Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו BRZ 2023: הדור הבא (שרשור מתגלגל)


itaimoto

פוסטים מומלצים

לפני 3 שעות, itaimoto כתב:

המחיר של 1000 בחנות חלפים הוא לרפידות מהדור הקודם?

זה מחיר של רפידות לדור החדש.
האחוריות אגב קצת יותר יקרות...

לגבי התקנה של דור קודם - שוב זה אולי לא יתאים לך או לכל אחד, אבל למי שבעיקר נוסע עם הרכב בכביש הציבורי לטעמי אחלה אופציה, הם הרי שירתו נאמנה את אותם אנשים עם BRZ דור קודם, זה לא שהחדשה היא עולם אחר מבחינת תאוצות או שוקלת פי 2.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 310
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

 

לפני 15 שעות, farkash7 כתב:

זה מחיר של רפידות לדור החדש.

 

לרפידות המקוריות של סובארו, כולל מע"מ? אם כן זה מחיר סביר מאוד, קצת יותר יקר מהדור הקודם וחצי מהמחיר במוסך. אם יש לך קישור פרסם לרווחת כולם.

לגבי ההבדלים בביצועים והצורך ברפידה החדשה, אני נותן קרדיט ליצרן שעשה את השיקולים הנכונים שלו. אגב, אפילו עם אותן רפידות חדשות הרגשתי ספוגיות בדוושה אחרי 2-3 הקפות במסלול וזאת סיבה נוספת שעברתי לאפטרמרקט.

 

עריכה אחרונה על ידי itaimoto
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי בשתי חנויות חלפים מוכרות שיש להן אתר אונליין פעיל, "אבי חלקי חילוף" ו"משה חלפים".
בשתיהן קיבלתי פחות או יותר את אותו המחיר ככה שאני לא חושב שיש פה משהו מיוחד... 
מודה שלא בדקתי מה המחיר של הדור הקודם, אם הפער אכן לא משמעותי אז כנראה שזה באמת לא כדאי ולא רלוונטי.

קצת מאכזב שהעלות במוסך מכפילה את מחיר החלק ויותר, אבל אולי זה הסטנדרט... לא יודע... פשוט ברכב הזה שרוב "עלות התפעול" שלו היא ברקסים וצמיגים זה כואב פי כמה.
החלפה של רפידות אגב ברכב הזה היא מאוד פשוטה. לא ביצעתי בעצמי אומנם, אבל מי שמוכן לקחת את הזמן עם ג'ק עגלה, בוק אחד להבטחה אם ממש רוצים, מפתח ומכווץ קליפר בכמה גרושים מאלי אפשר להחליף לבד.

 

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם במכונית ״רגילה״, עלות החלפת בלמים במוסך מורשה יבואן תמיד יקרה יותר מכל מוסך מתמחה. לכן, רצוי לבדוק את הבלמים לפני כניסה לטיפול במוסך המורשה יבואן ואם יש צורך, להחליף במוסך עצמאי.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה טיפ מצויין.
השאלה מה עומד מאחורי ההפרש הזה, המחיר בחנות החלפים הוא "המחיר לצרכן" מה שנקרא. הוא מגלם בתוכו רווח.
אני מניח שהמוסך קונה את החלק במחיר נמוך יותר, אותו מחיר לצרכן רלוונטי גם אליו. גם אם נניח שהוא לוקח עוד 30% פרמיה, איך 1300 שקלים הופכים ל-2200? עבודה? בולשיט.
הרי כשמגיעים למוסך לטיפול מפרקים את הגלגלים גם ככה, הפירוק וההרכבה של הגלגלים הם 90% מזמן העבודה בהחלפת רפידות ו-80% מהזמן אם מחליפים גם צלחות.
להוציא את הרפידה ולשים במקומה חדשה זה בדיוק דקה, להחליף שמן מנוע לוקח יותר זמן.
הגעת להחליף ברקסים במיוחד? שעה עבודה במחיר מפולפל של 400+מע"מ, זה עדיין לא מסביר את הפער.
ההסבר היחיד הוא 60-80% פרמיה על המחיר לצרכן (הגדרה שהגדיר היבואן לחנות החלפים לא המצאתי), עצוב, אבל זה כנראה המצב.

אני כבר הפסקתי לנסות לתקן את העולם, אני עושה אחורה פנה וכמו שאתה אומר מוצא פתרונות, אבל רבאק, זה לא צריך להיות ככה, ושוב מדובר כנראה ברכב שיגיע להחלפת רפידות בתדירות גבוהה יותר מרכבים אחרים לא פעם ב-60K ק"מ ואז ניחא.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 2

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב בן שנה וחודשיים ועבר 21000 קילומטרים. הנסועה ירדה ממוצע שנתי של 22000-23000 עקב הקטנה בכמות טיולי הנהיגה; ה"נשיקה" למעקה בפוריה עשתה לי סוויץ' בראש והקשב המוטורי שלי מושקע עכשיו יותר בימי מסלול ובתחרויות Online בסימולטור.

 

בקילומטר ה 19000 שדרגתי את הבלמים לרכיבי אפטרמרקט של חברת Tarox. זאת הפעם הראשונה שהתקנתי רכיבי אפטרמרקט כלשהם ברכב שלי - כל הכבוד, סובארו 😉.

השינוי נבע ממחיר גבוה לרפידות מקוריות (2100 ש"ח לקדמיות, 1200 ש"ח לאחוריות, כולל מע"מ והתקנה), קצב שחיקה גבוה שלהן ושל הצלחות המקוריות בימי מסלול ותחושת דוושת בלם רכה בתחילת המהלך שלה במסלול. בחרתי ב Tarox עקב חוקיות מלאה בארץ והמצאות יבואן רשמי שגם מתקין את הרכיבים בסדנא שלו (שהעבירה לי וייב חזק של גאראז' ב Need For Speed 😏).

מקדימה הותקנו צלחות מחורצות מדגם F2000 ורפידות מדגם Corsa שתוכננו לשילוב של ימי מסלול ונסיעה יומיומית. מאחורה הותקנו רפידות Corsa גם כן והושארו הצלחות המקוריות עקב מחסור במלאי אצל היבואן - כאשר לדבריו השפעת החלפת הצלחות מאחורה מזערית והוא לרוב לא ממליץ על כך ב BRZ.

עלויות כולל עבודה:

צלחות קדמית 2000 ש"ח

רפידות קדמיות 1300 ש"ח

רפידות אחוריות 1000 ש"ח

החלפת נוזל בלמים (נשארתי עם Castrol React Performace) 450 ש"ח

מבחינת עלות כוללת, המחיר הגבוה של הצלחות האלו לעומת OEM (שם הוא עומד 820 ש"ח) מתקזז עם המחיר הנמוך יותר של הרפידות לעומת OEM, אבל הסט הזה אמור להחזיק כמות כפולה של ימי מסלול ולבלום טוב יותר כך שהרכישה אמורה להשתלם. זה עוד ידרוש הוכחה, כמובן. הן גם נראות טוב.

 

PXL_20240505_0803315774.thumb.jpg.333ab06b43e2e5184f2a9dcee0f3ca02.jpg

 

PXL_20240505_094647562.thumb.jpg.19adab2fd2028336c8ba148a1cac6c37.jpg

 

PXL_20240505_0959055162.thumb.jpg.424d71569aa1efc46a3220f621b98b03.jpg

 

מבחינת נסועה יומיומית ובטיולים הבלמים טובים (יש לציין ששם לא חסרה לי עצמת בלימה גם עם רכיבי OEM). אין רעשים למעט שריקה במהירות נמוכה מכיוון הסרן האחורי שאני חושב שלא קשורה לבלמים החדשים כי היא הייתה שם גם לפני ההחלפה, כנראה עקב עיוות קל או לכלוך בצלחות המקוריות שנשארו. ציינתי את זה בזמן ההתקנה והן נבדקו ויזואלית על ידי היבואן של טארוקס ונמצאו במצב טוב.

 

במסלול - אחרי יום אחד במוטורסיטי האם ניתן לומר שנפתרו כל הסוגיות שהיו בבלמים המקוריים? לצערי, לא. הדוושה עדיין רכה בתחילת המהלך שלה (0.5-1 ס"מ) החל מההקפה השניה כאשר בהמשך המהלך שלה יש בלימה טובה - כפי שהיה ב OEM. התחושה הזאת גרמה לי לחוסר בטחון לבצע בלימה בכוח מלא (Threshold braking), כך שלא יכולתי לבחון אם באמת עצמת הבלימה המלאה גדולה יותר. לאחר התייעצות עם בעלי ברזים אחרים וחקירה נוספת אני מתכוון לשדרג תחילה את נוזל הבלמים לנוזל עמיד בטמפרטורות גבוהות (עוד) יותר. השדרוג הקודם מ OEM ל Castrol  React Performance פתר את בעית תחושת הדוושה בטיולים אבל לא במסלול וההגיון שלי אומר שאם לאחר החלפת הצלחות והרפידות לרכיבים טובים יותר נותרה בעיה זהה צריך להתחיל בלהחליף את מה שנשאר קבוע ואף עזר בשדרוג הקודם שהוא הנוזל. הכוונה שלי היא לשים Motul RBF 600 שמומלץ באופן גורף לימי מסלול. החסרון שלו הוא צורך בהחלפה לעיתים תכופות יותר, אחת לחצי שנה בערך, תלוי שימוש. אם גם זה לא יעזור כנראה אתקין רפידות אגרסיביות עוד יותר.

 

בקילומטר ה 20000 בוצע טיפול "30000" שכלל החלפת שמן ומנוע ומסנן, החלפת שמן דפרנציאל ומסיר פיח בעלות של 1500 ש"ח. הטיפול אמור גם לכלול גם החלפת פילטר אוויר למנוע ופילטר מזגן, אבל לאחר בדיקת המצב שלהם ועקב הקדמת הטיפול בזמן ובקילומטראז, מנהל המוסך המליץ להמתין עם כך לטיפול הבא (כן, מוסך יבואן הגון 😀 אני איתם מאז הברז הקודמת).

 

עוד כמה חוויות מצולמות:

 

PXL_20240611_1227350022.thumb.jpg.ef5f7e2cb20387a6fd302bbff1c1d2c3.jpg

 

PXL_20240522_0626299662.thumb.jpg.3c18b51a035cdff29d902cae7ae2fb2d.jpg

 

PXL_20240621_0406125412.thumb.jpg.0c8c16638758c926bca3c42fd40628f2.jpg

 

שיא אישי במוטורסיטי:

 

 

מפגש עם האקסית:

 

PXL_20240209_1213218112.thumb.jpg.421867dff7089a96daca3c59c4de3c05.jpg

 

הגלשן מכה שנית. לעומת הדור הקודם, בגלל שהאינטריור צפוף יותר ופתח תא המטען קטן יותר ההכנסה שלו לרכב מאתגרת ומצריכה פירוק של משענת הראש של הנוסע בשילוב עם הנחה שטוחה במקום על הצד בין המושבים (יותר מאובטח). לפחות זה עדיין אפשרי. נראה אותכם עושים את זה במיאטה 😀

 

PXL_20240413_075605924.thumb.jpg.474dcd52e513fab94169d371d3ac372e.jpg

 

 

  • אהבתי 8
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מגניב. הנסועה שלך כפולה משלי - אצלי היא נטו לטיולים ומסלולים ובאמצע השבוע היא חונה בבונקר. 

 

אני עדיין עם הרפידות המקוריות, מבין מה אתה אומר לגבי התחושה במסלול, הרגשתי דומה. אין לי תלונות במקרה של טיולי נהיגה. 

 

מוסך - את מטפל בכפר סבא?

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפר סבא די רחוקה גם לי, אבל למדתי לקח חשוב לגבי להשאר במוסך שיש לי נסיון טוב איתו אחרי שאת הטיפול הראשון לברז הנוכחית עשיתי במוסך קרוב יותר לבית (גם מוסך יבואן מוסמך ברז) ושבוע אחר כך הרפידות הגיעו לי לברזל באמצע יום מסלול.

למי שלא מכיר - בדיקת מצב הרפידות מחוייבת בכל טיפול.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, itaimoto כתב:

במסלול - אחרי יום אחד במוטורסיטי האם ניתן לומר שנפתרו כל הסוגיות שהיו בבלמים המקוריים? לצערי, לא. הדוושה עדיין רכה בתחילת המהלך שלה (0.5-1 ס"מ) החל מההקפה השניה כאשר בהמשך המהלך שלה יש בלימה טובה - כפי שהיה ב OEM. התחושה הזאת גרמה לי לחוסר בטחון לבצע בלימה בכוח מלא (Threshold braking), כך שלא יכולתי לבחון אם באמת עצמת הבלימה המלאה גדולה יותר. לאחר התייעצות עם בעלי ברזים אחרים וחקירה נוספת אני מתכוון לשדרג תחילה את נוזל הבלמים לנוזל עמיד בטמפרטורות גבוהות (עוד) יותר. השדרוג הקודם מ OEM ל Castrol  React Performance פתר את בעית תחושת הדוושה בטיולים אבל לא במסלול וההגיון שלי אומר שאם לאחר החלפת הצלחות והרפידות לרכיבים טובים יותר נותרה בעיה זהה צריך להתחיל בלהחליף את מה שנשאר קבוע ואף עזר בשדרוג הקודם שהוא הנוזל. הכוונה שלי היא לשים Motul RBF 600 שמומלץ באופן גורף לימי מסלול. החסרון שלו הוא צורך בהחלפה לעיתים תכופות יותר, אחת לחצי שנה בערך, תלוי שימוש. אם גם זה לא יעזור כנראה אתקין רפידות אגרסיביות עוד יותר.

 אני לא מומחה גדול אז אם רשמתי שטויות אני מתנצל, אבל היתה לי בעיה זהה ברכב הקודם, 1:1 מה שאתה מתאר.

אם התחושה מגיעה כבר בהקפה השניה הייתי הולך על צינורות שזורים ולא על שמן או רפידות, אני מבין שאתה מחפש את התחושה בראשונית ולא את העוצמה. 

בסוף זה רכב די קל ולא מאוד חזק, לא חושב שיש לך צורך בסטים מאוד יקרים אלא אם זה תחרותי ובעומס ממשי.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שדרוג לצינורות בלימה שזורים זאת נקודה מצוינת שגם הועלתה על ידי אחד מבעלי הברזים המנוסים במסלול כשדיברתי איתו במוטורסיטי. זה ממש לא שטויות, שכחתי מזה וטוב שהזכרת לי 😀 אז אני בוחן הזמנה של צינורות כאלו (בנוסף להחלפת הנוזל, שממילא נדרשת בהתקנה).

עריכה אחרונה על ידי itaimoto
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

בהמשך להמלצות שקיבלתי (גם מ @GTאי) לפתרון ספוגיות דוושת הבלם במסלול, רכשתי סט צינורות בלימה שזורים של Goodridge עבור הבלמים הקדמיים והאחוריים. הצינורות מכילים מעטה מפלדה שזורה שמונע מהם להתרחב בחום, מה שמקטין טווח מת של דוושת הבלם ומשפר את הקשיחות שלה בלחיצה. מעל שכבת הפלדה יש ציפוי חיצוני בצבע ניתן לבחירה והלכתי על שחור כדי להמנע מתשומת לב מיותרת מבוחני תנועה ובטסטים עתידיים.

 

עלות הצינורות כולל משלוח מהיצרן בבריטניה הייתה 920 ש"ח. בארץ נוספו 300 ש"ח עבור מיסים ו 300 ש"ח נוספים לטובת עמלות שונות. הצינורות עומדים בתקן FMVSS 106 שמשרד התחבורה דורש אבל (בניגוד למה שקיוויתי) הם לא שוחררו בנוהל מהיר מהמכס - נדרשה בחינה של נציג משרד התחבורה, מה שהביא לעיכוב של כשבוע והוסיף לגובה העמלות ש DHL דרשו. ההתקנה והחלפה לנוזל בלימה משודרג מוטול RBF 600 עלו 1000 ש"ח.

בסה"כ נדרשו 2520 ש"ח לשדרוג הצינורות והנוזל.

 

PXL_20240716_0602593692.thumb.jpg.0125d8c2b87dbb7a3e04926240f4c2c4.jpg

 

הצינורות מותקנים (בגוון הכהה יותר):

PXL_20240717_094555672.thumb.jpg.647008d6746c2685f358946b03569f49.jpg

 

מיד הרגשתי שיפור בתחושת הדוושה. ניכר שהטווח המת שלה (שבברז הוא די מזערי מלכתחילה, יש לומר) קטן יותר. תחושתית - כשהבלמים קרים הוא 1 מ"מ לאחר ההחלפה במקום 2 מ"מ במקור. הקשיחות ללחיצה גם גדלה במעט. מדובר בשינויים מזעריים ביומיום, אבל אני רגיש מאוד לכל פידבק מהרכב והעניין יצר "טיזינג" לקראת יום המסלול...


כעבור שבוע.

Motorcity, we meet again.

הקפת חימום, כמה פניות ראשונות שלא דורשות בלימה חזקה ואז הגעה לישורת שהופכת בסופה לפניית פרסה. 165 קמ"ש שצריך להוריד ל 60. בלמתי בעצמה הרגילה וקיבלתי קצת יותר תאוטה מהרגיל. התחלה טובה, אבל המבחן האמיתי הגיע כעבור הקפה, בזמן שבו ה Setup המקורי פיתח תחושה ספוגית בדוושה. אז המשכתי לעוד שתי הקפות חזקות - ולשמחתי השיפור ניכר.

 

אנסה לתאר את ההבדל בתחושה ללחיצה על דוושת הבלם.

סטוק:

בלמים קרים (נק' ייחוס) - 100% טווח מת, לאחר מכן קשיחות של 100%.

בלמים חמים - 200% טווח מת, לאחר מכן קשיחות של 80%.

 

צינורות שזורים:

בלמים קרים - 50% טווח מת, לאחר מכן קשיחות של 105%.

בלמים חמים - 100% טווח מת, לאחר מכן קשיחות של 90%.

 

הללויה. לאחר שדרוג של רפידות, צלחות ונוזל שלא שפרו את תחושת הדוושה בעומס, ניכר שהצינורות (בשילוב הנוזל המשודרג עוד יותר, יש להגיד) השפיעו לטובה.
 

מה יצא מכל זה? הגדלת הבטחון שלי בבלמים ושיא אישי חדש במוטורסיטי.

 

 

PXL_20240719_031309555.thumb.jpg.7079f6eef5185d3ac45a7bdcc1a0e8d9.jpg

 

עוד כמה "מנהלות":

 

בקילומטר ה - 22000 החלפתי צמיגים עקב קרע קטן בדופן צמיג קדמי שמאלי, יובש וירידה באחיזה במסלול (בטיולים שבהם אני לא דוחף את הרכב לגבול האחיזה ההתנהגות עדיין הייתה טובה). צמיגי ה Cup 2 שירדו מהרכב נסעו 10 חודשים, 12000 ק"מ ו-4 ימי מסלול. אין הפתעות כאן - מדובר באורך חיים דומה לסט שהרכבתי בזמנו על הברז הקודמת. רכשתי סט חדש של Cup 2 בעלות 3900 ש"ח, עליה לא נעימה במחיר של 400 ש"ח מאז רכישת הסט הקודם לפני 10 חודשים.

 

הקרע בצמיג הקדמי שמאלי הישן:

 

PXL_20240717_091224235.thumb.jpg.8e4cc5312187f11c58b50a62fdb7594a.jpg

 

מצב הצמיג הקדמי ימני, לשם השוואה. הדופן שלמה ונותר בשר, אבל ניכר יובש:

 

PXL_20240717_093933595.thumb.jpg.51b34c1a58dc9bc937d2176c2634f423.jpg

 

בנוסף חידשתי ביטוח לרכב בעלות 6700 ש"ח למקיף וחובה, עליה של 100 ש"ח משנה שעברה, עדיין ב AIG.  נדרשה מעט התעקשות על המחיר בטלפון ובעיקר המנעות מחידוש דרך ההצעה האוטומטית שנשלחה במייל, שהייתה יקרה ב 1000 ש"ח.

עריכה אחרונה על ידי itaimoto
  • אהבתי 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין מאוד. כל זה מראה שגם ברכב שנחשב עממי, ברגע שמגיעים תדירות למסלול ההוצאות סביבו תופחות בצורה משמעותית. שמח שלפחות פתרת את בעיית הבלימה סוף סוף.

 

העלייה במחיר של הצמיגים ביחס לדור 1 מיוחסת למידה השונה של הברז או לכך שכמו כל דבר במדינה שלנו גם זה התייקר? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמח לשמוע שהבעיה נפתרה. מה שאתה מתאר זה בדיוק מה שעברתי עם הרכב שלי בזמנו (רכב אחר).

יאללה מקווה שניפגש בקרוב במסלול, אוטוטו אני מסיים את תקופת ההרצה הידועה לשמצה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...