Jump to content

Fraysa

  • הודעות

    3,142
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    12

Fraysa שיחק אותה בתאריך מרץ 3

התכנים של Fraysa היו האהובים ביותר!

6 עוקבים

ספרו לנו עליכם

  • איזה רכב יש לך?
    2016 BMW M235i

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של Fraysa

חורך אספלט מצוי

חורך אספלט מצוי (8/14)

1.4 אלף

מוניטין

5

תכנים שנפתרו

  1. אני יודע, ומוזר לי שהחוק לא מחייב את היבואן גם למכור ללקוחות פרטיים במידה והם רוצים. הכוונה שלי ב"לרכוש דרך היבואן" היא לרכוש ממחסן החלפים דרך המוסך הראשי או אחד המוסכים המורשים שלו - הם טוענים שזה לא אפשרי, שזה משהו שאני עושה עם כל רכב שיש לי. אולי הנציגה בוואטספ לא הבינה אותי נכון. הייתי מזמין מחו"ל, אך מדובר בחלק שקשור למערכת המיזוג ולכן דחוף, וגם נוכח המצב בארץ אני לא רואה את זה מגיע בזמן הקרוב. המק"ט הוא 97128G6000. יש אתר לחיפוש מק"טים, וכתוב שהוא במלאי, אך הם אמרו שהם לא מוכנים למכור. יודע, כתבתי זאת גם. - מעדכן שיצרתי קשר עם "משה חלפים" והזמנתי דרכו (הוא מזמין דרך היבואן, כי לי הם לא נותנים). תודה לעונים.
  2. שלום לכולם, כותב כאן כי אני לא מבין בקיה (לשמחתי). מנסיוני, כל יבואן רכב מפרסם באופן גלוי מחירון חלפים באתר שלו, וניתן לחפש לפי מק״ט ולרכוש עצמאית במידה והחלק במלאי. עשיתי זאת ב-VW, BMW ורכבים נוספים ללא בעיה. יצרתי קשר עם קיה, והם טוענים כך: ״מ.י.ר חלפים״ לא זמינים בטלפון, ואני לא יודע להגיד אם החלק יהיה במלאי אצלם (הרי שהוא לא משקף את מלאי היבואן). כמו כן, בדקתי עם חנויות נוספות כמו ״קוריאה שופ״ ו-״אמביל״ ללא הועיל. מדובר בחלק שקשור למערכת המיזוג, לכן הוא די דחוף. התשובה של קיה ממש לא מוצאת חן בעיניי, ונשמעת לי קצת הזויה. אשמח לדעת האם יש עוד חנויות שפספסתי שיכולות לעזור לי.
  3. לדעתי אתה מבזבז את זמנך. כפי שציינתי, אם תיצור קשר עם הדר מ-HI-LED בכפר סבא, אני בטוח שהוא יפתור את הבעיה שלך. חבל שאתה ממשיך להתעקש ללכת לבתי עסק גנריים שלא מכירים את הרכבים האלה. אני מפסיק להגיב כאן, נראה שזה די תקוע. שיהיה בהצלחה.
  4. מה עם הדר מ-HI-LED? לא עזר לך? אני יודע שהוא עובד רגיל בימים אלה. הזדמנות טובה לקפוץ.
  5. למה לקחת סיכון עם איטומים וקומבינות על מוצר שעולה כמה מאות שקלים? זה לא שווה את זה. נכון, והוא עושה את זה לא פעם. המורשה שולח לו לקוחות באופן קבוע כדי לתקן דברים שהוא בעצמו לא הצליח. אצל רון, למרות היותו מוסך גדול כמו הדוגמה שציינת (ואולי אף יותר אם מסתכלים על היקף העבודה), יש עדיין יחס אישי ומחירים תחרותיים, וגם הופכים עולמות לפתור בעיות. זה לא מוסך שאתה משלם על הבורקס בכניסה ומחכה שעות לעמוד בתור. מוזמן לעקוב אחריו בפייסבוק ולראות. אני לא יודע מה קרה פה נקודתית, אבל זה לא מייצג והדעה שלך לא מבוססת.
  6. נסה את הפתרון כאן: במידה ואתה חושש ואין לך ידע טכני, אתה תמיד יכול לפנות למנעולן רכב. חשוב לוודא שהוא עובד בזהירות ולא גורם לנזקים.
  7. לא צריך ״קשר ליצרן״ (מה שרון מתכוון אליו הוא ODIS, שהיא תוכנת הדיאגנוסטיקה הרשמית של הקונצרן). אפשר לקודד BCM עם כלים כמו VCDS/OBD11, שהם כלים שזמינים לצרכן הפשוט בעלות של כמה מאות דולרים (ושווה להחזיק אותם אם יש לך רכב של קונצרן פולקסווגן). מה שכן, בגלל שה-BCM הוא רכיב מאוד מרכזי ברכבים הללו, נדרש לנקוט בהרבה אמצעי זהירות ולגבות את הקידוד שלו בצורה מלאה כדי להעביר אותו ל-BCM החדש. זה לא תהליך סופר מורכב, אך די סזיפי, לכן המלצתי לך על הדר שמתעסק בזה כבר מעל 10 שנים ובפרט בתקלות מהסוג הזה. למוסכים כמו ״מוסך רון״, שלדעתי נחשב למוסך הפרטי הכי גדול בארץ, אין תמיד פנאי להתעסק בתקלות מהסוג הזה. זה לא שהם לא רוצים, אך מרבית האנשים שמגיעים אליהם מתעסקים עם דברים שגרתיים כמו טיפולים שוטפים והעובדים מגויסים לטובת זה. כנראה שבאת אליו בזמן שהיה עומס, ואם הוא יוציא את אחד העובדים שלו שעובד על תקלות שוטפות להתעסק עם תקלה כזו שמצריכה יותר פנאי, זה יגרור לו הפסד וזה לא משתלם לו. לשמחתך יש חלופות כמו שציינתי. נשמח שתעדכן בהתפתחויות.
  8. לא רון ולא אופיר יוכלו לעזור לך. BCM זה רכיב מרכזי ועדין, והם לא מתעסקים בדברים כאלה. אני בספק גם אם T.G יסכימו. הבן אדם היחיד שאולי יוכל לעזור לך זה הדר מסדנת "Hi-LED" בכפר סבא. בהצלחה.
  9. אני נאלץ להסכים עם @Muzic4Ever בדוגמה של הבולמים. חלק אפטרמרקט (וכן, אני יודע שהוא ה-OEM המקביל - זה עדיין אפטרמרקט) לעולם יהיה זול יותר ממקורי, זה ברור לכולנו כשמש. ההפרש במחיר, לדעתי, שווה את הקנייה בארץ, הן מבחינת האחריות לחלק והן מבחינת העובדה שאתה מקבל חלק מקורי. אני לא יודע לגבי בולמים ספציפית, אבל יש חלקים שה-OEM לא תואם ב-100% את המקור -- לדעתי רון מ"מוסך רון" עשה על זה סרטון פעם בעמוד הפייסבוק שלו. היצרן לפעמים מבקש כל מיני שינויים מינורים, שיצרני ה-OEM לא עושים לליין הרגיל שהם מוכרים כאפטרמרקט. כל ההתעסקות הזו לא שווה כמה מאות שקלים לחלק שאמור לשרוד במקרה הטוב 10 שנים. אבל זה רק אני.
  10. אכן, מקוריים אדפטיביים. יכול להיות שיש אלטרנטיבות אפטרמרקט טובות יותר, שכנראה עולות פחות יותר, אך אני מעדיף שהאוטו שלי יישאר מקורי ככל שניתן, ובחלקים הקשורים לבטיחות אני תמיד מעדיף לשים מקורי, גם אם זה עולה לי קצת יותר. לא רכשתי את הרכב הזה כדי לחסוך, ההבדלים הם זניחים עבורי.
  11. היתרון הגדול מבחינתי של הזמנת חלפים מחו"ל הוא שזה הכריח אותי לעשות הכל D.I.Y, אז גם חסכתי המון כסף בחלפים עצמם, גם בעבודה, וגם למדתי המון על הרכבים שלי במרוצת השנים. יש לי כמובן דברים שאין לי זמן, מקום עבודה או רצון להתעסק איתם, אך לשמחתי המוסכניק שלי אפילו מעודד אותי להזמין אותם באופן עצמאי. דוגמה טרייה: הבולם הקדמי הימני שלי נפרץ לא מזמן. בולם אחד עולה ב"דלק מוטורס" 3,986 ש"ח, וכאמור אני צריך זוג - כ-8,000 ש"ח. זוג בולמים קדמים מקוריים כולל משלוח עלו לי כ-2300 ש"ח (לפני מיסים). גם אם אני לוקח את ה-worst case scenario של 40% מיסים (טרם קיבלתי אותם, אז אני לא יודע), זה עדיין חסכון של כ-5000 ש"ח. אין איך לסובב את זה. אני מניח שאולי אם הייתי מזמין דרך סוכן של "דלק מוטורס" הייתי מגיע למחיר של 7,000 ש"ח במקרה הטוב לזוג, אך זה עדיין רחוק שנות אור.
  12. עור זה בסוף חומר שהולך עם הזמן, איך שלא תסובב את זה. אני משתמש בחומר של Sonax Profiline, גם לניקוי וגם כקונדישינר וממש מרוצה ממנו. אאל"ט, העור אצלך הוא לא עור אמיתי אלא סינתטי (על הדאשבורד בוודאות, על הכסאות לא יודע), אז שווה לבדוק אם זה עובד אותו דבר מבחינת החומר (וזה גם מסביר את השרידות שלו).
  13. טייב, שכנעתם אותי. אבצע את ההזמנה ואעדכן בהתפתחויות.
  14. אין לי בעיה לשלם עמלות (שאגב, גם אחרי שצפיתי בסרטון של @EliC25 אני עדיין לא יודע כיצד הם מחשבים אותם). האישיו שאני לא מבין מה הדרך הכי נכונה עבורי לעשות את התהליך. להזמין ולחכות שהם יפנו אליי, או למלא את הטופס של הרישיון ייבוא האישי? ב-PDF של התקנים של משרד התחבורה, יש את השורה הזו: "מתלים, בולמי זעזועים, קפיצים/כריות אויר וחלקיהם המשמשים בכלי רכב", ועליה כתוב: "למעט בייבוא אישי, בולמי זעזועים מתכווננים באישור מעבדה מוסמכת". אצלי אכן מדובר במתכווננים (אדפטיביים) -- אם כי אני בספק שהם ידעו להגיד את ההבדל. האם אני עדיין נדרש ברישיון ייבוא? מהבנתי מהמדריך, בגלל שיש לו תקן, אז חייב. אני צודק?
  15. @EliC25 אני מתכוון להזמין מאתר שהזמנתי ממנו בעבר ששולח דרך DHL Standard, משמע "דואר ישראל". המשלוח לשני הבולמים המקוריים 50 אירו. למה אני אמור לצפות בתהליך? בעבר כשהזמנתי מהם בשיטה הזו, קיבלתי רק תשלום מכס של כ-30 ש"ח גם על חבילות של מעל 150 אירו.
×
×
  • תוכן חדש...