Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו BRZ 2023: הדור הבא (שרשור מתגלגל)


itaimoto

פוסטים מומלצים

זאת כרונולגיית האירועים בלחיצה חזקה על הבלמים ממצב של תת היגוי באייפקס עם ה GT86 באסטו קורסה:

 

1. החרפה בתת היגוי

2. היגוי יתר בזמן שהרכב עדיין מחליק החוצה

3. היגוי יתר כשהרכב מתכנס לסיבוב

 

הזמן שלוקח לעבור בין השלבים תלוי במידת הבלימה וזווית ההגה - בדרך כלל חצי שניה עד שניה.  ככלל אני מניח שקשיחות ומבנה המתלים, שמכתיבים את העברת המשקל, מאוד ישפיעו.

 

זה מחזק את האינסטינקט שלי שבלימה עדינה היא הדרך המהירה להפסיק את ההחלקה החוצה.

עריכה אחרונה על ידי itaimoto
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 267
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מעניין.

לא תואם את הניסיון שלי וגם לא ממש תואם את החומר הנלמד.

אולי הפער נובע מהגדרת אופי הבלימה.

המצב שאתה מתאר מסתדר לי עם דריכה מיידית והיסטרית על הבלמים, מה שנקרא "לרדת על הבלמים".

פחות מסתדר עם כל בלימה שנמצאת במנעד הרחב שבין ליטוף הדוושה ועד למצב הנ"ל.

 

ואגב "הדרך המהירה להפסיק",

כדאי להתחיל מלהפחית מעט בגז תו"כ שפותחים קצת הגה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

ריכוז רשמים בנושאי נסיעה יומיומית ו Livability כללית:

 

מכני

צריכת דלק בנהיגה רגועה: 11.3 קמ"ל בתוואי 70% בינעירוני, 9.6 קמ"ל בתוואי  50% בינעירוני. מדובר על גידול בצריכה של כ 10% לעומת הדור הקודם.

 

כפי שהרכב הגיע מהמפעל, במהירות נמוכה (עד 60 קמ"ש בערך) ובעומס נמוך ההגה העביר פחות תחושה מבדור הקודם. בנהיגה חזקה הפידבק הנדרש חזר לרמת המוכרת.  ה"פיצול" הזה היה הסיבה שבמשך הרבה זמן לא הבנתי דיווחים שטענו שהגה פחות מתקשר מבעבר אבל עם הזמן הבחנתי גם אני בהבדל. לאחר התקנת צמיגי הקאפ 2 שהחליפו את ה PS4 מהמפעל, ואולי בסיוע של כיוון זווית קמבר לערך שלילי יותר, התחושה שוחזרה לרמת הדור הקודם גם במהירות אפסית. נחמד.

 

כ 15 שניות לאחר הנעה קרה הסל"ד יורד לסרק הרגיל של 800-900. אם נמצאים בשלב הזה בנסיעה, במיוחד בזחילה עם מעט מצערת וקלאץ' חלקי, המעבר לא מתבצע בצורה חלקה ומביא לנדנוד של הרכב (משל הייתי בשיעור נהיגה מוקדם...). מציק ויותר מורגש מבדור הקודם.

 

חוץ

הצבע, אחח הצבע... ככל שאני שמח להגיע לרכב בצבע הזה או לראות מבפנים את הכנפיים מבצבצות להן בכחול יש לו חסרון בדמות הבלטת אבק ולכלוך. כמה ימים אחרי ניקוי כבר רואים אבק על הכנפיים המבצבצות הנ"ל מה ש"מאלץ" אותי לנקות את הרכב כל שבוע. אני לא חרוץ מספיק לניקוי ידני תדיר אז טוב שמצאתי מכון שטיפה ללא מגע (Big Wash באשדוד - ממליץ בחום, רק שצריך להעמיד את הרכב לחצי שעה כדי שיתייבש באמת) כך שהמצפון נשאר נקי והצבע נשאר נקי מסווירלים.

 

פנים

רעשי צמיגים - אני כבר התרגלתי, אבל אחרי החלפת הבלמים הבוחן של המוסך שלקח את הרכב לבדיקה חשב בתחילת הנסיעה שיש רעש מכני חריג עד שהסברתי שככה נשמעים קאפ 2, על כביש רטוב, בברז.  😂🙄

 

מבנה הכסאות והדשבורד מביא לצפיפות גדולה יותר בתא הנוסעים יחסית לדור הקודם למרות הדמיון בפלטפורמה.

 

משענת היד המרופדת שמעל מכסה תא האחסון במרכז הקונסולה לא שימושית כי היא אחורית מדי ורוב הזמן המכסה פתוח לטובת נגישות התא. במוזרות סוברואית טיפוסית, במקומה דווקא נוח להשתמש במשטח מוגבה של פלסטיק רך שנמצא לפניה עבור המרפק ובחלק העליון השטוח של בלם היד (אופקי כשהבלם משוחרר) להנחת הזרוע - סימנתי את שניהם בתמונה. זה מייצר תנוחה נוחה לשיוט וגישה טובה להעברת הילוכים. סובארו, כבר אמרתי...

 

IMG-20230509-WA0032.thumb.jpg.bf433a7048db3ea37e0a2677cd702e39.jpg

 

בכבישים משובשים או בהאצות נשמעים קרקושים מדלת הנהג ו/או אזור הצמות בפינת הדשבורד השמאלית התחתונה. נראה שתדירות ההתרחשות תלויית טמפרטורה (בהחלט ייתכן שההתקנות המקומיות שבוצעו תוך גישה לאזורים הספציפיים האלו תרמו לכך).

 

קיים חופש בחלק העליון של המשענת לרגל שמאל (Dead Pedal) שמביא לרעש חריקה כשמפעילים עליו לחץ . אני מתכנן להציץ שם ולראות אם מדובר בבורג פשוט שדורש חיזוק ואם לא אבקש לתקן במסגרת האחריות.

 

חרף ההערות הנקודתיות הנ"ל הברז צולחת ה "Touring" למרחקים ארוכים כשהיא נדרשת לכך בזכות תנוחת נהיגה ומושבים מצוינים, כוח זמין, אחסון שימושי, איכות פנים סבירה מאוד ומערכת Infotainment ותצוגות מודרניות.

עריכה אחרונה על ידי itaimoto
  • אהבתי 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שקראתי כחול דווקא נחשב לצבע שיחסית קל לתחזק ומסתיר לכלוף/פגמים לא רע.
הכי קל זה אפור.
כחול ממה שהבנתי לא שונה בהרבה מלבן.
הכי גרועים הם אדום ושחור.

לפחות זה מה שהופיע באותה רשימה/דירוג, כן מישהו כתב רשימה של צבעים לרכב שמסודרים לפי כמה רע לתחזק אותם. אין לי מושג אם הוא צודק.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • רעיון טוב! 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייחוס שלי הוא הלבן פנינה של הברז הקודמת שהסתיר אבק הרבה יותר טוב מהכחול. הייתי שוטף אותה כל שבועיים-שלושה כדי להיות באותה "רמת נראות" שברכב הנוכחי מצריכה שטיפה שבועית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 12.11.2023 בשעה 23:01, itaimoto כתב:

עדכון לרגל 7 חודשים ו 12300 ק"מ לא עגולים אבל גדושי אירועים שראויים לשיתוף, כולל מחיר טעות קטנה, מחיר הביצועים ומילה על היכן תפסה אותי המלחמה.

 

4.thumb.jpg.b14f021ff806d696e90205739c23712d.jpg

 

באחת השבתות הקיציות יצאתי לטיול מוקדם עם חברים בכביש פוריה המתפתל במורדות אל הכנרת. כביש יפהפה שטיילתי בו כמה פעמים עם הברז הקודמת, אבל לא מספיק בשביל לזכור את דקויותיו בעל פה...

הגענו ב 6 בדיוק. הכביש ריק. ממרחק בטוח, אני מזנב (בקושי רב) בלא-פחות-מקורבט-C8 שמובילה מלפנים. מתקרבים לאחד העיקולים החדים בני ה 180 מעלות. שמאלה הפעם. האחיזה מצוינת, אני בולם בזמן בשביל להתאים את המהירות ולהעביר משקל קדימה, נכנס ב Turn In מדויק ומגיע לשיא הפניה שאני מאחר במכוון כדי להקדים את החזרה לגז. משם אני כבר כמעט מיושר ליציאה, חוזר לגז - אלא שהכביש אומר "לא":  בדיוק באייפקס שיפוע הירידה נהיה תלול יותר מה שמפחית משקל מהסרן הקדמי ובמקביל רדיוס הפניה מתהדק. מייד עם החזרה לגז הרכב התחיל להחליק החוצה. הנתיב צר (לא חוצים לנתיב הנגדי בשביל "לפתוח" פניות, אף פעם) ומרווח הבטחון קטן. זה היה עולה בסך הכל בירידה חלקית לשול אלמלא באותה נקודה בדיוק המעקה (שבפוריה קרוב לשול תמיד) לא היה סוגר על השול ממש. קלטתי מה הולך לקרות והספקתי לעזוב את הגז ולהפחית מהירות עם הבלמים (בזהירות, שלא להגביר את התת היגוי). הרכב החליק הצידה אולי 30 סנמטימטרים, אבל זה הספיק בשביל שהתפיחות בשתי הכנפיים הימניות ישפשפו את המעקה במהירות של 40 קמ"ש.

עלות תיקון השפשופים בצבע והמעיכות לרמה מושלמת הייתה 5000 ש"ח במקום שהומלץ על ידי חברים טובים שהיו (לצערם) הרבה יותר למודי נסיון ממני באירועים כאלו. ב 7 השנים שאני בתחום, בטיולים ובמסלולים, מעולם לא שרטתי רכב, ואני מתייחס לאירוע כתזכורת בריאה לכך שבכביש לא מוכר, ברמת שינויי רוחב הנתיב ושינויי הגובה המזעריים, חובה להוריד קצב משמעותית.

 

מתבאס אחרי עצירה בצד וחבר שמנחם (לפחות יצאה תמונה יפה):

 

3.thumb.jpg.a94c2429e3528b74d2e5ca783d6ccbc8.jpg

 

הנזק:

 

1.thumb.jpg.5f27b3d45f8a8555184397846c4bd4e5.jpg

 

2.thumb.jpg.91a5b7d49743053b59efa321925ae500.jpg

 

לאחר התיקון:

 

8.thumb.jpg.bb6afffca7c744a595f0a654aaa319f5.jpg

 

9.thumb.jpg.905de84c02382fd2b09840818c232800.jpg

 

יום המסלול הראשון במוטורסיטי עם הרכב (אחרי שכבר ביקרתי בערד ובפצאל איתו) הביא לתובנה שנוזל הבלמים המקורי לא טוב מספיק עבור הבלימה האינטנסיבית שנדרשת בו; אחרי שתי הקפות חזקות דוושת הבלם נהייתה ספוגית בתחושה עקב חימום יתר. למשימת השדרוג נבחר Castrol React Performance Dot 4 בעלות 89 ש"ח בתוספת עלות החלפה במוסך של 350 ש"ח. הוא אכן פתר את הבעיה - שבדור הקודם לא הורגשה כלל.

מחיר הביצועים, טייק 1...

 

11.thumb.jpg.f0762f7ee5d770d5981074e6fccf5c9b.jpg

 

 

12.thumb.jpg.c1cb08a14f54ffa40276c73c121175f4.jpg

 

13.thumb.jpg.22658a5fcc8a1cf9babedf1535a5b7c7.jpg

 

שני פנצ'רים, במרווח של כמה חודשים, עלו 100 ש"ח לתיקון. שניהם קרו באותו הצמיג ושניהם לא תוקנו כראוי בפעם הראשונה מה שהצריך חזרה לפנצ'ריה (מדובר בפנצ'ריות שונות). בצירוף אירועים דומים שחוויתי בשנה האחרונה עם רכבים אחרים, מרגיש לי שמשהו לא טוב עובר על הפנצ'ריות בארצינו... איך אומרים, You only had one job.

אחרי 4 תיקונים הצמיג המסכן כבר לא החזיק לחץ ואיבד PSI אחת ליום-יומיים. במקום לחזור לתיקון נוסף ולחשוש מהתפרקות שלו בכל נסיעה חזקה הקדמתי את החלפת את סט ה Pilot Sport 4 המקורי ב Cup 2 Connect, שדרוג שתכננתי לעשות ממילא. עלות הסט החדש הייתה 3510 ש"ח. ההחלפה בוצעה בקילומטר ה - 10000 בקירוב.

 

ואם כבר מפרקים גלגלים - התקנתי סט אומים מחוזקים של Muteki שפותר את מחלת הגזירה של האומים המקוריים הרכים. הם גם תואמים לצבע הרכב לשדרוג המראה. העלות - 75 דולר.

 

10.thumb.jpg.82bd403a860482602a7949dd30adaa5c.jpg

 

אחת לתקופה, במיוחד אחרי התקנת סט צמיגים חדש, אני נוהג לבצע בדיקה וכיוון זוויות מתלים ל 4 הגלגלים ("פרונט"). הפעם מיקסמתי את זווית הקמבר מקדימה במגבלת הטווח האפשרי מהיצרן (0.7 מעלות שליליות צנועות) לטובת הקטנת תת היגוי במסלול. העלות - 700 ש"ח.

 

15.thumb.jpg.4b9661c155633af8a64e51d188f252c4.jpg

 

בקילומטר 10100 בוצע טיפול "15000" שכלל החלפת שמן ומסנן שמן בעלות 720 ש"ח.

 

PDR לתיקון מכה קטנטנה אך אסטרטגית בדלת (ממש בסמוך לידית, מה שגרם לי להסתכל עליה בכל פעם שנכנסתי לרכב), ככל הנראה מפתיחת דלת של אזרח טוב, עלה 300 ש"ח.

 

בקילומטר 12300 ולאחר 4 ימי מסלול חלקי הבלמים המתכלים הגיעו לסוף חייהם. צלחות ורפידות מקדימה הוחלפו בעלות 3200 ש"ח. מאחור נותרו 20% מהרפידות, הן הוזמנו ויוחלפו בקרוב בעלות משוערת של 1000 ש"ח נוספים. הצלחות מאחורה בסדר בינתיים.

מדובר בהכפלת עלויות בלמים יחסית לדור הקודם. הרפידות יקרות משמעותית (2200 ש"ח לזוג הקדמי) וכנראה אגרסיביות יותר.

הצלחות זהות, אבל בגלל השוני ברפידות ובביצועי הרכב אורך החיים שלהן קטן במחצית לעומת התקנה בדור הקודם.

כל העלויות לחלקים מקוריים במוסך היבואן. יש אפשרות להפחית עלויות באפטרמרקט.

מחיר הביצועים, טייק 2...

 

שיעור בכלכלה: בברז הזאת תדירות החלפת הבלמים מתיישרת עם תדירות החלפת הצמיגים אצלי - כל 4 ימי מסלול וכ 12000 קילומטרים. 4200 ש"ח לסט בלמים ו 3500 ש"ח לסט צמיגים, בקירוב, בחלוקה ל 4, הם 1925 ש"ח שמתווספים לעלות של כ 600 ש"ח עבור הכניסה למסלול והדלק. אז העלות האמיתית של כל יום מסלול היא 2500 ש"ח.

כמובן שזה מזניח שאת השחיקה בין ימי המסלול של הנסיעות השגרתיות והטיולים, אבל השחיקה הגדולה היא במסלול.

 

16.thumb.jpg.75cb7569c3ee636603451c7f8c9b3bf3.jpg

 

לא מזמן נערך מפגש איחוד עם האקסית, שחדי העין יבחינו שעוברת מקצה שיפורים אצל הבעלים הנוכחי:

 

14.thumb.jpg.93350df7861e1a049dc0bf72170ed869.jpg

 

בבוקר שבת, 7.10, תאריך שייזכר לדיראון עולם, יצאתי לטיול מוקדם בנס הרים. ב 06:33 צילמתי את התמונה הזאת בעודי ממתין בצד הדרך לחברים (מהירים יותר...) שיחזרו ממקטע נוסף בעמק האלה:

 

5.thumb.jpg.28d21551bcd826925fd7aecbc1b57fa6.jpg

 

חצי דקה אחר כך נשמעו פיצוצי יירוטים והאוויר התמלא ריח של אבקת שריפה.

חתכתי הביתה (החברים המשיכו על פי התכנון אל מעבר לקו הירוק. עד כדי כך לא הבנו...). בירידה מנס הרים פגשתי במקרה את ה NSX מדור ראשון שמסתובבת בארצינו, שבעליה היה באותה סיטואציה בדיוק.

אתם מבינים? בחוץ אזעקות, ברדיו ידיעות על מלחמה ולפניי בכביש הררי רכב על אגדי משנות ה 90, שבחו"ל בעליו שומרים מתחת לכיסוי באיזה גראז' מבוקר אקלים. נדמה לי שאף פעם לא חשתי סוריאליזם גדול יותר. רק בישראל.

 

7.thumb.jpg.82ed98a660ad2cb6cb740fd27eef6168.jpg

 

 

 

זאת נראית מכה ממש קטנה ושולית, איך זה הגיע ל 5000 ש״ח?? החליפו שם חלקי מרכב?

 

ובאיזה מוסך מורשה אתה מטפל/החלפת רפידות וכו׳?

 

נהנה מאוד לקרוא את העדכונים שלך, תמשיך עם זה פליז.

בתאריך 29.11.2023 בשעה 21:43, farkash7 כתב:

לפי מה שקראתי כחול דווקא נחשב לצבע שיחסית קל לתחזק ומסתיר לכלוף/פגמים לא רע.
הכי קל זה אפור.
כחול ממה שהבנתי לא שונה בהרבה מלבן.
הכי גרועים הם אדום ושחור.

לפחות זה מה שהופיע באותה רשימה/דירוג, כן מישהו כתב רשימה של צבעים לרכב שמסודרים לפי כמה רע לתחזק אותם. אין לי מושג אם הוא צודק.

 

זה גם הניסיון שלי עם כחולה דור קודם, צבע קל לתחזוק מבחינת נראות, מסתיר יפה מאוד לכלוך עד לרמה כמובן שהרכב מטונף ואז חייב שטיפה. אין מה להשוות לשחור או צבעים בעייתיים אחרים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטובת התיקון בוצעו תיקוני פחחות וצבע ומקומיים בשתי הכנפיים. כצפוי המקום עם הכי הרבה המלצות שאליו הלכתי גם היה הכי יקר. הצעות מחיר שקיבלתי במקומות אחרים, טובים אבל עם פחות המלצות, היו סביב 4000 ש"ח. זה מה שנדרש לעבודה איכותית שהחזירה את הרכב למצב מושלם.

אני מטפל במוסך לי בכפר סבא.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, itaimoto כתב:

לטובת התיקון בוצעו תיקוני פחחות וצבע ומקומיים בשתי הכנפיים. כצפוי המקום עם הכי הרבה המלצות שאליו הלכתי גם היה הכי יקר. הצעות מחיר שקיבלתי במקומות אחרים, טובים אבל עם פחות המלצות, היו סביב 4000 ש"ח. זה מה שנדרש לעבודה איכותית שהחזירה את הרכב למצב מושלם.

אני מטפל במוסך לי בכפר סבא.

 

יש פחח מצויין בתל אביב שהוא גם עושה פחחות עבור מאיר יבואן הונדה שעשה לי עבודה שעל פניו נראית מורכבת משמעותית יותר בצורה מושלמת ובמחיר זול בהרבה. 

 

מהתמונה שהבאת הנזק נראה מאוד בסיסי ופשוט ולא נראה כמו משהו שאתה בהלם שפחח הצליח לסדר לרמה ״מושלמת״. 

 

נשמע שקיבלת הצעות ממוסכי יבואן יקרים מאוד סטייל ההצעות המנופחות שהם אוהבים להוציא לחברות ביטוח על כל נזק שולי. אבל שוב זה מהתמונה, אולי אני טועה ובמציאות זה נראה רע בהרבה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשונה מהסיוויק בברז הכנפיים מאלומיניום והצבע לא נפוץ. 

ההצעות היו מפחחים פרטיים עם המלצות ממקור ראשון לעבודה שעשו על רכבי ספורט.

לפני 3 שעות, GTI33 כתב:

הכחול נראה מאובק היטב...

 

20231201_120238.jpg

הוא עוד חונה מתחת לעץ כדי להחמיר את המצב. ממש מבייש את הקהילה 🫣

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיברתי על תיקון שהוא עשה לברז שלי לפני שנה וחצי בערך, המכה היתה הרבה יותר מכוערת משלך עם כיפוף לא קטן לפח. מה שכן זה לא היה באזור הכנף. 

 

גם הוא מתמחה ומתעסק ברכבי ספורט באופן פרטי. 

 

בכל אופן העיקר שאתה מרוצה. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

עדכון חורפי קצר

צמיגי הקאפ 2 מתפקדים בגשם בצורה סבירה יחסית לציפיות שלי (שהיו יותר בכיוון של אימה) בנהיגה רגועה שמונעת עומס על הצמיגים ואגב עקיפה פאנטית של שלוליות ככל שמתאפשר. זה מצריך ריכוז יותר מהרגיל בנהיגה ואפילו מעייף לאורך זמן אבל זה מצב שמיש מספיק עבורי וצלחתי באופן הזה נסיעות בגשמים חזקים. שלא יהיה ספק, מי שממהר בנסיעות מנהלתיות וצריך אחיזה משמעותית בגשם הצמיג הזה לא בשבילו (נסו Pilot Sport 5) - בלחיצה בריאה על הגז בכביש רטוב הרכב מפרפר בהילוך שני ב 2500 סל"ד.

כמו שאומרים בעלי ברז, כביש רטוב = 500 כ"ס.

 

ציפוי הננו שומר על הידרופוביות יפה לאחר 9 חודשים.

 

PXL_20231205_144752287.thumb.jpg.0429298272aac74635a5d4171d88d82c.jpg


תוספות בקטנה

מעמד לטלפון Scosche MagicMount Dash - עדיין המעמד המגנטי במראה OEM נסתר הכי מוצלח. היה לי גם בברז הקודמת. 90 ש"ח.

 

PXL_20231218_083440053.thumb.jpg.e0f48c69fc0384c8bec36590efe27cc7.jpg

 

PXL_20231218_083425990.thumb.jpg.2191e7bc86a327e69d3c3fc712fde7ff.jpg

 

כיסוי סיבי פחמן למפתח כדי שייראה פחות גנרי מהמפתח של XV 2017 שהוא - 90 ש"ח.

 

PXL_20240119_162754782.thumb.jpg.62f88fb7824bfee88be052544c4c1259.jpg

 

PXL_20240119_162815533.thumb.jpg.74e7d6bbce9ac901c7fa0f7ac69aae42.jpg

 

סטיקר מחווה לטיולי הנהיגה הליליים. עבור מי שמכיר את הפולקלור, רפרנס גם לאגדה אודות מועדון ג'נטלמני של בעלי רכבי על בטוקיו של שנות ה 90.

 

PXL_20240119_123630137.thumb.jpg.5ec1be5824e9b76a4ed2117fadd3453a.jpg

 

PXL_20231124_234602601.thumb.jpg.4fdcc45f5b88951ce310e78e148cf8ec.jpg

 

 

PXL_20231216_120049609.thumb.jpg.1086c366f70acdef6d76ac1d3c572454.jpg

 

PXL_20231208_0406473912.thumb.jpg.229d4a4d2a09859f2509ebedab185ad0.jpg

 

נצל"ש - סימולטור

פחות נסיעות לכיף בגלל מזג האוויר ופחות ימי מסלול בגלל עלויות הבלמים שהזכרתי בפוסט הקודם (עלויות שייפתרו באפטרמרקט, עם שיפור בביצועי בלימה, ברגע שאסיים את סט הרפידות המקוריות שהותקן) מתרגמות ליותר זמן בסימולטור. אני בעיקר מתחרה ברשת בסימולטור Assetto Corsa עם רכבי GT2 ו GT3 (יש שאיפות, אין עלויות 😀).

ה Setup שלי מורכב מהגה ודוושות Logitech G29 עם כיסא Playseat Challenge, ציוד בסיסי שמשרת אותי נאמנה מאז סגרי הקורונה. יש לאחרונה מחשבות על שדרוג.

 

IMG-20230806-WA0068.thumb.jpg.951106f04c2451ae86cd381ad4b28176.jpg

 

למי שלא מכיר את התחום כך זה נראה בזמן אמת מתוך מירוץ שהשתתפתי בו. עקיפה מאתגרת:

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי itaimoto
  • אהבתי 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...
בתאריך 12.11.2023 בשעה 23:01, itaimoto כתב:

בקילומטר 12300 ולאחר 4 ימי מסלול חלקי הבלמים המתכלים הגיעו לסוף חייהם. צלחות ורפידות מקדימה הוחלפו בעלות 3200 ש"ח. מאחור נותרו 20% מהרפידות, הן הוזמנו ויוחלפו בקרוב בעלות משוערת של 1000 ש"ח נוספים. הצלחות מאחורה בסדר בינתיים.

מדובר בהכפלת עלויות בלמים יחסית לדור הקודם. הרפידות יקרות משמעותית (2200 ש"ח לזוג הקדמי) וכנראה אגרסיביות יותר.

הצלחות זהות, אבל בגלל השוני ברפידות ובביצועי הרכב אורך החיים שלהן קטן במחצית לעומת התקנה בדור הקודם.

כל העלויות לחלקים מקוריים במוסך היבואן. יש אפשרות להפחית עלויות באפטרמרקט.


שילמת 2200 לזוג קדמי במוסך?
מבדיקה שערכתי זוג קדמי עולה 1000~ שקלים כולל מע"מ בחנות החלפים.
מקריאה בפורומים בחו"ל מבחינה פיזית הרפידות של הדור הקודם זהות לחדשות, יש הבדל בתרכובת - אם זה נכון למי שלא מגיע למסלול ולא חשובה לו התרכובת האולי עדיפה, אולי זו אופציה שכדאי לקחת בחשבון ולחסוף עלויות כנ"ל מי שיש לו סט רפידות יעודי למסלול.
בנוסף רפידות קדמיות+אחוריות מקוריות לדור החדש עולות יותר מסטים אפטרמרקט שלפי ביקורות עדיפים עליהן... גם זה משהו ששווה לקחת בחשבון.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן שילמתי 2200 לרפידות האלו במוסך כולל התקנה.

מאז כבר החלפתי את כל הרפידות וגם את הצלחות מקדימה לטארוקס. מקדימה הרפידות עולות בערך חצי והצלחות עולות בערך פי  2 מה OEM (במוסך יבואן) אז המחיר ברכישה דומה אבל הסט הזה אמור להחזיק יותר זמן (אפשר גם להשאיר את הצלחות המקוריות אבל השדרוג שלהן אמור לשפר את ביצועי הבלימה, מה שרציתי לנסות). עוד לא הייתי במסלול אחרי ההחלפה אז אני אכתוב רשמים בעדכון הבא אחרי שאהיה.

 

המחיר של 1000 בחנות חלפים הוא לרפידות מהדור הקודם? הן אכן זהות פיזית. לא הייתי שם אותן אישית - אני מטייל בנוסף לימי מסלול ולא רוצה להתעסק עם החלפות או לנסוע עם ספק לגבי ביצועי הבלמים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...