Jump to content

Doron_Z

  • הודעות

    2,741
  • כאן מאז:

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

Doron_Z שיחק אותה בתאריך מרץ 11 2020

התכנים של Doron_Z היו האהובים ביותר!

צפיות אחרונות בפרופיל

3,643 צפו בפרופיל

הנקודות של Doron_Z

חורך אספלט מצוי

חורך אספלט מצוי (8/14)

269

מוניטין

  1. הת׳רד הזה גרם לי להבין עד כמה יש קהל לכל עסקת פח לרכב פח שקיים בשוק, קצת באזוורד של ״אמינות״, ״אחריות״ ו״השבחה״ ואנשים נופלים כמו זבובים לעסקה שעל הנייר לא היה ברור לך מי יקח אותה אפילו בחצי מחירון, בטח שבפאקינג 10 אלף מעל. וזה עוד עבד על בחור שעוד טיפלה מודע (זה שהוא מכיר קצת את הפורום כבר עושה אותו מודע יותר מ 90 אחוז משאר הקונים), כמה אנשים לא מודעים בטח נופלים לעסקאות נוראיות כאלה על בסיס יומיומי ועוד באקלים השוק הנוכחי? המון אם הנושא הזה אינדיקציה. בטח נציגי המכירות עוברים הדרכה אינטנסיבית על איך לא להתפקע מצחוק מול הלקוח כשמציעים לו עסקה כזו.
  2. שוב, מדבר מהזווית ראייה הצרה שלי של איך אני תופס את התחביב ואת הפורום בעבר לעומת איך שהוא היום. לא שללתי שיש הרבה אנשים שהכיוון שאליו הוא הולך מתאים להם, הכל טוב, מקסימום הוא פחות יהיה מתאים לי בעוד X זמן ויותר לאחרים. אלה החיים.
  3. סבבה נגיד וכל החלק של ה 160 קמ"ש פחות קשור אליך ספציפית אבל המשפט של "ניתן להנות מנהיגה לא בכבישים ציבוריים" זה כן משהו שאמרת וקשור לדברים שאני מדבר עליהם ועל הגישה הרווחת באופן כללי שהתחילה להשתלט על הפורום. מעבר לזה אכן אין טעם לדוש בזה מעבר.
  4. חלק משינוי הנוף של קארספורום זה בדיוק האופי המטיפני שאתה מדבר עליו ושבו צוטטת במשפט (ואתה ממשיך לדבר עליו גם פה עם "אפשר להנות מנהיגה גם בכבישים שהם לא ציבוריים", שזה בגדול מוחק את כל הקטע הזה של רכב כיפי לרחוב (Street car)) אז כן, בגדול אני רואה בגישה שאתה מציג חלק מאותו שינוי (שלילי מבחינתי כחובב נהיגה) שעובר על הפורום הזה ובכלל. דבר שני אין ספק שכל שינוי שהצגת עכשיו הוא שינוי שלילי שעבר על התעשייה (שוב, מפרספקטיבה של הנאה מנהיגה), היא הצליחה לשרוד את המהמורות האלה (במיוחד שבחלק מהמקרים זה לא נעלם לגמרי כמו תיבות ידניות שעדיין נפוצות מספיק עד לבוא החשמל המתקרב) אבל כן, חשמל ואוטומציה וגם SUV אלה מכות מוות לטעמי לתחום שעובר מפוקוס על הנאה מנהיגה לפוקוס על טכנולוגיה וכמו שהסכמת, על הרצון לשבת במושב האחורי ושהרכב ינגן לך אפליקציית נודים. אולי אני פסימי ומגזים ואולי זה לא יקרה וקורה כל כך מהר ואולי גם ישארו כמה רכבים גם בעידן הזה לחובבי הנהיגה אבל כמו שכהתעשייה עברה מהמורות מסויימות חלק קטן מהקהל כבר מבחינתו היה בחוץ (ואלה מהמורות קטנות מאוד ביחס למה שהולך להיות, כי שוב, התקנות לא ביטלו דברים אלא רק הפחיתו קצת מהחוויה וגם זה בחלק מהמקרים) ונשאר עם רכבים ממודלים שבהם לא היו את הדברים האלה, פה אני יכול לאמר די בוודאות על עצמי שאני כנראה אהיה כבר בחוץ והפעם יהיה מדובר בקהל הרבה יותר גדול מכל הדברים שהעסק עבר ביחד. ולטווח היותר רחוק לאן שדברים הולכים? כולם כבר יהיו בחוץ בין אם ירצו או לא, רק אנשים שרופים עם לא מעט כסף יתחזקו את העסק דרך איזה מסלול ייעודי ויקר שבו יהיה מותר להם לנהוג תחת בקרה באיזה רכב ספורט נורמלי. זאת הדעה שלי בכל אופן, אין מה לדוש בזה יותר מדי אלא רק לחכות ולראות מי צדק ואם אני רואה שחורות או לא.
  5. אישית לא מתחבר להפרדת רשויות ברמה כזו שרכב הדיילי שלי יהיה חסר כל פלפל וניצוץ ספורטיבי/כיפי, לא מסתדר לי פשוט בשום צורה כמי שאוהב אפילו טיפה לנהוג. אם כבר הפרדת רשויות אז אולי רכב דיילי ספורטיבי וכיפי ורכב סופש״ים הרבה יותר קיצוני ומוכוון מסלול (נגיד) הרבה יותר מסתדר לי (וזה משהו שנפוץ בחו״ל, שם נגיד איזו GTI וכאלה אלה רכבי דיילי אבל לסופ״ש מחכה איזו מוסטנג או קורבט) אבל אני פחות בראש כזה. קנית ממתק של רכב לסופשים, סיכוי טוב שזה סוג הרכב שהייתי קונה אם לא היו לי שיקולים של דיילי (כי אפילו בשבילי מיאטה זה טו מאץ׳ כרכב דיילי יחיד), הברז זו הפשרה הכי טובה שמצאתי בין שתי העולמות האלה, לא רואה מה הבעיה לנסוע בה ביום יום (לפחות כשהיא לא במצב של שיפורי מסלול קיצוניים) והיא מספיק פאן גם בשביל הקטע הספורטיבי - גם בסביבה יומיומית מול פנייה נחמדה או כיכר בדרך וגם בסביבה ממוקדת נהיגה יותר. מבחינתי הסביבה היומיומית זה לא משהו שניתן לוותר עליו ברמה כזו שיורדים לרכב גנרי שנועד נטו לשנע אנשים אבל כל אחד והעדפותיו. תהנה ותעדכן איך הניסוי הולך.
  6. תמכור ותקנה (אם אתה קצת בקטע) משהו ידני, קצת ישן וזול, אלה רכבים שלמרות המצב הנוכחי של שוק של מוכרים הביקוש אליהם כנראה נמוך עדיין ולכן אפשר להוציא משהו במחיר טוב והבונוס העיקרי זה שלדעתי אפילו מהנסיעות האקראיות לסופר אתה תהנה עם רכב כזה הרבה יותר מאשר מהסיטרואן.
  7. זה משהו שיהיה יותר ויותר ביחד עם החשמול והאוטונומיות וזה התחיל במידה מסויימת עוד כשהכל נהפך ל SUV, זאת אומרת הפקטור הזה של להיות חובב נהיגה בשלב מסויים יהפוך לשיח של מיעוט מאוד קטן ושולי. זה לצערי לאן שהדברים הולכים וזה מתבטא גם בפורום הזה שכבר ממזמן לא מרגיש כמו פורום של אוהבי נהיגה כמו שהוא היה, התחום השתנה לגמרי. השרשור של מיסטר בי על המיאטה זה שרשור בין הבודדים שקשורים לחובב נהיגה שאני זוכר מהתקופה האחרונה וגם הוא קצת מסמן התברגנות בתחום כי הוא מדבר על עד כמה אין בכלל ערך מוסף בלנהוג ברכב ספורט ביום יום ועדיף איזה משהו היברידי ושקט (אם היה יותר תקציב זה בטח כבר היה ג'יפון חשמלי), וזה עוד חובב נהיגה ברמות הכי גבוהות ונהג מדהים באופן כללי שמשדר את המסר הזה. בקיצור, עניין של זמן עד שהתחום הזה יגמר ודיונים עליו יהיו ברמה של חובבי רכיבת סוסים. לשם הדברים הולכים וזה לא רק בקארספורום, לדעתי זה ברמה העולמית והפורום הוא שיקוף של זה. נשאר לנו רק להנות ממה שעוד נשאר עד שזה נעלם.
  8. אין דבר כזה שאף חברה לא מבטחת, לא בדקת מספיק או שלא הגעת לסוכן הביטוח הנכון. עובדתית מבטחים את הרכב הזה והרבה יותר קיצוניים ממנו אחרת הוא לא היה קיים בכבישי ארצנו (מן הסתם כמעט כל מי שנוהג בו מבוטח)
  9. להורים שלי יש את הגרסה נטולת הטורבו וזו לא צריכה ריאלית מהניסיון שלי. יותר קרוב ל 1 ל 15 אם נוסעים בין עירוני רגוע (שזה לא רע)
  10. מה שקורה בנורבגיה מואץ על ידי רגולציות קשות של הממשל ותשתיות טעינה מתקדמות בהרבה שלא נדבר על תחבצ מצויין (מה שמאפשר להם ביתר קלות להעניש רכבי בנזין קיימים כי תמיד ניתן לקחת תחבצ ולא להשתמש ברכב הבנזין שלך במידה ואין לך אפשרות להחליף לחשמלי) ושלל גורמים שרחוקים שנות אור מישראל. חוץ מזה שאם שם ניתן למכור רכב בנזין יד2 גם היום אז בטח שבישראל יהיה ניתן גם עוד עשור ובדיוק על זה הויכוח, באת לבנאדם ואמרת לו שהוא עושה טעות מבחינה כלכלית כי הרכב שלו לא יהיה בעל ערך רב כשירצה למכור למרות שהאמת היא שהוא בוודאות גבוהה בטוח לעשור הקרוב בארץ (שזה טווח סביר למכירה לכל בנאדם ממוצע) ולכן התחזית שלך כלפי פותש היא מופרכת.
  11. גם אפשר לחשוב כאילו הקונה של הרכב של אחי כל כך מטומטמת לקנות במחיר לא נמוך אאוטלנדר בנזין משומשת כשהרי ברור שעוד שנה הרכב לא שווה כלום. היא בטח לא מחוברת למציאות וסתם אוהבת לזרוק כסף. כנראה היתה צריכה לעשות את אותו הקורס בכלכלה של הבחור שלנו פה.
  12. אתה צריך להבין שמדובר פה בתרחיש קיצוני של מדינה הרבה הרבה יותר מחמירה והרבה יותר מתקדמת תחבורתית מאיתנו ואפילו בתרחיש הקיצוני הזה - אפשר למכור רכב בנזין מאוד מזהם (הרבה יותר מהיאריס ההיברידית) ביד 2 לקונה הנכון. נכון, מי שקונה שם רכב חדש יקנה כבר חשמלית בשלב הזה, המיסוי והמגבלות שם דרקוניות מאוד, ועדיין רוב הרכבים על הכביש הם רכבי בנזין, שוק היד 2 גם של רכבי בנזין יחיה שם לפחות עוד כמה שנים טובות וזה במדינה כל כך דרקונית בתחום הזה ועם תשתיות חשמל מתקדמות פי 100 (ותחבצ מתקדם פי 1000), אתה באמת רציני שאתה חושב שיש לו מה לחשוש מלקנות ולמכור יאריס בישראל בעוד 3-5 שנים? חלאס עם השטויות, זאת תחזית שלא מתיישרת עם המציאות, גם בנורבגיה והרבה הרבה יותר בישראל, אפילו בעשור הקרוב הוא יכול להיות רגוע שמישהו יקנה ממנו את היאריס הנ"ל במחיר סביר בישראל. אגב אחי קנה טסלה חדשה בעיקר מהתלהבות ולא מצורך, זו לא קנייה חכמה כלכלית, עבורו למרות המיסים וההגבלות המעיקות, הכי כלכלי היה להשאר עם ההאוטלנדר (בכל מקרה הם עושים איזה 6000 ק"מ בשנה) ומן הסתם זה בדיוק מה שהמוני נורווגים עם רכבי בנזין עושים.
  13. אבל בתכלס למה זה כזה סיפור להחליף רצועה כל 3-4 שנים וזהו? תתייחס לזה כחלק משגרת הטיפולים במקום לפתח חרדות סביב זה. אם זה פותר את הבעיה לכמה שנים וחוץ מזה אין עוד תקלות או בעיות ברכב אז למה לא.
  14. קצת שטויות מה שאתה מדבר. נקח מדינה שהיא הכי קיצונית מבחינת המדיניות כלפי החשמליות שלה כמו נורבגיה שמטילה מיסים קשים והמודעות הסביבתית כלפי רכב חשמלי גבוהה, רוב הרכבים שמסתובבים על הכבישים עם כל הגזירות האלה הם עדיין רכבי בנזין (עדות של אח שלי שגר באוסלו כבר מעל לעשור), ובנוסף עכשיו הוא מכר את ההאוטלנדר בנזין הסופר מזהם שלו (וקנה טסלה כצפוי) למישהי שלמיטב זכרוני לא גרה באוסלו במחיר מעולה. זאת אומרת אפילו שם, שזו המדינה הכי קיצונית שיש מבחינת חשמול, יש ביקוש לרכב כזה ביד 2, אז בישראל ועוד רכב היברידי יהיו לו בעיות? הצחקת אותי.
  15. יש, אני בטוח, אבל לא ברמה שפתאום הרכב ימכור בהשקה יותר ממה שמכר לאורך כל שנות הדור היוצא.
×
×
  • תוכן חדש...