Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

לי יש קורקינט חשמלי, זה לא גורם לי לנסוע כמו משוגע. הכול בסופו של דבר תלוי באדם.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)
לפני 4 דקות, yulianx כתב:

מי שמחליט איך לנהוג זה לא האוטובוס החשמלי אלא הנהג.

נכון והוא מחליט לינהוג בצורה שאף אחד לא יכול לעמוד באוטובוס

 

שורה תחתונה למי שיש שאלות שיסע באוטובוסים האלה ניראה לי הוא יבין לבד מה אני מדבר

עריכה אחרונה על ידי דובצע
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
  • ספונסר פורום
פורסם
לפני כשעה, דובצע כתב:

הנהגים לא התחלפו רק שעכשיו כביכול שמת להם נשק בידיים

אני מבין למה אתה מתכוון - אבל דווקא באוטובוסים אני פלות מסכים לאמירה הזו.

פעם, נהג אוטובוס היה מקצוע מכובד שגם הבטיח פרנסה מכבדת למי היה אחראי על חיים של 50 איש יום יום.

היום - הנהגים כן "התחלפו" - ובמקום המקצוענים של פעם אנחנו רואים על הכביש בבונים/אינדיאנים/ערסים

שלא מקיימים את התנאי הראשון של נהג אוטובוס: מקצוענות.

לעומת זאת, אלה המקצוענים שעדיין נוהגים אוטובוסים היום, אין להם שום בעיה להתרגל לאופי השונה של רכב חשמלי.

 

דווקא עם הנהגים הפרטיים בחשמליות החזקות של היום אני רואה בעיה, וכבר בתחילת 2022 שנים כתבתי על זה בדף שלי.

  • אהבתי 3

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

פורסם (נערך)
לפני 22 דקות, yulianx כתב:

לי יש קורקינט חשמלי, זה לא גורם לי לנסוע כמו משוגע. הכול בסופו של דבר תלוי באדם.

 

אתה טועה.

אם הדוושה מכויילת בצורה שנדרשת רגישות מאוד גבוהה כדי למנן את התאוצה/תאוטה, אז הבעיה היא לא האדם.

 

אין שום סיבה הגיונית לאפשר לאוטובוס עירוני יכולות תאוצה מעבר לרמה מסויימת. בפועל זה מה שקורה.

אתה עולה בתחנה לאוטובוס, ועוד לפני שהתמקמת הוא מזנק בעוצמה שמוציאה אדם סביר משיווי משקל.

 

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם

עשיתי נסיעת מבחן על סובארו xv מנוע 2 ליטר.

כנראה שהייתה לו בעיה (ידועה) בכיול תגובת דוושת תאוצה.

הרכב נורה קדימה בנגיעה קלה בגז. היה צורך בליטוף העדין ביותר כדי להזיז אותה נורמאלי מעמידה. 

הבעלים היה רגיל לזה והרכב היה נקי מתאונות. 

אז כן, כיול בעייתי הוא מתכון לאסון בכלי רכב ויחד עם זה, הנהג יכול וצוריך להתאים את עצמו.

כל מה שמתואר כאן בנוגע להתנהגות האוטובוסים הוא באחריות הנהגים בלבד. 

על אחת כמה וכמה, אם יש מחסור, יש להם יותר כוח לדרוש תנאים סבירים לעבודה.

פורסם

אחריות חברת ההסעות לוודא שהרכב שנותנת לנהגים מתאים לייעוד שלו.

זה לא המקרה. יכולת תאוצה כזו היא פגם בטיחותי.

 

אם יש מקרים בהם נדרש כוח זינוק חריג - אפשר לפתור זאת בכפתור שישמש באותם מקרים נדירים.

פורסם

תסעו באוטובוס חשמלי פעם אחת ותבינו מה מדובר

הנהגים נהנים מזה שיש להם הרבה מומנט מתחת הדוושה וסוחטים אותה עד לקצה

היום נסעתי באוטובוס שהנהג פשוט לא ידע להתמודד עם הכוח המתפרץ 

הוא נסע יחסית לאט לאורך כל הדרך

ואז הגענו לפקק וכל כמה שניות אתה עף קדימה אחורה ולכל עבר ברמה שאתה מקבל סחרחורת 

ואני מחשיב את עצמי כאחד עם קואורדינציה טובה

אז מי אשם בזה הנהג או היצרן שלא מכייל את האוטובוס בצורה תקינה ויכולה להרוג מבוגרים 

שורה תחתונה מדובר בסיכון לא קטן שרק גדל עם המעבר של החברות לאוטובוסים חשמליים 

  • אהבתי 2
פורסם
לפני 3 שעות, מיץ פטל כתב:

דבר הזה מאוד מסוכן - מפליא אותי שלא שומעים על מבוגרים שמעופפים להם ונפגעים אגב נסיעה.

 

לפני 3 שעות, מיץ פטל כתב:

דבר הזה מאוד מסוכן - מפליא אותי שלא שומעים על מבוגרים שמעופפים להם ונפגעים אגב נסיעה.

קורה והרבה. 

היה קורה גם באוטובוסים בנזין. לא יודע לומר אם יותר בחשמלי אבל יש הרבה פגיעות כפי שהיו בעבר. 

אני משער שאם יש ענייני "כיול מצערת" באוטובוסים חשמליים אז יש היגיון בריבוי פציעות. 

בכל מקרה הנהגים הם גם פונקציה וכל מי שנסע באוטובוסים תדיר יודע מה הרמה של רוב נהגי האוטובוסים בישראל. אני משער שזה עדיין הגורם היותר משמעותי, לעומת סוג האוטובוס שאולי יותר גורם תורם. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
לפני שעתיים, מיץ פטל כתב:

אני מהמר על זה שחלק מהמצקצקים לא נסעו באוטובס חשמלי בתל אביב.

מכיוון שאני מעריך את דעתם וחוש הביקורת שלהם - לא יכול להיות שעשו כמה נסיעות כאלו ולא שמו לב לבעיה.

שמע, הבאת טיעון מעניין. 

לוקח לתשומת ליבי. מניח שכבר בשבוע הבא אחפש דרך לנסוע באוטובוס בת"א. 

  • אהבתי 2

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם
לפני שעה, מיץ פטל כתב:

אם הדוושה מכויילת בצורה שנדרשת רגישות מאוד גבוהה כדי למנן את התאוצה/תאוטה, אז הבעיה היא לא האדם.

זה מה שבאתי לשאול- נשמע מהתיאורים כאילו שאין רגש בכלל בדוושה, שהיא או על מלא או על 0. שזה לא אמור להיות קיים בכלל.

  • אהבתי 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

דיברתי עם נהג אגד, והוא סיפר שלאחרונה (שנה שנתיים) נכנסה מערכת לאוטובוסים שאמורה לזהות בדיוק את זה -נסיעה אגרסיבית ולא זהירה, לא זוכר אם הוא אמר שיש לזה השפעה על המשכורת בסוף או איך זה מתורגם לדרבון נסיעה זהירה אבל נקווה שיש משהו.   אני חושב שצריך להכניס את זה בחוק לכל החברות הציבוריות. 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 52 דקות, discoTD5 כתב:

שמע, הבאת טיעון מעניין. 

לוקח לתשומת ליבי. מניח שכבר בשבוע הבא אחפש דרך לנסוע באוטובוס בת"א. 

אם אתה בקטע אקסטרימי

תעמוד באוטובוס בלי להחזיק 

אולי תצטייד בקסדה לפני

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
פורסם

כמות הזבל שנשפך ברשת בימינו הוא בלתי יאומן, אולי דומה לכמות הבעיות שהחליטו לטאטא מתחת לשטיח. כל פלוץ מציע תיאוריה ללא כיסוי ומראה את ה"אמת" שלו, ללא כל התיחסות לעובדות, מחקרים או הפנייה למקור אמין.

נהגים גרועים היו ויהיו תמיד, מערכת התחבורה הישראלית הולכת אחורה לכיוון חמור ועגלה והטכנולוגיה אינה הבעיה.

אני לא מנסה להגיד שאין בעיה, אני רק אומר שהמסקנה היא ברמה של מערכת החינוך והתחבורה בארץ.

פורסם
לפני 14 דקות, winner כתב:

יכול להיות שהאגרסיביות המדווחת נולדה מהפיתוח בישראל ? 😃

נשמע יותר כמו שהאגרסיביות הזו פשוט מתעלמת ממערכות הבטיחות המובנות ברכב או עוקפת אותן. 

 

לפני 7 דקות, viper83 כתב:

נהגים גרועים היו ויהיו תמיד, מערכת התחבורה הישראלית הולכת אחורה לכיוון חמור ועגלה והטכנולוגיה אינה הבעיה.

אני לא מאד מסמפט אוטובוסים. נגיד את זה ככה. 

בין היתר, כבר נתקלתי בנהגים שאוהבים לנסוע בנתיב האמצעי מתוך 2. 

אבל אני חייב גם לזקוף לזכותם כמה דברים- הם צריכים להתמודד עם נהגים מאד לא סימפטיים. זו לא עבודה קלה. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...