Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן ארוך טווח סיטרואן ברלינגו 1.6 2009+2016


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 438 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חלפה לה עוד שנה, סה"כ האוטו 6 שנים על הכביש, הגענו ל 300.000 ק"מ.

 

1.jpg

 

2.jpg

 

אז מה היה לנו?

6 מבחני רישוי ללא שום הערות למעט החלפת פסים זוהרים אדום-לבן לאדום-צהוב בשנת 2012 עקב שינוי תקן.

כעת מותקן מצבר שלישי.

כבל מצמד רביעי.

סט צמיגים שלישי Goodyear Duragrip מחוזקים, גם הקודמים היו כאלה, המקוריים שהגיעו עם האוטו - Сontinental Eco Contact. סט ראשון הוחלף ב 135.000 ק"מ, סט שני ב 257.000 ק"מ.

 

מצמד מקורי לא הוחלף אף פעם, הוא הפך לדי קשה אבל עדיין נסבל.

תושבות מנוע לא הוחלפו.

בולמי זעזועים לא הוחלפו.

אף חלק גומי לא הוחלף.

 

כל הפלסטיקה הפנימית שלמה, שום דבר לא נשבר.

יש קילוף ציפוי גלגל ההגה, קילוף ציפוי כסוף בקונסולה המרכזית ליד כפתור חלון חשמלי, בלאי קל של ראוש ידית ההילוכים והתחלה של דהיית פנסים.

 

 

תקלות: קצת אחרי 250.000 ק"מ נשבר מדיד שמן. מדיד שמן מקורי חדש עולה 78 ש"ח. בשביל להוציא את החלק השבור היה צריך להוריד קרטור.

בערך בערך ב 255.000 ק"מ צופר הפסיק לעבוד. לאחר התייעצות כאן בפורום פירקתי את כרית האוויר וניקית את מגעי הצופר, עזר לכמה חודשים. בפעם השניה חיזקתי גם את מגע ההארקה שיש שם, מאז עובד תקין.

בסביבות 260.000 ק"מ חלון חשמלי צד נהג נתקע והפסיק לעלות ולרדת. פירקתי את דיפון הדלת וראיתי שהכבל הסתבך ונקרע. מנגנון חלון חדש מקורי - 600 ש"ח, הרכבה פשוטה של כמה דקות.

 

ב 270.000 - רעש מתכתי מדאיג מאיזור רצועת אביזרים. אובחן במוסך פולי קלאץ' של האלטרנטור מרעיש. החולף אלטרנטור למשופץ עם 6 חודשי אחריות, הרעש נעלם.

לאחר 6 חודשים ושבוע חזר בדיוק אותו רעש, אלטרנטור פורק והוחזר למשפץ, מסתבר שלא החליפו את הפולי בשיפוץ כי היה תקין.

הוחלף פולי לחדש, הכל תקין. מכיוון שהאחריות הסתיימה רק לפני כמה ימים, קיבלתי התששפות חלקית בעלות התיקון.

 

ב 278.000 ק"מ הפסיק להניע אחרי נסיעה. במצב קר מניע, אחרי נסיעה לא מניע, סטרטר לא מסתובב. הוחלף סטרטר למקורי חדש, 1400 ש"ח כולל עבודה. תוצרת VALEO.

 

באיזשהו שלב הוחלפו מגיני חום של סעפת הפליטה והטורבו, הם היו שבורים והרעישו. הוחלפו שני מגנים, כל אחד עולה בערך 250 ש"ח.

לא זוכר בדיוק מתי, וואקום-גז למזגן, 150 ש"ח.

 

צריכת דלק נשארה כמו שהייתה, 1 ל 16-16.5 בממוצע.

צריכת שמן - פחות מ 0.5 ליטר ל 10.000 ק"מ.

סחיבה ללא שינוי.

 

נושא שלא טופל - מצתי להט. להערכתי הם כבר מזמן לא עובדים. זה בא לידי ביטוי בעישון אפור עם ריח של סולר למשך 5-10 שניות בהתנעת בוקר, בחורף אפשר להבחין בנוסף בפעולה לא יציבה של המנוע עד 30-40 שניות אחרי התנעה קרה. בקיץ לא מרגישים את זה.

 

 

שווי האוטו היום בערך 20.000 ש"ח, חדש עלה 114.000 ש"ח.

 

להתראות בפעם הבאה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 289
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יש פתרון לכל הקרקושים האלה?

אני מתנייד בברלינגו דיזל אטמוספרית שעברה 342,000 אצלי צריכת הדלק היא 1:16 אציין שלפני 20,000 החלפתי מנוע אחרי שבמנוע הקודם נפער חור בבלוק באמצע נסיעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיף לקרוא את הסיכומים שלך ולהתרשם מהאהבה וטיפול שהברלינגו מקבלת.

 

יש לי פינה חמה בלב לברלינגו. היתה ברשותנו ברלינגו 2006 עם המנוע 1.9 הוותיק והטוב, גמעה 400 אלף ק"מ ב-4 וחצי שנים טופלה באהבה וכוחה עדיין היה במותניה עד שהוחלפה בקורולה.

 

זה היה הרכב הראשון שנהגתי עליו וגם הרכב היחיד שתמיד אשמח לחזור אליו.

You may kiss the bride.

בא לשאול על חשבון בנק, יצא נשוי. קארספורום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פתרון לכל הקרקושים האלה?

אני מתנייד בברלינגו דיזל אטמוספרית שעברה 342,000 אצלי צריכת הדלק היא 1:16

קרקושים אין אצלי. כמעט. לא משהו מציק או מהשהו ששווה לטפל בו.

 

1 ל 16 באטמוספית - נראה לי טוב מידי. היו לפני כן שתי ברלינגו אטמוספריות, צריכה ממוצעת 1 ל 12/13 עם די הרבה בימעירוני.

 

יש לאטמוספריות גיר יותר קצר משל דגמים עם טורבו (100 קמ"ש ב 2800 סל"ד באטמוספרית, 2300 בטורבו) ובנוסף עם המנוע האטמוספרי אתה רוב הזמן עם דוושת גז דבוקה לרצפה. שני אלו משפיעים כמובן על צריכת הדלק.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

בנוגע לכמות השמן במנוע, למיטב ידיעתי במנועי DV6 בברלינגו M59, גאלון אמור להספיק (הכמות הזכורה לי עומדת על כ 3.75 ל' כולל מסנן שמן).

 

אכן בספרות מופיע 3.75 ליטר. אך מילוי כמות כנ"ל מביא את מפלס השמן לחצי תחום של המדיד.

 

אם רוצים למלא עד מקסימום צריך משהו כמו 4.3 ליטר, אולי אפילו מעט יותר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסתבר שבטיפול טוב הרכב מראה אמינות טובה!

יש תופעת עישון ככל שהשנים והק"מ עולים?

איפה אתה ממלא סולר? תחנות קבועות?

 

שקלת להתקין צ'יפ ניהול? טוענים לחסכון בדלק בנסיעה מנהלתית.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין עישון בשום מצב למעט 10 שניות בהתנעת בוקר עקב מצתי להת לא תקינים כמו שרשמתי.

 

ממלא סולר בתחנות של "דלק", לא במקום קבוע.

 

 

לא מתכוון להתקין צ'פ.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...

עדכון נוסף: 325.000 ק"מ.

 

325.000.jpg

 

בקילומטרז' זה בדיוק האוטו בקודם שלי (רנו קנגו 1.9D שנת 2000) נמכר לפני 6 וחצי שנים, כלומר כרגע ברלינגו זה הרכב עם הקילומטרז' הגבוה ביותר שהיה לי אי פעם.

 

 

תקלות שהיו מאז הדו"ח הקודם:

1. נגד מאוורר מנוע. סימפטומים - מאוורר מנוע הפסיק לפעול במהירות ראשונה שלו. בגלל שיש באוטו מחוון טמפרטורה שמראה את הטמפרטורה האמיתית, היה קל מאוד לשים לב לזה - בתנועה בפקק הטמפרטורה היתה עולה ל 103 מעלות (הפעלת מהירות שניה) במקום ל 97 מעלות במצב תקין (הפעלת מהירות ראשונה).

 

נגד מהירויות חדש מקורי עולה כ 200 ש"ח. שימו לב שבמהלך השנים יצרן שינה אותו לדגם משופר וכעת המכסה הישן לא מתאים לנגד החדש. כלומר יש לרכוש גם מכסה, מכסה עולה 60 ש"ח בערך. מאוד לא מומלץ להרכיב את הנגד ללא מכסה. הוא נמצא בקדמת הרכב במקום שחשוף למים. מכסה אמור להגן את הנגד ואת המחברים החשמלים מפני מגע עם מים. כמו כן הפלג המקורי לא מתאים לשקע בנגד החדש, מיקום השגם שונה. יצרן הוציא הוראת שינוי שאומרת שיש להחליף את כל הצמה לצמה עם פלג חדש. בפועל מה שאפשר לעשות (ועושים) זה לחתוף טיפה את השגם בנגד מהירויות. למעט השגם הפלג מתאים והכל עובד מצויין.

 

לצורך גישה נוחה לנגד נדרש פירוק חלקי של הפגוש הקידמי - פתיחת שני ברגים בבתי הגלגלים הקידמיים, משיכת הפגוש מהקליפסים + פירוק גריל עם סמל סיטרואן ו 4 ברגים שמתחתיו.

 

 

2. נזילה חוזרת (פעמיים) ממשאבות אופן אחוריות שהיו סיניות. בפעם האחרונה הורכבו משאבות איטלקיות.

 

3. החלפת תושבת לצינור יניקה (32 ש"ח לכפתור גומי קטן) + חיזוקים עם אזיקונים כדי למנוע רעש מעצבן מבית מסנן אוויר.

 

ממשיך בשגרת טיפולים כל 20.000 ק"מ (שזה יוצא כל 5 חודשים +/-). צריכת שמן בערך 0.5 ליטר ל 10.000 ק"מ.

שבוע שעבר לאחר חנית לילה ברמת הגולן בפעם הראשונה ראיתי את נורת מצתי להט נדלקת לשניה לפני התנעה. מסיק מכך שהיא נדלקת בטמפרטורה של 2 מעלות ומטה.

במזג אוויר קר (נאמר 8 מעלות ומטה) מניע בבוקר כמעט ללא פליטת עשן. כנ"ל במזג אוויר חם. אבל בהתנעת בוקר בטמפרטורות של 10-15 מעלות נפלט מעט עשן לבן מסריח של סולר לא שרוף בהתנעה ובמשך כמה שניות לאחר ההתנעה. לא התעמקתי בזה עדיין. בכל המצבים מניע ב"חצי סיבוב".

 

 

אין שינוי בצריכת דלק, אותו דבר בדיוק כמו שהיה, 1 ל 16-17. דווקא נסיעות בינעירוניות במהירות קבועה לא משפרות את הצריכה בגלל מבנה לא אווירודינאמי וגיר יחסית קצר. בנסיעה לאילת יצאה אותה צריכת דלק בדיוק שאני מקבל ביום - יום.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי ששברת שיא עולמי (גינס ?) במנוע DV6 ששייך לדור הזה, במקומך הייתי פונה ליצרן לקבל מתנה\מענק (אולי תקבלו את הדגם החדש במתנה :p ) משהו בסגנון כמו שעשה "אל באנדי" שהגיע למיליון קילומטר עם האוטו שלו ;-) ;-) ;-) אבל אז כמדומני זו היתה הבטחה\מבצע של היצרן :p.

 

בכל מקרה עם הרכב עצמו בד"כ אין בעיות מיוחדות, זה המנוע הספציפי שרגיש לעניין השמן\בוצה וכד'. אני יכול להבין שאתה נוסע המון, אבל אני מנחש שהרכב לא עובד קשה (סוחב משקל רב) - ובהתאם לעובדה שאתה מבין עניין בתחום, אתה מקפיד על הדברים הבסיסיים (ומעלה כמובן) שיהיו כמו שצריך (בדיקה ומפלס של שמן המנוע וכד').

 

בעניין הנגד - לא מבין מה הם רוצים, הנגדים הקודמים היו מצויינים ולא היתה שם שום בעיה של מכסה או WHATEVER. הם היו מתבלים (נשרפים, נוצר בהם נתק) והיית מחליף אחד חדש ב 50 שח. מידי פעם הייתי נתקל בבעיה בתקע עצמו, אבל אז הלחמה של 2 החוטים ישירות לתקע פותרת לך את הבעיה לשנים (!) רבות קדימה - בלי שום קישקושים של "מים"\"נמצא בחזית" וכד'. נראה לי קצת חארטה השינוי הזה שעשו.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שינוי בנגד מאוורר מנוע כנראה נובע מאיחוד שלו עם הדגמים היותר חדשים.

 

החדש יותר שטוח. אין שום בעיה במכסה שלו, פשוט המכסה הישן לא מתאים לנגד החדש ולכן כשמחליפים צריך לקנות גם מכסה.

 

נגד מאוורר בצורה הישנה עדיין ניתן לקנות כחלק תחליפי. מקוריים מגיעים רק בצורה החדשה.

 

 

את החדש לא צילמתי, פה בתמונה רואים את הישן ואת המכסה שלו.

בחדש הצמה יוצא כלפי מטה, מה שמאפשר מבנה שטוח יותר.

uploadfromtaptalk1454186369176.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנגד הזה לא דומה למה שיש במודלים שקדמו לדגם שלך, עכשיו שאני רואה אותו אני נזכר בו (יצא לי להחליף כזה).

במודלים הישנים יותר (שלך זה דור-2 מודל 2010) של הדור ה-2, זה היה קצת אחרת.

אם אני זוכר נכון, בדגם הזה איחדו את הממסר עם הנגד.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה, הפלסטיק הזה עם ה"גג המשופע" אמור למייטב הבנתי למנוע חדירת מים לפלג.

 

ככה זה נראה כשהוא מורכב על הנגד, ממבט צד:

 

uploadfromtaptalk1454187023883.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי את השרשור הזה (פעם ראשונה שנתקלתי בו, משום מה) בנשימה עצורה ובהנאה ועניין רבים.

 

מאוד מודה על ההשקעה באיסוף ותיעוד המידע.

 

כאנשי מקצוע כותבים -זה פשוט בית ספר.

 

יישר כוח.

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

נסיעת המבחן הקצרה הזו מסתיימת, כשעל מד המרחק רשומים 343.000 ק"מ.

 

 

7 שנים, אלפי ימי עבודה, מאות טיולים ברחבי הארץ.

 

האוטו שירת אותי בצורה הטובה ביותר, היה אמין מאוד, חסכוני, נוח והכי חשוב - שמר על רוב התכונות שלו לארך כל התקופה.

 

 

 

 

הוא עדיין עם המצמד המקורי, כל תושות המנוע מקוריות, כל המייסבים מקוריים, בגדול 95% מהחלקים נשארו מקוריים מהמפעל. אפילו בטריה בשלט עדיין מקורית.

 

 

מהדברים הגדולים הוחלף סטרטר, אלטרנטור, שני מנגנונים של חלון חשמלי, נגד מהירויות מאוורר, אטמים של מזרק אחד, 4 פעמים כבל מצמד, פעמיים כרית מושב נהג, 4 מצברים, 3 פעמים מילוי גז למזגן וזהו בערך. כל השאר מפורט בשירשור.

 

 

מכונית מאוד מוצלחת ורמת שביעות הרצון שלי ממנה גבוהה מאוד.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 438 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...