-
הודעות
783 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
-
ימים ב"תורמים ביותר"
4
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי shlomiko
-
מדריך וידאו - החלפת חיישן קראנק בקיה ויונדאי [קיה סטוניק]
shlomiko פרסם הודעה בנושא של EliC25 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אחלה מדריך מופשט וברור כמו תמיד - מה שאהבתי במיוחד בסרטונים אצלך זה ההסבר איך לעלות מה הבעיה ולא רק פעולת ההחלפה. -
סיאט איביזה מנוע 1.4 ידנית - תוואי נסיעה בינעירוני ברובו בד"כ הרכב היה מוציא 1:13 אחרי ההחלפה הוציא 1:11 אופי הנסיעות לא השתנה והשינוי בצריכה היה ממש חד כך שהסיכוי שהפער הוא בגלל בלאי במנוע הוא נמוך היו נסיעות שהצלחתי להוציא איתו 1:17 אבל זה היה בנסיעה גרועה ובכבישים פתוחים הנסיעה הממוצעת שלי היא 8K ק"מ בשנה, כך שהפער בדלק לא משמעותי בעייני ודאי לא לעומת שווי ערך של מנוע כיום אני עם סקודה ראפיד מנוע 1.4 למרות שהמנוע עם שרשרת (או שזה לא משנה בכלל...) גם פה המליצו לי במוסך יבואן לשנות לצמיגות 5W40 - אבל ברכב הזה אין לי מידע כמה הוציא לפני ההחלפה
-
ברכב שלי שמצויד במנוע עם שרשרת מוסך יבואן המליצו אחרי 140K ק"מ לשנות צמיגות ל 5W40 לטענתם זה ישפיע על הבלאי במנוע ובטורבו וזה הוראות יצרן - מה גם שאני סומך עליהם יותר מכל ספר רכב כזה או אחר כיום הרכב מתנהג אותו דבר אבל נותן 2 ק"מ פחות על כל ליטר דלק - מדוד במשאבה
-
האם כדאי לעשות החלפת שמן מוקדמת במאזדה 3 טורבו חדשה?
shlomiko פרסם הודעה בנושא של mcshmupi בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
החלפת שמן מוקדמת אין עניין, אבל כמו בכל מנוע חדש יש מצב של אכילת שמן עד 5K ק"מ - ממולץ לעקוב ולמלאות בהתאם.- 3 תגובות
-
- 1
-
-
הייתה לי בעיה דומה באיביזה שמחצי גובה החלון לפעמים היה צורך להעלות אותו בטיקים קטנים בשביל שלא יירד אני לא יודע להצביע על הבעיה בדיוק, אבל פתחתי את הדיפון גלגלתי את החוט טוב יותר על הגלגלת (מומלץ להצטייד מראש בחדש עולה 5 שקל אצל דוד עלי) קצת הרבה עצבים ושיכנוע להחזיר את הגלגל לתושבת - מסתבר שצריך למתוח את הכבל עם מברג בשביל למתוח אותו למצב אפס, והבעיה נעלמה
-
אהלן, הזמנתי חבילה כשהפטור ממס היה עד 130$ והחבילה הגיע היום כשהפטור עומד על 75$ דואר ישראל שלחו לי קישור לתשלום על המס ושאר חירטוטים (עמלת מחשב?!) שאלתי אם מחשבים מס לפי תאריך הזמנה או לפי זמן הגעה למכס? ובמידה ולפי זמן הגעה אם עדיף לשחרר ואז לערר או ההפך - תודה לעונים
-
מנוע 1.2 טורבו בסיאט והמקבילות עד 2017 האם הוא בעייתי ?
shlomiko פרסם הודעה בנושא של avri6 בתוך ייעוץ ברכישת רכב
המכלול של המזגן בעייתי בכל הוואגיות ונחשב די רגיש, על משאבת מים היה ריקול הקלאצ זה עניין של נהיגה - לי היה איביזה 170K ק"מ עם הקלאצ המקורי -
האם צריך להחליף שמן גיר? סיאט איביזה 2012
shlomiko פרסם הודעה בנושא של FISHER בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
חבר שלי מנהל מקצועי באחד ממוסכי צ'מפיון נתן לי את ההמלצה שאין צורך בהחלפת שמן גיר בגיר ידני - כשהחזקתי באיביזה מנוע 1.4 מודל 2011 אין לו שום עניין לאחד הצדדים, חוץ מזה שהוא יצטרך לעשות את העבודה... מבחינתי עיצה של מנהל מוסך שרואה מאות רכבי VAG ביום שווה יותר מכל ספר רכב כזה או אחר -
רכב 2016 עם ק"מ כזה אמור להדליק סירנה לא רק נורה, זה רכב שהרבה עושים לו דיאטת ק"מ מחזק את מה שנרשם מעלי לקנות רק עם היסטוריית טיפולים מתועדת אל תסתמך על בדיקה לפני קנייה רובם סנדלרים או שתלך למוסכניק שאתה מכיר וסומך עליו או לבודק ספציפי במכון לבדיקה ייתכן ואם תעלה מס' רכב החברים יוכלו לעשות להריץ לך בדיקה על ההיסטוריה שלו
-
בעד ונגד תשלום למוסך כדי שיעביר את הרכב טסט שנתי
shlomiko פרסם הודעה בנושא של Yellow Engine בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
יש מכון שהעברתי אצלו כבר כמה רכבים, את רובם הוא פסל על כיוון אורות - משיטוט בגוגל ראיתי שזה הסעיף ליקוי האהוב אצלם אחרי כמה פסילות הבנתי שהחשמלאי ליד הוא משלהם והם "מסדרים" לו עבודה תמורת אחוזים. באחד הפעמים שהלכתי אליו ראיתי שהוא לא נגע בכלום, וכשחזרתי לטסט הרכב עבר חלק, הבעיה שאחד מהטירלולים בטסט שצריך להביא קבלה על העבודה ולא אם הבעיה סודרה. מבחינתי זה הסיבה היחידה לתת למישהו להעביר לי טסט - אבל בעייני זה לא סיבה מספיק טובה בשביל לתת למישהו אחר לנהוג לי ברכב -
האם צריך להחליף שמן גיר? סיאט איביזה 2012
shlomiko פרסם הודעה בנושא של FISHER בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
לפי היצרן אין צורך בהחלפת השמן גיר - כך גם ההמלצה של המוסכי יבואן למרות שהם לא תמיד נצמדים לספר רכב. אם עשית 110K ק"מ ולא הוחלפה רצועת טיימינג ברכב אז כרגע גם מבחינת ק"מ הגיע הזמן. -
זה לא בגלל הימור אלא כי בד"כ גיר אוטומט יהיה יותר יקר מגיר ידני, כך שזה לא רק נושא של אמינות אלא של עודף היצע על הביקוש בסביבה הקרובה שלי יש הרבה חברים עם ידניות רובם נקנו באזור 15K ורוב הרכבים מפגינים אמינות מופתית אם כי רובם מטפלים ברכבים בעצמם ויודעים להקשיב לרכב - אבל זה בעצם אנשי הידני
-
יכול להיות שזה פשוט בעיה בחיבורים ולא בחלק לפות"ש כל הבעיות האלה הם בעיות חשמל, מצטרף להמלצה על חשמלאי הוא יעלה על התקלה מהר יותר ממוסכניק
- 5 תגובות
-
- 1
-
-
בעד ונגד תשלום למוסך כדי שיעביר את הרכב טסט שנתי
shlomiko פרסם הודעה בנושא של Yellow Engine בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
מוסך שמכבד את עצמו לא נוסע על רכב של לקוח לסידורים, כמו"כ הוא לא יתפור עליך עבודות שלא נצרכות - יש לו עבודה גם בלעדיך ממה שאני מכיר אין חיפופים למוסכניקים - אבל הם יסמכו עליהם אם הם יגידו שתעביר ואני אסדר אח"כ, מה שלאדם רנדומאלי לא יסכימו אם אין לך בעיה שמישהו ינהג לך ברכב זה אחלה אופציה, מנסיון שלי יש מוסכים שעושים טיפול שגרתי פלוס העברת טסט בפחות משעתיים. -
שגרת טיפולים, סיאט איביזה Reference מנוע 1.0 2020
shlomiko פרסם הודעה בנושא של sonego78 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
מידיעה במוסכי יבואן של VAG מחליפים לפי בדיקה ויזואלית ולא לפי ק"מ או שנה (ייתכן שזה חופף אבל לא בהכרח...) אני לא יודע על שאר היצרנים למרות שאני משער שזה אותו דבר - לא צריך להיות מומחה סימני סדיקה, התיישנות, התפוררות מראים על מצב הרצועה לגבי השמן גיר השערה שלי שמדובר בתיבה הנפוצה שהמלצת היצרן שאין צורך בהחלפת השמן אם זה נכון או לא יש על זה דעות לחיוב ולשלילה, בכו"א בהעדר היסטוריה אני לא חושב שזה צעד חכם -
שמעתי עכשיו מיותר מכמה חברים שהם עשו בליברה ביטוחים במחירים פסיכים מגאן 2018 חובה+מקיף 4300 הפוליסה כוללת ביטול השתתפות עצמית ושאר חמוצים לכל נהג מעל 45 למרות שיש לו שתי תביעות בעבר הביטוחי - להשוואה בחברות אחרות נתנו לו במינימום 6500 *אין לי קשר לליברה ולא למי מטעמם, ואין לי מושג אם הם משתלמים לנהג חדש
-
שגרת טיפולים, סיאט איביזה Reference מנוע 1.0 2020
shlomiko פרסם הודעה בנושא של sonego78 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
הרכב עבר 100K ק"מ בשנתיים שזה המון, אתה בטוח שזה התאריכים של העבודות? מבחינת ק"מ יש לך דברים שהם הכרחיים להחליף - פלאגים, פילטר אויר, רצועת תיזמון ההמלצה לנוזל קירור הוא החלפה כל 5 שנים אבל הרכב גמע הרבה ק"מ - אם לחוץ לך אפשר לדחות את ההחלפה רצועת אביזרים זה תלוי בבדיקה ויזואלית של המוסכניק, כנ"ל צלחות וכשתחליף צלחות תעשה החלפה לנוזל בלמים בק"מ כזה יש בלאי לחלקים נוספים ברכב, עשית בדיקה לפני קנייה? אם לא תבקש מהמוסכניק לבדוק. תתחדש! -
מניסיון שלי לרוב אצל הסוכנים אפשר להשיג את המחיר הכי טוב, אבל אם יש לך זמן מומלץ לעבור חברה חברה ולקבל הצעות מחיר באופן טלפוני אני מבטח אצל ביטוח שוואץ הם מביאים אחלה מחירים לנהגים חדשים 036283011 או משה טובול 089494604 כמו שהגיבו לפני - אם לאחד ההורים שלך יש ביטוח על הרכב שמכסה אותך, תוציא הצהרה שאתה מתגורר אצל ההורים וזה ייחשב לך כעבר ביטוחי
-
לקראת סוף 2013 הגיר עבר שינוי רציני, המוח גיר הופרד מהתיבה עם הקלאצים והושל 1.3 ק"ג ממשקל הגיר הכולל השינוי הזה פתר בעשרות אחוזים את הבעיות במכטרוניק שהיה מתחמם מהקלאצים - ומאז הוא נחשב יחסית להרבה יותר אמין ראיתי כמה גירים כאלה מפורקים השינוי ממש בולט לעין - אם שרדת עם המכטרוניק הישן 14 שנה מגיע לך שאפו ענק
-
זה נשמע שאתה מחפש להתאים את הכפפה ליד ולא את היד לכפפה מציאות ומבצעים על רכב תמיד יש, השאלה מה התקציב שלך - עד כמה אתה יכול או רוצה להשקיע ברכב? מעניין אותך דווקא חדש מהחברה? אתה יכול לקנות רכב בן חצי שנה 15% פחות במחיר גם את הצרכים שלך מהרכב תנסה לפרט יותר - כתבת שרכב 5 מקומות יספיק, 5 מבוגרים? ילדים? כיסאות תינוק? תנסה לפרט יותר ככה שהחברים פה יוכלו לעזור ולהתאים לך את רכב שיותר מתאים לצרכים שלך
-
הזמנתי פלאגים של NKG אני צריך להוציא אישור כלשהוא בשביל לשחרר אותו מהמכס?
-
רעשים של מכונת תפירה מהמנוע, האם צריך כיוון שסתומים?
shlomiko פרסם הודעה בנושא של Avi135 בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
גז לא בריא לרוב הרכבים, אבל אם יש רכב שבולע את זה יחסית בשקט זה גרנדיס -
בקצה העליון של הדוושת בלם יש לחצן = "יוניט" התפקיד שלו זה להפעיל אורות בלימה ברגע שהדוושת בלם נלחצת, כשהנהג לא בולם ברכב אז הדוושה לוחצת על המתג והאור מכובה, כשהיא לא לוחצת האור דולק. כאשר האור דולק באופן רציף ולא נכבה עם כיבוי הרכב, יש שני תקלות אפשריות - היוניט מת או שהחלק בדוושה שלוחץ עליו המכונה "פטריה" יצא או התפורר, בהונדה ברוב המקרים זה לא מחלה ביוניט אלא בפטריה שיוצאת תתכופף מתחת להגה ליד הדוושות, בקצה העליון של הדוושת ברקס אמור להיות היוניט - במקרה שלך אני מאמין שבקצה הדוושה יהיה חור ששם היה אמור להיות הפטריה, תלחץ על המתג אם האורות נכבו הלכה הפטרייה = 30 שקל אם האורות לא נכבו כנראה הלך היוניט = באיזור 100 שקל חלק, עוד 100 שקל עבודה. מקווה שההסבר שלי היה מובן, בהצלחה!
-
סביר יותר להניח שהלך לך ה"פטריה" שלוחץ על היוניט, ולא היוניט עצמו
-
