Jump to content

ofurst

  • פרסום הודעות

    1,485
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

10 נייטרלי

אודות ofurst

  • דירוג
    חבר מועדון ה-5
  1. הי אריה, שמח "לפגוש" אותך שוב. מזמן לא דברנו. איזה משתי המשאיות היא זאת שנרכשה בשדה התעופה? עריכה: בינתיים ראיתי את דף 2 שלך, קיבלתי תשובה... לפי ה"דחיפה" של רונית לפרויקט , אני מקווה שאפשר להניח שהיא התאוששה מה"שוק" של כביש החוף.... אשמח להמשיך לעקוב עודד
  2. אני מניח שאתה מתכוון לחודשיים -שלושה....
  3. בשנות החמישים והשישים הגיעו לארץ מכוניות שונות ומשונות, כנראה ביבוא אישי של עולים חדשים או מכוניות שנקנו מדיפלומטים. בשנות השישים עוד הסתובבו על כבישי ישראל "שקודות" משנות החמישים, בחיפה נסעה בשנות השבעים "וולגה" שלדברי בעליה הוא קנה אותה "בחנות" ב- 1957. "טטרפלאן" משנות חמישים (או אפילו קודם) השייכת לאחד מחברי 'מועדון החמש' היתה במקור בבעלות עובד בשגרירות צ'כוסלובקיה, בשנת 1962 נמכרה וקיבלה רישוי ישראלי. אני זוכר גם "מוסקביץ'" (זהה, לא במקרה, ל"אופל קדט" של שנות השלושים) שהסתובבה ברמת-גן בשנות הששים. והיו גם "פוביידות"....
  4. הן ה- ZUK והן ה- NYSA 522 התבססו על שלדה, מתלים ומנוע של מכונית הנוסעים הפולנית FSO Warszawa, שהיא עצמה ייצור ברשיון של המכונית הרוסית "פוביידה" - Gaz M20 Pobeda משנות ה-40. היו בארץ "פוביידות" אחדות. הותיקים יזכרו....
  5. הופיע לפני כשנה בדף הכותרת של אתר בנק לאומי. קשה לי להאמין שהם ידעו איזה רכב הם הציגו.... :
  6. כתבה יפה, תודה. שתי הערות קטנות: 1. שם העיר Zwickau (לשעבר מזרח גרמניה)בה יוצרה ה"טראבנט", מבוטא בגרמנית "צוויקאו", לא "זוויקאו". 2. זאת מחמאה גדולה לומר שה"דורופלסט" (ממנה יוצר גוף ה"טראבנט") "דומה" לפיברגלאס. החומר אינו מכיל סיבי זכוכית כלל. הוא עשוי משאריות כותנה וטקסטיל היצוקים בתבנית עם שרף כלשהו. יותר נכון לדמות את החומר לקרטון...
  7. OK. שנינו מתכוונים לאותו הדבר. יתכן שלא השתמשתי בניסוח המקצועי המדויק....
  8. לא בדיוק. מדובר על רדיוס הסיבוב של המיסב הקטן של הקרנק (החיבור לטלטל) סביב המיסב הגדול שלו (ציר הסיבוב) - זהה לחצי מהלך בוכנה.
  9. אני מניח שהתכוונת: מהלך בוכנה קצר = Offset קצר של גל הארכובה = זרוע המנוף שהוא מפעיל על הקרנק קצר = מומנט נמוך מהלך בוכנה ארוך = Offset ארוך של גל הארכובה = זרוע מנוף ארוך = מומנט גבוה. אורך הטלטל פחות רלוונטי. משיקולי גיאומטריה - כאשר המרחק מציר גל הארכובה לראש המנוע נתון, עבור offset ארוך (=מהלך ארוך) בד"כ יש דווקא לקצר את הטלטל.
  10. לא בטוח שכל הצ'כים היו נלהבים לעזור לגרמנים...
  11. סרטון נחמד, באדיבות איציק קובל: https://, youtu.be/P7meCtYlQUU
×
×
  • Create New...