Jump to content

פבל

מנהל הפורום
  • הודעות

    4,255
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    42

פבל שיחק אותה בתאריך ספטמבר 13

התכנים של פבל היו האהובים ביותר!

2 עוקבים

ספרו לנו עליכם

  • עמוד הבית שלכם
    http://www.carsforum.co.il/cars

צפיות אחרונות בפרופיל

14,878 צפו בפרופיל

הנקודות של פבל

פורמוהוליק

פורמוהוליק (9/14)

2 אלף

מוניטין

1

תכנים שנפתרו

  1. רפרפרתי על פסק הדין שציטטת, ויש שם בעיה. המצב המתואר שם הוא שהנתיב הימני היה פנוי לחלוטין (לפי עדות השוטר) והשופט דחה את עדות הנהג הנאשם שאמר שהיו מכוניות בשני הנתיבים. לכן, ההתייחסות לפסק הדין הזה כ"הוכחה" לזה שהנסיעה צריכה להיות איטית כדי שזה "ייחשב". זה בצד, אין שום כבוד למה שאני כותב זו בסך הכל הדעה של בנאדם אחד. ולגבי "קובעת", אני לא חושב שזה נכון מכיוון שזה פס"ד שניתן ב"בית משפט שלום לתעבורה" (אני מניח שהכוונה היא לבית משפט תעבורה "רגיל"), שהיות שהוא הדרג הכי נמוך, תקדימים שלו לא מחייבים אף ארכעה אחרת. לא נתתי הגדרה, נתתי דוגמה למה אני מתכוון כדי להקל על הדיון. לצורך העניין זה היה יכול להיות טור של 3-4 או 50-55 רכבים. נכון, הדיון פה הוא מה הם אותם מקרים מסוימים. רק שהוא לא... הוא מדבר על צפיפות, ואפילו לא צפיפות כשלעצמה, אלא על מצב שבו "מחמת צפיפות התנועה נעים בו כלי רכב בטורים בכל נתיב". האם 12 בלילה בכביש 6, כשנוסעים בכל נתיב ארבעה רכבים שרחוקים אחד מהשני 200-300 מטר נחשב לצפיפות שתצדיק תנועה של "כלי רכב בטורים בכל נתיב"? והאם מצב בו אותם טורים מתפרשים על כל הנתיבים למעט אחד מבטלת את ההחרגה הזו? אפשר להתפלפלך עד מחרתיים על מה כוונת המחוקק בסעיף הזה, אבל אי אפשר לטעון שהוא מתכוון למשהו ספציפי שלא כתוב בסעיף מפורשות. שוב, אותה תשובה, הסעיף לא מדבר על "עומס" לכן אין באמת סיבה לענות על זה. יש (או היה) לאחד מחברי הפורום (מתנצל מקרב לב, אבל לא זוכר מי זה) בחתימה משפט שאני מאוד אוהב - אם עוקפים אותך מימין, אתה בנתיב הלא נכון. אם רכב נמצא בעקיפה, הוא נוסע יותר מהר מהרכב שמימינו. זאת אומרת שהוא ראה את הרכב לפני שהוא עבר שמאלה וזאת אומרת שהוא יודע שהוא שם, אז אם הוא חזר ימינה תו"כ העקיפה, הוא... לא משנה מאידך, אם הוא יצא לעקיפה כל כך הרבה זמן מראש, שרכב אחר הספיק להדביק אליו את הקצב,ולעבור אותו. אלא אם כן הרכב העוקף (נהג ב') נסע במהירות של אלפתלפים קמ"ש, נהג א' כנראה יצא לעקיפה מוקדם מדי ולכן הוא נמצא בשמאלי "שלא לצורך". כי היה סטטוס קוו. נהג א' בנתיב X במהירות Y. נהג ב' בנתיב A במהירות B. נהג ב' הוא זה ששינה את הסטטוס קוו ע"י מעבר נתיב ולכן עליו חלה חובת הזהירות הכללית ביתר שאת. במילים אחרות, אפשר לשאול - מה היה צריך לעשות כל אחד מהנהגים כדי למנוע את התאונה. במקרה שלנו, נהג ב' היה צריך לקלוט את מה שקורה, ומספיק מהר להגיב ולבלום או להאיץ חזק כדי לאפשר לנהג ב' להיכנס לפניו/אחריו. זה, אני מניח שאין על זה עוררין, די הרבה עבודה. נהג ב', מאידך, היה צריך לעשות בדיוק כלום, אפילו פחות ממה שהוא עשה בפועל, כדי למנוע את התאונה. לכן - לדעתי (כמו כל שאר ההודעה הזו כמובן) - האחריות שיש עליו גדולה יותר. פה את צודקת במאה אחוז. וכנראה הייתי צריך להתחיל עם "לדעתי" כדי להיות ברור יותר.
  2. לחובת נהג א' עומדות שלוש עבירות שאי אפשר לערער עליהן: נסיעה בשמאלי שלא לצורך, אי מתן זכות קדימה במעבר נתיב ו"חובת זהירות כללית". לחובת נהג ב' עומדת - אולי - עבירה אחת, שלחלוטין אפשר לערער עליה (על פני שני עמודים בפורום ) - "עקיפה"/"חליפה" מימין. לפי זה, הסיכוי שנהג א' ישא בכל האשמה נראה לי די משמעותי. לגבי הויכוח על עקיפה/חליפה/טורים/צפיפות - מבדיקה של החוק, ניתוח ומספר לא מבוטל של שיחות עם אנשי מקצוע - אני מחזיק בדעה דומה לזו של אביG ו-fatboy. טורים - אין שום הגדרה לגבי המרחק בין הרכבים שמרכיבים את אותן "טורים", אז זה אולי היתממות והתפלפלות, אבל זה המצב בפועל. מעבר-על-פני/חליפה - האם "מחמת צפיפות" לא תופס על שני טורי רכבים (אמיתיים, של איזה 10-15 רכבים, לא כזה של שני רכבים במרחק של 5.6 ק"מ אחד מהשני) שנוסעים במהירות ממוצעת של 110 קמ"ש - האם במקרה כזה, אם הטור הימני יסע על 114 קמ"ש למשך חצי דקה, כל הנהגים שם יעברו על החוק? לכן, עם כל הכבוד למה שכתב השופט, מהירות לא יכולה להוות פה פרמטר לקיום/היעדר אשמה. ואם מהירות לא יכולה באופן ריאלי להוות פרמטר להיעדר או קיום אשמה, ונושא הטורים הוא סובייקטיבי ולחלוטין לא מוגדר - אני יכול להסיק רק שבתכלס, מותר לחלוף בנתיב הימני, על פני רכב שנוסע בנתיב השמאלי.
  3. אני אנסה לענות ברצינות, כי נשמע שאתה לא ממש מבין איך תמחור של דיטיילינג עובד. למעשה, זה בדיוק כמו אירוע ואפשר לגמרי להחליף כבד אווז ב"סטייק פרגית", ולכן שואלים מה התקציב. סתם לדוגמה: אם הוא עושה תיקוני צבע עם מכחול, הוא יכול אח"כ לעשות עליהם פוליש ולאכה, או לא. הוא יכול גם בכלל לא לעשות תיקוני צבע. הוא יכול לעשות מעבר אחד של פוליש על האוטו, או שהוא יכול לעשות כמה מעברים עם חומרים שונים (תחשוב על זה כמו מעבר עם נייר שיוף אחד ברמה X או עם שלושה ניירות ברמות X, ואז Y ובסוף Z) כדי לקבל גימור מבריק יותר. אחרי הפוליש הוא יכול לצפות את האוטו בציפוי קראמי, באוטם צבע, בווקס, או בכלל לא. גם אם הוא מצפה, הוא יכול לצפות את החלונות או לא לצפות אותם. בנוסף לזה, לא חסרים אנשים שמבחינתם "לעשות את האוטו חדש" זה שטיפה+שואב. הוא מבקש לדעת מה התקציב שלך כדי שהוא לא ייבנה לך הצעת עבודה ב-5K ואז תגיד לו שאתה לא רוצה וזה יקר מדי. הוא רוצה שתגיד לו שיש לך נגיד 3K להוציא על זה, ואז לפי זה הוא יבנה את השלבים ויבחר את החומרים כך שתקבל הצעת מחיר של 3.3-3.5K. לא מזמן עשיתי משהו מאוד דומה לשני רכבים, באותו מקום. אחד מהם היה צריך רק ניקוי חיצוני יסודי, האחר היה צריך גם ניקוי פנימי ופוליש בכמה מקומות. המחירים, מן הסתם, היו שונים מאוד, אבל התוצאה בשני המקרים הייתה שהמכוניות יצאו "כמעט חדשות".
  4. אני הייתי הולך על אופציה 1 ולומד איך לגרום להם לאבד אחיזה כשאני רוצה. לדעתי זה עדיף על לשים צמיגים לא אוחזים וללמוד איך לתפוס את הזנב. פוטנציאל הנזק ככה הרבה יותר קטן. מצד שני, הגלידה האהובה עליי זה וניל בלי כלום, וכל דבר שמעבר לגלגל ענק מפחיד אותי בקטע משתק, אז מה אני יודע...
  5. סמירו חצי צודק כאן. ה-235/240 הישנה היא סדרה 1 קודמת (F20) קופה. כלומר שתי דלתות, הנעה אחורית, מנוע 6 ציל' 3.0 ליטר. ה-235 "גראן קופה" החדשה היא סדרה 1 נוכחית (F40) עם ארבע דלתות, מנוע 2.0 ליטר טורבו והנעה כפולה. ה-240 החדשה היא מכונית בפני עצמה (G42), עם שלדת הנעה אחורית חדשה שמבוססת על פלטפורמת CLAR (פלטפורמה מודולרית שמשמשת די את כל הליין-אפ של במוו - עד סדרה 7) ומנוע 3.0 ליטר 6 ציל'. כרגע היא נמכרת רק בגרסת הנעה כפולה, בהמשך תגיע גם גרסת הנעה קדמית. כמה מי מהן זבל או לא, קטונתי. במוו החליטו להתעלם במופגן מהבקשות שלנו לרכבי מבחן.
  6. טכנית אתה צודק, בפועל רכב לימוד נהיגה גם עומד בלי לזוז די הרבה זמן (בנוסף לזמן הרגיל של רמזורים/פקקים/מעברי חציה), אז אני לוקח מקדם פאניקה של 400%.
  7. כתבת שהכביש נפתח בשנות ה-60 ונסגר שנים מעטות אח"כ. ואם לפני 20 שנה מצאת את עצמך נכשל לעלות עליה, עם רכב שאני מניח שהיה בן פחות מ-20, זה לא מעיד הרבה דברים טובים...
  8. בגלל אירוע שקרה לך לפני 50-60 שנה אתה מפחד שהבנים שלך לא ידעו לעשות זינוק בעליה היום? טוק אבאוט PTSD הטווח המוצהר של מודל 3 LR הוא 580 ק"מ (WLTP). נגיד שזה מוקצן ונוריד 20%, נשאר 464 ק"מ. נגיד שבתנועה איטית האוטו יעיל ב-70% (אני מניח שהוא יותר יעיל, אבל נגזים). נשאר 325 ק"מ. בנסיעה עירונית, ממה שאני רואה במחשב הדרך, המהירות הממוצעת היא סביב 25 קמ"ש (במהירות נורמלית, לא של תלמיד). יום עבודה של 10 שעות נטו אומר נסיעה של 250 ק"מ ביום. אז במקרה הקיצון הכי הכי הכי גרוע, בסוף היום ישאר למורה מספיק סוללה כדי לנסוע מהעליות של חיפה רק עד נתניה כזה
  9. כן, ברור שמכיר. לא ידעתי שיש אנשים שאשכרה מודדים את זה. יצא לי להיות בעספיא ודליית אל-כרמל איזה כמה עשרות פעמים, מעולם לא נתקלתי בעליה שאי אפשר לזנק בה. היו הרבה התיישבויות על הרים ומקומות גבוהים מאותן סיבות. אפילו על ירושלים כתוב בתנ"ך ש"הרים סביב לה".
  10. מה?? מאיפה הבאת את זה? השיפוע החריג המרבי המותר בארץ הוא 14% (עמוד 113-114 כאן) בסרטון פה למטה אפשר לראות איך נראה שיפוע של 16% (ירידה של עוד שני מטרים לכל 100 מטר של דרך). לא משהו שיגרום לך להוריד את הנוסעים מהרכב אם אתה קצת יודע מה אתה עושה.
  11. זה לא עניין של מה הם למדו ומה לא, זה עניין של איך הם יכולים לקחת את מה שהם למדו ו"לשכלל" אותו שיתאים להם. סתם בשביל הדיון התאורטי, אני למדתי על דיזל בעל מומנט בריא, וידעתי איך לזנק בעליה עם רכב בנזין עם בערך 2 מומנטים בלי לדומם ובלי להתדרדר, מבלי להשתמש בבלם היד. גם להשתמש בבלם היד ידעתי אחרי הסבר אחד, אבל מעולם לא מצאתי שום צורך להשתמש בו. יתרה מזו, כמעט בכל רכב מה-10 שנים האחרונות יש מערכת Hill Hold שתמנע מהרכב להתדרדר.
  12. לא כזה נורא? אני לא נותן לאנשים שאני לא מכיר לנהוג באוטו שלי, והוא בערך 7% מגניב כמו קופרה או מודל 3. אז לתת לבני 16? הייתי מת פעמיים ביום.
  13. היו על זה כמה שרשורים במרוצת השנים. ממה שאני זוכר (ואת חלקן ראיתי) יש פיג'ו rcz, סובארו brz, לאון קופרה, ומודל 3. אני מוריד את הכובע בפני מורי נהיגה שמוכנים לשבת במושב הנוסע של מכוניות כאלה יום שלם, כשילדים בני 16 עושים במכוניות שלהם כרצונם.
  14. יש. נדיר, אבל יש. ברוב המוחלט של המכוניות מה-5-6 שנים האחרונות הבקרות באמת תופסות כל החלקה במהירות סבירה בזמן. וברוב המכוניות צריך להיות ממש אמיץ ו/או סתום ו/או לדעת מה אתה עושה כדי לאבד אחיזה. אבל היו כמה שהפתיעו אותי עם איבודי אחיזה גם בלי פרובוקציות חמורות. אחת מהן, נגיד, הייתה ניסאן מיקרה הנוכחית (לשאלתך, לא, זה לא היה תחת כוח. סתם נזכרתי בזה וכמה שזה תפס אותי לא מוכן תו"כ כתיבה).
  15. הייתי בהתלבטות די דומה, אם כי הדרישות הכי קצת אחרות (פחות חשיבות לצריכת דלק ואמינות, יותר דגש על כוח והתנהגות ספורטיבית). בין הדגמים שאני חשבתי עליהם היו פיגו' 308 סטיישן ורנו מגאן, שתיהן בעיקר הדיזל; סיוויק סטיישן, ופוקוס סטיישן (שלא תתאים לך בגלל צריכת דלק גבוהה). בקטנות יותר אפשר לחשוב על הקליאו סטיישן דיזל ואיביזה סטיישן (אבל היא עם גיר-מנוע שאני פחות שקט לגביהם). כל האופציות שדיברתי עליהן נמצאות בטווח המחירים של 45-75 אלף ש"ח, כאשר הקליאו והפורד הן בין הזולות, והסיוויק והפיג'ו (התמקדתי בדגם שאחרי מתיחת הפנים) היו היקרות יותר.
×
×
  • תוכן חדש...