Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

הנה דוגמא שרכב אירופאי מחברה שתדמיתה ירודה מגלה אמינות פנטסטית.

מה המסקנה ? כל האמירות על הצרפתיות שלכאורה אמינותן ירודה אינן במקומן.

אכן יש לסייג ולציין שכדי למצות את הפוטנציאל המצויין של הצרפתיות יש להקפיד על תחזוקה נכונה ואיכותית ואיכפתיות סבירה של המשתמש.

  • תגובות 381
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
ואיכפתיות סבירה של המשתמש.

 

זו מילת המפתח.

 

אצל משתמש רגיל שרק "מניע ונוסע", הוא לא היה שורד ככה.

 

דבר נוסף, השתדלתי מאוד לא להשתמש בשום חלק תחליפי ודי הצלחתי. למעט ברקסים אחוריים כל החלקים שהיה צריך להיליף הוחלפו למקוריים.

 

 

פורסם

בוקי, לאיזה רכב החלפת? יצא לי לנהוג במספר גרסאות של הברלינגו(1.6, 1.9) אין ספק ה1.9 הוא עם המון כוח. (אגב, אבא שלי טוען שבסונול הוא היה מוציא 100 ק"מ יותר על אותה כמות של סולר) הבעיה של הרכ, לדעתי זו הצורה שלו וכתוצאה מכך היציבות שלו בסיבובים במהירויות גבוהות הוא לא משהו.

פורסם

מנסה להבין את ההתלהבות ולא מצליח,יש לי מהעבודה דובלו 2014 105 כ"ס דיזל, האוטו נוסע כל יום קריית ביאליק-תל אביב ולפעמים יותר דרומה, האוטו עם 210000 ק"מ על השעון אחרי נהיגה ממש לא רגועה ואיכפתית, תמיד כשאפשר האוטו במהירות תלת סיפרתית,כיאה לרכב חברה האוטו נוסע במקומות שרכב פרטי לא מגיע אליהם,חוץ מטיפולים שוטפים במוסף פיאט בחיפה האוטו אפילו לא משתעל בין טיפול לטיפול , עדיין נוסע כמו תותח בלי צקצוקים הכל בפנים עדיין במצב חדש, היו לנו ברלינגו לפני אבל הם החזיקו רק 80-100 אלף עד שנכנסו לגל של תקלות כולל החלפת מנועים, נו שיהיה במזל

בת זונה , שמש קופחת רק עליי

פורסם (נערך)

אני לא יודע לגבי קונקט, אבל ניסאן nv200 שלי רחוקה שנות אור מהאמינות המוצגת בשרשור הזה. 125 אלף קילומטרים החזיק המצמד המקורי ( הרכב נקנה עם 80 אלף והמצמד היה כבר אז קשה מאוד ) - הדיסק קטן מדי בשביל רכב מסחרי, הצינור הפלסטיקי של הטורבו נקרע ב 130 אלף קילומטרים - לפי האינטרנט מסתבר שהבעיה נפוצה.

הדבר היחיד שהחזיק מעמד מעבר לכל היגיון זה צלחות בלימה קדמיות מקוריות ( לפי קבלות מהטיפולים לא הוחלפו עד 130 אלף קילומטרים ).

מדובר ברנו קנגו לכל דבר, רק בתחפושת ניסאן.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

עוד כמה דברים:

 

מצמד לדעתי זה נטו פונקציה של צורת נהיגה. אני בזינוק מהמקום ב 1100-1200 סל"ד כבר עם מצמד משולב לחלוטין, מינימום החלקה. כנ"ל בהחלפות הילוכים, משתדל להתאים את הסל"ד במדוייק עם מינימום החלקה.

דוושת מצמד באוטו קשה, מעבר לכך מתפקד בסדר.

 

האלה:

לא הוחלף שום חיישן.

לא הייתה שום נגיעה בשום חוט חשמלי. כל מערכת החשמל נראית בדיוק כמו ביום יציאה מהמפעל.

לא נשרף שום פיוז.

לא היה צורך בכיוון פרונט אף פעם.

לא נשבר שום פלסטיק בתא נוסעים. הבלאי היחידי הוא בידית הילוכים ובגומיות שעל הדוושות. גלגל הגה היה עם כיסוי, אחרת גם הוא היה מתבלה.

לא היה שום שינוי בצריכת דלק. בחודש הראשון מדדיתי 1 ל 16.5 בערך וככה זה נשמר ללא שום שיונוי.

כמות ויברציות מהמנוע כנראה עלתה אבל לא באופן מציק. מניח שתושבות חדשות (גם תושבות לא הוחלפו כי לא היה צורך) יקטינו את הוויברציות.

צריכת שמן זניחה, פחות מ 0.5 ליטר ל 10.000 קמ"מ, בטיפולים האחרונים נעשה שימוש בשמן 0-30, לפני כן 5-30, ובשנים הראשונות 5-40.

7 טסטים שנתיים - ללא שום הערות באף אחד מהם מעבר להחלפת פסים זוהרים דהויים והחלפת מטף בגלל שהשעון שלו יצא מהאיזור הירוק. ברכב מסחרי צריך שיהיה מטף לפי תקנות.

מנגננוי החלונות ימין ושמאל הוחלפו לא בגלל תקלה חשמלית אלא בגלל שנשבר שם מוביל כבל מפלסטיק שלא נמכר בנפרד. תקלה זהה בשניהם.

אחד קניתי חדש ב 600 ש"ח, את השני משופץ ב 200.

3 סטים של צמיגים, מקורי שבא עם האוטו ועוד שניים. הסט השלישי עדיין במצב טוב. החלפה קדימה - אחורה כל 40.000 ק"מ.

 

 

  • חודשיים מאוחר יותר...
פורסם

מוסיף שתי תמונות לסיכום המבחן, רק עכשיו הגעתי לתמונה עם ה 0 ק"מ.

 

התחלה, יוני 2009.

222.jpg

 

סיום, יוני 2016.

111.jpg

 

 

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

הרכב הוחלף לפני מספר חדשים בברלינגו דור שני 2016, החלטתי להמשיך מעקב באותו שירשור.

 

אותם 75 כ"ס ב 3500 סל"ד במקום ב 4000, מומנט 23.9 במקום 17.8 באותם 1750 סל"ד.

 

יחסי העברה ארוכים הרבה יותר, 100 קמ"ש בהילוך 5 - 1900 סל"ד, בקודם היה 2350.

3000 סל"ד בהילוך חמישי - באיזור 150 קמ"ש.

בידוד רעשים יותר טוב.

מנוע פחות גמיש למטה בתחום הסל"ד התחתון, אולי זה בגלל הילוכים סופר ארוכים. מעל 1700 סל"ד מרגישים את תוספת המומנט אבל "בקטנה".

מיקום ידית הילוכים גבוה והרבה יותר נוח.

עוד הבדלים - קלאץ' הידראוולי במקום מופעל כבל, מדחס ספיקה משתנה במקום רגיל, תקן יורו 6 עם אוריאה ו DPF במקום יורו 4 עם ממיר קטליתי בלבד.

תא מטען גדול יותר ומושב אחורי צפוף יותר. מתלים יותר קשים - ניהוג טוב יותר ופחות רוכן בפניות אבל גם פחות נוח ולא מגהץ מהמורות כמו הקודם.

הרכבה בספרד, הקודם היה מורכב בתורקיה.

 

עברתי כבר כ 12.000 ק"מ, צריכת דלק גם דומה לקודם - 1 ל 16 בערך. זה סוג של היישג כיוון שמשקל הרכב עלה באיזה 200 קילו.

 

הרכב מגיע עם שטיחי בד מעצבנים, הוחלפו בשטיחי גומי תואמים למקור שרכשתי בחו"ל תמורת כ 200 ש"ח.

 

 

פורסם

בוקי,

הסקירות שלך מצויינות, תודה ותתחדש!

 

אפשר להבין מה השיקול לבחור בגירסת ה-75 כ״ס על פני גרסת ה-100 כ״ס שחזקה ומאובזרת יותר?

 

לפני חודשיים, גיסי רכש ברלינגו מולטיספייס (100 כ״ס 5 מושבים) לאחר חיפוש אחר מיקרוואן יעיל. הוא רכש דרך יד ראשונה 0 ק״מ במחיר של ₪115K (מחיר רשמי אצל היבואן ₪152K הזויים).

 

אני יכול להעיד שמדובר באופציה מעולה למכונית משפחתית סופר מרווחת וסופר שימושית עם איכות נסיעה עדיפה מהרבה משפחתיות (שלא לדבר על קרוסאוברים). אמנם תא הנוסעים ספרטני עם פלסטיק זול מאד, אך בנוי היטב, המון תאים, מושבים נוחים ונוחות נסיעה טובה מאד.

מוט ההילוכים קצת מוזר, בייחוד מיקום ההילוך החמישי.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

 

אפשר להבין מה השיקול לבחור בגירסת ה-75 כ״ס על פני גרסת ה-100 כ״ס שחזקה ומאובזרת יותר?

 

לפני חודשיים, גיסי רכש ברלינגו מולטיספייס (100 כ״ס 5 מושבים) לאחר חיפוש אחר מיקרוואן יעיל. הוא רכש דרך יד ראשונה 0 ק״מ במחיר של ₪115K (מחיר רשמי אצל היבואן ₪152K הזויי

מחיר.

 

הרכב נרכש ב 105 אלף ש"ח 0 ק"מ. מחיר רשמי 137 אלף. אבל יש הנחות מסויימות גם אצל היבואן.

 

 

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

כמה מילים על שיגרת טיפולים.

 

 

זו ברלינגו רביעית שלי.

הראשונה הייתה מודל 1997 עם מנוע 1905 סמ"ק כמו שהיה במוניות פיז'ו 405 וסיטרואן BX.

בדגם הזה שיגרת טיפולים הייתה כל 10.000 ק"מ, מקובל לאותה תקופה.

 

ב 1999 הגיע דגם 1900 חדש, טיפול כל 15.000 ק"מ. גם 2.0 ליטר טורבו שהגיע ב 2003 - טיפול כל 15.000 ק"מ.

 

ב 2006 הגיע דגם 1.6 טורבו, מה שהיה לי לפני הנוכחי. טיפול כל 20.000 ק"מ. יש האומרים שזה יותר מידי אבל אני נצמדתי להוראות יצרן (כלומר כל 20.000) ולא היו בעיות עד רגע מכירת הרכב עם כמעט 350.000 ק"מ. כלומר מרווח טיפולים כזה מתאים לאופי השימוש שלי.

 

בדגם הנוכחי מרווח טיפולים בתנאים רגילים - כל 25.000 ק"מ, זה מיישר קו עם שאר היצרנים.

 

אבל לפני מספר שנים מדינת ישראת הוגדרה כ"איזור המתאפיין בתנאי שימוש קשים" ומרווח טיפולים ירד ל 15.000 חזרה, כמו שהיה בשנת 1999.

 

זה מעט מבאס וחבל שלא נותנים ללקוח אפשרות בחירה.

 

תנאי שימוש קשים מוגדרים ברור. הנה תרגום מילה במילה מאתר היצרן:

 

1. שימוש כרכב משלוחים דלת לדלת.

2. שימוש עירוני כגון מונית, אמבולנס, מהירות ממוצעת מתחת ל 20 קמ"ש, בית ספר לנהיגה.

3. נסיעות קצרות למרחק פחות מ 10 ק"מ על בסיס קבוע, עם הפסקות של יותר משעה בין נסיעה לנסיעה.

4. שימוש ממושך באקלים מאובק.

5. מדינות בהן דלק לא עומד בדרישות היצרן.

6. שימוש (גם מזדמן) בסולר B20 או B30.

 

 

בגדול שימוש שלי ברכב לא עונה על אף אחד מהסעיפים האלו. אני לא חושב שבאיזור מרכז הארץ יש אקלים מאובק באופן חריג.

 

עדיין צריך לטפל כל 15.000.

 

 

פורסם

רק בחצי מחיי הרכב אתה מחוייב להוראות היצרן (על מנת להנות מאחריות), אצלך זה יכול להיות גם שליש מחיי הרכב אם האחריות מוגבלת ק"מ. לאחר מכן תוכל לעבור גם לתחזוקת שבר (לא אתה ספציפית, אבל אין שום חוק שמחייב להיצמד להוראות יצרן).

 

מבין אותך בכל זאת.

אתמול התלבטתי אם אני צריך למלא סולר לאחר 900 ק"מ, כאשר מחשב הרכב העריך שיש עוד 160 ק"מ עד לקו האדום. ברכב מיני 160 ק"מ זה קרוב למכל שלם. קיצור מרווח טיפולים, מעבר לעלות הכלכלית זאת עוד מטלה וזה אכן מבאס.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...