Jump to content

Eily

  • הודעות

    5,106
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    מרחף בהידרופניאומטיות
  • תחביבים
    חובב אופני הרים

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של Eily

פורומניאק

פורומניאק (10/14)

10

מוניטין

  1. על ה"אמור" הזה נפתחו הרבה שרשורים, חלקם עם לוי יצחק בכותרת.
  2. @Buki עוד לפני שהתחיל הדיון על אפשרות התנעה בסרק מבלי ללחוץ מצמד: אני חושב שלאמץ הרגל להתניע תמיד בלחיצה על המצמד זה הרגל טוב, מונע סיכונים ובנוסף מפחית מהעומס על המתנע (וההרגל ישמר גם אם הרכב כבה לפתע ברמזור למשל). אבל כידוע דינו של הגיר הידני לעבור מהעולם יחד עם מנוע הבעירה הפנימית, אז זה פחות משנה לעתיד.
  3. תודה רבה! והאמת שהעניין עם בקרת המזגן הנעלמה פחות נורא ממה שנדמה.
  4. אתה וודאי מדבר על הפיג'ו כי האיירקרוס הוצג בעולם ב2017. בכל אופן, הייתה הזדמנות טובה והתחדשנו: הרכב די צר ויותר צפוף ממה שנראה בעין, אבל נלמד להסתדר איתו. הנסיעה רכה ונעימה מאוד. אני עדיין צריך ללמוד את הגיר. המומנט בכל טווח הפעולה בהחלט נותן תחושה של מנוע עם הספק נאה יותר.
  5. הרכב די נדיר. קראתי מספר מבחנים שממליצים על הרכב, אבל לא מצאתי דיון מסודר בפורומים עבריים (אשמח להפניה). מדובר בבנזין 1.2 110 כ"ס יתרונות שמצאתי (לפי סדר חשיבות עבורי): בטיחותי עם בלימה אוטונומית עד מהירות 85 קמ"ש (יש גם מצב האטה במהירות גבוהה?) קצר ומרווח מאוד יחסית (לא למבוגרים מאחור), תא מטען ניתן להגדלה על חשבון מרווח ברכיים ליושבים מאחור נוח מאוד מומנט מכובד בסל"ד נמוך חסכוני בדלק עם גיר פלאנטרי אמתי אחריות 5 שנים מראה ייחודי (מציאת הרכב בחניון) חושב שהוא מאוד סחיר, כיוון שאין הרבה כאלה בהיצע גם אם הביקוש מוגבל (ביחס נניח לדגם שנמצא בראש טבלת מסירות ליסינג) חסרונות: מזגן נשלט מתפריט מסך מגע, כפי שנידון בהרחבה בפורום אין תיקון סטייה אקטיבי אין בקרת שיוט מותאמת לתנועה ויברציות ממנוע 3 גלילי? לא ברור לי מה המצב הספק צנוע יחסית מרווח גחון וכאלה לא כל כך רלוונטי, מצד שני ברור לי שזה לא רכב להנות ממנו בכבישים מעניינים. ב2019 נמסרו כ-150 יחידות, ואני לא חושב שהרכב הזה יותר מדי נדיר (מבחינת חלקי פח, שלא לדבר מכאנית) בטח לא בשנים הקרובות. אשמח לשמוע תובנות נוספות או הערות להתרשמות שלי. גם בקצרה או ראשי פרקים בשלב ראשון...
  6. הי, מחפש מקום לבדיקה לפני קנייה באזור השרון (פ"ת, רעננה והסביבה) לבדיקה של יונדאי איוניק. אשמח למקום שיבדוק בנוסף את תקינות הסוללה. בנוסף אשמח למקום שיוכל לוודא תקינות מערכות בטיחות אקטיבית. אשמח גם לעצות לדברים לבדיקה עצמית.
  7. Eily

    טסט לרכב בתקופת הקורונה

    אין מידע, אין כרגע הנחיות נוספות. מופיעה ההודעה הבאה באתר איגוד מכוני הרישוי: הודעת משרד התחבורה: בעלי רכבים שתוקף רישיון רכבם עומד לפוג במהלך הסגר המתוכנן, מתבקשים לשלם עבור חידוש הרישיון ולגשת עוד השבוע לבצע את המבחן השנתי http://www.m-rishuy.org/
  8. סליחה על ההקפצה המרובה. עדיין רלוונטי. יום טוב!
  9. בוקר טוב! אשמח מאוד להמלצתכם ולטיפים.
  10. הי, מחפש מקום לבדיקה סביב ראשון בת ים, חולון והסביבה, לבדיקת איוניק. אשמח למקום שיבדוק בנוסף את תקינות הסוללה. בנושא הסוללה: הרכב כנראה עמד כמה שבועות והיא פירוקה... האם תהיה בעיה לבדוק במצב כזה? בנוסף אשמח למקום שיוכל לוודא תקינות מערכות בטיחות אקטיבית. אשמח גם לעצות לדברים לבדיקה עצמית.
  11. נראה לי שהוא אומר שזה לא משנה מהבחינה הזאת. בהרבה רכבים יש נעילה אלקטרונית של הילוך P שמתחררת בלחיצה על דוושת הבלם. לא משנה אם המנוע פועל או לא אבל צריך סוויץ' במצב ON. יש אפשרות לעקוף את הנעילה הזאת ידנית למקרה שאין זרם או תקלה בסוויץ' ולצורך גרירת הרכב. יש כאמור גם רכבים שבהם הוצאת מפתח מותנית בשילוב P, לא יודע כמה זה משנה לגבי איזה סדר פעולות מתאפשר.
  12. ציינתי לפניך שאצלי בתיבת 4 הילוכים היחס של ההילוך הגבוה נהדר לשיוט, והחוסר מתבטא בקפיצה הגבוה בין שלושת ההילוכים הגבוהים. אני יותר חסיד של ניסיון בפועל עם אחזקה לאורך זמן. ציינתי "צפוי" כנראה שבשלב מסוים יפסיקו לייצר מנועי בעירה פנימית ביצור המוני למכוניות, ולאחר שזה יקרה יהיו גם תקנות שאוסרות על רכבי בעירה לנסוע בכביש ציבורי כמו שמנסים לעשות היום באופן מאוד מאוד מאוד מוגבל לרכבי דיזל ישנים. לא ציינתי בשום שלב שזה יקרה בקרוב (זה כנראה יקרה בקרוב. לא יודע תוך כמה שנים) ובכל אופן זה סוטה מנושא הדיון.
  13. אם היית שואל אותי לפני עשרים שנה, כנראה שהייתי אומר ששמונה הילוכים זה יותר מדי ולא נחוץ. יש עלות גבוהה לפיתוח וייצור גיר מרובה הילוכים. כנראה שיש גם חסרון להעברות מאוד תכופות, אם כי ההעברה יותר ויותר מהירה ופחות מורגשת. כידוע כל העניין הזה של גירים יעלם או ישתנה מאוד עם המעבר הצפוי לחשמל.
  14. למיטב הבנתי שילוב של P הוא מכאני בלבד ולא מערב את השסתומים ההדראוליים בגיר פלנטרי, אבל מעניין מה שאתה טוען. יוסי, אני חושב שאתה מגזים. יש תגבור בלימה מיד לאחר דימום מנוע, אני אישית עוזב את הברקס לאחר משיכת בלם יד לפני הכיבוי. אם הרכב מתדרדר אני ארגיש את זה. גם אם מדובר בשיפוע משמעותי, לא מדובר במהירות גבוהה ואפשר לעצור גם ללא תגבור בלם (שאמור להיות בכל מקרה) וגם חשוב להפנות את ההגה לכוון המתאים שימנע התדרדרות במקרה של כשל. אגב, כדאי תמיד ללחוץ על הברקס בעת מתיחה או שחרור של בלם היד.
  15. גם אני נוהג ברכב עם ארבעה הילוכים. אני אוהב את אופן פעולת הגיר וממיר המומנט כמעט מוסיף עוד שלושה הילוכים למעשה. ממהירות 70 קמ"ש ומעלה ההילוך הרביעי עושה עבודה יפה, וגם סל"ד השיוט נעים. אבל אין ספק שיש חור רציני בין הילוכים 2-3 כך שבמהירות 50 קמ"ש לא נעים לשייט, וגם חור קטן יותר בין ההילוכים 3-4 לקראת 70 קמ"ש. בהאצה רציפה החור פחות מפריע. בעבר נהגתי גם ברכב ידני עם ארבעה הילוכים, אבל מנוע קטן יותר ומהירות סופית צנועה יותר, וכן רכב אוטומטי עם שלושה הילוכים, ובעבר המאוד רחוק היו גם גירים עם שתי מהירויות. יש גם גירים רציפים להם הרבה יותר משמונה או עשרה יחסים. אבל גם להם החסרונות שלהם. אני חושב ששמונה הילוכים זה יתרון, אבל בתנאי שהגיר מעביר הילוכים בצורה נעימה וזריזה.
×
×
  • תוכן חדש...