברול חלקי) והחלפת הבוכנות והרינגים לסט הרינגים המשופר והמסיבי יותר שוולוו הוציאה בהמשך. עלות התיקון במוסכים בארץ נעה סביב 10,000–15,000 ש"ח. בשלב מאוחר: אם הצילינדרים נשרטו, אין ברירה אלא להחליף את המנוע כולו. 5. מתי הבעיה נפתרה? וולוו שינתה את תכנון הרינגים בפס הייצור במהלך שנת 2016. המנועים הבטוחים והמשופרים הם החל ממספר מנוע סידורי 1501327 ואילך. רכבים משנתון 2017 ומעלה כבר הגיעו מהמפעל עם התיקון ואינם סובלים מהבעיה הזו. אם אתם שוקלים לרכוש וולוו משנים אלו עם מנוע 1969 סמ"ק, מומלץ לבדוק בהיסטוריית הטיפולים האם הרכב עבר כבר תיקון רינגים או החלפת מנוע במסגרת האחריות/רצון טוב, או לחלופין לבדוק את מספר המנוע הסידורי. 6. דגמים עם מנועי וולבו 1498 סמ"ק 3T יש גם מנוע T3 בהספק 152 כ"ס – נפח 1498 סמ"ק - מדובר במנוע 4 צילינדרים (קוד מנוע B4154T4). הוא מבוסס על סדרת מנועי ה-Drive-E המודרנית של וולוו (ולא על מנועי פורד הבעייתיים מהעבר). מנוע אמין וטוב זה שודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית אמינה מאוד (של חברת Aisin היפנית) עם 6 הילוכים. 7. דגמים עם מנועי וולבו 1969 סמ"ק בעלי הספק מוגבר : בנוסף לדגמים המומלצים של מנוע זה שמגיעים בהספקים 190/245 כ"ס וולבו הציגה דגמי קצה בעלי הספקים גבוהים יותר החל משנת 2016/17. הם הגיעו בהספקים גבוהים של 306/367 כ"ס ע"י שילוב של טורבו + סופרצ'רג'ר. מנועי T4 ו- T5 (טורבו בודד): נחשבים לגרסאות האמינות והפשוטות ביותר של המנוע הזה. הם מציגים שרידות גבוהה מאוד וסובלים בעיקר מבלאי רגיל (תושבות מנוע, חיישנים קטנים) לעומת זאת - מנועי.T6 (טורבו + סופרצ'ארג'ר): המנוע מתוחכם וחזק מאוד. האמינות המכנית טובה, אך ריבוי המערכות (מגדש על ומגדש טורבו יחד) מייצר יותר נקודות כשל פוטנציאליות עם השנים ומייקר את עלויות התיקון במקרה של תקלה. כמו כן החלה להגיע גרסה היברידית - דגמי T8 Plug-in Hybrid -– הספקים 390-407 כ"ס - זוהי גרסה מורכבת ויקרה לאחזקה. המנוע עצמו הוא מנוע ה-T6 (טורבו + סופרצ'ארג'ר) בשילוב מנוע חשמלי וסוללה. רמת אמינות: גרסאות 2017–2018 של ה-T8 סובלות מלא מעט "מחלות ילדות" אלקטרוניות. כמות החיישנים, מערכות הקירור הכפולות (לסוללה ולמנוע) והרכיבים החשמליים מייצרת רמת אמינות בינונית ומטה לרכבים ללא אחריות, ועלויות התיקון במוסכים בישראל גבוהות מאוד. השורה התחתונה: מנועי ה-2.0 ליטר של וולוו מהשנים 2017–2018 הם קפיצת מדרגה באמינות לעומת השנים הקודמות. הבחירה הבטוחה ביותר: דגמי הבנזין T4 או T5 (נפוצים מאוד ב-S60, , XC60) המציגים שקט נפשי גבוה. הבחירה הסיכונית: דגמי ה-T8 ההיברידיים, שעלולים להפוך לבור ללא תחתית בגלל מורכבות המערכת החשמלית. דגמים מומלצים טובים נוספים (אך נדירים...) : 1. סיפור שונה לגמרי - עם המלצה חמה - בשנים 2001-2017 וולבו שילבה ברוב הדגמים מנועי טורבו דיזל מפיתוח עצמי של וולבו עם 5 צילינדרים. אין הרבה כאילו בארץ. מעט נפחי מנוע 1984 סמ"ק או נפוצים יותר בנפח 2400 סמ"ק. מנועי דיזל אלו נחשבים עד היום לאחד מפיתוחי המנועים האמינים והעמידים ביותר בהיסטוריה של וולוו. הם תמיד שולבו עם תיבות פלנטריות אמינות. מנועים אלו יכולים בקלות להגיע ל - 400/500 אלף ק"מ בהינתן אחזקה טובה. יחד עם זאת, גרסאות הטורבו הכפול (Twin-Turbo) המאוחרות - (205 ו-215 כ"ס) - נוטות להיות פחות מומלצות לחובבי אמינות מוחלטת עקב מורכבות גבוהה בהשוואה לגרסאות הטורבו היחיד. ההבדל אינו נובע מכך שבלוק המנוע או הבוכנות פחות חזקים, אלא מהסיבוכיות המכנית העודפת ומעלויות התחזוקה. משנת 2015 הגיעו גם מנועי דיזל 4 צילינדרים חדשים בנפח 1969 סמ"ק. מנועי הדיזל 5 צילינדרים הישנים של וולוו נחשבים לעדיפים משמעותית על פני מנועי ה-4 צילינדרים החדשים (סדרת Drive-E). בעוד שהמנוע הישן הוא "סוס עבודה" שמחזיק מאות אלפי קילומטרים, המנוע החדש מורכב ורגיש בהרבה. 2 . נדיר מאוד - מנועי V-8 בנזין נטול טורבו שיוצרו בשיתוף ימאהה היפאנית בנפח 4.4 ליטר עם 315 כ"ס בשנים 2006-2011. קיים במספרים זניחים. מנוע מצוין ואמין אם כי מסובך לטיפול ורגיש מאוד להזנחה טיפולית . קיים רק בדגמים הבאים: וולוו XC90 V8 (שנים 2005–2011): רכב הפנאי הגדול (SUV) היה הדגם הראשון שקיבל את המנוע הזה. הייצור שלו עם מנוע ה-V8 הופסק במהלך שנת 2010 (נמכר גם כמודל 2011). וולוו S80 V8 (שנים 2006–2010): מכונית הסלון הבכירה של וולוו (הדור השני) קיבלה את מנוע ה-V8 כגרסת הדגל היוקרתית והחזקה שלה.
  14. הדגם ה"חזק" עם מנוע 1108
  15. בדיוק כתבה ב- YNET מהשנה שטוענת בדיוק כך שבאוטובוסים חשמליים החמירה תופעת פציעת נוסעים. בעשור האחרון 1520 אנשים אושפזו בבתי חולים עקב נפילות באוטובוס , רובם קשישים. נתון מזעזע - 7 נוסעים מתו לאחר נפילה באוטובוס ! https://www.ynet.co.il/news/article/yokra14667754
  16. ברור שידעתי שהאתר של סמל"ת לא מעודכן - זה רק סממן למקצועיות והאיכפתיות של היבואן הזה. מתאר לעצמי שהם קיבלו עידכון /ידעו על הסגירה אפילו לפני שפורסם.
  17. הצטערתי לשמוע שמרכז שירות שמשון נסגר. בעבר הרחוק טיפלתי בה בפיאט פנדה 2005 ירקרקה וחביבה בשביעות רצון גבוהה. לפני 5 שנים נתקלתי בבעיה מכנית מסוימת בניהול מנוע בלנצ'יה איפסילון עם מנוע פיאט 1242 סמ"ק הידוע. התקשרתי למרכז שירות "שמשון" לברר אם אפשר לבוא. הפקידה לקחה פרטים ואז ענתה - "חיים לא מוכן לטפל ברכב כזה". גם שהסברתי שזה דגם עם מנוע זהה לפיאט 500 ופנדה לא הסכימו. קצת מאכזב. ובאופן קצת ציני .... האם בפורום היקר שלנו אנחנו מפרסמים "פייק ניוז?" האם באמת מרכז השירות נסגר ? ממש לא לפי אתר חברת סמל"ת. https://samelet.com/service-centers/ אם מחפשים באתר הרשמי של סמל"ת מרכז שירות לפיאט במרכז מופיע באתר מרכז "שמשון" כפעיל ואפשר גם לקבוע תור - ראו המצורף.
  18. אכן PASHUT צודק. ברצון אשתף - אני נהג וותיק/די זקן ללא תאונות. זה מה שמצאתי.
  19. דווקא התנהגות התיבה ממש טובה. (כידוע היא אדפטיבית ולומדת את סגנון הנהיגה). אם תנהג מאוד מתון היא אכן תמהר להעלות הילוך. תנהג מעט יותר נמרץ וההחלפות תתאחרנה. בקרת השיוט עובדת היטב. נוחה ויעילה. מבחינת שמן מנוע + נוזל קירור - ,בודק כל 100-200 ק"מ כדי להכיר את המצב. עד כה לאחר כ-650 ק"מ המפלסים לא ירדו במילימטר.
  20. תודה אליה על המידע המעניין ! מסכים באופן חלקי על התובנות שהעלית. להתרשמותי - הרכב בהחלט נוח מאוד וחלק גם בעיר. מבחינת המושב - עניין מאוד אינדיוידואלי - לטעמי הכורסא בהחלט נוחה ונעימה עם תנוחה מוצלחת לנהיגה. בהחלט חביב המוניטור שירשתי ממך. תודה. וסתם כקוריוז מצרף צילום מודעה של היבואן מלפני שנים רבות.
  21. ומי יודע מה הדבר המוזר הזה הדבוק לשימשה הקדמית ?
  22. אכן אתה צודק, מעריך שחלק/כל ההסבר נעוץ בזה שהיד הראשונה החזיק ברכב מ - 8/2007 עד 3/2025 וטיפל רק במרכז שירות מורשה יבואן עד 136K ק"מ. מאז עבר רק 5,000 ק"מ (ושתי ידיים ושני טיפולים...)
  23. תודה רבה על עידכון מינוח רמת הגימור - עכשיו תודעתית הרכב שווה הרבה יותר שהרי הוא עכשיו אקסלוסיבי ממש....🤣
  24. חס ושלום להטיל דופי באמינות מרכז שירות כזה או אחר. הסיפור הבא אינו קשור או רלבנטי למקרה הנ"ל. עדיין, משתף בתופעה חמורה שסיפר לי חבר טוב שעובד במרכז שירות , מה שנקרא "מוסך מורשה יבואן". הוא מספר על פרקטיקות נלוזות הנהוגות במרכז השירות בה הבעלים עוקץ באופן מתוחכם גם את לקוחותיו וגם את יצרן הרכב. כך הוא מרוויח כמה פעמים. איך זה עובד ? אירוע מס. 1 : מגיע רכב עם תקלה X שאינו כבר באחריות. המוסך מאבחן את התקלה ומציע החלפת הרכיב התקול בחדש . הלקוח משלם מחיר מלא ויוצא מרוצה. הרכיב התקול נשאר אצל המוסך. אפשרות נוספת - מתקינים ללקוח רכיב משומש תקין מאירוע מס. 3 - ועל הדרך גובים מחיר של רכיב חדש. אירוע מס. 2 : כאשר מגיע רכב מדגם זהה שאינו באחריות הוא מקבל טיפול שגרתי ו/או תיקון שלשמו בה אבל המוסך מחליף בו (כמובן בלי לדווח) רכיב תקין ברכיב התקול ששמר מהבעייה הקודמת באירוע מס. 1 . לאחר יום יומיים הלקוח חש בתקלה לא צפוייה. שהוא חוזר למוסך אומרים לו - זו תקלה חדשה בכלל לא קשורה למה שעשית יום קודם בטיפול. תתכבד ושלם על תיקון. בתיקון שמים לו רכיב משומש תקין או חדש - מה שיותר זמין ומשתלם למוסך. אירוע מס. 3 : פרקטיקה מקובלת נוספת - כאשר מגיע רכב שעדיין באחריות הוא מקבל טיפול שגרתי אבל המוסך מדווח ליבואן/יצרן על תקלה ברכיב מסויים שבמסגרת האחריות. המוסך מקבל זיכוי או משלוח של רכיב תקין חדש ויכול להציג / להחזיר את הרכיב התקול ששמר מלקוח אחר.(מאירוע מס. 1) עכשיו יש לו במלאי רכיב חדש תקין שיכול למכור במחיר מלא ללקוח פוטנציאלי.
  25. ובהמשך למה שבוקי כתב - אפשר עוד להבין מדוע סמל"ת לא תטרח לייבא את הלנצ'יה איפסילון הידנית החדשה (שלא לדבר על החשמלית/היברידית) אבל היות ובעבר הפיאט 500 דור קודם זכתה להצלחה סבירה ניתן לקוות שדגם הפיאט 500 החדשה בנזין ידנית תגיע לארץ. ((סתם...ריאלית אני ממש לא מאמין)
×
×
  • תוכן חדש...