Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

 

בקיצור,  שמעתי במשך יומיים רעש טיפה מוזר מהמנוע, שנעלם  כחצי דקה אחרי ההנעה הראשונה. 

הרעש חלק "מכני" ששומעים כשהחלון פתוח, אין רדיו, הרחוב שקט והטורים נמוכים.

לא היו נורות דלוקות.

אתמול, היתה לי נסיעה קצרה, נעצרתי ברמזור בירידה יחסית תלולה, נדלקו לשתי שניות נורית שמן אדומה ונורית STOP. 

הייתי ברמזור,  התכוונתי לעצור מייד אחרי בפינת הרחוב, אבל הנורות כבו, ולא חזרו.

המתנתי שהמנוע יתקרר, האוטו חונה במקום ישר, ובדקתי שמן.

הוא היה על המינימום, טיפה פחות אולי. ממש על הקו הראשון.

קניתי על הבוקר שמן (נסעתי לחנות עם רכב אחר) בתקן הנכון  PSA B71 2312 .

מלאתי, ובדקתי בכמה סבבים, עד שהמדיד של שלושת רבעי.

עכשיו אין רעש, אין נורות הכל נשמע רגיל.

המנוע 1.2 פיורטק אומוספרי.

עברו בערף 10,000 מהמלוי האחרון, לפני כ 11 חודש.

 

אני פונה לחוכמת ההמונים (אני בכל מקרה אכניס את הרכב למוסך):

השאלה: מה הסכוי שנגרם למנוע נזק רציני? 

מה אני צריך לבקש מהמוסך בטיפול הקרוב? 

 

תודה!

 

 

  • פיתרון
פורסם

התקן הנכון הוא לא 2297 (משפיע גם על הצמיגות)? 

 

יתכן ומדובר בצריכת שמן "תקינה". 

באיזה רכב ושנתון מדובר? כמה ק"מ עבר בסה"כ? 

 

יתכן שבגלל הרמה הנמוכה והשיפוע היתה הרעבה זמנית של שמן. אם הנורות הופיעו רק לשתי שניות, הנזק, אם קיים, בתקווה מועט מאוד. ובכל מקרה למעט מילוי שמן מתאים (או כבר החלפה מלאה) בכמות המתאימה, אין לך הרבה מה לעשות. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם

לא שהדגם רכב משנה, אבל ראוי שתציין עוד פרטים כמו קילומטראז ושנה.

המנוע ידוע בצריכת שמן וכנראה שהיא התחילה אצלך לאחרונה.

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

 

  

לפני כשעה, Tom_22 כתב:

התקן הנכון הוא לא

  

לפני כשעה, Tom_22 כתב:

התקן הנכון הוא לא 2297 (משפיע גם על הצמיגות)? 

 

יתכן ומדובר בצריכת שמן "תקינה". 

באיזה רכב ושנתון מדובר? כמה ק"מ עבר בסה"כ? 

 

יתכן שבגלל הרמה הנמוכה והשיפוע היתה הרעבה זמנית של שמן. אם הנורות הופיעו רק לשתי שניות, הנזק, אם קיים, בתקווה מועט מאוד. ובכל מקרה למעט מילוי שמן מתאים (או כבר החלפה מלאה) בכמות המתאימה, אין לך הרבה מה לעשות. 

 

 

108 ידני, 95,000 שנת ייצור 2017

 

עריכה אחרונה על ידי שלמה.נ.
פורסם

 

שאלת המשך: תקן.  במקור היה תקן PSA B71 2312 שזה מה שמילאתי  ( +- קילו).

זה מה שהיה אצלי רשום היכן שהוא, זה מה ששמתי.

מסתבר שבשל רגישות הרצועה הטבולה לאחד ממרכיבי השמן, שינו לתקן אחר.

אקיצר עכשיו אני חייב להחליף מיידית? נראה לי שכן.

השאלה היא: האם לנסוע למוסך (25 ק"מ) זה  ביג דיל, או לגרור?..

פורסם

לא ביג דיל. כפי שאמרת עברה כבר כמעט שנה מהטיפול האחרון - פשוט תעשה טיפול עם השמן בתקן המעודכן

  • רעיון טוב! 2
פורסם
לפני 25 דקות, שלמה.נ. כתב:

שאלת המשך: תקן.  במקור היה תקן PSA B71 2312 שזה מה שמילאתי.

עד כמה שראיתי בעבר, 2312 (צמיגות 0W30) נכון לסביבת אירופה. בארץ הומלץ 2297 (צמיגות 5W30).

אבל גם התקן התחדש בעקרון מאז תחת סטלנטיס ל-Stellantis FPW9.55535/03.

כמדומני אין בעיה עקרונית להמשיך עם שמן איכותי בתקן 2297 אם לא מצליח למצוא את החדש יותר.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

 

לפני שעה, שלמה.נ. כתב:

מסתבר שבשל רגישות הרצועה הטבולה לאחד ממרכיבי השמן, שינו לתקן אחר.

האם הוחלפה רצועה בהיסטוריה של הרכב?

אם לא, שווה לבדוק ולנקות משקעי התפוררות ולשקול החלפה בטיפול הבא.

פורסם
לפני 1 דקה, IsraCar כתב:

 

האם הוחלפה רצועה בהיסטוריה של הרכב?

אם לא, שווה לבדוק ולנקות משקעי התפוררות ולשקול החלפה בטיפול הבא.

אני אכן מתכוון להחליף את הרצועה בהקדם, למרות שהיצרן חירטט על 180,000.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

אם לרצועה יש סימני התפוררות, ובטח כאשר נדלקות נורות לחץ שמן,

שווה לפרק אגן שמן ולבדוק האם ג'יפה של שבבי גומי, לא סותמת את רשת הסינון של מבוא משאבת השמן.

אני מקווה שזה נוהל מוכר למוכנאי שלך.

פורסם

במנוע האטמוספרי יש הזרקת סעפת, והרצועה פחות רגישה מאשר במנוע המטורבת המצויידת בהזרקה ישירה. בשני במנועים טבעות האטימה נסתמות וגורמות לצריכת שמן עד לצורך בשיפוץ. 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם
לפני 20 שעות, EliC25 כתב:

הגרסה האטמוספרית פחות רגישה, כך שתמשיך לעקוב ומלא שמן מפעם לפעם ותהנה מהרכב.

 

זה לא מדויק - 

הגרסה האטמספרית פחות רגישה להתפוררות הרצועה - אבל מבחינת צריכת השמן, זה אותו דרעק. 

שני הגרסאות נוטות לצריכת שמן משמעותית (שעל הדרך עושה שמות בממיר הקטליטי).

פורסם
לפני 12 שעות, ay115 כתב:

 

זה לא מדויק - 

הגרסה האטמספרית פחות רגישה להתפוררות הרצועה - אבל מבחינת צריכת השמן, זה אותו דרעק. 

שני הגרסאות נוטות לצריכת שמן משמעותית (שעל הדרך עושה שמות בממיר הקטליטי).

מעניין , יש מצב שזה נכון ,

אבל הטורבו גורם למנוע להשתמש ביותר דלק ולכן גם ביותר שמן לא ?

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...