Jump to content

rolling_stony

  • פרסום הודעות

    865
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

13 נייטרלי

אודות rolling_stony

  • דירוג
    משקיען (> 750 הודעות)
  1. סקרה מעניינת מאוד! שאלה - הקוד של הדגם המקורי היה Vaz2101 ודגם הסטיישן שלו 2102. לאחר מכן הופיעו 2103, 2104 - דגם סטיישן של 2105 2105 2106 - שחיצונית דומה יותר ל 2103 לעומת 2105 2107 שחיצונית דומה ל 2105 ולא ל 6 ו 2108 כבר הייתה ה"סמארה" עם הנעה קדמית, מרכב הצ'בק, רכב אחר לגמרי. אז השאלה - כל הדגמים שבאו לפני 2108 - האם אלה הן רק מתיחות פנים לדגם המקורי? או שהיה הבדל ושיפור משמעותי בשלב כלשהו? נ.ב לסבא שלי היה את ה 2101 מתחילת שנות ה 70 ואכן הדיבור היה שהאקזמפלרים מהשנים ההם היו באיכות גבוהה כי האיטלקים היו עדיין מעורבים בפס הייצור.
  2. תתחיל מזה שתקרא את הפוסט הנעוץ של מה לבדוק בקניית רכב. לפני שתיפול, כי נשמע שאתה בדרך לשם. כלל אצבע - אל תאמין לכל הסיפורים "מקבל רכבים שאין להם בעיות". בעיקר אם מדובר על מגרש. ועוד יותר אם מדובר על מגרש קטן. תבדוק אם יש היסטוריית טיפולים. יש בדיקה בסיסית שאתה יכול לבצע לבד. במידה שאתה מחליט להתקדם - חובה לקחת את הרכב לבדיקה!! בדיקה מכנית ונזקי תאונות אם היו. בדיקה מטעמך, במקום שאתה בוחר. מכון בדיקה או מוסך שאתה מכיר וסומך עליו. חובה. ואם לא היה ברור - אל תאמין לשום מילה מהסיפורים, תבדוק הכל, בבדיקה מטעמך.
  3. לגבי ביטוח - מניח שעל הקיה יש רק צד ג' ולא מקיף. ועדיין זו הוצאה שנתית לא קטנה עבור רכב לא הכרחי. אני הייתי מוכר את אחד הרכבים.
  4. יש לך את כל הנתונים מול העיניים, מכאן והלאה זו החלטה שלך. נכון, נוח שיש רכב ספייר. אבל זה עולה לך כמה אלפי שח בשנה בהוצאות ביטוח + טסט. בנוסף הערך שלו לא יעלה ככל שיעבור הזמן. רק יירד. כמה ק"מ יש עליו עכשיו? כמה מציע לך עליו הבן אדם הרציני, פלוס מינוס?
  5. תשובה פשוטה - הרבה אנשים לא יודעים בכלל מה זה רובוטי, מה זה חד מצמדי \ דו מצמדי , רציף, פלנטרי 4 הילוכים, פלנטרי 6 הילוכים- אין להם מושג בכל המונחים האלה. הם יודעים מה זה ידני והם יודעים מה זה אוטומטי. זהו. כל שאר המונחים לא מעניינים אותם. ואני אומר את זה מנסיון של כמה וכמה אנשים שניסיתי לעזור להם לבחור רכב ולא ממש היה עם מי לדבר. כולל חברה של אשתי שקנתה ניסן נוט חדשה אחרי רבע שעה בסוכנות כי התלהבה מהמראה ומהכיסאות האחוריים שזזים בנפרד קדימה ואחורה על מסילות. ועד היום לא יודעת מה זה גיר רציף. כולל עוד חברה של אשתי שניסיתי להסביר לה שיונדאי איי20 באה עם גיר מיושן של 4 הילוכים שמסרס את המנוע. "אבל זה אוטומט, מה אתה מדבר איתי על הילוכים??" ואח"כ מתלוננת שהרכב עגלה. כולל חבר שרצה גיפ וקנה דאסטר, ומה שעניין אותו בגיר זה שאין קלאץ' וזהו. בקיצור מתרגלים בסוף למה שיש וזהו.
  6. 50% מהמחירון של הרכב בעת הקניה - כלומר 50% מהמחירון שלו כחדש!!! לא מהמחירון שלו בן 3. הניסוח הוא טריקי, אבל לא רואה אופציה אחרת.
  7. בתקציב הזה לא הייתי ננעל על דגם הסציפי אלא שם דגש על רכב שמור ומטופל, עם היסטוריה טובה. זה יכול להיות פוקוס דור2, לאנסר, אימפרזה, טידה, מזדה 3 או גם מזדה 2, אבל שמורה ומטופלת.
  8. וזה בדיוק מה שפות"ש מחפש. אמינות ומחיר אטרקטיבי.
  9. כתבתי הודעה אתמול מהסמארטפון, וכשניסיתי לערוך - נמחקה. אימפרזה תפורה לצרכים שלך. רכב אמין עם מחיר מצחיק ביד שניה. נסעתי על אימפרזה שכורה שנת 2016 לסופש באילת, היה על הרכב 105 אלף ק"מ. הבנתי שהחברת השכרה מחזיקה אותם מעבר לזמן והקילומטרז' המקובל בגלל 5 שנים אחריות. מניח שגם בגלל אמינות. נדיר שחברות השכרה מחזיקות רכב עם מעל 100K קמ. הרכב מרגיש נמרץ מאוד בזכות הגיר הרציף, אבל רועש כשלוחצים חזק על דוושת הגז. הרגיש נמרץ עד כדי כך שבדקתי ברשיון רכב האם קבלתי מנוע 1600 או 2000 סמ"ק. זה היה 1600 סמק. המושבים נוחים. די מרווח. הבגז' עם רצפה גבוהה ולא גדול כמו שהייתי מצפה למכונית בגודל כזה, אבל סביר. הסתכלתי על מחירי יד שניה שלו אחרי אותה הנסיעה והם היו מאוד אטרקטיביים. בשורה תחתונה -רכב אמין ללא מחלות ידועות, שניתן לקבל יחסית חדש במחיר אטרקטיבי. אם אתה יכול למשוך את התקציב עוד קצת ולהכניס בתקציב את הדגם 2017 אחרי המתיחת פנים - בכלל מצויין.
  10. שכרתי מבלו סקאיי פיאט 500 ב 88 שח ליום.
  11. אם הרכב טופל כמו שצריך ובזמן - רחוק מאוד מסוף הדרך. תבדוק היסטוריית טיפולים. יחד עם זאת, חשוב כמה ק"מ אתה הולך לנסוע בשנה. אם מעל הממוצע - הייתי מחפש רכב עם קילומטרז' נמוך יותר. אם פחות מהממוצע - אז אין בעיה.
  12. תגדיר "קשה למכור". הכל שאלה של מחיר. זה קילומטרז' גבוה ואתה תצטרך לרדת במחיר. גם עכשיו תצטרך לרדת במחיר והרבה אנשים ייפסלו את הרכב מלכתחילה בגלל הקילומטרז' הנוכחי. כלכלית - הרכב שלך כבר ספג את הירידת ערך הגדולה שלו, וכדאי לך למשוך איתו כל עוד הוא משרת אותך נאמנה.
  13. בשביל נסיעה ארוכה פעם בשבועיים - תבדוק אופציה לשכור רכב. 100 שח ליום, כולל 200 ק"מ. תשכור ליומיים, ככה שייכסה לך מבחינת הקילומטרז'. מדובר על 400 שח לחודש. כמובן תלוי איפה אתה גר, ואיפה יש לך סניף השכרה, אבל בגדול חבל שלם ביטוח + טסט + טיפול שנתי + בלאי צמיגים \ מצבר \ תקלות בשביל נסיעה פעם בשבועיים. וזה גם משאיר לך את הכסף של הקנייה בכיס.
  14. אני מהמר שלא תקבל שום מסמך, זה טריק ידוע של אנשי מכירות במגרשים, כל רכב שיציעו לך יגידו "נהג יחיד". לא הבנתי מה זה "כשהרכב יהיה מוכן". המגרש הזה עושה לך שיטת מצליח בריבוע, מציעים לך רכב עם קילומטרז' גבוה ועבר של ליסינג, במחיר מחירון לא משוכלל. כאילו היה זה רכב פרטי עם 45 אלף ק"מ. כלומר גם בלי הורדה על הקילומטרז' וגם בלי הורדה על ליסינג (ולא משנה אם נהג יחיד או לא - יש הפחתה) הייתי מתרחק משם ומהר. ועוד דבר אחד - הדגם הזה בא עם מנוע אטמוספרי 1400 סמ"ק וגיר 4 הילוכים. אמנם שילוב אמין אבל גם שילוב שכבר די עבר מהעולם. הרכב מרווח (ייתרון) אבל כבד ועצל. הגיר 4 הילוכים מסרס אותו מאוד. קח בחשבון, אם ביצועים זה משהו שמשנה לך.
  15. 110 כ"ס - זה מנוע עם טורבו. 82 כ"ס - מנוע אטמוספרי. אכן ה 110 כ"ס מרגיש חזק יותר, וה 82 כ"ס עצל יותר, מאיץ יותר לאט. נסעתי על שניהם, הטורבו נותן את הקיק שלו שתורם מאוד להאצה ותחושת הזריזות
×
×
  • Create New...