אלפרד חיות
-
הודעות
19 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
צפיות אחרונות בפרופיל
צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.
הנקודות של אלפרד חיות
חדש בפורום (1/14)
5
מוניטין
-
היי כן, פשוט לבקש מהם ליסינג יד 2. אני מסכים.
-
כן, זה מה ששמעתי על הרכב גם כן מבדיקות שלי. הרכב עולה 2700 בחודש פלוס מעמ (מתבצע קיזוז בגלל העסק), לרכב יש כיום 71k, לא מעט, אבל זה לא באמת מטריד אותי
-
עוד לא קיבלתי את הסיאט, הביאו לי קיה ספורטאז חדשה מהמלאי שלהם (רכב מדהים) עד שהרכב יסיים לעבור השבחה ויגיע אלי. לגבי הצ׳רי, אני מפחד שהרכבים הסיניים לא אפויים עד הסוף, במיוחד כשאני יודע שכל ההתרעות שווא ברכב יכולים לחרפן אותי. שכחתי לציין שהתשלום צמוד למדד, אז כן יש פוטנציאל לעליית ההחזר החודשי אם ימשיכו להיות הפתעות בגזרת האינפלציה כמו שקרה החודש (עליה של מעל אחוז)...
-
היי, העסקה היא ל-18 חודש, כל תאונה מכוסה, כאשר גובה השתתפות שלי היא במקסימום 1200 שקל לפי החוזה. עניין הצמיגים פחות מטריד אותי האמת, יש לי החלפה של סט אחד, גם אם כשאקבל את הרכב והוא במצב שחוק מבחינת צמיגים, אבצע החלפה, ויש לי שנה וחצי של שקט. אני חושב שעניין ירידת הערך הוא יותר גבוה מה-15 שחישבת קודם, בהתחשב בזה שבלוח יד 2 סיאט אטקה שנת 2022/2023 עולה משומש שנסע סביב 120/130 אלף, ובהתחשב בזה שאני אסע עוד 40 אלף לפחות בשנה וחצי, אני חושב שהירידת ערך תהיה יותר לכיוון ה-25/30 אלף בשנה וחצי. וגם פוטנציאל תקלות, שאני אצטרך לקוות שלא יתפוס אותי. כמו כן עלויות הריבית על הלוואה. ובתור עצמאי אני מתקזז כ-40 אחוז על החשבונית (בפועל בגלל ענייני המיסוי, ורמת השכר שלי, זה יהיה בנטו משהו כמו 450/500 שקל הטבה). לגבי עניין הגיר, בדקתי את זה איתם, אמרו לי שהם מתחייבים שהגיר תקין, ובמידה ולא תקין, אוכל להכניס לתיקון, אבל יכולים להביא לי את הדו״ח מהמוסכים שלהם. אם זה היה קנייה הייתי חושב פעמיים ובודק יותר, פה זה ליסינג, ותמיד אפשר לבצע החלפה בין הרכבים (יודע מניסיון של מישהו שתוך כדי חוזה החליף רכב שקיבל, והמעבר היה ללא בעיות מבחינת החברה)..
-
היי, אכן עוסק מורשה לא משלם שווי מס, אם כבר חלק מההוצאות מוכרות. אכן הרכבים הם עם קילומטראז גבוה, ואני אמור לנסוע גם כן הרבה, אז ככה שלקנות אוטו מקביל לזה במחירים שמבקשים ביד 2, לנסוע עליו הרבה ואז למכור אותו לדעתי תהיה ירידת ערך גבוהה יותר מאשר ליסינג בתצורה הזאת. מדובר על 30 אלף בשנה. כמו כן, הטיפולים רישוי שינוע עליהם ולא עלי. ה-1200 שקל, זה עבור אירוע של צד ג וגניבה. אבל זה באמת זניח, ואני חושב שגם בביטוח פרטי שהייתי עושה הייתי כנראה משלם משהו דומה לזה. אבצע היום הזמנה של סיאט אטקה (זה לא ברשימה הזאת שפרסמתי), עלותה בחודש כ-2700 שקל.
-
היי כרגע ההגבלה היא ל-30 אלף, במידה ואני ארצה להוריד ל-25 אלף זה פחות 100 שקל לחודש (עבור כל מכונית). כמו כן, אלה התנאים המצורפים, על פניו הכל כלול, טיפולים, ביטוח, טסט, וכולל השבה לקדמות בתופסת של 100 שקל אם אני זוכר נכון. אני ממש מתלבט לגבי זה, אני לא מוצא אותיות קטנות שאני מפספס, וההצעה נשמעת טובה מידי , בטח כשאני חושב על החלופה של לקנות רכב בן 3 שכבר עשה את ה-60/70 אלף קילומטר ולנסוע איתו בעצמי עוד 50/60 בשנתיים, ועל זה להוסיף את העלויות טיפולים, ביטוח, טסט ועוד...
-
שלום, אני עצמאי, ובדיוק הרכב שלי אחרי טוטאל לוסט (משאית נכנסה בי ברמזור). חשבתי ללכת על תפעולי, אבל המחירים ממש יקרים לרכבים חדשים, ואז חבר עצמאי המליץ לי על ליסינג תפעולי של רכב יד 2 דרך הרץ. לעצמי אין לי חשיבות לקנות רכב חדש מהניילון, ורכב בן 3 שנים, מבחינתי אחלה, בטח כשאני לא צריך לחשוש מבלאי, ירידת ערך, ועוד. מנסה להבין כדאיות עסקה, ואשמח לחוכמת המונים פה. הכיוון הוא ללכת על רכב בגודל ג׳יפון בינוני כמו קיה ספוטראז (אבל הנציגה שלחה לי כמה דגמים מסוגים שונים), אני נוסע 25/30 בשנה. יש לי את הכסף לקנות רכב חדש, אין לי צורך בהלוואה, אבל מעדיף כן לתת לכסף לעבוד, מה עוד שהתשלום לליסינג מוכר לי חלקית בהצאות. אלה הרכבים שמוצעים, ללא תשלום מקדמה. האמת שקוסם לי העניין של תשלום סכום חודשי מסוים, שזה יכלול את כל המסביב (טיפולים, ביטוח, שינוע), ובעצם לשלם רק על דלק. וכל שנה/שנה וחצי להחליף רכב ולהנות מרכב חדש ושונה בבעלותי. מס.רישוי תיאור הרכב צבע שנה מד אוץ רישוי מחיר עסקי 30 א' לתקופה של 12-18 חודש 19471703 HYUND I20 PRIME כסוף 2023 76325 31/12/2026 2,200 46614203 SKODA KAMIQ AMBIT לבן 2023 101382 29/03/2026 2,300 49458403 SKODA KAMIQ AMBIT לבן ירח מטל 2023 80735 20/06/2026 2,300 60803503 SKODA KAMIQ AMBIT אפור 2023 114048 01/01/2027 2,300 25686303 HYUND BAYON PRIME כסף 2023 104359 31/01/2027 2,490 25687003 HYUND BAYON PRIME כסף 2023 110899 01/02/2027 2,490 42654703 HYUND BAYON PRIME לבן 2023 103963 31/05/2026 2,490 48229503 HYUND BAYON PRIME לבן 2023 117722 30/07/2026 2,490 58142003 CHERY FX COMFO שחור 2023 104218 16/07/2026 2,500 48345303 HYUND ACCEN INSPI אפור 2023 93722 07/08/2026 2,500 34592503 MAZDA CX 30 COMFO לבן 2023 86024 01/01/2027 2,500 32269703 RENAU MEGAN ZEN לבן שנהב 2023 87514 17/01/2027 2,500 58523603 SEAT ARONA FR אפור 2023 100100 03/10/2026 2,500 58525403 SEAT ARONA FR שחור 2023 114913 04/10/2026 2,500 58526503 SEAT ARONA FR נבאדה 2023 108072 04/10/2026 2,500 58527203 SEAT ARONA FR לבן 2023 93341 04/10/2026 2,500 60569303 SEAT ARONA FR לבן 2023 89088 28/11/2026 2,500 33135403 CHERY FX COMFO לבן 2023 91472 27/02/2027 2,600 35827303 KIA SELTO EX PL שחור 2023 104977 26/02/2027 2,600 43960903 KIA SELTO EX PL שחור 2023 102434 19/04/2026 2,600 43981303 KIA SELTO EX PL לבן 2023 96083 17/04/2026 2,600 36046603 KIA SELTO URBAN לבן 2023 122618 05/03/2027 2,600 33306303 CHERY FX COMFO לבן 2023 103492 18/03/2027 2,600 41984503 HYUND BAYON PRIME לבן 2023 89290 25/03/2026 2,700 20054303 HYUND ELANT PREMU כסף 2023 113822 11/02/2027 2,700 24903203 HYUND ELANT PREMU אפור 2023 98564 01/03/2026 2,700 24903903 HYUND ELANT PREMU אפור זית 2023 95377 01/03/2027 2,700 34067703 HYUND ELANT PREMU לבן 2023 96968 29/04/2026 2,700 78599003 HYUND ELANT PREMU לבן 2024 92730 22/06/2026 2,700 78706303 HYUND ELANT PREMU כסוף 2024 113176 19/06/2026 2,700 88587502 HYUND ELANT PREMU אפור 2024 121218 13/03/2027
-
מימון לרכישת רכב, מתלבט לכמה שנים לקחת.
אלפרד חיות פרסם הודעה בנושא של Yuval Canfi בתוך ייעוץ ברכישת רכב
כמו שכתבו קודם, זה מאוד אישי, ומה שמתאים לי לא בהכרח מתאים לך... לא מזמן קנינו רכב לאשתי, לקחנו את מלא הסכום (78k) בהלוואה למשך שנה, יוצא החזר סביב של 6800 אבל העדפנו שנה אחת להיחנק עם התשלומים. יודע שיותר כלכלי להחזיק את הכסף ולהשקיע אותו, אבל בתכנית הכלכלית שלנו יצא שעדיף לנו לגמור עם התשלום לרכב עכשיו, טרם לקיחת התחייבויות אחרות בעתיד... -
זה טריקי, אנחנו מכוונים לשכונות עם קהילה דתית, ובעדיפות גבוהה יותר עם מסגרות בתוך השכונה (אנחנו זוג דתי לייט). לכן התפקסנו על שכונת נופים (יש מסגרות עד יב' בתוך השכונה), זה לא מכריח אותנו לצאת בבוקר ולעבור לשכונה אחרת בפיזור ילדים). כרגע אנחנו זוג פלוס 1 ובקרוב איננשאלה עוד 1, הצרכים שלנו לא השתנו הרבה, ואנחנו עדיין יכולים להסתפק בדירת 4 חדרים, אבל בהמשך עם השנים מאמין שכן נצטרך לעבור לדירת גדולה יותר. במאמר מוסגר, מה נחשב תכנון דירה טוב? אני מנסה קצת להבין, הדירות היחידות שבנויות טוב זה אלה דירות שנבנו בשנות ה-80. אבל אני לא יודע לשים את האצבע ולהגיד זה תכנון טוב או זה תכנון לקוי... אם יש לכם קווים כללים, שאוכל לרשום במסגרת חיפוש הדירה
-
הפוסטים האחרונים פה ממש מתארים אותנו. היה לנו הון עצמי מוגבל, וחיפשנו לרכוש נכס, הרצון היה לגור באזור באזור מודיעין, אבל בפועל ההון העצמי שלנו אפשר דירה בקריות. בזמנו מחיר השכירות במודיעין בשכונה שרצינו לדירת 4 חדרים, היה סביב 6 ומחיר קניה סביב 2.6/2.7 היום על אותה דירה שכירות של 8 בשקט, ומחיר מכירה של 3.2. היה לנו מחשבה לסיים מהר את המשכנתא על הדירה בקריות (היינו במצב משפחתי שאפשר חיסכון מוגבר, וזה די עזר לנו בלצמצם משכנתא), ואז לקנות את הנכס, אבל העלייה במחיר די טרפה את הקלפים, ומשבר יד 2 לא הגיע עדיין למודעות שם (לדירות המשומשות) מצד שני, המשבר כן הגיע לאזור שבו אנחנו מחזיקים דירה, אני אוכל למכור ברווח עדיין את הדירה, אבל לא ברמה ששיניתי את הדלתא בין הדירות ב-5 שנים שעברו. אז כרגע ממשיכים להשכיר ולשכור, ורק מתפללים שלא יעיפו אותנו מהדירה בהפתעה כל חידוש חוזה.
-
תודה רבה על ההסבר. האם ידוע על כשלים במנועים אלה? נגיד T4 לעומת T5 וכולי? מדבר על רכבים משנת 2020 +
-
אפשר הסבר בין T4/T5/T8 ? מתקשה להבין את ההבדלים.
-
נשמע ממש מוזר, שמעתי על מקום בקרית ארבע שמשכיר רכבים ממוגני ירי, ויש לו חד משמעית פחות מ-30 רכבים.
-
היי, שאלה שמטרידה אותי בימים האחרונים, ואשמח לשמוע את ה-2 סנט שלכם. למה לא בונים דירות עם חדרים גדולים? לא מזמן ביקרנו זוג חברים ששוכרים דירה ישנה (נראלי בנייה של שנות ה-80). אבל החלוקה של החדרים שם מדהימה. כל חדר חדר מעל 12 מטר, חדר הורים מרווח מאוד. חדר שירות (מכונת כביסה/מייבש ועוד מקום לדחוף ציוד), סלון מרווח (ברמה שלילדים יש מלא מקום לשחק בסלון ולא מפריעים לנו כמבוגרים לשבת בספות ולדבר אחד עם השני וקו נקי לטלוויזיה.. סה"כ מדובר על דירת 4 חדרים (90+- מטר מרובע) שפשוט מחולקת טוב. מבין שיש לזה מחיר (חוסר במרפסת במקרה שלהם, ומטבח אולי קצת קטן), או דברים אחרים שלי כנראה זניחים, ואחרים ימצאו אותם קריטיים. אבל אני לא מבין למה הקבלנים לא מציעים את זה היום? הבנייה כיום, כפי שאני רואה גודל החדרים בדירות לרוב עד 10 מטר מרובע וליחידת הורים שקצת גדולה יותר..
-
סליחה הייתי מנותק מהמחשב לכמה שעות. התבלבלתי בניסוח, של ה-10 אחוז מהמקדמה. התכוונתי שהוא יאבד את ה-10 אחוז שהוא שם (שזה מהווה מקדמה לרכישה). אם מחיר הדירה ירד יותר מגובה המקדמה הוא יוכל לצאת מהחוזה ולרכוש מחדש את הדירה במחיר שוק. אז נכון שהפסיד את כל ההון העצמי שלו, אבל הוא קנה את הדירה שהוא רצה בזול יותר. אתמול לאחר שקראתי את זה, דיברתי עם 2 חברים שלי שקנו לאחרונה בתים בצורה הזאת (אחד בפתח תקווה, השני ברחובות), והם לא נתקלו בסיפור של הלוואה לטובת הקבלן.
