Jump to content

Shay_u

  • פרסום הודעות

    662
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

31 נייטרלי

אודות Shay_u

  • דירוג
    נהג נמרץ (> 500 הודעות)

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. Shay_u

    מה זה DevOps ?

    בחברות קטנות יכול להיות "one man show" (אם זה טוב או לא - תלוי בבן אדם ובתנאים)- ולכן אני לא רואה מסלול התקדמות יוצא דופן אלא אם יש תכנון עתידי ליצור צוות ולהרחיב את הפונקציה של devops. מה שכן מקבלים זו המון אחריות ויכולת להוביל מקצועית. בחברות גדולות יותר / ספקי שירות יכולים להיות גם מספר צוותים מקבילים שנקראים ״devops " כאשר כל צוות אחראי על תחום שונה, ולכן אני לא רואה הבדל ממשי בין devops למיניהם בסיטואציה הזאת לבין מפתחי תוכנה (מבחינת מסלולי התקדמות). מי שטוב ומעוניין יוכל להתקדם במעלה הדרגות (זה תלוי ארגון כמובן). מבחינת משכורות- מניח שעבור junior ללא ניסיון בשנים הראשונות הן לא יהיו גבוהות במיוחד, אבל ככל שמתקדמים מקצועית המשכורות הופכות להיות דומות מאד למשכורות של מפתחי תוכנה. מסלול הקידום מבחינת שכר יכול להיות מתגמל מאד- כל עוד מתאמצים ללמוד דברים חדשים כל יום, כל עוד לומדים טכנולוגיות חדשות מתוך רצון אמיתי ועניין בטכנולוגיה וכל עוד נמצאים בארגון הנכון שמאפשר פיתוח מקצועי.
  2. Shay_u

    מה זה DevOps ?

    "מה זה devops" זה כמו לשאול "מה זה מפתח תוכנה". כמו שמפתח תוכנה יכול להיות BE/FE/FULLSTACK, בטכנולוגיות Web/Object oriented או אפילו SCALA או אסמבלי רחמנא ליצלן - כך גם בשוק העבודה devops יכול להיות איש IT מסורתי שנוגע בחומרה פיזית אבל גם יודע לכתוב bash/python/go, או אדם שתפקידו לנהל תשתיות ענן נטו (AWS/GCP/Azure - בין אם בתשתיות וירטואליזציה "מסורתיות" או יותר בעולמות הקונטיינרים). Devops יכול להיות גם מפתח תוכנה פרופר שממש את תפקיד Site Reliability Engineer שזה יישום מעשי של Devops בתפקיד שהוגדר על פי גוגל (יש ספר שמתאר את התפקיד בצורה מדויקת ביותר). תפקיד נוסף שאפשר לצמצם בתיאורו ולקרוא לו "Devops" הוא כל עולם ה-CI/CD - התמחות מקצועית ועולם בפני עצמו. בקיצור הקשת רחבה מאד מאד והרעיון הכללי הוא לשכלל את תפקיד איש ה IT העייף באדם עם יותר "skill", שמתעסק בטכנולוגיות חדישות ושיודע לפתור דברים בצורה מאד יצירתית, בעיקר כדי לצמצם את הפערים בין עולמות ה-IT (OPS) לעולמות ה- Dev. הסיבה שיש כל כך הרבה משרות Devops זה כי המון חברות משתמשות בבאזז וורד הזאת בשביל לתאר תפקידי IT מסורתיים, אבל כן יש התעוררות גם בעולמות ה"טרנספורמציה הדיגיטלית" - public/hybrid clouds, containers וכו'. מתנצל על כל כאב הראש אם זרקתי פה יותר מדי מושגים לאוויר. אני לא מסכים עם ההצהרה. בתפקידי הקודם היו לי המון נסיעות לחו"ל כי הייתי איש IT מסורתי והייתי צריך להקים פיזית ארונות מחשוב באתרים ברחבי העולם. בתפקידי הנוכחי אין לי צורך אפילו להגיע למשרד כי תשתיות המחשוב שלי הן מבוססות ענן ואין שום סיבה שאקום מהכיסא כדי לגשת למשאב כזה או אחר (ואין סיבה לחברה לשלם לי על נסיעות). הסיבה היחידה לנסוע לחו"ל זה אולי בשביל קורסים מתקדמים, אבל יש כל כך הרבה בארץ שזה גם מיותר.
  3. אני משתף מהניסיון שלי בנהיגה ברכב ולא מידע טכני. אני מבין שטכנית השילוב בין הילוך נמוך יותר באותה מהירות יגרום למנוע לעבוד בסל"ד גבוה יותר (עם או בלי גז ביניים) ואמור לאפשר בלימת מנוע. אבל לעומת זאת נסעתי כ-1000 ק"מ ברכב ואני זוכר את התחושה הזאת כאחת הבולטות מחווית הנסיעה. גם בירידות, הורדה של חמישה או שישה (!) הילוכים לא עזרה והרכב נשאר על אותה מהירות בלי בלימת מנוע מורגשת. בערך הרגשה של להעביר לניוטרל, רק שמחט הסל״ד משתוללת לה אי שם באיזור הקו האדום. להבדיל מניוטרל, לא הורגשה גלישה חסרת מעצורים (המהירות לא עלתה בחדות גם אם עלתה), אבל גם לא הורגשה בלימה או הורדת מהירות משום סוג.
  4. "בעיית בטיחות קשה"..? נראה לי שקצת הלכת רחוק. היכולת "להעביר" הילוכים בתיבות אוטומטיות היא בעיקרה פונקציה שנועדה לאפשר לנהג לנצל יותר את הרכב (מבחינה ספורטיבית). במצב חירום אם הלכו הבלמים הורדת הילוכים לא הייתה עוזרת, בעיקר כי מחשב הרכב מונע את היכולת להשתמש בפונקציה הזאת כשהמנוע נמצא תחת עומס כבד. אפילו אם אתה מדבר על נהיגה יום יומית ולא איבוד בלמים אספר לך סיפור- נהגתי על מרצדס E class חדשה לא מזמן, שם יש תשעה הילוכים ואפילו מנופים להעברת הילוכים מההגה. כשמורידים הילוך ברכב הזה אין שום בלימת מנוע, הרכב ממשיך לנסוע באותה מהירות כאילו לא הורדת הילוך וכל מה שמשתנה זה מחט הסל"ד. המושג בלימת מנוע לא קיים ברכב הזה. מה ההבדל אז בין הפוקוס עם "בעיית הבטיחות הקשה" לבין המרצדס היוקרתית והחדשה? בשתיהן אין יכולת להשתמש במנוע בשביל לעזור בבלימה.
  5. נשבע שחשבתי שאתה מדבר על אשדוד ורציתי כבר לצאת עליך. גם פרויקט כזה שהוא חיובי, צריך לדעת איך להוציא לפועל מבלי לשפוך כסף מיותר ולפגוע ברמת החיים של התושב.
  6. האוטובאהנים בגרמניה ברובם לא מוארים (מפתיע בהתחשב בעובדה שהם גם לא מוגבלי מהירות, ברב המקומות). כל מה שצריך זה סימני דרך טובים, תמרורים מחזירי אור ברמה גבוהה, ורואים כל מה שצריך לראות על הכביש ובדרך. כל תאורה אחרת מיותרת ותורמת לזיהום האור (וצריכת אנרגיה מיותרת). את הגישה המתקדמת הזו לא השכילו לאמץ בארץ שלנו, אז ברמה הזאת אנחנו דווקא מאחור.
  7. אפשרי לגמרי. מציין שיש גם מועדון (קבוצת ווצאפ) ספציפי לג'ולייטות שיש בו גם טיולים, אם מישהו מעוניין אפשר ליצור איתי קשר. אבל לגמרי שווה לעשות גם טיול אלפות carsforum בכללי.
  8. הגיר הידני עם קלאץ אוטומטי מאד נפוץ באוטובוסים באירופה. פעם ראשונה שראיתי נהג אוטובוס בפולין עובד עם ידית הילוכים רגילה אבל לא מזיז את רגל שמאל, נדפק לי השכל, לא הבנתי מה קורה שם.
  9. אני מאד לא מסכים. יש לי רישיון 8 שנים מתוכם כבר 3 נוהג כמעט בלעדית על רכבים ידניים, ואני חייב לציין שאני מרגיש חד ועירני על הכביש, עם או בלי התיבה הידנית. אני לא מרגיש מתי אני מעביר הילוך ומתי לא, זה חלק אוטומטי עבורי - אני מתרכז בכביש בלעדית, ולא בהעברות הילוכים. אם לך יש ניסיון בנהיגה על גיר ידני ואתה עדיין חושב ככה אז או שאתה נהגת כ"כ קצת שלא צברת ביטחון בנהיגה על ידני, או שאתה פשוט שונא את זה ואז אתה גם מקשר לזה עוד ערכים שליליים. בכל מקרה אתה לא יכול להגיע למסקנות עבור אנשים אחרים. יותר מזה אני גם אציין, שמדגם מזערי במשפחה והחברים שלי יכול להעיד שהאנשים שלמדו לנהוג על אוטומט (מורי נהיגה שונים) הם אנשים עם פחות ביטחון, קןרדינציה והתמצאות מרחבית מאשר אלו שלמדו על ידני. אין איך להסביר את זה, מהניסיון שלי האנשים שיודעים לתפעל ידני נוהגים בצורה בטוחה ונעימה יותר. כמובן אני לא אכליל וכל נהג בפני עצמו, אבל עדיין בעיניי אפשר להרגיש הבדל. מבחינתי זה עניין של level of skill. נהגים שלומדים לנהוג על גיר ידני נדרשים לרמה גבוהה יותר של למידה, קשב ואתגר מאשר אנשים שלומדים וצריכים לעבור טסט על אוטומטי,
  10. היום "ביליתי" בחוף הנפרד בהרצליה לאחר שחיפשתי באינטרנט אחר חוף שקט עם חניה מרובה. החוף הזה קפץ בחיפושים ולכן הגעתי אליו. כמובן שהחוף היה מפוצץ באנשים מכיוון שמעתה יחולו הגבלות על שהייה בחופים, אבל לא זו הייתה הבעיה. המון אנשים היו, אבל מקום לכל אחד עדיין היה אפשר למצוא. הבעיה האמיתית הייתה המטקות. לא הייתה רצועת חוף נקייה ממטקות לאורך מאות מטרים. על רצועת חוף של 100 מטר היו עשרות רבות של שחקנים, חלקם מקצוענים עם ציוד רציני (מטקות קרבון, כפפות וכו'- מינימום רוג'ר פדררים למיניהם). חלקם מוציאים טילים כל כך חזקים מהמטקות שבאמת מפחיד להיקלע לסיטואציה. בעיני יש פה אסונות שמחכים לקרות, על חוף כל כך עמוס ואפס רצועת חוף נקייה מפיגוזים תועים, זה רק עניין של זמן עד שילד/אדם מבוגר ייפצע ממטקה לפנים או טיל קטן לשיניים. ברחתי אחרי עשרים דקות של חרדה קיומית, לא העזתי להיכנס למים כי זה אומר להיכנס ישירות לקו האש. אדגיש ואומר, פחות מפריע לי כשמדי פעם יש אנשים שנהנים להם בחוף רגיל (אם אפשר פשוט להתרחק- שיעשו חיים, אני אזוז), אבל היום זה היה פשוט מוגזם ואפשר היה לשמוע את המכות ב360 מעלות, ובאמת באמת לא היה לאן לברוח. איך מאפשרים לסיטואציה הזאת לקרות בכל מקום? למה אין רצועת חוף שמוגדרת לזוועה הזאת?
  11. Shay_u

    חניה עם PANGO

    1. רכב גנוב בדגם וצבע דומה לרכב שלו שייכת לוחית הרישוי המשוכפלת, ככה הרכב לא מעורר חשד כששוטרים מכניסים את מספר הרכב למסופון. 2. רכב ממשלתי ששייך לארגון ביטחוני מסויים שיש לו אישור לשכפל מספרי רכב תמימים ולנוע איתם בכביש. ידוע למשל המקרה של אמא של ״סטטיק״ שמספר הרכב שלה שוכפל והרכב הממשלתי ביצע עבירות תנועה, הדו"חות הגיעו אליה. https://m.ynet.co.il/Articles/5058364
  12. מסכים, אבל החברה הקודמת הייתה ידועה בנדיבותה הרבה (ברמת policy - משכורות גבוהות משמעותית משווי השוק, בונוסים יוצאי דופן ). החברה הנוכחית היא חברת תוכנה ענקית ש״צמודה למדד״ בענייני שכר והטבות משלימות.
  13. עמדתי באותה סיטואציה לפני שנה וחצי, ומלכתחילה החלטתי ללכת על זה בעיקר בשביל שיהיה רשום לי בקורות החיים שמילאתי משרה ניהולית. לא באמת הייתי מעוניין בזה. התפקיד היה הובלה טכנית-ניהולית. בפועל, בתור בן אדם שעניין בטכנולוגיה הוא הדבר העיקרי שמניע את ההתפתחות המקצועית שלי, אחרי כמה חודשים הרגשתי שאני מתחיל להחליד ולאבד את ה"כשרון" האמיתי שלי - העולם הטכני. הפכתי להיות זונת פרויקטים, ניירת, ניהול לו"ז, ניהול אנשים ומשימות. את הדברים המעניינים באמת הייתי צריך להשאיר לחברי הצוות. לא יצא לי לגעת בדברים טכניים מלבד בזמני הפרטי (וגם הוא היה מועט כי המשרה הייתה מאד תובענית). שמתי לב איך התחלתי לדעוך עם הזמן, מבן אדם שמח להגיע למשרד כל בוקר הפכתי להיות טרוד בבעיות אנושיות, אדמיניסטרטיביות, משחקי כח ואגו וכו'. בשורה התחתונה הצלחתי למלא את התפקיד בצורה טובה, אבל הרגשתי שדעכתי מבחינה רגשית ונהייתי חלוד מבחינה מקצועית. אחרי שנה וחצי שאלתי את עצמי איפה אני רוצה לראות את עצמי בחיים- יש לי עוד הרבה שנות קריירה לפניי (אני בן 25) והחלטתי שבתור ראש צוות לא אצליח לשווק את עצמי ולהתקדם בקריירה באמת, גם כי אין לי עניין בזה וגם כי סט הכישורים שלי הוא ממוקד טכנולוגיה, ולא ממוקד ניהולית. התפטרתי ממש לפני תחילת תקופת הקורונה ועברתי לחברה אחרת, משרה טכנית בתחום חדשני שתמיד רציתי להיות חלק ממנו. ויתרתי קצת על תנאי שכר אבל מצד שני, הידע בתחום הזה הוא זה שיאפשר לי להחזיק קריירה רבת שנים בתחום תובעני מאד, לא שום טייטל של "ראש צוות" (שכבר יש לי ואני מרגיש הוא מיותר לחלוטין). עוד דבר שנזכרתי בו, חבר טוב שלי נמצא בהייטק גם כן, בדרג ניהול בינוני (מנהל תחתיו שלושה ראשי צוותים, חלקם בחו"ל). יש לו ניסיון של 7 שנים בהובלת אנשים ופרויקטים, אין ידע מקצועי טכני כמובן, עבר הרבה זמן מאז שהוא נגע במקלדת. הוא לא מרוצה וכבר שנה בערך שהוא פשוט לא מוצא משרה אחרת בתחום. קשה מאד למצוא משרות בדרג ניהולי גבוה יותר, בהרבה מקומות פשוט לא צריך או שיש יותר מדי אנשים על פחות מדי משרות. כמות הצעות העבודה שקיבלתי אני בתפקידים טכניים באותה שנה (מבלי להיות מעוניין) היו לא הגיוניות. השנה האחרונה (עד הקורונה) הייתה מטורפת מבחינת היצע משרות טכניות בהייטק.
  14. לא מצליח להוסיף קישור,.תחפש בגוגל תוסף כרום handz
  15. סורי אם נשמעתי תקיף, המחירונים לא הגיוניים בעליל! אולי זו גם הסיבה שיש רכבים יחסית הרבה זמן למכירה. מוכרים שלא מוכנים להתפשר, קונים שחושבים שעובדים עליהם. תלתן 2015 L.E לדעתי שווה באיזור ה110/105. תלתניות ישנות יותר (2012,13) אולי 60 אלף תלוי במצב שלהן (לרובן יש סדק יפה בדשבורד בגלל כרית אוויר נפוחה.) תתקין את התוסף לכרום שמראה ביד 2 מחיר של רכב ספציפי לאורך זמן הפרסום שלו ביד 2, ככה תוכל לזהות מוכרים נואשים (או רכבים בעייתים) ותראה גם את הירידה בדרישה של המחיר המבוקש לאורך זמן מסוים. ככה אולי תוכל לקבל אינדיקציה
×
×
  • Create New...