Jump to content

ranll

  • פרסום הודעות

    676
  • תאריך הצטרפות

מוניטין

1 נייטרלי

אודות ranll

  • דירוג
    נהג נמרץ (> 500 הודעות)
  1. פירסמתי כרגע את הרכב של החברה בתת-פורום מכירה/קנייה, מאוד רלוונטי לפותח השרשור. (הוא כרגע יושב בחנייה אצל ההורים שלי במערב ראשון בעקבות מעבר שלנו לת"א וחנייה אחת בלבד לרכב שלי.)
  2. החברה (סטודנטית שסיימה לימודיה לאחרונה - שימש אותה בבלעדיות) מוכרת את רכבה בעקבות מעבר דירה שלנו ללב ת"א (יש לנו חנייה אחת השמורה לרכב שלי), הרכב יושב אצל ההורים במערב ראשון. קנינו את הרכב מיד ראשונה (לאחר אינסוף חיפושים וטלפונים לרכב שמור), הרכב טופל כל השנים במוסך סוזוקי מורשה כך שיש לנו ספר טיפולים מלא מיום הוצאת הרכב מהסוכנות ע"י היד הראשונה+בדיקות קומפיוטסט שביצענו לפני כ4 שנים בעת העברת הבעלות+טסט לכ10 חודשים נוספים+מצבר חדש תחת אחריות. הרכב עבר באדיקות את כל הטיפולים בזמן כולל טיפול טיימינג גדול וטיפולים מונעים לאחר רכישת הרכב כמו החלפה לרדיאטור חדש, גומיות לציריות, פילטרים ועוד... הרכב עבר צביעה ע"י היד הראשונה אך לא נצבע כל הרכב כך שישנם קילופים של הלכה באותם אזורים. הרכב מאוד חסכוני, לא עבר תאונות בחייו, ללא בעיות במנוע או גיר, פנים הרכב במצב טוב מאוד ושמור מבחינה מכאנית. נועל צמיגי Goodyear בני כשנתיים יקרים יחסית ולא צמיגים סינים ממותג לא ידוע. צבע ירוק כהה, דגם GLX, עבר כ207 אלף ק"מ. אעלה תמונות בהמשך. ניתן לפנות אליי בפרטי לפרטים נוספים.
  3. חברה שלי נסעה בסוזוקי באלנו 98' במשך תקופת הלימודים והייתה מאוד מרוצה מהרכב, חסכוני מאוד בדלק וזריז בתוך העיר.
  4. yaf16, תודה על התגובה. הבעיה נפתרה, בחיבור המצבר לא שמתי לב שהתנתק הכבל שיוצא אל הסטרטר מהראש שמתחבר למצבר, חיברתי בחזרה והרכב הניע מיד.
  5. שלום לחבריי הפורום, החלפתי היום מצבר (אצל איציק מצברים באה"ת בראשון) ברכב של החברה והוא עדיין אינו מניע - הסטרטר לא עובד. המצבר הקודם היה 46 אמפר קטן, החלפתי למצבר גדול יותר כי יש מגש גדול שמתאים. בנוסף הרכב עמד במקום כשבוע+ ללא תזוזה, לאחר ההחלפה בדקתי שיש חשמל ברכב (אור נמוך/גבוה, מזגן וכו') והכל נראה תקין, ניטרלתי את האזעקה עם השלט, בדקתי שהרכב משולב בP-arking. בבדיקה של המצבר(משומש בן שנה) בחנות עם מולטימטר הוא הראה 9.7 וולט ואמר שזאת טעינה של "כמו חדש מהניילונים", כששאלתי אם זה לא אמור להיות יותר בכיוון של 12 וולט קיבלתי סוג של נזיפה מבעל המקום שהוא לא יכול להסביר, האם יש אמת בדבריו? יכול להיות שהמצבר חלש מדי בשביל לאפשר התנעה? בהנחה שהרכב תקין וחיברתי הכל כמו שצריך (קטבים וכו'), האם הסיבות היחידות שנשארו הן: מצבר חלש או אי התאמה לרכב? מה סביר יותר? האם יכול להיות ששרפתי פיוז בהחלפה של המצבר? תודה, --רן.
  6. הייתי בוחר דווקא בתקינה אירופאית או לפחות לפי מה שהולך שם לרכב הזה. אינני מומחה אך ככל הידוע לי, אצל האמריקאים לפעמים יש הוראות טיפה שונות בנוגע לאיזה תקן להשתמש בגלל שהדלק אצלם מועשר בעד 10 אחוזים של אתנול. הנה מקור אחד מבין רבים בנושא: http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2546819#Post2546819
  7. מציע לך לבדוק בספר רכב שלך מהו השמן המומלץ (צמיגות, תקנים וכו'...). ולבדוק מראש עם המוסך באיזה שמן הם מתכוונים להשתמש. וכמובן לעדכן אותנו האם חזרה ל5W30 באמת שיפרה את הצריכת דלק באופן כל כך משמעותי? (אם הספר אצלך מאשר לשים 5W30, אני לא רואה סיבה אצלך למה להעדיף לשים 10W40). שים לב שיש את נתון הצמיגות המדויק במפרט של השמן כאשר הוא ב100 מעלות - שזה רוב הזמן בנסיעה ארוכה, מציע לבדוק גם אותו, כזכור לי לפעמים יש שוני מסוים בין השמנים השונים.
  8. ranll

    ניתוח שרוול.

    דעתי בנושא, שאל את עצמך האם אתה מוכן להתחנן לרופא לביצוע הניתוח? (לפי השרשור נראה שלא) הייתי מתחיל כבר מעכשיו בשינויים באורך חיים (בכוונה לא קורא לזה דיאטה) כדי לשפר עמדות לקראת קבלת החלטה כאשר ייתקבל או לא ייתקבל אישור מהקופה. לדעתי החסרון הפוטנציאלי הכי גדול של הניתוח, חוץ מהסיכונים, הוא שאתה עלול לפספס את האופציה לתיקון אורך החיים ואת המשקל יתר כאינדיקטור למה שעובד בשבילך, הרי להבנתי הניתוח הוא פתרון זמני ומחייב שינוי באורך חיים. אני מבין את הרצון לטריגר לתחילת השינוי, אך האם אתה בטוח בכל כולך שזהו הטריגר שלך ואין אחר? אם כבר פתחת את הראש לרעיונות קיצוניים כמו ניתוח להרזייה, האם אפשר להציע לך פתרונות קיצוניים גם כן אך פחות? הפסקה של כל פעילות למשך X חודשים, גם עבודה אם צריך, העסקת מומחה לכושר ותזונה שיהיה צפוף איתך - אם צריך מבוקר ועד ערב, לקיחת הלוואה אם צריך, ביצוע מפגשים קבועים עם פיזיוטרפיסט כדי לוודא שאינך גורם לעצמך נזק. מנוי לחדר כושר, קנה אופניים, עשה מנוי לבריכה, בצע הליכות מהירות, הצטרף לסדנת איקידו, תתחיל לרקוד, תעלה ותרד כל יום כמה פעמים את המדרגות של הבניין. מצא מדריך כושר אישי, מצא כמה, תתחיל להתאמן איתם וראה גישתו של מי עובדת ומתאימה לך. מצא תזונאית, מצא כמה, בצע מה שאומרות לך והישאר עם זאת שמייצרת לך גרף עדיף. וכו' וכו', אני חושב שהנקודה ברורה ועוד לא התחלתי להיות באמת קיצוני. (אני בטוח שהחבר'ה פה יוכלו לעזור אם תצטרך רעיונות קיצוניים אך פחות מניתוח).
  9. מזכיר לי את הפרסומת בזמנו לגולף V6 (אם אני לא טועה): "תעלה לשישי, תהנה מהנוף".
  10. רק מחדד כמה נקודות: א. יכול להיות שלצמיגים הנוכחיים שלך יש "בשר" אבל יבשים ולא איכותיים ומכאן לא אוחזים. (לצמיגים לא איכותיים יש נטייה לאבד מכושר האחיזה מהר מאוד) ב. יש לרכוש צמיגים שהם ממותגים ידועים (להתרחק מצמיגים "ממותגים" סיניים - אם היינו חיים במדינה מתוקנת רובם לא היו נמכרים פה), נכתבה רשימה של מותגים ידועים למעלה. ג. לנפח לחץ אויר לפי הוראות יצרן הרכב - אמורה להיות מדבקה על הרכב שמציינת כמה לנפח, על הקורה של הדלת נהג או על מכסה הדלק בצידו הפנימי. אני מציין זאת כי עוד לא נתקלתי בפאנצ'רמעכר שבאמת בדק כמה היצרן מורה, הם פשוט בוחרים מספר אקראי בין 32-36PSI וממלאים - זה יכול לייצר הבדל משמעותי באחיזה. ד. אם האחיזה לא השתפרה אז שווה לך לבדוק כיוון פרונט במכון ואולי גם את שאר המכלולים. וכמו שנאמר, מומלץ לבצע קורס נהיגה מתקדמת, החלקה יכולה לקרות גם עם הרכב והצמיגים הכי טובים, כך שאם נקלעת להחלקה תהיה לך הערכה למה ותדעי לטפל בה נכון.
  11. shay, מסכים איתך לגמרי. (אולי צריך להעלות עוד פעם את היוזמה להתאגד כאן כדי לקדם ענייננו בכנסת בעזרת התפקדות למפלגה כלשהיא).
  12. בואו ניקח סיטואציה אחרת, רכשת ארבעה צמיגים חדשים לרכב, אחד מהם פיתח דפקט כזה לאחר כמה ימים בנסיעה סבירה (לא נכנסתם לשום בור[רציני] ולא פגעתם בשום מדרכה). לא תיגש לפאנצ'ריה כדי להפעיל את האחריות שיש על הצמיגים? דווקא במקרים כאלה שהצמיג עוד לא ביצע אפילו 100 ק"מ, חובת ההוכחה שהצמיג אינו הגיע דפוק (מייצור או whatever) צריכה להיות לדעתי על המוכר/יבואן ולא על הצרכן (שאין זו מומחיותו) כך שאני לא כל כך מסכים עם הרבה מהכותבים בשרשור, סבירות נמוכה שהנזק לצמיג נגרם ע"י פרונלה בגלל הקילומטראז' הנמוך שהרכב עבר לאחר הוצאתו מצ'מפיון. נגיד שידענו בוודאות מוחלטת שהצמיג יצא עם הדפקט מצ'מפיון, אז ברור לנו שמגיע לו צמיג חדש... כיצד פרונלה יכול להוכיח זאת חוץ מאשר לתת את המילה שלו בעניין? (או לשלוח למעבדת CSI?!) תחילת חפירה במקרה דומה שקרה לי - בשביל להמחיש נקודה --------------------------------------------------------- במקרה היה לי מקרה דומה עם היבואן של יוקוהמה עם צמיגי אדוון AD08 שאחד מהאחוריים לאחר זמן קצר פיתח flat spot שהרעיד את כל הרכב בנסיעה ב100 קמ"ש, משתחזר באופן קבוע, בשיחה עם יבואן יוקוהמה נאמר לי ע"י הנציג הטכני שזה יכול להגרם ממגוון סיבות שאינן קשורות מראש לצמיג דפוק, אני ילד טוב אז ניגשתי ל: * בדיקה במוסך מורשה - הכל בסדר. * בדיקה במכון פרונט נחשב - הכל בסדר. * איזון גלגלים ראשון - נמצא ה-flatspot ע"י בחור מוכשר שמבין עניין, הראה לי, ואמר לי מראש שהוא לא יכול לפתור זאת וכיוון הפרונט לא יעזור. * ניגשתי לפאנצ'ריה איפה שרכשתי את הצמיגים - דורשים לעשות עוד פעם איזון גלגלים ומעבירים את האחוריים קדימה, עכשיו עדיין יש רעידות כי הפלאטספוט עבר קדימה אבל עכשיו יש עליו יותר משקל. (לא מזהים ולא מנסים לזהות את הפלאטספוט) * פניתי ליבואן יוקוהמה בארץ - שלחו אותי לאיזון גלגלים שלישי במכונת HUNTER שמבצעת איזון בחישוב כל ארבעת הגלגלים, שיפור משמעותי אך עדיין ישנן רעידות מאוד מעצבנות. * פניתי עוד פעם לנציג הטכני של יוקוהמה - הזמינו אותי להגיע למשרדים שלהם (כשעה וחצי נסיעה כל כיוון), הגעתי, נפגשתי עם המנכ"ל והנציג שירות, היו מאוד נחמדים אבל ממש לא מקצועיים, שניהם ביצעו נסיעת מבחן על הרכב, לא הרגישו את הרעידות המטרידות ושלחו אותי בחזרה הבייתה ללא פתרון בטענה שאני חולם. (אפילו לא הסתכלו על הצמיגים, לא פירקו גלגלים, נאדה..) * מכתב ליוקוהמה העולמית בבקשה לטיפול - אין תשובה, אולי לא קיבלו אני כבר התייאשתי. אז מה לקוח צריך לעבור בשביל להוכיח שצמיג דפוק ושלא באשמתו? הכי קל לומר שהלקוח משקר או שלא מבין כלום. הרי אחת השיטות המקובלות (והמגעילות) בארצנו היא לייאש את הלקוח באופן מכוון, אני כבר לא אגיע לאותה פאנצ'ריה או שוב ארכוש צמיגי יוקוהמה.
  13. תסביר לשירות של צ'מפיון שהם סיכנו את חייך בכך שהם שלחו אותך לכביש עם צמיג דפוק.
  14. pronella, אני לא יודע אם ניסית אבל צור קשר ישירות מול השירות של צ'מפיון, חווית השירות מהם משמעותית טובה יותר ויכול להיות שייפתרו זאת דווקא בקלות. לא הייתי מתעקש על הצמיג הספציפי הזה (שנראה שמתומחר יקר ואינו "מבריק" כלל) אבל כן על צמיג זהה על אותו הציר. אם בכל זאת יתעקשו איתך, נסה פתרון יצירתי כמו שני טיפולים ראשונים על חשבונם במקום.
  15. לא הייתי רוכש רכב ספורטיבי רק בשביל הריגוש בלחיצה בקו ישר, כשישנה האפשרות לרכוש רכב פרמיום חזק שיהיה הרבה יותר נוח ומאובזר. לגביי ה160 כ"ס במרצדס מול 210 כ"ס בGTI, בסדרי גודל האלה לפחות - זה רק מספרים, אם המנוע של המרצדס הוא פחות לינארי אז היא תהיה יותר מרגשת בלחיצה מאשר הGTI. (מה שגם ככה פתיר בעזרת שינוי תוכנה, לתוכנה שהיא פחות לינארית בהעברת הכוח) שים לב שהGTI מרגשת יותר בקו ישר מהשירוקו 1.4TSI שהייתה לך בגלל שה1.4TSI מאוד לינארי בהעברת הכוח יחסית ל2.0TSI. כך שבמקומך הייתי בהחלט נוטה לכיוון המרצדס שלפי הבנתי איכותית מאוד ומגיעה עם אבזור עדיף. פרמטר נוסף שצריך להכניס למערכת השיקולים הוא היבואן, אינני יודע כיצד יבואן מרצדס נוהג בלקוחותיו, אבל כידוע צ'מפיון יכולים לעשות לך חיים לא פשוטים (אלא אם יש לך סוכן שאתה מכיר וסומך שמטפל בך ולא "מטפל" בך).
×
×
  • Create New...