Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הכבאית מכה שנית! שיפוץ ובניית קרוואן על משאית מרצדס


sinkto
 שיתוף
עוקבים 31

פוסטים מומלצים

ערב טוב,

נשאלתי (ולא בפעם הראשונה..) למה כבאית?

אז אין לי איזו תשוקה מיוחדת לכבאיות, אבל אני כן מחפש משאית, וישנה.

למשאיות החדשות יתרונות רבים - כח, מהירות, נוחות נסיעה ועוד ועוד אבל הן יקרות, מתוחכמות, ומלאות רכיבים אלקטרוניים, וכשאלו מתקלקלים, צריך מוסך חברה, ובטיול לארצות נדחות, זו יכולה להיות בעיה.

כמו כן, משאיות קלות נבנות היום עם גלגלים קטנים (17.5 אינץ') ואני מחפש גלגלים גדולים. בקיצור, רוצה ישן, והמשאיות הישנות היחידות (כמעט) שזמינות, הן כבאיות.

מה קרה עם זו משנת 1971?

אחרי שנה עבודה שבה התקנתי בה תיבת הגה הידראולית, (מה שדרש פירוק כמעט כל החלקים המחוברים לבלוק המנוע..) והניתוח הוכתר בהצלחה, הנעתי כדי להחזיר אותה הביתה, ואז נתקע הגיר..

בדיוק באותו זמן היתה הזדמנות לקנות אחת שנת 82 במצב טוב, אז הלכתי על זה.

יש תוכניות גם לזו משנת 1971 אבל עוד חזון למועד.

ולענייננו, היום הורכבו עוד חלקים מהקבינה וכרגע היא מתהדרת בכנפיים ופגוש שחורים, פנסי איתות ופנסי סימון גג.

כל דבר לוקח זמן כי אלף יותר קל לפרק מלהרכיב😜, ובית, הרבה פעמים אני מנסה לשפר קצת את החלקים בזמן ההרכבה.

אם זה סתם, להחליף בורג חלוד או טבעת קפיץ עייפה בחדשים, או במקרה של היום, לנסות לשחזר את המצב של אורות הסימון שפעם היו צבועים בצבע פנימי אטום שיצר אפקט של ניקל, והיום הם שקופים בחלקם.

אפשר לראות שפתרתי את הבעיה עם נייר כסף דביק ששיחזר את המצב המקורי.

הוספתי גם אטם גומי שלא היה קיים קודם אותו עשיתי מפנימית של אופניים שהתפנצ'רה ברכיבה שטח פרועה לפני שבועיים😂

ובעניין אחר, הסרט שלנו ניתן לצפיה בVOD של סינמטק תל אביב, ומחר הוא מציג בבית גבריאל, אז אם יש מישהו מהאזור שמעוניין, אצרף קישורים

זה לVOD

https://www.cinema.co.il/series/להציל-את-ההרמנים-vod/

 

וזה להקרנה בבית גבריאל

https://betgabriel.co.il/קולנוע/להציל-את-ההרמנים/

 

תהנו חברים, המשך יבוא😆

 

20200907_170248.thumb.jpg.a6c783e7fb16c19b911d22f1f560ec9b.jpg20200907_170248.thumb.jpg.a6c783e7fb16c19b911d22f1f560ec9b.jpg

 

20200907_174757.jpg

20200907_174734.jpg

20200907_174717.jpg

20200907_174411.jpg

20200907_172954.jpg

20200907_172648.jpg

20200907_170232.jpg

עריכה אחרונה על ידי sinkto
הוספת קישורים לאינטרנט
  • אהבתי 7

:2gunfire:..When you have to shoot shoot, don't talk. That is of course, if you have a gun

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

שלום לכולם קוראים לי אריה הרמן וחלק מכם אולי זוכר אותי מהשרשור הישן בו כתבתי את סיפור המסע שלי עם משפחתי בכבאית ישנה מתאילנד ועד טורקיה. מי שמכיר את הסיפור יודע גם שהרכב הזה חוסל בתאונה על כ

מועדים לשמחה חברים! כמעט שבועיים עברו מאז שכתבתי פה לאחרונה, הייתי קצת עסוק.. אתייחס למה שנכתב פה, לגבי המסלול.  אני רוצה לצאת מהבית בנסיעה יבשתית ולהגיע עד קייפטאון, האם זה אפשרי? כרגע

שלום לכולם, נשאלתי פה גם לגבי ההספק של המשאית.. אז "כח אדיר" זה שאלה של פרופורציה.. יכול להיות שאי אז בשנות השישים של המאה שעברה, כשמרצדס הציגה את מנוע הדיזל הראשון שלה עם הזרקה ישירה ה

תמונות שפורסמו בשרשור

אני מנסה לחשוב מתי שמחתי כל כך לראות הקפצת נושא חדש, בפורום בכלל ובפורום אספנות בפרט, כמו ששמחתי לראות את ההודעה הזאת...

כיף לראות שחזרת, שהחיידק עדיין קיים, ושמצאת כבאית נוספת. 

המון המון בהצלחה

  • אהבתי 1

בחופשה קלה מהפורום

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הי אריה,

שמח "לפגוש" אותך שוב. מזמן לא דברנו. איזה משתי המשאיות היא זאת שנרכשה בשדה התעופה? 

עריכה: בינתיים ראיתי את דף 2 שלך, קיבלתי תשובה...

לפי ה"דחיפה" של רונית לפרויקט , אני מקווה שאפשר להניח שהיא התאוששה מה"שוק" של כביש החוף....

 

אשמח להמשיך לעקוב

 

עודד

עריכה אחרונה על ידי ofurst

עודד

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רגע גם החדשה :) 4*4? 

 

סתם לסקרנות נטו כמה בערך עולה משאית כזו. כאילו יש לזה ביקוש? או שאתה היחידי שחשב עליה וכמעט שילמו לך על הפינוי.

 

מניח גם שצריך חלקי חילוף מדי פעם מהיכן משיגים. ועוד במדינות נידחות.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 9.9.2020 בשעה 16:01, yd b-4 כתב:

רגע גם החדשה :) 4*4? 

 

סתם לסקרנות נטו כמה בערך עולה משאית כזו. כאילו יש לזה ביקוש? או שאתה היחידי שחשב עליה וכמעט שילמו לך על הפינוי.

 

מניח גם שצריך חלקי חילוף מדי פעם מהיכן משיגים. ועוד במדינות נידחות.

שלמו לי, אה?

משאית כזו עולה בין 30,000 ל50,000 במצב as is.

להביא אותה למצב שהיא תראה עוד כמה חודשים זה בקלות עוד 100,000 שקל, וזה בלי לספור מאות שעות עבודה שלי שעכשיו יש בשפע מהן כי אני מושבת קורונה מאז מרץ .

יש כאלו ודומות גם ב5000 שקל אבל בלי רשיונות..

  • אהבתי 2

:2gunfire:..When you have to shoot shoot, don't talk. That is of course, if you have a gun

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

וואלה לא הייתי בכיוון...

 

אם זה המחיר כנראה שיש מי שמשלם מה השימושים במשאיות כאלו שהן מבוקשות כ"כ.

 

מניח שבגלל שזו כבאית יש לה כח אדיר עקב המשקל . מה הנתונים היבשים של יחידת ההנעה?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אל תפסיק לעדכן.
מרתק... שיהיה בהצלחה

  • אהבתי 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סוף סוף שרשור עם תוכן אין סופי וריגוש וציפייה להמשך !! יישר כוח ומחקים בשקיקה להמשך .

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שבוע טוב לכולם

כיף "לפגוש" חברים ותיקים ולהכיר חדשים:)

טוב, אז לגבי המחיר, אני רק יודע בודאות כמה אני שילמתי.. ובערך גם לגבי אחרים.

יש עוד "משוגעים" אבל רוב הכבאיות עוברות לירדן, וחלקן משמשות ככבאיות פרטיות במפעלים, קיבוצים, וכאלו, וכך מורידות את פרמיות הביטוח.

ועכשיו לעדכון על ההתקדמות

במהלך השבוע החזרתי את הפנסים, המראות, ועוד חלקים, מאחר והחלפתי את הפנסים האחוריים הישנים בחדשים נאלצתי להתקין נורת לוחית זיהוי

שלא הייתה קודם, מה שאומר, בניית תושבת מתאימה וחיבור לחשמל, לא מסובך מידי אך גוזל זמן.

בנוסף, לפני כחודשיים, כשעשיתי "יישור קו" מכני הוספתי והחלפתי שמנים, ולאחר מכן החלה נזיל בחיבור בין הדיפרנציאל הקדמי לסרן.

בתחילה חשבתי שנפרץ מחזיר שמן בין הדיפרנציאל לסרן וחיפשתי דרך להגיע אליו. מאחר ואין שום חיבור פריק שנראה לעין, שום ברגים או משהו, התחלתי לחשוב

על פירוק הגלגל והוצאת הגל הקדמי כולו מהסרן אבל אז, למזלי התייעצתי עם מוסך מילר של כלמוביל בחיפה, ודורון, מנהל מוסך המשאיות, הסביר

לי שאכן, הסרן מורכב בלחץ ולא מתפרק, אבל, אין שום מחזיר שמן והשמן בדיפרנציאל "רץ" עד ההינעים הסופיים ומשמן את כל המערכת, ואם יש נזילה, הדרך לטפל בה היא ריתוך

(שאני לא תמיד אוהב, כי הוא עלול להחליש את הסביבה), או פשוט אפוקסי. בחרתי באפוקסי, כרגע הכל נראה תקין, אבל המבחן האמיתי יהיה בנסיעה.

עוד נקנו יריעות בידוד טרמי להדבקה בתא המנוע ובקבינה, מתוך תקוה שהנסיעה תהיה קרירה יותר ו.. שקטה יותר!

ביום שישי חיברתי את המצבר (שנפ בן מי יודע כמה שנים שאיכשהו שורד) ונבדקה מערכת התאורה.

מאחר וברכב הזה הקוטב השלילי מחובר לגוף, רוב צרכני החשמל הקטנים, לא מקבלים חוט הזנה שלילי, אלא פשוט מחוברים לגוף.

חששתי שאחרי ארבע שכבות צבע המגע בין יחידות התאורה לגוף יתנתק, ואכן היו שני מאותתים שלא עבדו, אבל הבעיה היתה במגעים בנורות ולא משהו אחר, וכעת הכל עובד.

כדי לחבר את נורת לוחית הזיהוי לגוף שהיה כולו צבוע ולא חשוף נקטתי בשיטה זו - קדחתי חור בקוטר קטן מעט מן הבורג ואז הברגתי את הבורג בכח כשאני יוצר

הברגה חדשה, ומגע בין הגוף לבורג, הנורה דולקת.

אז שיהיה לנו שבוע נפלא, ואני אמשיך לעדכן

אריה

 

והנה כמה תמונות

החזית בקלואוז אפ

 

194186291_WhatsAppImage2020-09-10at14_50_45.thumb.jpeg.7cc49478c9759ede8a293d3810fb2db8.jpeg

 

חזית הרכב כולה והדלת לפני בידוד..

WhatsApp Image 2020-09-08 at 17.52.10.jpeg

WhatsApp Image 2020-09-10 at 14.50.45 (1).jpeg

  • אהבתי 5
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

:2gunfire:..When you have to shoot shoot, don't talk. That is of course, if you have a gun

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תענוג לראות.

משלוש משאיות,במצב כזה או אחר, תצא לך בסוף המשאית האולטימטיבית. 

בהצלחה ותמשיך לעדכן

בחופשה קלה מהפורום

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם,

נשאלתי פה גם לגבי ההספק של המשאית..

אז "כח אדיר" זה שאלה של פרופורציה.. יכול להיות שאי אז בשנות השישים של המאה שעברה, כשמרצדס הציגה את מנוע הדיזל הראשון שלה עם הזרקה ישירה

המשאיות הללו נחשבו לחזקות ומהירות מאד. היום לא. חד משמעית:)

הדגם נקרא 1113 ולפי שיטת המספור שהונהגה גם היא באותה תקופה (ונמשכת עד היום) שתי הספרות הראשונות מייצגות את המשקל (ביחידות טון)

ושתי האחרונות את ההספק (בכח סוס חלקי 10).

זה נותן לנו רכב המשקל כולל של 11 טון עם 130 כח סוס.

כמובן שכל כלל הוא בסיס לשינויים, ומסתבר שזה כך אפילו אצל היצרן הגרמני שלנו ולכן ברשיון הרכב במשקל הרשום הוא 12 טון, ולמנוע, נוסף טורבו

וההספק הנתון שלו הוא 168 כח סוס. זה כבר יותר טוב ומתקרב יותר למשאיות מודרניות.

עדיין, הרכב הגיע עם גיר (או אולי דיפרנציאל?) "קצר" ועל כן הוא מאיץ (סוג של מאיץ, כן?) מהר יחסית למשאיות אחרות, אבל המהירות הסופית שלו איטית

להחריד - סדר גודל של קו אדום ב85 קמ"ש.

זה בסדר כשאתה חוצה מדבריות באפריקה או את ערבות קזחסטן, בכביש 4 או 2 זה כבר פחות נעים..

אני אישית התקנתי בקבינה גז ידני (כמו בטרקטור) ששימש אותי לנסיעות ארוכות. הייתי מייצב את הרכב על 65 קמ"ש ומשייט כך שעות - עניין של הלך רוח.

ונחזור להווה

מעלה פה כמה תמונות של דברים שכבר נעשו \ נעשים כרגע תוך כדי עבודה ברכב.

מקוה שתהנו:)

אריה

כאן אפשר לראות את נורת לוחית הזיהוי במבט מלמטה כלפי מעלה

984326725_WhatsAppImage2020-09-14at21_23_12.thumb.jpeg.67771978f78eede9af575b1ea97fd90a.jpeg

וכאן אפשר לראות איך היא "מתלבשת" בתוך הפגוש על תושבת קטנה שחתכתי מאלומיניום רקוע

1921464270_WhatsAppImage2020-09-14at21_23.12(1).thumb.jpeg.94d43e5de0c9dbcbdfa0803355ad38c0.jpeg

זה מכסה המנוע כמו שהוא הגיע, למעט הצבע הצהוב..

123891570_WhatsAppImage2020-09-13at11_01_24.thumb.jpeg.b3259c4c4b644e01f5b5d15d1bea83a5.jpeg

ופה הוא אחרי בידוד! (חכו תראו מה יהיה אחרי הסגר:)

502079182_WhatsAppImage2020-09-13at11_01.24(1).thumb.jpeg.248f8241cef9ad0b8187db4369e5be4e.jpeg

גם מצב השטיחים בקבינה בכי רע והחלטתי לבודד אותה וכך זה מתחיל - מדידה לפי מה שנשאר מהשטיח הישן

609675709_WhatsAppImage2020-09-13at13_03_51.thumb.jpeg.8ef2bb4a99484f3e43e8a6881e7c4b87.jpeg

ופה כבר החומר החדש בתוך הקבינה

1266459596_WhatsAppImage2020-09-13at13_03.51(1).thumb.jpeg.e5c97c9f251bd2c5566907bf66b3a048.jpeg

הקבינה, שאצרף פה מספר תמונות שלה, הולכת לעבור שיפוץ כלשהו גם היא.

אני עוד לא בטוח בדיוק מה תהיה התוצאה אבל המטרה היא להגיע לקבינה שלא סובלת מידי

מחום המנוע ורעשיו, מצב שכרגע הופך את הנסיעה למשהו שמזכיר את החויה (המפוקפקת) של נהיגת נגמ"ש.

אני מסתדר עם זה, ונהגתי ככה מתאילנד עד יוון, אבל אשתי העדיפה לשבת מקרוואן מאחור בגלל הרעש, ועכשיו אני רוצה אותה לידי😍

אז הרי התמונות

897708113_WhatsAppImage2020-09-14at21_23_11.thumb.jpeg.3708a9b41f753273650572a859316e62.jpeg

697149243_WhatsAppImage2020-09-14at21_23.11(1).thumb.jpeg.875dc34a132c77334e4c8b558e6c5ac6.jpeg

חשמל רכב זה נושא שמאז ומתמיד מסקרן, אבל גם מפחיד אותי.

המשאית הזו לכאורה מאד פשוטה, אבל בעצם נוספו לה כל מיני מערכות - מנוף, גנרטור תלת פאזי, ארגז עם תאורת פנים, צ'קלקות, מגפון ועוד.

לכל אחת מהמערכות הללו היה חוט שהזין אותה, או חיווי בצורת נורה או זמזם בקבינה, ועכשיו אני נובר פה ומחפש חוטים מנותקים, בודק שהם לא סתם נקרעו,

ומנסה לגלות אם הם אכן מיותרים ואז מנתק אותם לחלוטין ומנקה את מערכת החשמל.

על הדרך מצאתי היום נתק שבגללו לא עבד המתז של החלון הקדמי והוא חזר לעבודה בשמחה רבה.

ביום שישי עבדתי על נזילת השמן מהציר הקדמי והנה התמונות

נזילה

473749271_WhatsAppImage2020-09-10at11_24_49.thumb.jpeg.a737bb13be46fb7c959dd23ae806b055.jpeg

ניקוי השטח והכנה לאיטום

348486866_WhatsAppImage2020-09-10at11_24_50.thumb.jpeg.295c850718f667973cdb90b94136e35e.jpeg

איטום בדבק אפוקסי

392625345_WhatsAppImage2020-09-10at11_24.50(1).thumb.jpeg.a191a8ce27c72914c5c74cbf157c6206.jpeg

WhatsApp Image 2020-09-14 at 21.23.11.jpeg

WhatsApp Image 2020-09-10 at 11.24.50 (1).jpeg

  • אהבתי 7
  • מעניין 2

:2gunfire:..When you have to shoot shoot, don't talk. That is of course, if you have a gun

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אריה,
ראשית - קבל הסרת כובע אלגנטית מצידי על פועלך.

שנית - בזמני כאשר הרכבים הללו היו פופולריים, הייתה אפשרות למזג את הקבינה ע"י הרכבת מזגן על גג המכונה. בדוק את האפשרות הזו, כי היא קיימת ועבדה היטב (אולי יש מידע אצל אלכס אוריגינל? אני פשוט לא זוכר מי הרכיב ואת מה).

שלישית - קצת מפליאה אותי תשובת כלמוביל לגבי הריתוך... נו באמת. אני מכון לתת את הראש שלי שלא קיימת אצל דיימלר בנץ הוראה טכנית כזו.

יש לא מעט פורומים בחו"ל לגבי הרכבים המופלאים הללו, ואפילו אם חלקם בגרמנית, אני בטוח שאם תשאל באנגלית - גם יימצא מישהו שיענה לך באנגלית. 

 

שאלה ברשותך: איך מצב מערכת הבלימה הפניאומטית? מה מצבה ומי מטפל בה אם יש תקלה? הייתה תקלה? היכן? יש חלפים?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה, קודם כל תודה:)

לגבי מזגן, היה, העפתי אותו, לא אוהב מזגן!

למען האמת, גם עם רכב העבודה שלי (יונדאי i800) אני נוסע בלי מזגן גם בקיץ וגם בכביש הבקעה.. למעט כמובן כאשר אני מביע תיירים ברכב ואז אני פשוט סוגר את הוונטה שלי.

אז לא, לא רוצה מזגן, אבל גם לא רוצה את חום המנוע כתוספת לחום שבחוץ, ובעיקר לא רוצה את רעשי המנוע.

לגבי תשובת כלמוביל, היא נשמעה לי אמינה מאד, ואם אפוקסי יפתור את הבעיה, דייני! אין לי שום הנאה במחשבה על פירוק כל הציר;)

מערכת הבלימה עובדת היטב.

האם היא נבדקה?

אתה יודע איך זה, בדיקת בלמים לפני טסט, אתה הולך למוסך, משלם, ויוצא לדרכך עם אישור.

אז אני לא יודע אם היא באמת תקינה, אבל אישור יש. מעצבן.

אני אישית משתדל לעבור על הצנרת ולראות שהיא תקינה.

במשאית הקודמת חלה תקלה במהלך הטיול, איפה שהוא במערב תאילנד.

נסעתי כמה מאות או אלפי קילומטרים עם דליפת אומר וירידה חמורה בלחץ בחצי המערכת (יש שני מיכלים) וכשהגעתי חזרה לבנגקוק נכנסתי למוסך מרצדס שם, ותוך כמה שעות הוחלף שסתום ומאז לא היו עוד בעיות.

כעקרון יש חלפים, וסוכ ות כלמוביל בארץ יכולה להזמין מגרמניה.

שיטוט באינטרנט גילה חלפים בזיל הזול, גרושים ממש! אבל בברזיל, שם המשאיות הללו היו מיוצרות עד לאחרונה, ואולי אפילו מיוצרות עד היום.

חלקי בודי וקוסמטיקה בלי סוף אבל האתרים בפורטוגזית ומשלוחים אין..

אם יש פה למישהו קשר בברזיל, אשמח לארגן איזו חבילה😜

כל טוב

אריה

 

בתאריך 9.9.2020 בשעה 16:01, yd b-4 כתב:

:)

 

לפני 11 שעות, ירחמיאל כתב:

אריה,
ראשית - קבל הסרת כובע אלגנטית מצידי על פועלך.

שנית - בזמני כאשר הרכבים הללו היו פופולריים, הייתה אפשרות למזג את הקבינה ע"י הרכבת מזגן על גג המכונה. בדוק את האפשרות הזו, כי היא קיימת ועבדה היטב (אולי יש מידע אצל אלכס אוריגינל? אני פשוט לא זוכר מי הרכיב ואת מה).

שלישית - קצת מפליאה אותי תשובת כלמוביל לגבי הריתוך... נו באמת. אני מכון לתת את הראש שלי שלא קיימת אצל דיימלר בנץ הוראה טכנית כזו.

יש לא מעט פורומים בחו"ל לגבי הרכבים המופלאים הללו, ואפילו אם חלקם בגרמנית, אני בטוח שאם תשאל באנגלית - גם יימצא מישהו שיענה לך באנגלית. 

 

שאלה ברשותך: איך מצב מערכת הבלימה הפניאומטית? מה מצבה ומי מטפל בה אם יש תקלה? הייתה תקלה? היכן? יש חלפים?

) תמונה widgetblockquote widglockquote widgetblockquote widget

  • אהבתי 1

:2gunfire:..When you have to shoot shoot, don't talk. That is of course, if you have a gun

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...