Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבות מעניינות אותי - מה צריכת דלק ריאלית של רכבת?


nimrod7676

פוסטים מומלצים

יכול להיות שמשתמשים באדני עץ באותה נקודה בגלל שהם משככים זעזועים יותר טוב \ פחות רועשים מבחינה אקוסטית? ייתכן ומהנדס אקוסטיקה קבע שבנקודה הזאת יש תנאים לרעש חריג ולכן אדני עץ יביאו להקלה ברעש?

היום בחנתי את הנושא שוב וראיתי שהאדני עץ נמצאים ליד החדר מחשב. נראה לי שזה באמת קשור יותר לבלימת זעזועים ורעידות ולא מצד הרכבת, מצד החדר מחשב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

עוד 2 שאלות מעניינות:

 

1. מישהו יודע לדרג את תחנות תל אביב מבחינת כמות נוסעים יומית בתחנה?

 

2. מה התחנה הכי ישנה שפעילה כיום? בת גלים לדוגמא נראת כאילו בנו אותה לפני 50 שנה.

לדעתי בת גלים פעילה וכל רכבת עוצרת בה רק בגלל בית חולים רמב"ם. אחרי שסגרו את התחנה המרכזית שם אין לה ממש הצדקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד 2 שאלות מעניינות:

 

1. מישהו יודע לדרג את תחנות תל אביב מבחינת כמות נוסעים יומית בתחנה?

 

2. מה התחנה הכי ישנה שפעילה כיום? בת גלים לדוגמא נראת כאילו בנו אותה לפני 50 שנה.

 

1. תל אביב מרכז ראשונה, מיד אחריה תל אביב השלום. הרחק מאחור תל אביב ההגנה ואז האוניברסיטה.

מידע מעניין נוסף על כל התחנות בארץ אתה יכול למצוא בפוסט הזה:

http://israelbikebus.blogspot.co.il/2017/05/blog-post.html

 

2. שאלה קשה. כל התחנות הפעילות היום ברשת המסילות שודרגו פעמים רבות והן לעתים קרובות לא דומות בכלל למה שהן היו לפני 20-30 שנה, שלא לדבר על 100 שנים. הקו הכי ישן בארץ הוא יפו ירושלים (1892). שתי תחנות הטרמינל בקו לא פעילות יותר (מתחם התחנה בתל אביב ובירושלים בהתאמה). תחנת חיפה מזרח (1905) גם לא פעילה יותר כתחנת נוסעים, אם כי רכבות עוברות במסילות לידה כל יום. כרגע יש שם את מוזיאון הרכבת.

אם הייתי צריך לנחש, הייתי אומר שתחנת הרכבת הישנה ביותר שכרגע פעילה היא תחנת לוד (1917) - שעדיין משתמשת במבנה המנדטורי שלה בתור מבנה התחנה הראשי בין רציף 1 ל-2.

עריכה אחרונה על ידי garicho
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בת גלים נפתחה ב-1975. תחנות מרכז השמונה (מימי הבריטים) לחיפה מזרח (מימי הטורקים) ותיקות ממנה בעשרות שנים.

 

עריכה: חיפה מרכז פעילה, מכונה "מרכז - השמונה" על שם עובדי הרכבת שנהרגו במלחמת לבנון השניה.

 

התחנה שנסגרה לנוסעים - אבל פעילה למטרות אחרות - היא חיפה מזרח.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימשה את הקו לירושלים לפני שנבנתה המסילה האיילון. החורבות נראות מדרום לכביש 1/20

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. תל אביב מרכז ראשונה, מיד אחריה תל אביב השלום. הרחק מאחור תל אביב ההגנה ואז האוניברסיטה.

מידע מעניין נוסף על כל התחנות בארץ אתה יכול למצוא בפוסט הזה:

http://israelbikebus.blogspot.co.il/2017/05/blog-post.html

 

2. שאלה קשה. כל התחנות הפעילות היום ברשת המסילות שודרגו פעמים רבות והן לעתים קרובות לא דומות בכלל למה שהן היו לפני 20-30 שנה, שלא לדבר על 100 שנים. הקו הכי ישן בארץ הוא יפו ירושלים (1892). שתי תחנות הטרמינל בקו לא פעילות יותר (מתחם התחנה בתל אביב ובירושלים בהתאמה). תחנת חיפה מזרח (1905) גם לא פעילה יותר כתחנת נוסעים, אם כי רכבות עוברות במסילות לידה כל יום. כרגע יש שם את מוזיאון הרכבת.

אם הייתי צריך לנחש, הייתי אומר שתחנת הרכבת הישנה ביותר שכרגע פעילה היא תחנת לוד (1917) - שעדיין משתמשת במבנה המנדטורי שלה בתור מבנה התחנה הראשי בין רציף 1 ל-2.

 

וואו.. מדהים איך תל אביב אחראית לשליש מהתעבורה של הרכבת.

 

דווקא הייתי בטוח שבאר שבע יותר גדולה.

 

מה מיוחד ברחובות שיש לה נפח דומה לשל ההגנה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתל אביב היית עוד תחנה מעבר לאלו שפעילות היום: תל אביב דרום.

 

היא נסגרה ב 1993 והים ממוקם שם בית ספר של הרכבת.

 

הייתה גם את תל אביב דרום המקורית עד 1970, שכנה צמוד לבית המכס על רחוב הרכבת. טיפה מחשבה קדימה בשנות ה-70 והייתה יכולה להיות לנו תחנת רכבת בלב איזור העסקים הפיננסי של העיר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בית המכס שם עדין קיים, מבנה לשימור ולכן לא נוגעים בו.

 

משני הצדדים שלו ניתן (עם קצת דימיון) לזהות את התוואי של המסילה וחלק מהרציף.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

מה מיוחד ברחובות שיש לה נפח דומה לשל ההגנה?

 

Location, Location, Location.

 

סוג של תחנת רכבת טובה (כמו כל דבר אחר) זה המיקום. התחנה נמצאת על ציר הרצל (הרחוב הראשי של העיר), צמוד למכון וויצמן ולפארק המדע ואיזור מפעלי ההיטק והעסקים הראשי של העיר. זאת תחנה וותיקה יחסית (רכבות נוסעים חזרו אליה לפני יותר מ-20 שנה) ועקב המרכזיות שלה פיתוח העיר התחיל להתחשב בה ולהתפתח מסביבה.

בנוסף, אין לרחובות כבישים מהירים יעילים לתל אביב. או לצאת דרך כביש 40 וצומת בילו. או דרך רחוב הרצל עצמו ואז לנס ציונה או לצאת דרך כביש 42 ובית עובד. 3 אופציות גרועות. תוסיף לזה תדירות רכבתית של 3 רכבות לשעה ונסיעה של 32 דקות עד תל אביב השלום, ויש לך מתכון מנצח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה עם הקו האדום זה שבגלל קמצנות משרד האוצר הוא נבנה כקו רכבת קלה ולא פרה-מטרו אמיתי, וכבר היום צופים שהCapacity שלו יגיע לlimit ביום הראשון של ההפעלה. והבעיה שלא ניתן להפוך אותו למטרו אמיתי ללא השקעות ענק נוספות...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב הושיט לנו אצבע קטנה העתיד



ושוב התחמק, הנבל!

כבר זכינו כמעט לרכבת תחתית

והנה אכזבה...

חבל...

 

נתן אלתרמן, "הרכבת התחתית", 21 בינואר 1936

 

בהמשך לשיר המדהים של אלטרמן, שעדיין יהיה רלוונטי אחרי החנוכה של הקו האדום, ההבדל העיקרי הוא בקיבולת ומאפייני המערכת. רכבת מטרו כבדה נוסעת על תוואי דרך יעודי ומופרד לגמרי מתנועה חוצה (בין אם מעל או מתחת לאדמה). רכבות מטרו כבדות מסוגלות לנוע בתדירות של 90 שניות ופחות בין רכבת לרכבת. הרכבות עצמן ארוכות ורחבות יותר (כ-130 מטר לרכבת תחתית סטנדרטית לעומת כ-50 מטר לרכבת קלה) מה שמאפשר להן להסיע כמות הרבה יותר גדולה של אנשים, פי 3 ויותר. רכבות מטרו נוסעות במהירות גבוהה והתחנות שלהן ממוקמות במרווחים יחסית גדולים בין האחת לשניה (בד"כ כקילומטר במקומות הצפופים, ואף כמה קילומטרים בקצוות המערכת).

אבל זה בגדול, לכל מערכת יש את הייחודיות שלה ואת המאפיינים שלה. רכבת קלה זה מונח כל כך גנרי ורחב שהומצא לפני כמה עשורים בתור תעלול יחסי ציבור (כי טראם נשמע מיושן....)

 

ואם התחלנו בשיר, גם נסיים באחד:

 

כי העתיד נראה לי הרבה יותר מגניב:

רוצה לנסוע ברכבת התחתית של תל אביב...

והם יגידו:

 

זהירות מהמרווח

 

זהירות מהמרווח

 

זהירות מהמרווח...

 

ענבל פרלמוטר, "זהירות מהמרווח".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...