Jump to content

פבל

מנהל הפורום
  • פרסום הודעות

    2,963
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    12

פבל שיחק אותה בתאריך אוגוסט 13

התכנים של פבל היו האהובים ביותר!

מוניטין

630 מעולה

1 עוקב

אודות פבל

ספרו לנו עליכם

  • עמוד הבית שלכם
    http://www.carsforum.co.il/cars

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. תהיה בריא... אתה צודק. רק אל תשכח להגיד את זה למאזדה, שמייצרת ומוכרת את הרכב, ולכל האנשים שקנו את הרכב. תסביר להם כמה הם טועים. אגב, אם אנחנו כבר שם, אפשר לבטל את כל קטגוריית המשפחתיות (שהיא עדיין הקטגוריה הכי נמכרת, אבל ניחא) כי ההוא מהפורום הזה בישראל אמר שאף אחד לא יקנה.
  2. אני בספק שתרגיש איזשהו שינוי באחיזה. ההבדל בין החתכים פשוט פצפון.
  3. זה פשוט השם של הקטגוריה. כמו שלטויוטה יאריס קוראים סופר מיני. הוא לא סופר שומדבר, אבל זה השם של הקטגוריה. זה היה בתקופת ה-3 דור ראשון/שני, כשמאזדה עדיין היו תחת בעלות חלקית (כ-25%) של פורד (1974-2015). בגלל שפורד תמיד היו ידועים במכוניות המתנהגות שלהם, האופי הזה עבר גם לדגמים של מאזדה. הם כולם היו ספורטיביים יחסית - דגמי המאזדספיד פשוט היו עוד יותר ספורטיביים.
  4. לפי מספר פרמטרים. מאוד בקצרה - דיזל "סוחב" יותר טוב, ובנזין יותר מהיר. לכן, דיזל משמש למשאיות ורכבים מסחריים שצריכות לסחוב משקלים כבדים אבל לא לנסוע מהר, ובנזין משמש למכוניות נוסעים. מעבר לזה, דיזל גם חסכוני יותר מבנזין, אז משתמשים בו גם במכוניות שנוסעות הרבה, כמו מוניות, רכבי לימוד נהיגה וכו'. כן וכן. אחד החסרונות הבולטים של מנועי דיזל (עוד מעט זה יגיע גם למנועי בנזין) הוא הקיום של מסנן חלקיקים (DPF) שצריך נסיעה בינעירונית מהירה מדי פעם כדי "להשתחרר", אחרת הוא יכול להיסתם ואז היעילות שלו נפגעת. נפח מנוע זה בעצם נפח כל תאי הבעירה המקסימלי בסך הכל. במנוע 4 צילינדר בנפח 1.6 ליטר, יש 4 תאי בעירה בנפח של 400 סמ"ק כל אחד. זה משפיע על הכח שהמנוע מפיק. לכל צילינדר נכנסת תערובת של בנזין ואוויר והיא ניצתת ו"מתפוצצת", אז ככל שהנפח יותר גדול, ככה מוזרק יותר דלק והפיצוץ יותר גדול ויותר חזק. טורבו זה (ממש ממש בגדול) פשוט מאוורר מאוד חזק שדוחף עוד אוויר לתוך המנוע, ובגלל שצריך לשמור על יחס יחסית קבוע בין אוויר לדלק, האקסטרה אוויר מאפשר להכניס עוד דלק ואז הפיצוץ יותר חזק. טורבו גם (וזה אני באמת לא יודע למה, אשמח אם מישהו שיודע ירחיב) "משטח" את עקומת הכוח של המנוע, ואז הוא בעצם יותר חזק בטווח יותר רחב של סל"ד ("טורים"). יש גם מנוע בעירה וגם מנוע חשמלי כן, במותגי היוקרה למשל, יש רק מנועי טורבו, אז הם המנועים שמשדכים למנוע החשמלי לטובת הדגמים ההיברידיים. בגדול זה לא ממש משנה איזה מנוע מגיע "עם" המנוע החשמלי, הם כולם יודעים לעבוד יחד. ברוב המקרים זה יהיה מנוע רגיל לגמרי, עם כמה התאמות לטובת התאמה לעבודה עם עוד מנוע. זה יכול להיות כל מנוע - אטמוספרי (בלי טורבו), טורבו, או דיזל.
  5. זה לא רק שאין לו טורבו, גם האופי שלו מבאס*. הוא מפיק מומנט מקסימלי ב-4000 סל"ד, אבל הוא מאוד חלש בסל"ד נמוך ודורש שממש "יקרעו" אותו כדי להפיק כוח סביר. שגם אז, אגב, צריך לציין - מדובר על בסך הכל 21 וחצי מומנטים. מקביל למנוע 1.4-1.5 ליטר טורבו. יש מנועים אטמוספריים שמצליחים להיות מספקים גם בסל"ד נמוך (לדוגמה זה של ה-BRZ, כל, אפילו למרות ה"בור"), אבל זה של מאזדה פשוט מבאס*. *מבאס עבור מישהו שאוהב מנועים שמרגישים "חסרי מאמץ" - כלומר או טורבו בלחץ נמוך או עם הרבה נפח. אתה צודק במה שאתה אומר שלאדם הממוצע הוא מספק בהחלט, אבל אנחנו פה לא אנשים ממוצעים, אנחנו דפוקים בראש. עזוב, עזוב. צא מהקונספציה הזו ויפה שעה אחת קודם. אין שום קשר בין טורבו לאמינות. יש מנועי טורבו יותר ופחות אמינים, ויש מנועים אטמוספריים אמינים יותר ופחות, הטורבו הוא לחלוטין עוד רכיב שיכול להתקלקל, אבל הוא גם נוטה להציג (לרוב) אמינות גבוהה מספיק (אורך חיים דומה או קרוב לזה של המנוע עצמו) בעשור +/- האחרון ובמנוע יש עוד מאות רכיבים שיכולים להתקלקל לפני הטורבו ולגמור את המנוע.
  6. מה מתנשא באמירה שמוצר מסוים לא פונה לשוק המיינסטרים? כשקוראים לאאודי A3 מכונית פרימיום זה גם מתנשא? אתה פשוט מתעקש לשפוט את ה-3 כמו שאתה שופט יונדאי איוניק, וזה פשוט לא נכון. אף אחד פה לא אומר "זה לא בשבילך" או "אנחנו כולנו קונים מאזדות ואתה פשוט לא מבין". אני, סתם כדוגמה, אין סיכוי שאקנה את ה-3 כמו שהיא נמכרת היום. כי המנוע שלה מבאס. אבל אני עדיין מצליח להבין את מה שהיצרן מכוון אליו ולכן אני כביכול "מגן עליה". זה פשוט לא נכון. וזה שתחזור על האמירה הלא הנכונה הזו 2000 פעם לא יהפוך אותה לנכונה. אם מוצר מתומחר "נכון", הוא נמכר בכמות שהיצרן שלו רוצה שהוא יימכר. והרבה פעמים יצרן לא מכוון שמוצר "ייחטף". לפעמים הוא אפילו רוצה שיהיו סביבו דיונים על כך שהוא יקר מדי. היה סיפור דומה לא מזמן עם הגלגלים של המאק פרו החדש של אפל, ועשו על העניין הזה סרטון מעלף (אני חושב שזה זה, אני לא יכול כרגע לצפות בו):
  7. ברור, התכוונתי לעניין עם המזוודה על הרצפה מאחורי המושב הקדמי, שהוא לא בהכרח מעיד על המרווח לבני אדם במושב האחורי.
  8. בסדר, אשתי תמיד אומרת שאני אידיוט. פעם אחת היא צדקה.
  9. לא בהכרח. לפעמים יצרנים מקצרים את בסיס המושב האחורי כדי לגרום לזה להיראות כאילו יש שם יותר מרווח כשבפועל זה לא נכון. הנתון שצריך למדוד הוא מגב המושב האחורי עד למושב הקדמי. אין שום דבר לא מנומס בלהגיד שדברים שמישהו אמר הם חסרי אחיזה במציאות ומבוססים על כלום ושום דבר כשהם, ובכן חסרי אחיזה במציאות ומבוססים על כלום ושום דבר.
  10. ה-XC40 היא ללא ספק הלחם והחמאה של ההשקה הזאת, אבל אותי דווקא מעניין מה יעשו במוו עם כל המלאי שאיתו הם עומדים להיתקע עכשיו כשאפשר לקנות סטיישן (פלאג אין כמובן), עם 390 כ"ס והנעה כפולה, ב-5,000 שקל פחות מגרסת הבסיס של ה-330e. עוד פרטים כאן.
  11. אני אומר את מה שאני חושב ולא נוטה ליפות את המציאות כדי למצוא חן בעיני אנשים. פוליטיקלי קורקטנס זה לא הצד החזק שלי. אני גם סומך על חברי הפורום, שהם אנשים מבוגרים, שילמדו להבין את מה שאני מנסה להגיד בלי שאני אצטרך לעטוף כל משפט ב-14 שכבות של "לכאורה" ו"ט.ל.ח".
  12. אני מאוד אשמח אם תאיר את עיניי ותסביר לי מה ההבדל בין שני המשפטים האלה. יתרה מזו, על סמך איזה ניסיון עם הרכב המדובר המשפט הבא נאמר: ישבת בה? נהגת? נסעת כנוסע? כי כדי להעריך ערך, צריך לעשות לפחות אחד מהדברים האלה. אתה יכול להשוות אותה ל-A3/סדרה 1 על סמך התנסות כלשהי עם אחת מהן? כי גם את זה צריך לעשות כדי להשוות אותה למה שנחשב ל"פרימיום אמיתי"? כי אם לא, אז סליחה על הבוטות, אבל כל מה שאתה אומר זה קשקוש חסר אחיזה במציאות שמבוסס על כלום ושומדבר. זאת אולי תהיה הפתעה, אבל זה המצב כבר עכשיו (הספורטאז' מתחיל ב-145 אלף ש"ח או משהו בסגנון) ויותר מזה, זה ברור! זה בדיוק הקטע... הספורטאז' מכוון לקהל רחב יותר, ה-3 מכוונת לקהל שמחפש דברים שהספורטאז' לא נותן, כמו התנהגות ספורטיבית (יחסית, כן?), איכות חומרים גבוהה, בידוד רעשים הרבה יותר טוב, ביצועים ועוד, ולא צריך את הדברים שהספורטאז' נותן כמו מרווח ו"ג'יפיות".
  13. אני לא מדבר על סדר עדיפויות אלא על מה מכונית X מכילה/מציעה לעומת מה מכילה/מציעה מכונית Y ולמה הן עולות מחירים שונים, ובהקשה מכך - למה אי אפשר להשוות ביניהן ולהגיד "הנה, תראה, Y עולה אותו דבר ונמכר יותר, אז X צריך לעלות פחות". זה פשוט לא עובד ככה. ולגבי כמות המכירות/הגודל של מאזדה, לא מצאתי משהו יותר עדכני, אבל הנה טבלת המותגים הכי נמכרים עולמית ב-2018, מאזדה מכרה רק קצת פחות מבמוו ומרצדס ולא התברגה אפילו לטופ 15.
  14. מאזדה, היצרנית. מה שקרה בישראל עם הדורות הקודמים של ה-3 היה אנומליה בעולם. אנחנו היינו פחות או יותר השוק היחיד בעולם בו מאזדה הייתה שחקן גדול. בהתחלה הם ניסו לקלוע למיינסטרים, זה לא הצליח להם (חוץ מאשר בישראל), אז הם הלכו לכיוון הספורטיבי (זום זום), זה עדיין לא הצליח להם (חוץ בישראל), אז עכשיו הם הולכים לכיוון היוקרתי. סיפור מאוד דומה, אגב, קורה כאן גם עם סובארו, סוזוקי ומיצובישי, שלוש יצרניות מאוד קטנות בקנה מידה עולמי שמוכרות בישראל הרבה יותר ממה שהן "אמורות".
  15. כי לפני 10 שנים הם כיוונו לאותם לקוחות שאליהם מכוון היום הנירו.
×
×
  • Create New...