Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן ארוך טווח סיטרואן ברלינגו 1.6 2009+2016


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 466 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

IMG-20161110-WA0001.jpeg

 

אגב בימים האחרונים, כשכבר פחות חם אני רואה את המספר הזה בצריכה ממוצעת.

 

זה בשימוש רגיל, עירוני, בינעירוני, פקקים. מזגן פועל רוב הזמן.

 

נכון, מחשב דרך מזייף קצת, אבל עדיין זו לדעתי צריכה יוצאת דופן לרכב במשקל כמעט 1500 קילו בנסיעה מעורבת.

 

נפח מיכל דלק ירד מ 60 ליטר שהיה בקודם ל 53, כנראה בגלל שהיה צורך לפנות מקום למיכל אוריאה. זה בהקשר למה שרשום בהודעה מעל, מצמצם מעט את טווח הנסיעה בין תדלוקים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 289
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נסה להתחבר עם מחשב דיאגנוסטיקה מקורי. אולי יש אפשרות לכבות או להדליק את הפיצ'ר הזה לתמיד.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי, הבלינגו הקודם שלך שבר שיא היסטורי.

 

שגרת טיפולים של 20K ק"מ עבור רוב המשתמשים בכלים האלו הוא רצחני למנוע.

הם לא מחזיקים יותר מ 200K ק"מ בד"כ והטורבו מת בטווח שבין 60K ל 180K ק"מ בממוצע.

הכל בכלל החלפות השמן בתדירות הזו.

למרות שאתה נוסע הרבה כנראה שאתה נמצא בטווח מאוד ספציפי של משתמשים שהרכב אצלם אומנם נוסע המון אבל לא עובד קשה מידי (סוחב משאות כבדים, רגל כבדה על הגז וכד').

 

במקומם הייתי מוריד את טווח החלפת השמן ל 10K ק"מ, וזה מה שהייתי עושה אם זה היה הרכב הפרטי שלי.

בכל מקרה - סקירה טובה.

אגב, שום כלי חדש שלהם (למעט הקקטוס - וזה על סמך שמועות ולא התנסות אישית) לא משתווה לאיכות הנסיעה והנוחות של הדגמים הקודמים. לא המשפחתיות ולא המסחריות הקלות. מצד שני הדגמים החדשים עדיין נותנים כמה יתרונות ביחס לדגמים היוצאים, נקווה שעם הזמן הגוף יתרגל :)

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבדל בנוחות הנסיעה לטובת הדגם הישן מאוד גדול, אין מה לדבר. עכשיו כבר באמת התרגלתי אבל בהתחלה זה היה מאוד מורגש.

 

 

 

עברתי טיפול ראשון, 15.000 ק"מ. עלה 775 ש"ח - שמן Total 0-30, פילטר שמן ופילטר מזגן.

מכונאי שעבד על האוטו עשה עבודה טובה - מפלס שמן בדיוק בקו, כל הברגים והקליפסים חזרו למקום, הכל נקי, לא הציעו תוספים מיותרים. זמן המתנה עד שהאוטו נכנס לעבודה - כחצי שעה.

 

 

 

ראוי לציין שמחיר הטיפול לא עלה לעמות מה שהיה לפני 7 שנים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

בהזדמנות ספר/חווה דעה - איך הברלינגו כרכב משפחתי עם קילומטראז' רגיל או נמוך. לא שיש לי משהו נגד האוטו הנוכחי שלי (פוקוסטיישן ידני), אבל בימינו כבר אין להשיג סטיישן ידני בארץ וכדאי להיות מוכן ליום שאחרי.

דייקנות היא הכישרון לנחש בכמה הצד השני יאחר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהזדמנות ספר/חווה דעה - איך הברלינגו כרכב משפחתי עם קילומטראז' רגיל או נמוך. לא שיש לי משהו נגד האוטו הנוכחי שלי (פוקוסטיישן ידני), אבל בימינו כבר אין להשיג סטיישן ידני בארץ וכדאי להיות מוכן ליום שאחרי.

בהנחה שאתה קונה את הגירסה המאובזרת עם 2 דלתות צד - אתה מקבל את כל מה שנותן מינוואן 5 מקומות רק עם מעט פחות איבזור וצריכת דלק קטנה יותר פי 2 (בהשוואה למיניוואן 2.0 - 2.5 ליטר בנזין אוטומטי).

 

בהשוואה לפוקוס, תנוחת נהיגה גבוהה מאוד ומזכירה מסחריות גדולות. אתה יושב ממש גבוה כמו על כסא משרדי ולא בתנוחה שמקובלת במכוניות פרטיות.

 

חשוב לציין, הדור הקודם היה יותר מרווח בשורה שניה ובגרסת דלת צד אחת היה לו מצד שמאל, איפה שאין דלת צד מנגנון קיפול מושב נהג כמו שיש במכוניות 3 דלתות.

 

בדור החדש, בגירסה עם דלת צד אחת אין את זה, גישה לשורה שניה היא רק דרך הדלת שמימין.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פוקוס לא , יונדאי i30cw או סיד סטיישן דיזל כן זמינות בידני.

 

צודק.

אם כי היונדאי הידנית מגיעה עם מנוע 1400, ואני לא אוהב שמתייחסים אלי כמו אל מפגר רק בגלל שאני רוצה גיר ידני.

(התכוונתי ליבואן)

דייקנות היא הכישרון לנחש בכמה הצד השני יאחר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהנחה שאתה קונה את הגירסה המאובזרת עם 2 דלתות צד - אתה מקבל את כל מה שנותן מינוואן 5 מקומות רק עם מעט פחות איבזור וצריכת דלק קטנה יותר פי 2 (בהשוואה למיניוואן 2.0 - 2.5 ליטר בנזין אוטומטי).

 

בהשוואה לפוקוס, תנוחת נהיגה גבוהה מאוד ומזכירה מסחריות גדולות. אתה יושב ממש גבוה כמו על כסא משרדי ולא בתנוחה שמקובלת במכוניות פרטיות.

 

חשוב לציין, הדור הקודם היה יותר מרווח בשורה שניה ובגרסת דלת צד אחת היה לו מצד שמאל, איפה שאין דלת צד מנגנון קיפול מושב נהג כמו שיש במכוניות 3 דלתות.

 

בדור החדש, בגירסה עם דלת צד אחת אין את זה, גישה לשורה שניה היא רק דרך הדלת שמימין.

 

תודה על המידע המודיעיני הפנימי :mm_yeah:

דייקנות היא הכישרון לנחש בכמה הצד השני יאחר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פה רואים את ההבדל במרווח במושב האחורי בין הדגם הישן לחדש, מושב נהג בשני המקרים מכוון עבור אותו נהג.

 

ישן, 1997-2011

 

20160616_120615.jpg

 

חדש, 2008 (ובכמויות גדולות מ 2012) והלאה:

 

20160616_120633.jpg

 

בישן יש יותר מרווח, למרות שהוא קצר יותר בכ 25 ס"מ. זה על חשבון תא מטען יותר קטן ותא מנוע יותר קצר בישן.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התמונות ועל המידע.

ממה שאני מצליח לראות בתמונות: בדגם החדש במושב האמצעי יש רק חגורת מותניים, ובדגם הישן יש חגורה מלאה, כולל חגורת אלכסון. האם זה נכון?

דייקנות היא הכישרון לנחש בכמה הצד השני יאחר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, בשניהם יש חגורת 3 נקודות באלכסון במושב האמצעי.

 

בישן, היא מעוגנת למשענת המושב מלמעלה.

 

בחדש, היא יוצאת מגג הרכב וכשהיא לא בשימוש, לא רואים אותה. היא מגולגלת למקום שלה בגג.

 

 

 

עוד נקודה שאני רוצה לציין (אולי כבר ציינית בעבר) זה יחס העברה של הילוך חמישי.

 

 

יש לכך שני היבטים:

 

בדגם הישן, שיוט במהירות גבוהה בכביש 6 מתבצע בסל"ד גבוה יחסית, רועש ולא חסכוני.

 

בדגם החדש, 3000 סל"ד הם מעל 150 קמ"ש ולכן הוא משייט ב 120-130 בסל"ד די נמוך, שקט ורגוע.

 

 

ההיבט הנגדי, נסיעה בינעירונית באיזור מהירות 80 קמ"ש. בישן, שמים בהילוך 5, זה שווה ל 1900-2000 סל"ד, בתחום האפקטיבי של הטרובו ואין לו בעיה לסחוב, לא צריך לרדת לרביעי.

 

בחדש, במהירות הזו בהילוך 5 מנוע עובד ב 1400-1500 סל"ד ושם אין לו כוח לסחוב. לכן כל הזמן מדלגים בין הילוך רביעי לחמישי במהירויות 80-90.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

בוצע טיפול 30.000 ק"מ.

שמן מנוע טוטאל 0W-30, פילטר שמן, פילטר אוויר למנוע, פילטר סולר, פילטר מזגן + תוסף לניקוי מערכת סולר (אני דווקא כן בעד תוספים כאלה וחושב שהם כן עוזרים לשמור על מערכת הזרקה נקיה). בנוסף בוצע עידכון תוכנה יזום של היצרן ל ECU.

מחיר 1270 ש"ח.

צריכת שמן בין הטיפולים - בגדול, 0. אולי ירד מילימטר במדיד ואולי לא, קשה לאמור. בכל מקרה לא יותר מזה.

 

ב 22.000 ק"מ נדלקה נורת אוריאה, קניתי שני מיכלים של 10 ליטר (38 ש"ח לאחר) ומלאתי. במילוי נכנסו כ 17-18 ליטר, ואת ה 2-3 ליטר שנשארו במיכל השני מלאית אחרי כ 5000 ק"מ כשהתפנה מקום במיכל אוריאה (נפח שלו 17 ליטר).

 

 

צריכת דלק בתקופה זו, כשמשתמשים מעט יחסית במזגן - קרוב ל 1 ל 18 בנסיעה מעורבת עם לא מעט פקקים.

 

תקלות - גיליתי רטיבות קלה של שמן ביציאה מהטורבו לכיוון מפריד שמן ולאינטרקולר.

צינור יציאה מהטורבו מוחזק עם שני ברגים, התחתון לא היה מהודק מספיק. הדקתי, עדיין נזל אבל פחות. שחררתי את שני הברגים, הרחקתי את הצינור, נקיתי את המקום משכבת שמן והדקתי מחדש. גומיית האטימה התיישבה מחדש, לא נוזל יותר.

 

בנוסף, אחד הברגים של מנועל דלת מטען השתחרר כמה סיבובים. הדקתי.

מערכת TPMS לפעמים מתאפסת מעצמה, מופיעה הודעה Tire pressure not monitored. יכול להיות שזה קשור לקודנית כיוון שזה קורה גם כשמנסים להניע ללא הקשת קוד.

 

אולי יסתדר אחרי עידכון תוכנה שבוצע.

 

 

 

יש עוד תופעה, אני בטוח שזה מתוכנן כך רק לא מבין את ההגיון.

במצב עמידה דוושת גז מגיבה מהמילימטר הראשון של המהלך.

בתנועה, סנטימטר ראשון בערך של מהלך דוושת גז לא משפיע על שום דבר. בגלל זה לקח לי הרבה מאוד זמן ללמוד להעביר מהילוך ראשון לשני באופן חלק.

 

אין מצב ACC בסוויץ'. בברלינגו הקודמת הייתי משתמש בו הרבה כדי להטעין את הטלפון בעמידה עם מנוע כבוי, לא ברור מדוע הורידו את האפשרות הזאת.

 

 

 

לחיוב אציין שוב מדחס מזגן ספיקה משתנה, זה דבר מצויין. בקודמת, מדחס מזגן ON-OFF היה מציק כל כמה שניות עם קליק חזק של ניתוק/חיבור, פה לא שומעים ולא מרגשים אותו, אפשר לאמור שפעולת המזגן שקופה לגמרי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 466 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...