Jump to content

chesh

  • פרסום הודעות

    725
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

chesh שיחק אותה בתאריך אפריל 29

התכנים של chesh היו האהובים ביותר!

מוניטין

163 טוב

1 עוקב

אודות chesh

  • דירוג
    נהג נמרץ (> 500 הודעות)

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. טוב אז הרכב מניע ונוסע כבר למעלה משבוע. חושב שלא יזיק כיוון שסתומים חוזר. מה אתם אומרים? 20200815_183137_1.mp4
  2. רדיו דיסק מקורי + bluetooth של קיה סורנטו 2015 פורק מהרכב כשהיה חדש והוחלף לטובת מולטימדיה 200 ש״ח מראשל״צ 0546888128
  3. את השיפוץ עשיתי אצל חבר טוב בשם "אבי חיים" לאביו יש בית מלאכה ברחובות. מספרו הוא: 0523730840 אצלו גם שיפצתי את ה"ראש" של האונו שלי בשרשור: היום הרכבתי את רצועת הטיימינג האיכותית ביותר שמצאתי (בחו"ל כמובן) של Continental משנת יצור 2020!! כמובן שכל הרצועות שמצאתי בארץ היו משנת 2009- או שכבו במחסן. סט שלם עלה 150 ש"ח בלבד. פירוק פולי מזגן + קראנק - בוקסה 36 החלפת מחזיר שמן תחתון שנזל: הרצועה במקום:
  4. לאחר כ 5 שנים, הראש שוב שופץ היום (רצועת טיימינג קפצה). במנוע הזה לצערי יש מפגש שסתום-בוכנה ואכלתי אותה גם כאשר הרגשתי שזה קורה. התוצאה: 2 שסתומי אגזוז התעקמו. הראש נלקח לשיפוץ, הוחלפו כל שסתומים האגזוז על הדרך ולא רק אלו שנפגעו. הבלוק, זאת כמות הפיח שהצטברה ב 5 שנים האחרונות מאז שבוצע ראש חוות דעת? הניקוי נעשה בעזרת WD40 וספריי קרבורטורים. כל הפיח ירד. הראש חזר משיפוץ: הפעם, הזמנתי אטם ראש הכי איכותי שיכלתי למצוא (גרמני של ERLING) ברגים חדשים של FEBI BILSTEIN הזמנתי אותם כמובן מחו"ל בעלות של (תחזיקו חזק) 194 ש"ח בלבד עם משלוח עד הבית של DHL EXPRESS תוך 3 ימים. למה אני אוהב לקנות מחו"ל את החלקים האלו? -שנת היצור של האטם היא סוף 2019, הוא סגור בוואקום, אין למצוא בארץ ברגים חדשים ב 100 ש"ח. בחנויות בארץ, כשאני בא לקנות רצועות, אטמים או כדומה, החלקים בדרך כלל מלאים אבק, מלפני 10-15 שנה, על אחרוני המדפים. כבר אין חלקים למנועים/רכבים האלה ואם כן, רובם לא נשמרים בצורה נורמלית במחסנים. האטם מורכב: המשך הרכבת ראש המנוע, חלק 1 הכולל את הכוסיות ואטם מפריד בינו לבין החלק של הקמשפט. הקמשפט מורכב עליו: על הדרך ניקיתי גם את סעפת היניקה בעזרת מסיר שומנים + גרניק: הסעפת לפני הניקוי: הסעפת ומכסה השסתומים: במשך 5 דק יצאה ג'יפה ללא הפסקה: לאחר הניקוי: כשבאתי להרכיב את המזרקים, היה צורך כמובן בהחלפת הגומיות שכבר החלו להתפורר: הרכבת גומיות חדשות: נחזור לראש המנוע: לאחר ההרכבה, החלפתי שמן, נוזל קירור ושימנתי את כל האזורים לפני ההנעה, התוצאה הסופית לאחר ההרכבה:
  5. טוב אז הרבה זמן לא עדכנתי... הרכב גמע 269000 ק"מ ועבר טסט גם השנה. כמו כל הדברים הרגילים, הוחלף שוב שמן, פלאגים, פילטר אויר. -החלפתי שמן גיר לשמן מקורי של TUTELA ZC 75-80 כמו שמופיע בספר הרכב לאחר נסיון מר עם כמה גירים ידניים של פונטו ששרקו אחרי 200 אלף ק"מ עם שמן 75-90 לאחר מחקר רב בכל הרשתות מסתבר שצריך שמן בתקן GL-5 כמו שמצויין בספר ולא GL-4 כמו שמצויין למדינות אירופאיות. ועדיף את זה של TUTELA שלא גומר את הסנכרונים גם אם השמן הוא GL-5. זה מה שהיה מאז ומתמיד וככה המסורת צריכה להימשך. קצת ג'יפה על בורג הריקון, הכל נוקה. הוחלף הצינור הגמיש של האגזוז לאחר שנפח את נשמתו אחרי 25 שנות שירות. החלק החדש: וכמו שאר שדרוגים וקוסמטיקה, הוחלף מיכל שמן ההגה לחדש + נוזל טרי לאחר שלא ראו כבר כלום והפלסטיק הצהיב (סה"כ 100 ש"ח) גם צינור שרשור האויר הוחלף לחדש (ברכב הזה, הצינור מחובר לאלטרנטור שיושב קרוב מתחת לסעפת היניקה. הוסיפו את הצינור בתכנון על מנת להזרים אויר לאלטרנטור. בוצע ניקיון לסף התחתון משאריות צבע ישן עם טינר, כנראה נצבע בעבר ברשלנות כצבעו את הטמבון... ככה זה להיות: הצלחתי להשיג ב ebay מגש אחורי מקורי, אצלי במקור קדחו בו חורים לרמקולים 6X9 שכבר אינם וגם לא ממש צריך כשיש קומפוננט. הם רק מפריעים לחלון האחורי להתקפל עליהם. הנה הוא במקום: זהו עד עתה
  6. מכיוון שאין אפשרות להעביר בעלות ללא טסט בתוקף, מציע את הרכב תמורת 4000 ש"ח בלבד וטסט עלי (550 ש"ח רק שווי הטסט כולל אישור רכב מיושן).
  7. למכירה פיאט פונטו 1996 יד 01, דגם 75 כח סוס, הזרקה רב נקודתית, מזגן מקורי 4 מהירויות (לא הותקן בארץ). 187,000 ק"מ אצלי 15 שנה משנת 2006 מוכר אך ורק כי אני מחזיק עוד 2 כאלה בדיוק בתצורת קבריולט ואין מקום/זמן לנסוע עליה. אקזמפלר שמור ששרד את השנים, חנה בצל רוב חייו בחניה מקורה. יש קבלות על יום הוצאת הרכב מהחברה מהיד הראשונה + ספר טיפולים וקבלות על כל טיפול מיום עליה לכביש + 3 מפתחות, 2 כחולים ואדום מאסטר (עדיין בתוך המעטפה המקורית מסמלת...) טסט אחרון היה ב 11/19 ומוקפא מאז במשרד הרישוי. הדברים הטובים: -מעולם לא נפתח מנוע -תמיד השתמשתי בנוזל הקירור פאראפלו במערכת -עבר ווקסים ושטיפות עם חומרים איכותיים מדי שנה -שמן הוחלף כל שנה או כל 7-8K -דגם שאין בו סכנה לקריעת רצועת טיימינג (מנוע ללא מפגש שסתום בוכנה) המגרעות: -גז במזגן, מחזיק עד שנה (מדחס מזגן + מאייד תא נוסעים הוחלפו בשנת 2007 ל*חדשים* בעלות של כמעט כל הרכב ותקינים), ככל הנראה דליפה קטנה מאיזו גומיה. -חימום מנותק, אפשר להחזיר בחורף, מטפטף נוזל קירור של כמה טיפות בלבד במהלך חודש שלם. -מצבר חלש (מניע עם כבלים) 4500 ש"ח מראשל"צ 0546888128
  8. מחפש לאשתי רכב אוטומטי הכי קטן שיש, שיסע באופן יומי על קו ראשון-הרצליה. היא צריכה רכב בדגש על קטן-קטן מאוד. I10, פיקנטו, מאזדה 2 וחברותיהם גדולות מדי בשבילה. אופציות שחשבתי: סוזוקי אלטו - אפשר למצוא גם שנתונים 2014/5 סמארט - אפשר למצוא עד שנתונים 2012 היא די נעולה על הסמארט, אפילו האלטו נראית לה גדולה. הנושא הדי עיקרי שמפריע לה הוא חניות ותמרונים בת"א. היא לא נהגה כ 3 שנים והיא צריכה לחזור לזה ולקבל ביטחון. הסמארט מרגיש לי פחות "רכב", מה גם שלא נוכל להכניס בו עגלה או לנסוע עם תינוק. אני מתכנן לתחזק את הרכב בעצמי ונראה לי שהחלפים וגישה למנוע או עבודה איתו, לא הכי נוחות או פרקטיות. על האלטו 1.0 נהגתי בעבר, והוא חלש עד מאוד. במשפחה יש לנו I10 1.0 אוטומטית ופיאט 500 רובוטית. ה I10 הוא רכב אידיאלי עבורה מבחינת הנוחות, אמינות והיצע החלקים. אך היא פסלה אותו על הגודל. על מה הייתם ממליצים?
  9. חיכיתי מספיק זמן עד שהצבע יתאחה בתא המטען, לאחר מכן עבר "שלייף סבון" בשפת הפחחים. התחלתי עם ניירות שיוף 3000,5000,7000 וכל שאריות הספריי והתפוזיות נעלמו. מה גם שהמכסה כעת חלק למגע ולא מחוספס. הצמיגים קיבלו נקיון, ומראה רטוב ע"י turtle wax wet n black. הג'אנטים קיבלו ציפוי קרמי של Chemical Guys Hydroslick. מכסה המנוע כוון כפי שניתן לראות כאן: לא היה בקו עם הכנף. לפני: אחרי: והקדשתי כ 3 שעות בהתייחסות לפרט הבא: הכתם הזה הוא בעצם לשלשת ציפור שישבה הרבה זמן על הצבע. בעצם, מאז שקניתי את הרכב. כמה שנים טובות. בכל מקום שקראתי או התייעצתי איתו, נאמר לי שאין מה לעשות ושיש לצבוע את מכסה המנוע מחדש. כאן ניתן לראות יותר בבירור את הכתם שהתאחה עם הצבע עם השנים: הייתי מאוד סקפטי שהכתם ירד לגמרי בלי להשאיר סימן אך התוצאה מדהימה. השתמשתי בניירות מים בסדר הבא: 3000 5000 7000 והכתם ירד! לאחר הניגוב: החלטתי לעבור כבר על כל מכסה המנוע עם ניירות מים כי הצבע היה עייף ופוליש+אוטם היה מחזיק עליו מס' חודשים בלבד. וגם שלא יהיו הבדלים בין השיוף הנקודתי. המכסה עבר שיוף של נייר 3000 נייר 5000 נייר 7000 לאחר מכן פוליש גס Meguiar's ultimate compound בעזרת מכונת DA ולאחר מכן מעבר עם פוליש עדין Meguiar's ultimate polish לאחר הפוליש יישמתי IPA להורדת הסימנים, ולבסוף ציפוי קרמי Chemical Guys Hydroslick. הנה תמונות מכמה זוויות: הצבע חזר להבריק, ללא כתמי לשלשת
  10. טוב אז עוד קצת זמן פנוי היה החודש. היה לי רעש כמו של שסתומים לא מכוונים כבר תקופה ארוכה מאזור האגזוז. אחרי שעברתי על כל הצנרת, ראיתי את האטם הזה מתפורר. החלפתי את אטם האגזוז שמעולם לא הוחלף, המנוע נעשה שקט ברמה אחרת. אטם חדש + ברגים חדשים (כשנוגעים בברגים של אגזוז רצוי מאוד שיהיו ספייר): האטם יושב כאן: פירוק 2 הברגים, כמובן שהיה צורך בריסוס WD בכמות נכבדת ועדיין, ההברגות שלהם הלכו כמו שחשבתי: האטם הישן שעל פנוי נראה בסדר: כאן ניתן לראות שהוא מתפורר: האטם החדש מורכב יחד עם ברגים חדשים: (התמונה לפני סגירת הברגים.. בגלל זה הוא נראה באויר) משם עברתי למשהו שהציק לי גם הרבה זמן, אך פחדתי להשאיר את האוטו אצל פחח או לשלם הרבה. כי כמו בכל פרוייקט, אין כמו לעשות לבד. מכסה תא המטען ככל הנראה תוקן בעבר ומולא בהרבה חומר. עם השנים החלו להיווצר סדקים: הסדקים: התחלתי לפרק (צמה, פנסים, מנורות) לשייף אותו, תחילה עם מכונה, הסרה של כמות אדירה של חומר, ומילוי חומר כמו שצריך. למלא את כל החורים שנעשו בעבר במסגרת של המספר ע"י עיוור. כך הוא נראה אחרי שכבת יסוד: לאחר הפריימר, שייפתי שוב עם ניירות 1000, 2000, 2500, 3000, 5000 לקבלת מראה אחיד השתמשתי באלכוהול IPA לפני הצביעה להורדת כל סימני הידיים והשמן שיש עליו: התחלתי לרסס (סה"כ כפחית ספריי בצבע הרכב מטופ קולור). לא התעצלתי על פירוק הפס וגם הוא + הברגים קיבלו צביעה: וככה זה נראה אחרי 2-3 שכבות של צבע (אין צורך בלכה כי הצבע הוא ברק ישיר): האביזרים הנלווים מורכבים: וככה זה נראה אחרי: אז מה היה לנו כאן? כמה ניירות שיוף מebay שעלותם כ 10-20 ש"ח ספריי פריימר - 70 ש"ח, יש גם פריימר ב 12-20 ש"ח אך קניתי לא רציתי לחסוך בפריימר איכותי. ספריי צבע - 70 ש"ח סה"כ הוצאת תיקון: 150 ש"ח והנאה מלעשות לבד.
  11. כן, אני צריך לכוון את הצירים כי מהגומיות הוא לא מתכוונן. אני משתמש במחדש כזה לטמבונים ולצמיגים אך זה לא מחזיק לאורך זמן.
  12. שכחתי להוסיף שכמובן שנשארו חורים במקום שהיתה הידית להרמת/הורדת החלונות האחוריים. לקחתי את החלק שהידית יושבת עליו, ומילאתי אותו בעזרת חתיכה מהריפוד המקורי: אין יותר חור:
  13. טוב אז יש קצת זמן לעבוד על האוטו בתקופה הזאת, הצלחתי להשיג חלק מאוד נדיר, והמון זמן רציתי להרכיב (חלונות חשמל אחוריים!) גאון מי שתכנן את הפונטו קבריולט, לא יודע מה היה לו בראש בדגם המפואר, לעשות חלונות חשמל רק מקדימה ולחסוך על האחוריים. למי ששואל למה זה נחוץ, גם ככה לא פותחים את החלון מאחורה. אז טעות. על מנת לפתוח את הגג, יש להוריד את החלונות תחילה על מנת שהמסגרת לא תפגע במסילות ותשפשף אותם. וחוץ מזה שזה נראה יותר יפה שכל החלונות למטה עם גג פתוח. כל פעם הייתי צריך להתכופף או להעביר את היד מאחורה כדי לפתוח את החלון. הסיפור מאחורי הדבר הזה: הפונטו קבריולט יוצרו בין שנת 1994 לבין שנת 1999, בפועל הגיעו ארצה ועלו לכביש רק בשנת 1995 עד שנתון 1997. הוצאו 2 דגמים בארץ: S - דגם סטנדרטי 60 כוח סוס ELX - דגם מפואר, מנוע 1.6 90 כוח סוס, ג'אנטים, חצאיות צד, גג חשמלי ועוד (דגם זה יוצר עד שנת 95 בלבד) הדגם השלישי שלא הגיעה ארצה, יוצר בין שנת 98-99, ובא עם מנוע 1.2 16V המפיק 85 כוח סוס. כמו הספייס למאוחר, הגיעו ארצה פונטו בעלי מנוע כזה אך לא קבריולט. בדגם הזה כבר השתדרגו, ועשו מאחורה חלונות חשמל עם פיקוד שנמצא בקונסולה המרכזית, ופיקוד לנוסעים מאחורי בלם היד. + כפתור שמבטל את הפיקוד לנוסעים דרך הפיקוד הראשי. הדבר הזה נראה כך. פיקוד מרכזי לנהג: פיקוד לנוסעים: בכל שנות שוטטות באיביי, לא ראיתי כאלו סוויצ'ים. גם בקבוצות מחו"ל החלקים האלו מאוד נדירים. הודעה קצרצרה למוכר מגרמניה ומסתבר שיש לו צמה שלמה והוא מוכן לפרק אותה! כולל הסוויצ'ים, כולל הקונסולה על מנת שלא אקדח בשלי, כולל המנגנון של חלונות החשמל! הכל הגיע בתקופת הקורונה שחשבתי שדואר כבר לא יבוא. מתחילים! בדיקת הצמה והפעלת המנגנון (כדי לראות שהכל עובד ולא סתם להרכיב): הצמה עצמה: תהליך פירוק הדיפון האחורי, הגומיות וכו': כאן כבר ניתן לראות את המנגנון הידני: החלון + המגנון בחוץ: התאמת המנגנונים: הרכבה בסדר הפוך: חיווט הצמה והחשמל: התלבשתי כמובן על המתח המקורי של החלונות בעל פיוז 30A + פיקוד ריליי. תחילה חיברתי דרך ה+ של הקונסולה של הרדיו אך מהר מאוד הפיוז נשרף (10A) הרכבת הקונסולה יחד עם הפיקוד: וזהו בעצם! הכל עובד! כפי שניתן לראות כאן:
  14. חלקי מנוע/גומיות/מתלים כן של ה 1.2 בעיקר
×
×
  • Create New...