Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע PSA 1.2 PureTech השרשור המרוכז לגבי עניין האמינות של רצועת התזמון הטבולה בשמן.


Alkash
מעבר לפיתרון נפתר ע"י אורן שרותי רכב,

פוסטים מומלצים

לפני 28 דקות, elera כתב:

עם מחירים כאלה אולי כבר עדיף להחליף מנוע

ואז תחליף למנוע משומש שאתה לא יודע מה עבר עליו. לא משתלם...

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.4 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אז טרחתי וקראתי 20-25 עמודים אחורה ונחרדתי 😣

 

חייב להודות שלא הצלחתי להבין מתי לובינסקי נותנים החזר על החלפה שבוצעה מחוץ לרשת?

רק כשנמצאה תקלה שקשורה לרצועה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.5.2024 בשעה 13:25, shays10 כתב:

מצטרף לשרשור הנפלא הזה - כרגע ללא בעיה אבל עומד לפני טיפול שנתי

C3 2018 סיטרואן,

42000 ק״מ

יד 1

מנוע 1.2L טורבו?...

אני מניח שכן, אבל לא רשמת את זה בפירוש.

 

בתאריך 8.5.2024 בשעה 13:25, shays10 כתב:

גם אם 6 שנים זה לפני המלצת היבואן, האם כדאי להחליף כבר עכשיו כדי למנוע תקלות עתידיות?

 

נכון להיום אין בארץ מקום שאני מכיר שיודע לעשות בדיקה של הרצועה האמורה עם בורוסקופ כמו שצריך וכמו שיודעים כבר לאבחן אותה בצורה טובה למדי בחו"ל.

פה בארץ זה לקיחת סיכון (מחושב?).

פה בארץ כל מה שאפשר לעשות זה לפתוח את מכסה שמן המנוע ולהסתכל בעיניים.

 

בתאריך 8.5.2024 בשעה 18:17, yulianx כתב:

לפי היצרן ההחלפה היא כול 6 שנים או 105 אלף ק״מ.

אבל ההמלצה היא כול 4 שנים או 60 אלף. והחלפת שמן מנוע כול 10 אלף.

שורה תחתונה נכונה מאוד.

כרגע זו ההמלצה - כל 6 שנים או כל 100,000 ק"מ, המוקדם ביניהם.

תחזוקת מנע ולא תחזוקת שבר.

 

אנקדוטלי לגמרי, אבל אני עם פיז'ו 108, תיבת הילוכים ידנית, מנוע 1.2L אטמוספרי (לא טורבו, כאמור הבעיה חמורה יותר במנועי הטורבו), מודל 2014.

רכשתי אותה ב- 10/2021 (לפני שנתיים וחצי), ורק אח"כ התוודעתי לתקלות עם המנוע PureTech הנ"ל...

רכשתי אותה יד 2 מ- 2 בעלים קודמים שטיפלו במוסכי יבואן לובינסקי, קיבלתי מהם את היסטוריית הטיפולים המלאה (סביר להניח) מתועדת ומודפסת בצורה מסודרת (נדיר בישראל!), ואין שום תיעוד של החלפת רצועת התיזמון (את הטיפול הראשון אצלי, שהיה טיפול 15K ויישור קו גם עשיתי במוסך לובינסקי "צמרת" בחיפה).

עשתה 90,000 ק"מ נכון להיום (קניתי ב- 80,000 ק"מ, אני לא נוסע הרבה יחסית, בעיקר נסיעות עירוניות).

פתחתי את מכסה שמן המנוע, יש התדרדרות נראית לעין של הרצועה (מעיין פסים אלכסוניים כאלו שמופיעים עליה), אבל היא עדיין נראית במצב סביר לגמרי לדעתי הלא מקצועית בכלל בעליל.

אני כן מניח שכמו שציינו פה היא בתהליך התפוררות כלשהוא, לא בטוח אם מתקדם או רק בינוני.

הרכב על הכביש כבר 10 שנים, ועוד לא עשה 100,000 ק"מ...

מתכנן להחליף את הרצועה במוסך גבע בת"א בטיפול הבא (01/2025), צפי ק"מ מוערך של 95,000 ק"מ.

 

האם אני אמיץ, חסר אחריות, קמצן, דחיין כרוני או טיפש גמור? 😅

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שכבר נכתב, גם בשרשור הזה, במנוע האטמוספרי יש הזרקת דלק עקיפה (סעפת), לכן תופעת דילול השמן בדלק זניחה. החלפה פעם בעשור היא המלצת היצרן (במקרה שלך), ונראית לי סבירה. 

  • רעיון טוב! 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, DAHUJI כתב:

מעיין פסים אלכסוניים כאלו שמופיעים עליה

 

קצת כמו ''עור נחש'' כזה?

זה תקין וזה הטקסטורה של הרצועה החל מדור כלשהו.

להבנתי ההתפוררות היא מלמטה, השיניים של הרצועה מתחילות ליפול. אבל אני לא לגמרי בטוח. ואת זה אי אפשר לראות מלהציץ דרך הפקק.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.5.2024 בשעה 21:05, elera כתב:

לגרסת טורבו או לא? כולל משאבה?

ויודע כמה עולה, אני מניח בנוסף, "ניקוי" משאריות רצועה?

מוסך שמכבד את עצמו עושה את הניקוי הזה ביחד עם הרצועת טיימינג.
לדוגמא במוסך גבע 

עריכה אחרונה על ידי maxcher
9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, gilgil28 כתב:

על איזה מוסך באזור המרכז אתם ממליצים על טיפול ל-C3?

היו לך פה המלצות מצויינות על "אורן שירותי רכב" ו"מוסך גבע" (אין לי ניסיון איתם).

לי אישית התנסות מצויינת לפני כמה שנים דרך הפורום במוסך שאפט כשעוד גרתי במרכז הארץ (והייתה לי רנו קליאו B).

שלושתם מעולים ושווים ביקור.

 

 

בתאריך 11.5.2024 בשעה 10:25, menir1 כתב:

במנוע האטמוספרי יש הזרקת דלק עקיפה (סעפת), לכן תופעת דילול השמן בדלק זניחה. החלפה פעם בעשור היא המלצת היצרן (במקרה שלך), ונראית לי סבירה. 

 

בתאריך 11.5.2024 בשעה 10:35, DubelBoom כתב:

זה תקין וזה הטקסטורה של הרצועה החל מדור כלשהו.

להבנתי ההתפוררות היא מלמטה, השיניים של הרצועה מתחילות ליפול. אבל אני לא לגמרי בטוח. ואת זה אי אפשר לראות מלהציץ דרך הפקק.

 

בתאריך 11.5.2024 בשעה 11:28, yulianx כתב:

הטקסטורה הזאת היא הדור הראשון של הרצועה.

תודה על התגובות ועל סידור קו המחשבה חברים.

לא ידעתי שהטקסטורה של הרצועה מהדור הראשון היא בצורה הזו (הייתי בטוח שככה נראית רצועה שמתפוררת ובמצב גרוע במבט ממכסה שמן המנוע, וזאת למרות שקראתי חלק ניכר מהמגה-שירשור הזה). הצלחתי להירגע קצת מהמידע שהוספתם, ולהיות יותר שקט.

מעריך את זה.

עריכה אחרונה על ידי DAHUJI
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...