Jump to content

A_lex

  • פרסום הודעות

    466
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

23 נייטרלי

1 עוקב

אודות A_lex

  • דירוג
    נהג צעיר (> 150 הודעות)

צפיות אחרונות בפרופיל

2,660 צפו בפרופיל
  1. תודה על התגובה. מעודד ממנה חסתי על העץ לעוד כמה ימים. קשה לתפוס בתמונה את הח*רות הקטנים (לא עוצרים לדגמן), אז צילמתי בוידאו... הסרטון השני לא לבעלי לב חלש ופחד מחרקים 😉 האם עכשיו אפשר לקבוע אם זה טרמיטים? ואם אלו נמלים - מה התכשיר המומלץ לחיסולן? ניסיתי לפזר כמה טיפות של קווין-ג'ל כבר פעמיים ולא נראה שזה עזר. עריכה: נראה שהעלאת הוידאו לפה הורסת לגמרי את האיכות 🤷‍♂️
  2. בהחלט יש ואכן זה מתבטא בתוספת לפרמיה. מבחינתי אין פה התלבטות - אם ממילא צריך לשלם תשלום חודשי, מעדיף כבר לשלם את האקסטרה הזו לחברת הביטוח ושלא יתעסקו לי עם התקנות לא הכרחיות ברכב.
  3. אני מנחש שהיבואן ידאג לבדל ביניהן גם באבזור. למשל לא ישים פתחי איוורור מאחור כמו ב2008.
  4. בהתנהגות נכונה (לא לזחול על הבלמים למשל) אין סיבה שהגיר הזה לא ישרוד כמו קלאץ' של רכב ידני. וגם אז החלפת מצמדים זה לא עלות כל כך גבוהה, אם הרכב עדיין יהיה בבעלותך. אם אתה מתחבר למראה של הסיטרואן אני חושב שהיא תמורה יפה למחיר (בהנחה שגם עליה יהיו הנחות מכובדות ומניח אף גדולות משל פיג'ו). לגבי חיישנים קדמיים, לא רואה בהם משהו אקוטי, אבל טלקאר התקמצנו על החיישנים (בחו"ל יש גרסאות שמגיעות עם, והמסך מראה את האיזורים הקדמיים גם ברכבים שבארץ, אך כמובן לא יודע על התקרבות לעצמים). איך הרוסית שלך? אני יכול להפנות למדריך. בקצרה מחליפים את המנועים, מוסיפים יחידת בקרה וכפתורים. הכל מקורי של קיה/יונדאי כמובן, פשוט לא משווק בספורטז' בארץ.
  5. אף אחד?... טוב... אם לא יהיה מידע חדש עד מחר, אחתוך את העץ לחתיכות, אהפוך את העציץ לשקית זבל גדולה ואזרוק לפח הקרוב. חיי העץ הזה על המצפון שלכם 😜
  6. בזמנו, לפני מבצע חבר, הקארוק בעיקר נוצחה ע"י האחות מבית סיאט. לא משהו מהותי מדי - הן נורא דומות. גרסת הפרימיום שלה יקרה בכ-13 אש"ח מהספורטאז', לאחר הנחת חבר של 10 אש"ח לשתיהן (לא לשכוח לכלול תוספת על שנת אחריות שלישית וצבע). בגרסת סטייל היא זולה בכ-4 אש"ח מהספורטאז' ואז זה כבר עניין של העדפות אישיות כשההבדלים הם: - אין לה זיהוי הולכי רגל, אך מנגד מתווספת כרית אוויר שביעית. - אין גג פנורמי. - ישיבה קצת יותר נמוכה והגה קצר מדי (מבחינת שליפה לעבר הנהג) לתנוחה שנוחה לי. - ריפוד מושבים... אהה... לא מרשים (איך אשתי הגדירה את זה - מה זה המושבי אוטובוס האלו).
  7. מבצע חבר של קיה נגמר לפני שלושה שבועות. נתנו 10 אש"ח הנחה (מניח שהמבצע קיץ הנוכחי מתקרב לזה מאוד). ההפרש יקוצץ רק אם פיג'ו יתנו יותר מ-10 אש"ח הנחה, ואני לא רואה את זה קורה עבור הדגמים המבוקשים (בנזין 1.6 ודיזל בגימור פרימיום). בזמנו פיג'ו הציעו הנחה עלובה של 4 אש"ח על הבנזין מה שהגדיל את הפער בפועל ל25 אש"ח מול הקיה. ואני לא יודע במה בדיוק הוא מרגיש ברמה אחרת. באמת שלא אני ולא אשתי (שישבה ברכב באולם התצוגה) לא הרגשנו שהוא מוסיף משהו מעבר לזכרונות במושב הנהג (משהו שאני מתכנן להוסיף לספורטאז', דרך אגב, אם אכן שנינו נשתמש ברכב), ומנגד יש לו צדדים שליליים שכבר ציינתי בשרשור (אישית לא מתחבר בכלל להגה הקטן שנמצא נמוך ולוח השעונים מעליו ולא מבין מה ההתלהבות מה-icockpit - אם כבר, העדפנו את התצורה הקלאסית ופרקטית של האחות מבית אופל). מחירי חבר לא מפורסמים מראש. זה עולה לאתר חבר יום לפני ואז מועתק לאתרי הרכב השונים.
  8. אז תעשה שוב. זה הרבה כסף בשביל לקבל החלטה בפזיזות. הפיצ'רים האלו היו בין החשובים גם בעיניי - אחרת אפשר לחסוך הרבה כסף ולקחת דגמים אחרים, ולכן שמתי דגש על לבדוק אותם בנסיעות מבחן. במחיר זהה הייתי מתלבט בין ה3008 לספורטאז', אבל פער של 15-20 אש"ח מקל מאוד את ההחלטה לפחות בשבילי. אני עשיתי שתי נסיעות מבחן על הקיה ואחת על הפיג'ו דיזל. עשיתי את כל נסיעות המבחן, פרט למאזדה, מהסוכנויות בשורק (גם על האטקה והקארוק), אז נהגתי על אותו כביש בכולן.
  9. ותבדוק את המרווח במושב האחורי לאחר שתכוון את מושב הנהג והנוסע לצד הנהג (חשוב!). באופל זו נקודה רגישה. ב3008 פחות למיטב זכרוני.
  10. אני מדבר ספציפית על הגיר - לא הרכב. אני חושב שקראתי את זה לגבי הסלטוס שאצלם נמכרת עם אותו מנוע וגיר כמו הספורטז' אצלנו.
  11. התיחסתי איפשהו בשרשור פה לcx-30... היא לא באמת ג'יפון. אין לה את מימד הגובה הדרוש וזו גם הסיבה שהיא מתחרה באקסיד ולא בספורטז'. חלק מהסיבות שלי לרכישת ג'יפון זה נוחות בהושבת וחגירת ילדים בכסאות בטיחות, והיכולת לראות קדימה דרך שמשות אחוריות של ג'יפונים שנוסעים לפניי. הcx-30 לא עונה על הדרישות האלו. הכי טוב - תעשה נסיעת מבחן. זה מה שאני עשיתי. ה3008 לא שומרת על מרכז נתיב כמו הקיה (והואגיות יש לציין) אלא רק מונעת סטיה מחוץ לנתיב. ולמיטב זכרוני היא גם מופעלת 10 קמ"ש מאוחר יותר (מ-70 קמ"ש למיטב זכרוני). אין לה גם יכולת נסיעה בפקקים עם הבקרת שיוט האדפטיבית. רק מעל מהירות מסוימת. על זה מתווסף גם תפעול פחות נוח לטעמי. ב3008 זה מידית מתחת להגה לעומת כפתורים על ההגה בספורטז'.
  12. בנתיים אין הרבה תלונות על אמינות הגיר הזה. קיה (ויונדאי) בחרו לשים התראת התחממות אם תתעלל בגיר על מנת למנוע נזק. קראתי לא מעט בפורומים בחו"ל ונראה שאפילו אנשים שמבלים בפקקים בלוס אנג'לס (מזג אוויר דומה ופקקים אימתניים) לא סובלים מבעיות כל עוד לא מתעללים בגיר. כל עוד אתה משתדל לא לזחול עם רגל על הבלמים לאורך הרבה זמן, לא צפוי משהו מיוחד. אבל אם אתה עומד כל יום בפקקים בעליות לירושלים, הייתי נמנע מגיר דו-מצמדי. אותו קולגה עם הדיזל סיפר שבשנה שהרכב אצלו הוא הצליח להגיע להתראה פעם אחת... לאחר זחילה של שעתיים וחצי (!) בפקק. למזלו זה היה ממש כשהפקק השתחרר, אז הוא לא נאלץ לחכות בצד את הכמה דקות לקירור התיבה. לי אישית לא יוצא לנסוע בפקקים מעל 40 דקות, וגם זה נדיר מאוד, אז לא פחדתי לקחת את הגיר הזה.
  13. מחירון כמו של ה3008? [emoji1787][emoji1787][emoji1787] הפרש של 15 אלף מול הדיזל ושל 20 מול ה1.6 בנזין. גם שמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית נחותות. האטקה בגימור fr היתה אופציה, אך הישיבה בה נמוכה יותר (אפילו עם כיסא מורם לגמרי) והיא עלתה כמה אלפים יותר מהספורטז' על הכביש. צריכת הדלק שלה אכן לא משהו, אבל זה פחות מטריד אותי (בגבולות ההגיון)... כרגע עם רכב יחיד בבית עושים אולי 13k ק"מ בשנה. הספורטז' אומנם תהיה רכב ראשי אך השני ישאר, מה שאומר שהנסועה בה תהיה אפילו קטנה מזה. לא משהו שעוד שני ק"מ לליטר ישפיעו בו.
  14. מישהו שמע על טרמיטים שמתיישבים בעציץ במרפסת? יש לי עץ בתוך עציץ (אצלי כבר כמה שבועות), והיום כשהשקתי אותו ראיתי המון (המון!) נמלים בהירות קטנות יוצאת מתוך הקרקע בעציץ. האם יתכן שאלו טרמיטים? היו גם נמלים רגילות למראה בכמות קטנה. ניסיתי לצלם את שני הסוגים. אם אלו אכן טרמיטים, יש דרכי טיפול או שצריך לשרוף את הבית?
  15. חנויות פרזול - לא טמבוריות. לא בכל עיר אבל בגדולות יש. מכיר שתיים באשדוד ושתיים בראשון.
×
×
  • Create New...