Jump to content

shlomiko

  • הודעות

    783
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    4

shlomiko שיחק אותה בתאריך יוני 19 2025

התכנים של shlomiko היו האהובים ביותר!

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של shlomiko

משקיען

משקיען (5/14)

458

מוניטין

6

תכנים שנפתרו

  1. אחלה מדריך מופשט וברור כמו תמיד - מה שאהבתי במיוחד בסרטונים אצלך זה ההסבר איך לעלות מה הבעיה ולא רק פעולת ההחלפה.
  2. shlomiko

    שמן מנוע

    סיאט איביזה מנוע 1.4 ידנית - תוואי נסיעה בינעירוני ברובו בד"כ הרכב היה מוציא 1:13 אחרי ההחלפה הוציא 1:11 אופי הנסיעות לא השתנה והשינוי בצריכה היה ממש חד כך שהסיכוי שהפער הוא בגלל בלאי במנוע הוא נמוך היו נסיעות שהצלחתי להוציא איתו 1:17 אבל זה היה בנסיעה גרועה ובכבישים פתוחים הנסיעה הממוצעת שלי היא 8K ק"מ בשנה, כך שהפער בדלק לא משמעותי בעייני ודאי לא לעומת שווי ערך של מנוע כיום אני עם סקודה ראפיד מנוע 1.4 למרות שהמנוע עם שרשרת (או שזה לא משנה בכלל...) גם פה המליצו לי במוסך יבואן לשנות לצמיגות 5W40 - אבל ברכב הזה אין לי מידע כמה הוציא לפני ההחלפה
  3. shlomiko

    שמן מנוע

    ברכב שלי שמצויד במנוע עם שרשרת מוסך יבואן המליצו אחרי 140K ק"מ לשנות צמיגות ל 5W40 לטענתם זה ישפיע על הבלאי במנוע ובטורבו וזה הוראות יצרן - מה גם שאני סומך עליהם יותר מכל ספר רכב כזה או אחר כיום הרכב מתנהג אותו דבר אבל נותן 2 ק"מ פחות על כל ליטר דלק - מדוד במשאבה
  4. החלפת שמן מוקדמת אין עניין, אבל כמו בכל מנוע חדש יש מצב של אכילת שמן עד 5K ק"מ - ממולץ לעקוב ולמלאות בהתאם.
  5. הייתה לי בעיה דומה באיביזה שמחצי גובה החלון לפעמים היה צורך להעלות אותו בטיקים קטנים בשביל שלא יירד אני לא יודע להצביע על הבעיה בדיוק, אבל פתחתי את הדיפון גלגלתי את החוט טוב יותר על הגלגלת (מומלץ להצטייד מראש בחדש עולה 5 שקל אצל דוד עלי) קצת הרבה עצבים ושיכנוע להחזיר את הגלגל לתושבת - מסתבר שצריך למתוח את הכבל עם מברג בשביל למתוח אותו למצב אפס, והבעיה נעלמה
  6. אהלן, הזמנתי חבילה כשהפטור ממס היה עד 130$ והחבילה הגיע היום כשהפטור עומד על 75$ דואר ישראל שלחו לי קישור לתשלום על המס ושאר חירטוטים (עמלת מחשב?!) שאלתי אם מחשבים מס לפי תאריך הזמנה או לפי זמן הגעה למכס? ובמידה ולפי זמן הגעה אם עדיף לשחרר ואז לערר או ההפך - תודה לעונים
  7. המכלול של המזגן בעייתי בכל הוואגיות ונחשב די רגיש, על משאבת מים היה ריקול הקלאצ זה עניין של נהיגה - לי היה איביזה 170K ק"מ עם הקלאצ המקורי
  8. חבר שלי מנהל מקצועי באחד ממוסכי צ'מפיון נתן לי את ההמלצה שאין צורך בהחלפת שמן גיר בגיר ידני - כשהחזקתי באיביזה מנוע 1.4 מודל 2011 אין לו שום עניין לאחד הצדדים, חוץ מזה שהוא יצטרך לעשות את העבודה... מבחינתי עיצה של מנהל מוסך שרואה מאות רכבי VAG ביום שווה יותר מכל ספר רכב כזה או אחר
  9. רכב 2016 עם ק"מ כזה אמור להדליק סירנה לא רק נורה, זה רכב שהרבה עושים לו דיאטת ק"מ מחזק את מה שנרשם מעלי לקנות רק עם היסטוריית טיפולים מתועדת אל תסתמך על בדיקה לפני קנייה רובם סנדלרים או שתלך למוסכניק שאתה מכיר וסומך עליו או לבודק ספציפי במכון לבדיקה ייתכן ואם תעלה מס' רכב החברים יוכלו לעשות להריץ לך בדיקה על ההיסטוריה שלו
  10. יש מכון שהעברתי אצלו כבר כמה רכבים, את רובם הוא פסל על כיוון אורות - משיטוט בגוגל ראיתי שזה הסעיף ליקוי האהוב אצלם אחרי כמה פסילות הבנתי שהחשמלאי ליד הוא משלהם והם "מסדרים" לו עבודה תמורת אחוזים. באחד הפעמים שהלכתי אליו ראיתי שהוא לא נגע בכלום, וכשחזרתי לטסט הרכב עבר חלק, הבעיה שאחד מהטירלולים בטסט שצריך להביא קבלה על העבודה ולא אם הבעיה סודרה. מבחינתי זה הסיבה היחידה לתת למישהו להעביר לי טסט - אבל בעייני זה לא סיבה מספיק טובה בשביל לתת למישהו אחר לנהוג לי ברכב
  11. לפי היצרן אין צורך בהחלפת השמן גיר - כך גם ההמלצה של המוסכי יבואן למרות שהם לא תמיד נצמדים לספר רכב. אם עשית 110K ק"מ ולא הוחלפה רצועת טיימינג ברכב אז כרגע גם מבחינת ק"מ הגיע הזמן.
  12. זה לא בגלל הימור אלא כי בד"כ גיר אוטומט יהיה יותר יקר מגיר ידני, כך שזה לא רק נושא של אמינות אלא של עודף היצע על הביקוש בסביבה הקרובה שלי יש הרבה חברים עם ידניות רובם נקנו באזור 15K ורוב הרכבים מפגינים אמינות מופתית אם כי רובם מטפלים ברכבים בעצמם ויודעים להקשיב לרכב - אבל זה בעצם אנשי הידני
  13. יכול להיות שזה פשוט בעיה בחיבורים ולא בחלק לפות"ש כל הבעיות האלה הם בעיות חשמל, מצטרף להמלצה על חשמלאי הוא יעלה על התקלה מהר יותר ממוסכניק
  14. מוסך שמכבד את עצמו לא נוסע על רכב של לקוח לסידורים, כמו"כ הוא לא יתפור עליך עבודות שלא נצרכות - יש לו עבודה גם בלעדיך ממה שאני מכיר אין חיפופים למוסכניקים - אבל הם יסמכו עליהם אם הם יגידו שתעביר ואני אסדר אח"כ, מה שלאדם רנדומאלי לא יסכימו אם אין לך בעיה שמישהו ינהג לך ברכב זה אחלה אופציה, מנסיון שלי יש מוסכים שעושים טיפול שגרתי פלוס העברת טסט בפחות משעתיים.
  15. מידיעה במוסכי יבואן של VAG מחליפים לפי בדיקה ויזואלית ולא לפי ק"מ או שנה (ייתכן שזה חופף אבל לא בהכרח...) אני לא יודע על שאר היצרנים למרות שאני משער שזה אותו דבר - לא צריך להיות מומחה סימני סדיקה, התיישנות, התפוררות מראים על מצב הרצועה לגבי השמן גיר השערה שלי שמדובר בתיבה הנפוצה שהמלצת היצרן שאין צורך בהחלפת השמן אם זה נכון או לא יש על זה דעות לחיוב ולשלילה, בכו"א בהעדר היסטוריה אני לא חושב שזה צעד חכם
×
×
  • תוכן חדש...