Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך מומלץ לעבור מעל פס האטה גבוה ומעצבן?


ברווז

פוסטים מומלצים

שלומות לכולם. 

באחד מהרחובות שאני עובר יום יום, יש שלל פסי האטה.

בהתחלה, הם היו גבוהים ועם שפה שגרמה למכה בכל עלייה עליהם. 

אני לא יודע אם הפנייה שלי לעירייה עזרה או שהם עשו את זה ביוזמתם, אבל הם טיפלו ברוב הפסים בצורה טובה. 

נותר אחד בעייתי, שכל עלייה עליו, ללא תלות במהירות, גורמת למכה. 

 

השאלה שלי:

האם מומלץ להאט מאד ולעלות עליו ישר, 

או האם מומלץ להאט מאד ולעלות עליו כשהגלגלים הקדמיים מוטים לצד זה או אחר? 

מה יותר בריא לרכב לטווח הארוך?

 

תודה לעונים.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העיקר בפסי האטה:

להאט לפני הפס בלבד. לעזוב את הבלם לפני שהפס מתחיל. המהדרין נוגעים קלות בדוושת התאוצה בזמן העלייה.

אם יש מקום מימין לפס, תעביר את הגלגלים הימניים מחוץ לפס.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעבור אותו באלכסון זה עוזר בשביל לא לקבל מכה וגם (לא יודע מה ההסבר לזה) אבל זה גורם לשיכוך להיות יותר נעים. ברכב שלי שהוא מאד נוקשה, אני בדרך כלל עובר באמפרים באלכסון ימינה ואז יורד מהם גם באלכסון שמאלה וזה גורם לשיכוך להיות יותר נעים מאשר אם עובר ויורד בקו ישר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, BRAVO30 כתב:

לעבור אותו באלכסון זה עוזר בשביל לא לקבל מכה וגם (לא יודע מה ההסבר לזה) אבל זה גורם לשיכוך להיות יותר נעים. ברכב שלי שהוא מאד נוקשה, אני בדרך כלל עובר באמפרים באלכסון ימינה ואז יורד מהם גם באלכסון שמאלה וזה גורם לשיכוך להיות יותר נעים מאשר אם עובר ויורד בקו ישר.

באלכסון הפס ארוך יותר לכן לא פוגע ברכב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בעיקר גורם לגלגלים לעבור אחד אחד, ולא בזוגות, ומרכך כך את המכה,

אבל בחייאת שים לב לשליח שבדיוק עוקף אותך שלא תזרוק אותו מהכביש,

וגם שלא תיכנס ברכב ממול שבדיוק עושה את אותו התמרון המפתיע והמסוכן הזה,

שמצטרף למנהג המגונה של זיגזוג בין מכסי בורות הביוב,

ולמנהג העוד יותר דפוק של רכב קטן שלפני פנייה ימינה עושה 'קטנה' שמאלה כאילו הוא לפחות סמי-טריילר...

 

בקיצור: לפני פס האטה תוריד מהירות בהתאם לפס, תעלה עליו ישר עם קצת גז, ושלום על ישראל.

  • אהבתי 4
  • מצחיק 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, BoazB11 כתב:

שמצטרף למנהג המגונה של זיגזוג בין מכסי בורות הביוב,

חכה עד שתצטרף לקבוצת בעלי בעיות גב. כאשר זה יקרה - תבין עד כמה זה תמרון חשוב בכדי למנוע אי-נוחות עד כדי כאבים בגבך.

אם כבר, זהו מנהג מגונה של רשויות מקומיות להתקין מכסי ביוב שלא בגובה הכביש אלא מעט מעל/ מתחת לגובה הכביש.

כנראה שזאת קונספירציה כלל-ארצית כנגד בעלי בעיות גב... :-)

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מזגזג בין בורות, מאט ל 10 קמש לפני כל בור, וגם 10 קמש לפני פסי האטה גבוהים או נמוכים ומעכב שליחים ותנועה בשביל לא לשבור את האוטו שלי כי הוא לט ליסינג ולא רכשתי אותו בכסף גנוב וכל החלפת בושינגיפ ובולמים אצלי זה לפחות חמישיה או קרוב לעשיריה ל4. ואם למישהו בעיה עם זה מוזמן להתלונן או לשלם לי עבור תיקון.זה שחצי מדינה עוברת תהליך חידוש כבישים ששוברים את הרכבים שלנו ולאף גורם לא איכפת מזה לא אומר שאני צריך לשאת בהוצאות. שילמדו לסלול כמו בני אדם ולא שונאים. 

  • אהבתי 1

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 21 שעות, BRAVO30 כתב:

לעבור אותו באלכסון

כל מי שנהג בטנק יודע - סכין עוברים באלכסון!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, BoazB11 כתב:

אבל בחייאת שים לב לשליח שבדיוק עוקף אותך שלא תזרוק אותו מהכביש,

אני ברוב המוחלט של הפעמים סוטה ימינה, לכיוון המדרכה, ולא שמאלה לכיוון הנתיב הנגדי. 

אם יש שם שליח, שיהיה לו בהצלחה.

לפני 14 שעות, BoazB11 כתב:

וגם שלא תיכנס ברכב ממול שבדיוק עושה את אותו התמרון המפתיע והמסוכן הזה,

ראה מה אמרתי קודם. כשאין מקום לתמרן ימינה, לא מתמרן. ממשיך ישר על הפס.

לפני 14 שעות, BoazB11 כתב:

שמצטרף למנהג המגונה של זיגזוג בין מכסי בורות הביוב,

למה אני צריך לדפוק לעצמי את הרכב, בגלל האיכות המרשימה של הכבישים בארצנו? 

זה לא כאילו שאני משלם מיסים כדי שהכבישים יהיו תקי... אוי, רגע. 

אנסח מחדש. 

זה לא שאני בוחר לנסוע ברכבי הפרטי כי יש לי אפשר-נו, שיט. 

אנסה שוב. 

זה לא שלא ממסים לי את הרכב, הדלק, החלפים והשד יודע מה עוד בחזירות מרשימה כדי שיהיה תקציב בשביל לטפל בתשת-יודע מה, התייאשתי. לא אמרתי כלום.

לפני 14 שעות, BoazB11 כתב:

ולמנהג העוד יותר דפוק של רכב קטן שלפני פנייה ימינה עושה 'קטנה' שמאלה כאילו הוא לפחות סמי-טריילר...

?

שמח שאני לא מכיר את זה. רק לפני פרסה נתקלתי בזה. 

כנראה משהו של תלאביבים :lol:

לפני 13 שעות, guya72 כתב:

חכה עד שתצטרף לקבוצת בעלי בעיות גב. כאשר זה יקרה - תבין עד כמה זה תמרון חשוב בכדי למנוע אי-נוחות עד כדי כאבים בגבך.

לצערי, יכול לחזק. 

אישי הטוב, לי עוזר להיות עם רגל שמאל ישרה לחלוטין (עד כמה שאפשר בתור ברווז בגובה 187) ומונחת במקום המיועד לה, לאורך כל הנסיעה. 

לפני 13 שעות, guya72 כתב:

אם כבר, זהו מנהג מגונה של רשויות מקומיות להתקין מכסי ביוב שלא בגובה הכביש אלא מעט מעל/ מתחת לגובה הכביש.

אחד ככה, ואחד ככה. 

וגם אלו שהמתקין משקיע והם בקו אפס- התיקון הראשון של הכביש (לרוב אחרי הגשם הראשון) גורם להפרשי גובה. 

טכנית, גם המכונית הראשונה שעוברת על זה גורמת להפרשי גובה, תודות לאיכות המרשימה של חומרי הגלם המצויים בארץ הקודש.

לפני 8 שעות, 98civic כתב:

זה שחצי מדינה עוברת תהליך חידוש כבישים ששוברים את הרכבים שלנו ולאף גורם לא איכפת מזה 

תתפלא! יש הרבה גורמים שאכפת להם. 

לכן כל הכבישים ש"גורמים" משתמשים בהם באופן תדיר, עוברים תיקונים באופן תדיר. 

נתקלתי בזה בעצמי בעירי. 

בפייסבוק נתקלתי בפוסט של תיקון כביש שהוא במצב יחסית מצויין- ממש יחסית מצויין, אחד היותר טובים בעיר. 

אז לתומי שאלתי, למה לתקן דווקא אותו כשיש בעיר כבישים אחרים במצב מזעזע, כמו זה שנמצא ברחוב מסויים שעוד יש בו את התעלות של מת"ב שנחצבו בשנת 90 בערך, וכל גשם סותמים רבע מאורך התעלה מחדש.

התשובה הייתה, מה הקשר- אני גרה פה, אז זה מה שיתוקן.

בתאריך 25.4.2024 בשעה 16:36, amosbmw כתב:

אם יש מקום מימין לפס, תעביר את הגלגלים הימניים מחוץ לפס.

אין, ואני די שונא לעשות את זה. זה לא מרגיש נכון. אם יש מקום מצד הפס לכל הרכב, זה סיפור אחד- אם רק לצד אחד, אני לא עושה את זה. 

  • אהבתי 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי ברכב שאתה נוסע בו. בBX הייתי עולה עליו ב50 קמ"ש בלי להתחשבן. בRX7 אני מוריד לראשון ועובר על 10 קמ"ש.

וברצינות, לאשתי בעבודה יש את הפסי האטה מפלסטיק הקשיחים האלו, אני עובר עליהם באמת ב10 קמ"ש אפילו עם הג'יפ, זה בלתי נסבל אחרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, אלו מהפלסטיק באמת מHורBנים.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...