Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבות מעניינות אותי - מה צריכת דלק ריאלית של רכבת?


nimrod7676

פוסטים מומלצים

כמו כן , מה הכוונה באוטובוסים ארוכים [אקורדיון] - שבדלת האחורית רשום שהיא דלת אוטומטית?

בגלל שהדלת רחוקה מהנהג והראות לעיתים מוגבלת מותקן חיישן שלא מאפשר לדלת להיסגר כשעומד שם אדם וכן זמזם שפועל שניה או שתיים לפני הסגירה.

 

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

Aprilia Shiver 750

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונה טובה יותר שצילמתי עכשיו. את התמונות הקודמות מצאתי באינטרנט.

 

אני חושב שרכבות היו עוצרות מתחת לסככה ודרך דלתות רחבות של המבנה (שנאטמו, איפה שיש עכשיו ציורי גראפיטי) היו מכניסים סחורות פנימה לבדיקה.

 

המבנה במבט על בנוי בצורת קשת, לפי צורת העיקול של המסילה (ושל הרחוב היום) באותו מקום.

 

 

[ATTACH]488630[/ATTACH]

בוקי, הנה תמונה משנות השישים, ממש לפני שהרסו את המסילה. למעשה, המסילה נמצאת על הנתיב לכיוון אלנבי, והבניין שבתמונה הוא התחנה שאח"כ הועברה דרומה, ליד בי"ס הולץ, ואותו הרסו- מה שנותר הוא מבנה בית המכס אותו צילמת, והוא נמצא אחרי המבנה שבתמונה.

 

אני ראיתי בעבר תמונה מזווית גבוהה של כל הרחוב, כולל התחנה ובית המכס, מתקופה ישנה עוד יותר, שנות השלושים\ארבעים. אמשיך לחפש אותה.

111.JPG

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה, מצאתי משהו הרבה יותר ברור (מבחינת התמצאות מרחבית)- בית הדר מולנו, המסילה עולה ימינה לכיוון אלנבי, והדרך שחוצה אותה היא מה שהיום נקרא רח' מנחם בגין. שנות השלושים:

10509764_766355873417626_1102404566199827409_n.jpg

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי, הנה תמונה משנות השישים, ממש לפני שהרסו את המסילה. למעשה, המסילה נמצאת על הנתיב לכיוון אלנבי, והבניין שבתמונה הוא התחנה שאח"כ הועברה דרומה, ליד בי"ס הולץ, ואותו הרסו- מה שנותר הוא מבנה בית המכס אותו צילמת, והוא נמצא אחרי המבנה שבתמונה.

 

 

תודה רבה, ככה בדיוק תארתי את זה.

מה שרואים בתמונה שלי זה בדיוק הנתיב לכיוון אלנבי, צילמתי מתוך חניון שנמצא ממול, צפונית לבית המכס.

 

 

בשטח התחנה "תל אביב דרום", לפני בית המכס יש חניון שהיה פעם של המטה הארצי של המשטרה והיום הוא סגור לציבור וכמעט ריק.

 

מקווה שיום אחד ישפצו את מבנה בית המכס, הוא עומד נטוש כבר הרבה שנים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל שהדלת רחוקה מהנהג והראות לעיתים מוגבלת מותקן חיישן שלא מאפשר לדלת להיסגר כשעומד שם אדם וכן זמזם שפועל שניה או שתיים לפני הסגירה.

 

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

 

היא נסגרת לפי טיימר או לפי חיישן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממשיך עם סיור בעקבות קו רכבת יפו ירושליים, ניתן עוד במספר מקומות לראות בבירור את תוואי המסילה, סמוך למגדל נווה צדק.

 

הקירות התומכים עם עמודים אלכסוניים שראוים כאן בתמונות היו קיימים עוד בתקופה ששהמסילה הייתה פעילה.

 

יש ברשת תמונות של רכבת נוסעת במקום הזה, אעלה אותה יותר מאוחר אם מישהו לא יעלה לפני.

 

 

במקום הזה בדיוק יעבור הקו האדם של הרכבת הקלה, החניון הזה יסגר. מעניין איך יראה המקום אחרי סיום העבודות.20170612_131644.jpg20170612_131730-1.jpg20170612_131806.jpg20170612_131821.jpg20170612_131833.jpg20170612_131840.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, תחנת יפו (איפה שיש היום את "מתחם התחנה") פעלה עד 1948.

 

לאחר מכן, התחנה הסופית בקו הייתה תחנת תל אביב דרום, זו שסמוכה לבית המכס. היא פעלה עד 1970, עד שהוציאו את הרכבת מחוץ לעיר.

 

2.5 קילומטרים של מסילה בין תחנת יפו לבין תחנת תל אביב דרום פורקו ב 1950, כך שתמונה מאתר הנוסטלגיה צולמה לפני 1950. זה נראה כאלו היא מצומלת מהגש שמופיע גם בתמונות שלי.

 

מה שמעניין, לאורך 2.5 ק"מ האלו במקום המסילה עד היום פחות או יותר לא נבנה שום דבר. בתוואי המסילה לשעבר ממוקמים 3 חניונים ארוכים. בשטח של שניים מהם יש עכשיו עבודות של הרכבת הקלה, בשלישי שסמוך למגדל נווה צדק עוד לא התחילו העבודות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שכל השטחים עליהם עברו מסילות ברזל שייכים עדיין סטטוטורית לרכבת ישראל, ולכן אסור לבנות עליהם. בונים חניות, פארקים, אבל לא בניינים.

דוגמא טובה לזה היא התוואי המקורי של רכבת העמק בעפולה. הוא עובר דרך מרכז העיר ועל התוואי בנוי פארק.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

בהמשך לסיפור על פריפריה מול מרכז, הטענה המרכזית שלי הייתה שהשקעה בתחבורה במרכז היא גם השקעה בפריפריה (שזה ביטוי שלא מתאים למציאות בארץ - אולי קרית שמונה ואילת).

 

והנה ההוכחה: אי קיום המסילה הרביעית באיילון לא פוגעת בתושבי תל אביב או רמת גן, אלא בתושבי שדרות ואשקלון...

 

https://www.themarker.com/dynamo/1.4304794

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...