Jump to content

beamvelavan

  • פרסום הודעות

    1,288
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

36 נייטרלי

1 עוקב

אודות beamvelavan

  • דירוג
    נהג שודים (> 1000 הודעות)

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. אני נוהג לשחק אותה טמבל ושואל את המוכר:'"תגיד, כל כמה ק'מ צריך להוסיף קילו שמן למנוע - כל 500 או כל אלף קילומטר?" רוב המוכרים נפלו בפח ומסרו נתון שהשאיר אותם עם הגרוטאה המופלאה שלהם.
  2. דבר ראשון - אוטו וגם צבע מיוחדים. כפי שאני רואה זאת יש לך שלוש אופציות: 1. לא לעשות כלום - להסתדר ללא מזגן. (יהיה הכי זול...) 2. לגשת למזגניסט תותח שיודע ומנוסה בעבודות מורכבות. תברר ראשית טלפונית אם הוא מסכים וכמה זה יעלה. (זול זה לא יהיה). אני מכיר שניים אפשריים שמסוגלים להתמודד עם אתגר כזה בלי לשבור בדרך רבע אוטו. - עמוס מזגנים בבני ברק. - אשר מזגנים בפתח תקווה. 3. לברר במוסכי אלפא יחודיים (לא המורשים) אם הם יכולים/מוכנים לעמוד באתגר באופן מקצועי. אני מעריך שאתה מכיר את קומץ המקומות המקובלים. אם לא - תשאל.
  3. בהחלט בחירה נבונה. כמה טיפים משמעותיים: המנע בכל אופן מדגמים אוטומטיים שהם בעצם גיר רובוטי חד מצמדי. מעבר לזה שהם לא הכי נעימים הרי בשנתונים אלו הם כבר בלויים ומועדים לתקלות שונות שעלותן עלולה להיות כמחיר הרכב פחות או יותר. לכן לך רק על גיר ידני. אין ממש טעם לקחת לבדיקת מכון. תוציא 500 שקל לפחות ותקבל רשימת תקלות שרק תבלבל ותרתיע. מנועי הפיאט והגיר הידני אמינים מאוד בתנאי שטופלו באופן סביר. לכן ברר היסטוריית טיפולים. אינדיקציה טובה לדעת את מצב הרכב : בדוק נוזל קירור - אם הוא מסוג פראפלו אדום זה טוב. אחרת זה רכב שהוזנח ותמנע ממנו.
  4. ברצון רב: יצרני הרכב כבר שנים רבות מכיילים את תצוגת המהירות לנהג במחוונים כך שיזייף כלפי מעלה. רמת הזיוף המכוון 3-5 אחוזים. בעבר רוב מדי המהירויות היו מכניים ועם הזמן והבלאי החלו אפיצויות ואי דיוקים. תאר לעצמך שנהג ראה במחוג מהירות 60 ובפועל נהג ב- 62 קמ"ש. יש מדינות שהוא עלול לקבל קנס על כך. (בשוויץ לדוגמא גם אם חרגת ב - 1 קמ"ש מהמהירות המותרת תקבל קנס....) כמובן אם הנהג יוכיח זאת כראוי יוכל לתבוע את היצרן. (ייצוגית יקרה, פגיעה במוניטין וכו'). בדרך זאת היצרן מגן על עצמו (ובמידה מסוימת על הנהג...) גם כיום שחישוב המהירות והתצוגה יותר מדויקים ורובם דיגיטליים
  5. יש כמה הסברים הגיוניים: 1. מדידת נתוני ההאצה ל- 100 בסרטונים מסתמכים על הגעה למהירות המדווחת על ידי המחוג/מחשב הרכב. ידוע שהיצרן מראש מכייל את חישוב המהירות שיזייף כלפי מעלה. כלומר שהמחוג מראה 100 קמ"ש בפועל במדידת GPS תראה 94-95 קמ"ש (למה עושים זאת - סיבה טובה שלא אפרט כעת). לכן התאוצה למהירות 100 קמ"ש אמיתית יותר ארוכה מהנמדד. 2. נתוני יצרן נעשים בפרמטרים קבועים של משקל רכב (כמות נוסעים) , טמפרטורה , סוג משטח ועוד. בדיקות ביוטיוב יכולות להעשות בנתונים אחרים, טובים יותר. 3. נניח שבבדיקות בפועל יצא שנתוני היצרן עדיפים על המציאות - הרי היצרן עלול להיות חשוף לתביעות (יצוגי
  6. אולי זה קצת קטנוני מצידי אבל מקריאת הכתבה המעניינת עלתה בי תהיה שאינני מוצא לה הסבר בקשר לנתוני הביצועים של הקופרות החדשות בארץ. פבל כתב במאמר על האטקה: ובהמשך כתב על הליאון: נוצרה אצלי תהיה - איך יתכן שהאטקה מאיצה כמעט בשנייה שלמה מהר יותר מהליאון בהינתן שלשתיהן מנוע וגיר זהים ? האטקה אמורה להיות יותר כבדה ופחות אוירודינמית מהליאון (מקדם התנגדות לתנועה גבוה עקב היותה גבוהה יחסית). סברתי שאולי פבל טעה. בדקתי בפרסומי המפרטים הרשמיים של צ'מפיון שפבל צירף. https://www.carsforum.co.il/cars/Uploads/motori/3-2021/3586
  7. לדעתי כדאי לבחון כל הערכה אסתטית גם בהקשר כלכלי-פיננסי. במילים אחרות VFM (תמורה מול עלות). נכון שיש רכבים ממש מכוערים אבל עדיין יתרונם הכולל בעלות נמוכה ו/או יתרונות נילווים נוספים כגון שימושיות מרווח וכיו"ב. הנה לדוגמא רכב עממי, פשוט וזול שגילה אמינות גבוהה ונוחות מסיעה נהדרת אם כי מראהו די מכוער - סיטרואן אמי 6. ולהזכירכם אותו יצרן בשנים דומות ייצר רכב מרהיב ואלמותי כמו ה - DS. מה שלא נסלח בעיני זה שיצרני רכבי פרימיום , שהוכיחו שיש ביכולתם להציג דגמים נאים ומכובדים, מעיזים לשווק רכבי עילית אולטרה יקרים עם עיצובים שבעיני מזעזעים למדי ברמת האסתטיו
  8. קודם כל אתה עושה בחכמה לגשת לשם לטיפול. אתה יכול לסמוך על הצוות במוסך "גבע" שידעו בדיוק מה לבדוק ומה להחליף והם גם יסבירו לך היטב ובדברים מסוימים ישאירו את ההחלטה לך עם מתן ההסברים הנכונים שתיקח החלטה. לגבי הקלאץ' - מה שכתבת שבספר הרכב כתוב להחליף אין מצב שזה נכון או רשום ככה. כנראה לא הבנת . בטח רשום לבדוק ו/או לכוון. בכל מקרה, למרות שזה מיותר, אתה יכול להגיד להם לבדוק מצב רצועה/שרשרת מה שרלבנטי לדגם שלך, לשקול החלפה מלאה של נוזל בלמים.
  9. כמו בכל רכישת רכב רצוי להיזהר בשבע עיניים. גם אם חשקה נפשכם במרצדס נוצצת, שהייתה מונית בעבר, במחיר קורץ - בידקו ממש היטב במה מדובר. קראו מה שפורסם על חבורת נוכלים שבין מעלליה מכרה גם לפרטיים מונית מזויפת / משוכפלת שהייתה כבר טוטאל לוס.
  10. מדובר בכלי רכב בני 7 שהוחלף להם מנוע. היות וברור שמזה זמן רב הם מעבר לאחריות היצרן/יבואן הרי ברור באופן כמעט ודאי שאף אחד לא החליף למנוע חדש "מהניילונים". מנוע חדש על חשבון הלקוח היה עולה יותר מערך הרכב. כלומר קרוב לוודאי שהורכב מנוע משומש מפירוק מקומי או מיבוא. מנוע כזה בהתחשב באמינות המדוברת הינו כעין פצצת זמן מתקתקת ועיניין של מזל כמה ישרוד. אם אתה מודע לסיכון ולעלות האפשרית אם זה יקרה במשמרת שלך ועדיין משתלם לך - בבקשה.
  11. צמיג סיני טיפוסי. עדיף לשלם מעט יותר למותג איכותי ובטיחותי יותר. זה שמוכרים אותו באוסטרליה לא עושה אותו צמיג אוסטרלי....
  12. גם אני מתעב רמיזות גזעניות ונגד הדבקת סטיגמות שליליות למיעוטים כלשהם. אולם אני יכול להבין את בקשת פותח השירשור ומאוד ייתכן שבקשתו דווקא נובעת לא מהדבקת כתם שלילי ל"בני דודנו" אלא דווקא מכיוון הפוך. סיפור אמיתי שמסביר את כוונתי. חבר טוב עם רכב איטלקי נתקע עם תקלה אלקטרונית - מכנית מורכבת. ניגש למוסך מורשה יבואן לאבחון ותיקון. מנהל העבודה היהודי התנצל: "עכשיו יש את חג הרמאדן , מנהל הדיאגנטוסטיקה ועוזרו בחופשת חג. אף אחד אחר לא יודע לאבחן כמו שצריך. תבוא עוד...ימים". החבר בלית ברירה עשה זאת. המומחה, שאינו יהודי, התחבר לרכב ואיבחן את התקלה. הבוחן מסר הצעת מחיר לתיקון
  13. תודה על רצף העידכונים. עושה רושם של רכבים בהחלט אמינים ועלויות אחזקה סבירות. בכל אופן עולה אצלי תהיה מסוימת לגבי נושא הבלמים בניסאן נוט. ציינת שלפני שנתיים ב- 58 אלף החלפת לבלמים קדמיים צלחות + רפידות מקורי . כעת ב- 90 אלף נזקקת ל "חריטת צלחות קדמיות + החלפת רפידות קדמיות שהגיע זמנן" . לעניות דעתי שרידות הבלמים הקדמיים אינה ממש מעודדת אם לאחר כ-30 אלף ק"מ הגעת למצב כזה. אחת משתיים - הרגלי נהיגה מעודדי שחיקת רכיבי בילום או לחילופין איכות חלפים מקוריים בלתי מספקת.
  14. נורה ירוקה זה לחיווי (מידע) ולא לציון תקלה או אזהרה שאז צבע הנורה כתום או אדום. רואים בצילום הנורית שצירפת שבצד שמאל לאיור המדחום יש את האות "C" - קיצור למילה COLD (קר בלע"ז). כלומר משמעות הנורה - נוזל קירור עדיין קר ולא הגיע לטמפרטורת עבודה רגילה. כפי שציינת לאחר כמה דקות מהתנעה ממנוע קר הנורית כבית. זה לחלוטין תקין ונורמלי. מומלץ כל עוד הנורה דולקת לא לסחוט ולאמץ באופן קיצוני את המנוע.
  15. דעה אחרת - שבטח תקפיץ כמה מומחים כאן - לשיקולך לפעול בדרך שתרצה. קנית רכב שנסע המון וכנראה במצב בלוי למדי בהתאם לתיאור. משער ששילמת ממש מחיר נמוך. נכון שכל ההמלצות שקיבלת יפתרו את המצב אבל העלות תהיה מאוד גבוהה יחסית למה שקנית. שיפוץ או החלפת מנוע יתקרב לעשירייה. אם הרכב נוסע סביר הפתרון הזול הוא כזה: תוסיף לשמן המנוע תוסף ייעודי שמצמצם אכילת שמן ומיועד למנועים עם ק"מ גבוה. לדוגמא: סוג טוב וקצת יקר וסוג סביר וזול. 23/75 ש"ח בהתאמה. https://www.justmotor.co.il/product/תוסף-דבש-bg-rf7 https://www.justmotor.co.il/product/תוסף-דבש-stp קנה
×
×
  • תוכן חדש...