Jump to content

nadavd4

  • הודעות

    1,103
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

nadavd4 שיחק אותה בתאריך ינואר 1 2022

התכנים של nadavd4 היו האהובים ביותר!

צפיות אחרונות בפרופיל

4,131 צפו בפרופיל

הנקודות של nadavd4

נהג שודים

נהג שודים (6/14)

431

מוניטין

1

תכנים שנפתרו

  1. גם אני רוצה 75 קגמ ב 1500 סלד! שים לב שטווחי הסל"ד שנתת שונים לגמרי מהתרשים השני, וגם המומנט היעיל ביותר - באחד הוא 50% מהמקסימום ובשני זה 75% בערך. בלי לדעת באיזה מנוע מדובר (+טבלת היעילות של המנוע הספציפי) לא נדע לתת לפות"ש שום מספר קסם, אבל כלל אצבע הוא שמומנט מקסימלי לא יתן יעילות מקסימלית וגם לא מומנט נמוך מידי, כמו שאמרת. הצעה שלי לפות"ש - תעשה את אותה עליה כמה פעמים באותה מהירות, בהילוכים שונים ותמדוד כל פעם את צריכת הדלק במחשב.
  2. יש לך טעות בסיסית - ההספק בשני המקרים יהיה זהה, כי אתה מניח פה שגם תטפס בקצב זהה בשני המקרים. כלומר אותה כמות של עבודה באותו זמן = אותו הספק = אותה כמות של חום שנוצרת במנוע, פלוס מינוס חיכוך עקב סל"ד שונה, שזה די זניח ביחס לפיצוץ של תערובת דלק ואוויר, והבדלי יעילות של המנוע בסל"דים שונים (זה כנראה כן משמעותי). אז בעצם אתה משיג את אותו הספק ב2 דרכים שונות - הסל"ד המינימלי שאתה צריך לקבל מומנט מסוים בשביל לטפס בקצב מסוים, או סל"ד גבוה יותר שיתן מומנט נמוך יותר, אבל ההספק יהיה זהה בגלל סל"ד גבוה יותר. באפשרות הראשונה אתה מקבל מקסימום מומנט בסל"ד מסוים, אז סביר להניח שזה יאמץ יותר את רכיבי המנוע, גם אם ההספק לא במקסימום.
  3. הייתי מציע מאזדה 2. הצפיפות לא תפריע לך, צריכת הדלק סבירה לנסועה שלך ואם תשיג רמות גימור גבוהות תקבל רכב שמרגיש איכותי יחסית לכל האיגניסים, פיקנטואים ושות'.
  4. לגבי מציאת רכב כמו שאמרו זה מאוד אינדיבידואלי - הייתי ממליץ כל פעם לשכור רכב אחר או לבקש נסיעות מבחן overnight כדי שתוכל לעשות נסיעה ארוכה ולהבין איך זה משפיע לך על הגב - לשבת חמש דקות באולם לא יתן אינדיקציה טובה, יש דברים שמרגישים רק אחרי כמה שעות בכביש ונשמע שאתה נוהג לא מעט אם אתה הנהג היחיד. שווה לבדוק עם הפיזיותרפיסט אם הוא יכול לעזור לך להתאים את צורת הישיבה ברכב, בדיוק כמו במשרד אני רואה המון אנשים שפשוט לא יושבים נכון ברכב וגורמים לעצמם כאבים.
  5. קודם כל בשעה טובה. אולי אני טועה, אבל רוב הסיכויים הם שבעיות הגב לא נגרמות בגלל הרכב הספציפי שלך (אפילו שישיבה ברכב בטוח גורמת עוד סבל) ולא בהכרח ייפתרו מרכב כזה או אחר. הייתי ממליץ גם ללכת לכיוון של לבדוק את זה אצל רופא ולהבין מה בדיוק גורם לבעיה, ואיזה פתרונות יש, לכאבים עצמם או למקור הבעיה אם נמצא כזה.
  6. לא נשמע סביר שנתקע ההגה, מקסימום התגבור לא עבד ובמהירות נמוכה זה יפתיע, במיוחד אם מדובר בנהג לא מנוסה.
  7. מאיפה הזמנת באיטליה? לא עשו בעיות בכניסה לארץ, במיוחד עם הצלחות שמושכות הרבה תשומת לב בשיקוף?
  8. אם אתה רוצה לעשות את האוטו מהיר/כיפי יותר, השיפור הכי טוב זה הנהג - אם לא עשית, ממליץ לקחת הדרכת נהיגה ספורטיבית על הרכב שלך (בכביש או במסלול), עניין של כמה מאות עד 1000 וקצת ש"ח לכמה שעות טובות. לדעתי מעבר לזה שזה יעשה אותך הרבה יותר מהיר ובטוח, גם יישארו לך חוויות ומיומנות הרבה אחרי שהרכב כבר לא יהיה אצלך. מבחינת נראות, שווה לחפש באיביי חלקי גוף/ג'אנטים של פיאסטה ST. יש פה מישהו שעשה משהו דומה עם 208 דיזל וחלקים של 208gti. נראה בעיניי הרבה יותר טוב מכל הרכבים שמועמסים באגזוזים מזויפים ובודי קיט מעלי אקספרס...
  9. הנוזל אמור להגיע בערך עד הפקק, אכן לא תראה הרבה נוזל - אבל יש שם מספיק בשביל להכניס אצבע או להוציא קצת עם צינורית ולהסתכל... אם הנוזל הישן היה ממש שונה בצבע אתה תראה הבדל ישר.
  10. באיזה מנוע מדובר? במקרה של מנוע ה 1.2 טורבו שימוש בשמן לא מתאים עלול לעלות לך בחיי המנוע. סביר להניח שהשמן שנתנו לך לא מתאים, לרוב מנועי היצרן צריך שמן שעומד בתקן ספציפי של היצרן - PSA 2297. בארץ עד כמה שאני יודע יש שמנים בודדים שעומדים בתקן הזה, בעיקר של טוטאל ומוביל. זה השמן שהיצרן עצמו משתמש בו כיום בכל המוסכים המורשים והוא די נפוץ ברוב חנויות החלפים שנתקלתי בהן: https://lubricants.catalog.totalenergies.com/corporate/en_UK/skp-quartz-ineo-htc-5w-30
  11. אם יש לך פקק רדיאטור (לא מיכל עודפים, אלא הפקק המתכתי בתמונה) חכה שהמנוע יהיה קר ותפתח אותו, אתה אמור לראות נוזל קירור חדש בצבע ירוק או כחול זרחני, במגע הוא ירגיש טיפה שמנוני.
  12. אני מסכים עם זה שלא יודעים לטפל בצרפתיות בארץ - כי לא יודעים לטפל במכוניות כמו שצריך בארץ. זו לא איזו תופעה ייחודית לצרפתיות כאילו אנחנו פה בשנות השישים ומדובר בסיטרואן DS, הטכנולוגיה בכל כלי הרכב העממיים דומה מאוד ורמת הטיפול בה בארץ בהתאם. למשל, ההימנעות ההזויה של מוסכים להתעסק עם גירים בין אם בתחזוקה שוטפת או תיקון, כאילו זו איזו טכנולוגיה חייזרית ומסוכנת. לפות"ש - במקרה של הצרפתיות מבית פיג'ו סיטרואן הייתי ממליץ על מנוע 1.6 בנזין. בנסועה שהיא בעיקר בינעירונית גם לא הייתי דואג יותר מידי מגיר דו מצמדי, אז אל תפסול. רלוונטי לדגמים אחרים של היצרן? מה היתה הבעיה?
  13. תתחדש! עדיין יש רק 8 יחידות, פשוט המחלה עוברת מאחד לשני.
  14. עד כמה שהבנתי הממיר לא נסתם אלא פשוט היעילות שלו יורדת מתחת לרמה שהיצרן הגדיר/התקינה דורשת לרכב הזה ("זיהום מופחת" ברישיון).
×
×
  • תוכן חדש...