Jump to content

daniel.asu

  • פרסום הודעות

    10
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

1 נייטרלי

אודות daniel.asu

  • דירוג
    חדש בפורום (< 41 הודעות)
  1. עדכון לטובת הבאים שיתעניינו: אכן היה מדובר בנגד שנשרף. התיקון כולו עלה 550 שקל (מתוכם החלק היה 350). לגבי הטמפרטורה, המנוע אמור להתייצב על כ-98 מעלות. אישית, לא עובר אצלי את ה-96, בד"כ על 94. סופש נהדר ותודה לכל העוזרים.
  2. תודה רבה לכולם! אעדכן כשאצא מהמוסך (אם אי פעם אצליח לקבוע תור). בכל מקרה, לגבי השאלה השניה - מה אמור להיות טווח הטמפרטורות של נוזל הקירור?
  3. שלום לכולם, לפני יומיים הרכב שלי (סיטרואן C4 קקטוס ידנית, 110 כ"ס, 2016) התחיל להציג את ההודעה: "Engine fault: have the vehicle repaired", בליווי הדלקה של נורית SERVICE. ההודעה והנורית נדלקות ונכבות לסירוגין תוך כדי נסיעה, ובמקביל אפשר לשמוע את המאוורר בחזית הרכב עובד על עוצמה מירבית ונכבה. בעזרת מתאם OBD מצאתי שמספר השגיאה הוא ככל הנראה P0494, ושככל הנראה מדובר בנגד המאוורר שדפוק, ועל כן המאוורר לא עובד במהירות נמוכה. טמפרטורת העבודה של המנוע היא 82-97 מעלות, כאשר מעל 90 מעלות לא רואים את התקלה כלל ומתחת ל-90 מעלות ההודעה מופיעה אחת לחצי דקה-דקה. שאלותיי הן, האם מישהו נתקל בבעיה דומה ברכב הזה ויכול לשפוך קצת אור על הנושא? האם ברכב הספציפי הזה אפשר להחליף את הנגד לבדו, או שמדובר בטיפול יותר מורכב? כמה טיפול כזה אמור לעלות פחות או יותר? בנוסף, מה הטווח התקין של הטמפרטורה של נוזל הקירור? תודה רבה מראש לכל העוזרים!!
  4. טוב, בעיית השעבוד נפתרה, המוכר פשוט הסיר אותו היום. עדיין אשמח לתשובות לשתי השאלות הראשונות, לטובת מי שעלול להתקל במקרים דומים בעתיד. לגבי 3 - השאלה עדיין עומדת בעינה, מכיוון שאני לא יודע מתי הוסר השעבוד והאם רשם המשכונות התעדכן מיד עם ההסרה. שוב תודה מראש, דניאל =)
  5. שלום לכולם, ראשית, מקווה שמדובר בפורום הנכון. אם לא, אשמח להעברה. אני לפני רכישת רכב (סיטרואן C4 קקטוס ידנית 2016), ועל הרכב יש שיעבוד. בעל הרכב יכול להסיר את השעבוד בכספו רק בתנאי שאקנה את הרכב בוודאות, אך אני כמובן לא אתחייב לקנות רכב לפני בדיקה. בנוסף, יש מגבלות של מסגרות זמן, על-כן כל השלבים צריכים לקרות באותו היום (בדיקה -> הסרת שיעבוד -> הוצאת צ'ק בנקאי -> העברת בעלות). הנחתי שהבנק של המוכר יהיה מקור הידע הכי טוב, אבל אני לא יכול לקבל שירות כי אני לא לקוח שלהם. עלו לי מספר שאלות בנוגע לתהליך: 1. אני רוצה לעשות את כל השלבים בראשון-לציון, אך סניף הבנק של המוכר ממוקם בת"א. האם אפשרי לסגור את השעבוד בסניף אחר של אותו הבנק (בנק הפועלים)? אם לא, האם זה אפשרי בטלפון מול הבנק? במקרה שאפשר בטלפון, אצטרך לבקש מהם לשלוח לי אישור חתום במייל ולאסוף את המקור בעצמי, הלא כך? 2. האם יש מגבלה על השעה שבה אנו אמורים להגיע לסניף כדי שההסרה תבוצע באותו היום? כשהמוכר דיבר איתם, הם אמרו לו שהסרת השעבוד לוקחת 2-4 שעות ויש להגיע בבוקר, אך בפוסטים שונים ראיתי שמדברים על סדרי גודל של חצי שעה-שעה ולא צוינה השעה שיש להגיע בה (אפשר גם שהוא לא הבין אותם או שאני לא הבנתי אותו). 3. רציתי לוודא שיש על הרכב שעבוד רק לגוף אחד. נכנסתי לאתר של רשם המשכונות, ולהפתעתי לא מופיע שום רישום על הרכב. הכיצד? בנוסף, האם עליי לוודא בעוד מקום שאין משכון\שעבוד על הרכב, פרט לרשם המשכונות ולמשרד הרישוי (שיימנע ממני גם כך להעביר בעלות)? 4. באופן כללי, האם ציינתי את כל השלבים כדי שהמכירה לא תשתבש? תודה רבה מראש על כל עזרה, דניאל =)
  6. תכלס אתה צודק. אין לי ספק שלכל יצרן יש את הבעיות שלו - השאלה היא רק אם נתפס. ועדיין, יש משהו במקרה של דיזלגייט (ובאקולוגיה) שצורם לי יותר. אנסה להסביר: למיטב הבנתי, בכל הפרשיות שציינת (ורבות אחרות) מדובר היה בטעות תכנונית שגרמה לבעיות מהותיות. ברור שכעסק הם ינסו להשתיק את זה - כי זה ייפגע במכירות (כמו כל חברה בעידן המודרני, למרבה הצער). ההבדל עם VW הוא שלא מדובר בטעות, אלא בשקר. זה אפילו לא ניסיון טיוח, אלא הנדסת מערכת שתפקידה לרמות את המבחן - וזו כבר רמה אחרת. אין לי ספק (או נכון יותר - כולי תקווה) שאין אף מהנדס בטויוטה שאמר לעצמו "הרכב הזה מסוכן, אבל לא נורא", אלא הם פשוט לא היו טובים מספיק במה שהם עשו ולא עשו עבודה מספיק יסודית. ב-VW היה ממש ניסיון לטייח שקר, והתגובה שלהם כשתפסו אותם הייתה להגיד שזה שגיאת מערכת (שגם את זה אני יכול להבין) ולשכלל את השקר (למיטב זכרוני, כבר חלפו השנים משקראתי על זה). אז אם אסכם עד כאן, אני חסיד גדול של "העיקר הכוונה". לגרום לעוול כי אתה פשוט לא טוב נתפס בעיני כפחות חמור מנזק שנגרם בכוונה תחילה. אני בטוח שיש פה לא מעט חורים בלוגיקה, ואני יודע שגם שאני נתפס לזוטות לדעת לא מעט אנשים ושכנראה לא תסכים איתי. ועדיין, אני צריך לישון עם עצמי בלילה, ועם רכב של VW אני ארגיש פחות בנוח. בכל מקרה, בהחלט אלמד קצת יותר לעומק על יתר האירועים שציינת, אז תודה על השיעור.
  7. אני בטוח שה-VW מעולות, אבל אני לא מעוניין בהן רק בגלל פרשת זיוף נתוני הזיהום מלפני כמה שנים, אז הם לא על הפרק (בתכלס, לצערי). בכל מקרה, הייתי היום בסניף של טרייד מוביל. שאלתי על הקקטוס ועל ה-208 אקטיב. לקקטוס היו כמה מועמדות אבל הנציג לא היה מוכן להכניס אותן תחת התקציב שלי. לגבי ה-208 - לא היו הרבה אקזמפלרים, ומה שהיה לא היה בתקציב או בקילומטראז' שאני מכוון אליו בכלל. את הקרוסאובר אין להם בכלל בידני. אמשיך לחפש במודעות פרטיות, בתקווה שאסגור בקרוב. כרגע אני מתמקד בעיקר בקקטוס, אבל גם ב-208 ובקרוסאובר. כרגיל, אשמח לשמוע עוד רעיונות. שוב, תודה רבה לכולם!
  8. 1. התחלתי לחפש על הקרוסאובר, על פניו רחוק מהתקציב, אולי במיקוח אגרסיבי כן. אמשיך לחפש. 2. גם פה, רחוק מאוד מהתקציב. עוד לא יצא לי לקרוא עליה ביקורות, אבל אבדוק בקרוב. 3. מצאתי איזשהו שירשור פה בפורום מ-2018 שאומר שזה לא המצב, אבל אני מניח שבכל מקרה אם הרכב עדיין באחריות (אמור להיות 5 שנים על הגיר ועל המנוע) - זה יהיה מכוסה. במקרה שכן, אני אמור לפנות ישירות ליבואן, נכון? 4. ואכן, הסוויפט ירדה מהפרק. 5. בקרת שיוט זה משהו שקיים גם בגיר ידני? איך זה עובד עם זה שהנהג שולט בהילוכים? שוב, תודה רבה לכל העוזרים!
  9. תודה רבה על התשובות המהירות! לגבי ה-i20 - לאמא שלי יש כזו והוא מרגיש כמו הרכב הבנאלי בתבל (והיא באמת לא מרוצה מהאמינות שלו), אז אוותר. לגבי הקליאו - אבדוק. לגבי המגאן קופה - לצערי, לא פרקטי לי שלוש דלתות כי כן אסיע אנשים מאחורה לעתים לא רחוקות (הנוחות שלהם לא מדאיגה אותי, אבל לצאת מהרכב בבאר שבע באמצע הקיץ - כן )
  10. שלום לכולם, בשעה טובה קיבלתי רישיון נהיגה והגיעה העת לחפש רכב. לצערי, אני בור בנושא, אך יש לי כיוונים כלליים ורעיונות. הייתי שמח לשמוע הצעות נוספות או שיקולים נוספים שעליי לקחת בחשבון. התקציב נע סביב 40k שקל, אך כמובן אעדיף להישאר מתחת. ההעדפות שלי הן כדלהלן: 1. רכב לא צפוף מדי (אני 1.86 מטר של מגושמות מרהיבה). 2. חשוב שיהיה נוח בעיקר לנסיעות בינעירוניות - הרכב במשך השבוע לא יזוז הרבה (נסיעות עירוניות קצרות לעתים לא מאוד תכופות), ובסופי שבוע נסיעות של 100-200 ק"מ הלוך-חזור (ב"ש-עמק יזרעאל או ב"ש-ת"א). מזה נגזרת העדפה לביצועים סבירים בדרכים בינעירוניות ושלא יתעלף בעליות. 3. קריטי שלא יהיה של פולקסוואגן (אם משהו בכלל נכנס בתקציב) וגם מאוד לא רוצה של סיאט או סקודה. 4. לא חשובה לי תצורת הרכב, פרט לכך שלא יהיה רכב מיני. 5. סחירות עתידית אינה שיקול. 6. אבזור מעבר לבסיסי - בעיקר בלוטות' ושליטה מההגה על המדיה. 7. רמת בטיחות - עדיף שתהיה סבירה. 8. מזגן - העדפה לאחד שיורגש גם מאחורה. 9. אמינות - חשובה. 10. לגבי צריכת דלק - מעדיף נמוכה אבל אם יתר הפרמטרים טובים - אז ממש לא נורא. 11. הכי חשוב - גיר ידני בלבד. כרגע, יש כמה אפשרויות שנראות לי מתאימות, בהתאם למעט הידע שלי על הרכבים הללו: 1. סוזוקי סוויפט 2. סנדרו stepway - היתרון הוא שאוכל להשיג שנתון גבוה באותו סכום, אבל במחיר של בטיחות ואבזור. 3. פיג'ו 208 active - נראית אופציה חביבה למדי. כמה אמינה היא בתכלס? יש הבדלים בין שנתונים\דורות (נניח מ-2012)? 4. סיטרואן c4 cactus - כרגע הפייבוריט. אפשר למצוא פה ושם בתקציב. ראיתי תלונות על התחושה של הגיר הידני, אבל אני לא מאוד מבין במה מדובר, אז כנראה שאצטרך לנסות בעצמי. בנוסף, האם לא מדובר קצת ב-overkill לדרישות שלי? הדאגה היחידה שלי לגביו זה אמינות ותחזוקה יקרה. כמו כן, ברכבים שזה רלוונטי בהם - מה עדיף, דיזל או בנזין? אני מבין שלאופי הנסיעות שלי עדיף דיזל, אבל מה מבחינת אמינות וביצועים? ושאלה אחרונה (סופסוף): אני מתלבט האם עדיף לקנות רכב ישן אך אמין בתקציב נמוך (10-25k נניח), להשתפשף עליו שנה ואז לעבור לרכב אחר. האם זה מומלץ, או שזה סתם בזבוז זמן וכסף? יצא קצת ארוך וטרחני, אז כמובן - תודה רבה מראש לכל הקוראים והעוזרים.
×
×
  • Create New...