Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הכבאית מכה שנית! שיפוץ ובניית קרוואן על משאית מרצדס


sinkto
שימו לב! השרשור הזה בן 193 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פות''ש, זה לא הוגן וגם לא חוקי לא לעדכן במשך כשלושה חודשים...

בקצב שלך היית אמור לסיים כבר את השיפוץ....

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 210
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

טוב רק עכשיו ראיתי את זה. מדהים. איזה פרויקט מיוחד! 

דרך אגב, אתה עורך את הסרטונים? הם ערוכים ממש טוב וגם הצילום לא רע. נהנתי לצפות. 

 

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, tinoki כתב:

פות''ש, זה לא הוגן וגם לא חוקי לא לעדכן במשך כשלושה חודשים...

בקצב שלך היית אמור לסיים כבר את השיפוץ....

אריה , בוקר טוב .

גם אני מצטרף למחאה 😱

 

אילן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

אהלן חברים, וסליחה!

וגם הסבר..

אני משתדל לכתוב כשיש על מה, ובשלושת החודשים האחרונים לא הייתה שום התקדמות משמעותית בבניה אז לא כתבתי😶

אבל אתם צודקים, זה לא בסדר לא לעדכן, אז הנה..

אני מבחינתי הבאתי את המשאית לדרגת מוכנות גבוהה והשלב הבא היה להעביר אותה למתקין ארגזים מורשה כדי לבנות ארגז.

היתה התלבטות בין כמה חברות עם מגוון מחירים ושיטות בניה שונות, ולפני כחודש סגרתי עם "האחים אבו" מאבן יהודה והעברתי אליהם את המשאית.

החברה הללו מקצועיים מאד ובדרך כלל זריזים אבל הפעם התנהלו העניינים בעצלתיים, גם בגלל שזה לא ארגז סטנדרטי ןיש לי דרישות מיוחדות, וגם בגלל ..הקורונה.

לפני שבועיים אובחנו כולנו כמאומתים למחלה - אני, ובעקבותי כל משפחתי, וגם באחים אבו עם בני משפחתם, חגיגה..

העסק הושבת לשבועיים ורק השבוע חוזר לעבודה.

מה בינתיים? יש כבר תת שילדה מחוברת לשלדת המשאית בצורה בעלת גמישות מסויימת - שיטה שהייתה נהוגה בעבר אבל פחות מקובלת היום.

לי היא מתאימה כי אני מתעתד לנסוע בשטחים קשים שידרשו גמישות.

יש זוג מצברים חדשים באדיבות חברת שנפ שאהבה את הרעיון ולקחה את פרוייקט החישמול תחת חסותה.

יש תוכנית מפורטת לבניית הארגז ואיבזור מרחב המחיה שבו.

ויש אפילו אישור עקרוני של משרד הרישוי!

 

אני מחפש עוד חסויות אגב, אז אם למישהו יש רעיון על חברה הרכב, והרעיון לחצות איתו את אפריקה עשוי לעניין אותה כפלטפורמת פירסום, אתם מוזמנים

לקשר בינינו!

ועד אז, גם אם לא במלוא הקיטור, אנחנו ממשיכים, לחלום, וגם להגשים.

 

שלכם כתמיד

אריה

20210215_144305.jpg

20210126_134201.jpg

  • אהבתי 6
  • מעניין 1

:2gunfire:..When you have to shoot shoot, don't talk. That is of course, if you have a gun

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אריה , ערב טוב .

תודה רבה על העדכון - התגעגענו .

אכן שיטת חיבור לא סטנדרטית - נדמה לי שהארגזים של המאנים הישנים חוברו כך .

האם יש אפשרות לגרז בין המובילים לשלדה ?

תמשיך לעדכן .

 

אילן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, sinkto כתב:

שיטה שהייתה נהוגה בעבר אבל פחות מקובלת היום.

 

אני מבין שמדובר על הקפיץ בין השלדה לבין הפסים שמעליה? מתוך סקרנות - מה מיוחד בשיטה הזו ולמה היא כבר לא מקובלת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שבוע טוב,

 

אילן, לא ניתן לגרז שם ואני גם לא בטוח שצריך.. אולי אפשר לשמן עם משמנת או ספריי או משהו.

האמת היא שהמובילים לא באמת נדרשים, לפעמים שמים אותם ולפעמים לא, אני בקשתי אותם באופן ספציפי כי יש לי נטייה מוזרה לפרק ולהרכיב

את הארגז בעצמי😛 ואז הם עוזרים לי מאד בהרכבה..

לגבי השיטה עצמה, היא מאפשרת תנועה מסויימת בין השלדה לארגז.

הרעיון הוא שלשלדה עצמה יש גמישות מסויימת, אולי אני אחפש ואשים תמונות שמראות את זה.

הארגז מטבעו הוא בדרך כלל חסר גמישות, פשוט כי הוא קוביה שלמה, והרבה יותר קשה ליצור קוביה גמישה מאשר שני רלסים..

חיבור קשיח יגרום לאחד מכמה דברים - ביטול הגמישות של השילדה, ואז תקבל רכב "קשה" יותר, עם יותר סיכוי להצלבות בשטח,

או שבמהלך זמן השלדה תסדק או הארגז יתפרק.

השיטה המודגמת פה היא שיטה ותיקה מאד, באירופה, המתקינים של רכבי המסעות הגדולים עברו לשיטה אחרת שבה הארגז מונח על כמה (בד"כ שלשה)

מתלים על ציר מה שנותן לו יכולת תנועה מרשימה ממש, אבל זה פחות (או בכלל לא) מוכר בארץ ולא רציתי להסתבך עם זה.

רוב המתקינים בארץ פשוט מחברים את הארגז לשלדה בחיבור קשיח ולפעמים, שמים את הבורג הקדמי ביותר על ספייסר מגומי שנותן קצת גמישות.

הם עושים את זה כי זה יותר פשוט, וגם כי הכבישים פה טובים והמשאיות לא מרבות לרדת לשטח ולא צריך את הגמישות.

המקרה שלי שונה, אני מתכנן לנסוע הרבה בדרכים משובשת ולכן לא ויתרתי על החיבור הגמיש.

  • מעניין 4
  • רעיון טוב! 3

:2gunfire:..When you have to shoot shoot, don't talk. That is of course, if you have a gun

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 4.3.2021 בשעה 06:51, ירחמיאל כתב:

מערכת הבלימה היא אוויר על שמן, או אוויר מלא?

אויר על שמן.

שני מיכלי אויר ושתי כוסיות שמן.

אם אני מבין נכון אז יש מערכת נפרדת גלגלים הקדמיים והאחוריים.

:2gunfire:..When you have to shoot shoot, don't talk. That is of course, if you have a gun

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום אריה.

כמו רבים מהקוראים לפני, גם אני עוקב בסקרנות להמשך הסיפור המעניין ומתרשם מאוד.

אבל, כמי שכל חייו התעסק בתחבורה ובעיקר בבטיחות בתחבורה, עקבתי אחרי הרכבת ההגה וראיתי צורך להעיר ולהאיר לך בנושא. שמת את האום 24 מ"מ, על צינור/גלגל  ההגה ללא שום אבטחה. ויש כמה אפשרויות. או לשים שייבה ודסקית קפיץ מתחת לאום, או לשים לוקטייט (דבק שמיועד לחיזוק ברגים) על ההברגה. המשאית, לפי מה שכתבת, תעבור בשטחים לא סלולים, דרכי עפר והתנודות יהיו חזקות. כך שיש סיכוי שהאום ישתחרר ואת זה לא תרצה באמצע הנסיעה. בהצלחה.

צביקה הר-נוי

14119

"החיים הם כמו נסיעה על אופניים - אם קל לך מידיי,סימן שאתה בירידה,,," :mm_wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 12.3.2021 בשעה 12:30, orinoko כתב:

שלום אריה.

כמו רבים מהקוראים לפני, גם אני עוקב בסקרנות להמשך הסיפור המעניין ומתרשם מאוד.

אבל, כמי שכל חייו התעסק בתחבורה ובעיקר בבטיחות בתחבורה, עקבתי אחרי הרכבת ההגה וראיתי צורך להעיר ולהאיר לך בנושא. שמת את האום 24 מ"מ, על צינור/גלגל  ההגה ללא שום אבטחה. ויש כמה אפשרויות. או לשים שייבה ודסקית קפיץ מתחת לאום, או לשים לוקטייט (דבק שמיועד לחיזוק ברגים) על ההברגה. המשאית, לפי מה שכתבת, תעבור בשטחים לא סלולים, דרכי עפר והתנודות יהיו חזקות. כך שיש סיכוי שהאום ישתחרר ואת זה לא תרצה באמצע הנסיעה. בהצלחה.

שלום צביקה,

אני לא בטוח, אבל אם הבנתי נכון ואתה מתכוון לאום של גלגל ההגה עצמו, אז הסר דאגה מליבך, החיבור של הגלגל הוא קוני, ומה שהאום עושה זה בעצם לאלץ אותו לשבת במקום. אחר כך אתה יכול לפתוח את האום לגמרי והגלגל לא יזוז.

השתמשתי בחולץ (אפציר) כדי לפרק אותו..😊

:2gunfire:..When you have to shoot shoot, don't talk. That is of course, if you have a gun

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 193 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...