Jump to content

chesh

  • פרסום הודעות

    715
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

  • Days Won

    2

chesh שיחק אותה בתאריך מרץ 29

התכנים של chesh היו האהובים ביותר!

מוניטין

91 נייטרלי

1 עוקב

אודות chesh

  • דירוג
    נהג נמרץ (> 500 הודעות)
  • תאריך לידה 22/03/1989

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. חלקי מנוע/גומיות/מתלים כן של ה 1.2 בעיקר
  2. פרוייקט שיפוץ ענק לפונטו 1995 שלי שרכשתי לפני כ6 שנים לאחר עשור עם פיאט פונטו. החלום תמיד היה המכונית הצהובה הזאת שהיתיי רואה בתור ילד בסדרה "פלורנטין" עשור לאחר מכן, הצלחתי להגשים את החלום במציאת האחת. הפונטו הספציפית הזאת היא בין הראשונות שהגיעו לארץ, נבנתה ב 1994 ועלתה לכביש בפברואר 1995. עם 13 ידיים קודמות, 230 ק"מ בשעון, וללא היסטוריית טיפולים כלל, הפונטו עברה שיפוץ מקיף מלא שארך כמה שנים עד למצב תצוגה. אף פעם לא רציתי את דגם ה 1.6 והיו לי הזדמנויות לרכוש כמעט 3 פונטו קבריולטים בעבר עם מנועים בסיסיים 1.2 אבל הם היו כל כך שחוטות מכל כיוון (וגם לא צהובות 😳) אך התרגלתי להגה כוח, חלונות חשמל, לגג החשמלי ולכוח המנוע שאין מצב בחיים שאחזור אחורה. ככה היא נראתה ביום הרכישה: הדבר הטוב היחיד ברכב, היה הצבע. הגג לא התקפל כמו שצריך, נורת המנוע דלקה, מזגן לא עבד, ראש המנוע היה גמור, ועוד המון קומבינות. כשהרכב הגיע מפתח תקווה עד ראשון, טפטף נוזל קירור על הרצפה ואמרתי נו יאללה, שיפוץ מקיף. מכיוון שהחזקתי כבר פונטו כעשור, אני מכיר כל חלק ברכב, אך המנוע 1.6 היה חדש לי לטיפול ותחזוקה. המנוע נחשב אמין מאוד, יש פלוסים ומינוסים לטיפולים איתו. הפלאגים והסטרטר יושבים בקדמת המנוע ולא מאחורה. בשביל לפרק סטרטר סה"כ צריך להוריד פילטר אויר. אך לפרק אלטרנטור למשל, מצריך יום עבודה שלם שתראו עוד בהמשך. שלב א' היה להביא את המנוע לצעירותו. אטם הראש המעוות: חדירת מים לצל' 2, וגם 1 וגם 4: הראש עבר הלחמות, שטח ומילוי אצל אמן. התענוג עלה 800 ש"ח. הוחלפה כמובן משאבת המים ועוד דברים מסביב: כל חלקי המנוע שונים מפונטו 1.2 ומשותפים חלקם לפיאט טמפרה אך לא כולם. הראש מורכב: חודש אחרי השיפוץ, הרכב החל לקרטע ולגמגם. מצאתי שיש קורוזיה על חוטי ההצתה ועל הכויל. מכיוון שכל התחברות למחשב הרכב הישן הזה מצריכה ביקור במוסך מורשה. העדפתי להחליף חלקים עד כדי בינגו כי גם ככה רציתי לרענן את הכל. הוחלפו חוטי ההצתה והפלאגים: הוחלף יוניט חום מנוע ברכב: הקרטועים השונים נבעו גם מחוטי חשמל חתוכים וחרוכים: הייתי צריך לעבור מחדש על כל הקונקטורים ברכב ולהרכיב קונקטורים חדשים. חודש לאחר מכן שהבעיה נפתרה, הרכב החל להיכבות בסיבובים. קראתי על הנושא והבנתי שיש חיישן מהירויות על הגיר שאחראי על הנושא. ייחודי רק במנוע הזה. הצלחתי להשיג חיישן כזה פה בארץ מקורי. החיישן הישן: החיווט אליו: הבעיה נפתרה ללא ביקור במוסך או התחברות למחשב! חודש אחרי זה, הרכב החל לקרטע ולא להגיב לגז במהלך נסיעה. הדבר הזה חזר על עצמו הרבה, גם כאן קראתי המון וכיוונו אותי לבדוק את חיישן הקראנק. הפלא ופלא, החיווט לחיישן הקראנק הישן היה חשוף גם הוא. החלפת חיישן הקראנק בדגם הזה מצריכה פירוק של תושבת המזגן (מזגן בהתקנה מקומית "רסקור"): הבעיה נפתרה! עם הזמן מצאתי חלקי חילוף בעלות אפסית, כמו חיישן חמצן בעלות של 150 ש"ח (מקורי)! לא נקנה? גם אליו החיווט נעשה בצורה מרושלת: חדש מול ישן: הרכב הגיע במקור עם ג'אנטים מגנזיום כמו של Punto GT שמי יודע מה קרה להם עם השנים. הצלחתי להשיג סט כזה בארץ: והפונטו סוף סוף קיבלה מראה מקורי: הוזמנו גם הסמלים המקוריים של המעצב Bertone על הכנף: הקלאץ' העייף הוחלף (גם הוא בעלות של 250 ש"ח בלבד!): הגה וידית הילוכים הוחלפו לדגם מעור של Punto GT מחו"ל: החלק האחורי עבר נקיון: חיווט לגג החשמלי חווט מחדש: תוקן שעון הזמן שלא הראה אור: תושבת המצבר נוקתה מחלודה: סידור החיווט ברכב ע"י צינור שרשורי: סידור חוטים ופיוזים: שימון מסילות חלונות חשמל שהיו עייפות: עוד גומיות מנוע של נשמים הוחלפו: אטם מכסה השסתומים החל לנזול שנה אחרי והוחלף: צינור בוסטר חדש: בוכנות תא מטען חדשות: במהלך תקופת הקיץ, המשאבה ההידראולית של ההגה החלה לנזול. בדגם הזה היא יושבת מעל האלטרנטור וטיגנה אותו. זו העבודה הכי קשה שיש על הרכב הזה. פירוק סעפת יניקה, פירוק משאבת הגה ורק אז מתחילים לראות את האלטרנטור שיושב קרוב לאגזוז. האלטרנטור המקורי החזיק 21 שנה! שנת ייצור 1994 הוא שופץ יחד עם משאבת ההגה ב 400 ש"ח לכל חלק. הצנרת המקורית של ההגה לא החזיקה עם השנים: צנרת סיליקון פתרה את הבעיה. אין להשיג צינורות כאלה בשום מקום. התגלו עוד צינורות לפני קריסה במהלך הקיץ: הרדיאטור הישן גם הוחלף: טרמוסטט חדש, ברכב לא היה טרמוסטט כלל. הוחלף על הדרך מעבה המזגן לאחר שהיה לי כל כך חם בקיץ שאמרתי אין מצב שאסע עם גג פתוח. מאוורר SPAL חדש על הדרך: מפוח גדול מדגם של פונטו עם מזגן מקורי גם הוחלף: בית פילטר מזגן שלא היה קיים הותקן גם מפונטו עם מזגן מקורי: לאחר מכן הגיעה תורה של מערכת הדלק להתחדש: משאבת דלק חדשה: פילטר דלק מקורי: ווסת דלק מקורי לאחר שהישן הזיע: פקק שהיה גמור: צנרת דלק מחוררת (פתח מילוי): גומיות חדשות: לאחר מכן הוחלפו חלקים במערכת המתלים: גומיות מתלים חדשות: לפני: אחרי + בולמים חדשים ב2016 הפונטו חגגה 250,000 ק"מ: פנסים הוחלפו ל Angel Eyes: גומיות לציריות הוחלפו: לאחר כשנתיים משאבת הדלק החלה לנזול שוב, היא מורכבת מ2 חלקים. החלק העליון הוא הבעייתי ברגע שמחליפים פילטר דלק ולא מנתקים את הצינורות עליה. המון לכלוך המשאבה החדשה המסכנה ספגה בשנתיים: הלכלוך נתקע בפילטר המובנה של המשאבה. הוחלף החלק העליון: הצלחתי להשיג צינורות חדשים של כל צנרת הקירור, מקוריים ולא תחליפיים: כולל טרמוסטט מקורי: ברכב הייתה בעיה שהתחמם הפיוז של מפוח המזגן כל הזמן. האוטו היה נשרף אם לא הייתי מחליף את בית הפיוזים בזמן. בית פיוזים חדש: גומיות לגג המתקפל הוחלפו לחדשות: הגג נסגר סוף סוף כמו שצריך ובלי בליטה: להמחשה, גג שלא נסגר באופן תקין: הגג עבר גם שחזור צבע (הגג הוא המקורי ברכב משנת 1995! ולא הוחלף). שיפצו רק את החלון האחורי. חומר משחיר לגג ויניל: האוטו עבר פוליש רב שלבי, גלייז, אוטם ווקס, צבע שרוף במכסה המנוע: לאחר הפוליש: אני דואג להקפיא אותו מטסט לכל תקופת החורף למשך של שנה על מנת לשמר לאספנות. עוד חלקים הוחלפו לאחר שהרכב עמד שנתיים, כולל חיישנים חדשים ונדירים שאף פעם לא מצאתי. חיישן סל"ד מקורי: צנרת בילום גמישה הוחלפה: משאבות אופן אחוריות + תופים וסנדלי בילום חדשים: שמן משאבת הגג ההידראולי הוחלף: הפונטו שימשה אותי כרכב החתונה שלי לפני כחצי שנה: היא נוסעת יום יום וחונה בחניה מקורה. משמר אותה לאספנות ודואג לה יום יום בין שאר הרכבים. אמשיך לעדכן ושיהיו ימים יותר טובים!
  3. כמו כל רכב ישן וקבריולט בפרט שעבר המון ידיים בארץ, רובם עברו ע"י צעירים ובמוסכים ללא ידע רב על הדגם. מפה כמות הקומבינות של פיאט בכלל כרכב מתחמם בשנות ה2000, גרמה להרבה אנשים לנטוש או לזרוק לפח. בפונטו קבריולט הוצאו 3 גרסאות *1.6 - ראשוני הפונטו - אופציה למנוע הזה הוצאה ב 1995 בלבד לפיאט פונטו (גם לא כולל קבריולט) והפיק 90 כוח סוס. לאחר 1995 הפסיק יצור המנוע הזה בפונטו. המנוע הוא מנוע ותיק מתצורת SOHC שמשותף לפיאט טמפרה, ושימש המון סוגים של פיאט כבר משנות ה 80 https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_128_SOHC_engine הדובדבן שבקצפת בגרסאות ה 1.6 קבריולט של פונטו, הוא גג נפתח הידראולי הנפתח בלחיצת כפתור. כולל עוד אבזור, כמו ג'אנטים מגנזיום כמו של דגם ה Punto GT, חצאיות, סלון מרופד קטיפה, שעון זמן ועוד. *1.2 מנוע FIRE דגם 60 כוח סוס עם הזרקה חד נקודתית *1.2 מנוע 16V שלא הגיע לארץ ברמת האבזור הזאת
  4. אני משתמש בזוג Yamaha NS-500M משנות ה80 שמשודכים למגבר + PRE של PROTON גם TOP OF THE LINE וינטאג' משנת 1986 אבל זה כבר קשור לפורום אחרת של hometheater.co.il
  5. עמדה בחזון א"יש איזו מערכת? ברכב?
  6. אז ככה. זהו הרכב ה3 שרכשתי. הסיאט איביזה ליוותה אותי כל הילדות והיתה לנו כזו במשפחה בשנת 87 עד 2006 שעברה בין אבי, לסבי, לבסוף נמכרה בצער רב ואני מתחרט עד זה עד היום. כזו היא היתה, סיאט איביזה 1.5 בצבע חום זהב אולי עדיין מסתובבת או מוחבאת, מי יודע. פרס למוצא, הייתי משלם הרבה כדי להחזיר עטרה ליושנה. אבל לפני כ 5 שנים, נמצאה האחת. כאשר לא היתה אף אחת אחרת וכיום אין בכלל. סיאט איביזה דור 1, בציר 1993 מסוף התקופה, לאחר מתיחת פנים בשונה מדגמי ה 86-90. הרכב עם מנוע 1.5 האימתני, SYSTEM PORSCHE חרוט על מכסה השסתומים 😋 מזגן מקורי, 150 אלף ק"מ בלבד ויד 3!!! הצרה היחידה היא שהרכב ללא טסטים מ2008. ויש עליו חוב של יותר מ 8000 ש"ח. הרכב עומד אצלי בחנייה כבר 5 שנים, נשארו עוד 3 בלבד לאספנות. כך הרכב היה נראה ביום הקניה: הרכב עמד 10 שנים בפתח תקווה באותו המקום. על הרכב שמתי פתק, וחודש אח"כ קיבלתי שיחת טלפון האם אני רוצה לבוא לקחת. האיביזה על הגרר הביתה, לא רציתי להניע ולבדוק אותה אחרי 10 שנים שעמדה. המנוע: שטיפה ראשונה: הרכב נשמר בצורה יוצאת דופן, ללא כל תיקון פחחות, חלודה שטחית, קווים ישרים מאוד ופנים שמור מאוד כחדש. "רק" 153,000 ק"מ בשעון. שימו לב לריפוד מדבקת הדגם עדיין שרדה. טיפול ראשון אחרי 10 שנים פילטר שמן גדול כמו שצריך להיות ולא מה שנותנים בחנויות החלפים כשזמין. פלאגים לאחר 10 שנים: צנרת דלק הוחלפה קומפלט, לאחר שהגומי עמד זמן רב. צינורות מים נפוחים: שטיפת מערכת הקירור לראשונה: ניקוי מערכת הדלק ובניית לחץ ממשאבה חשמלית לפני הנעה ראשונה. שימו לב לברז החימום שברקע 😉 קרבורטור WEBER עם לוע כפול: ניקוי רשת מכסה השסתומים, לאיביזה יש פילטר רשת מיוחד שנמצא בתוך מכסה השסתומים. אין בוצה, אך המנוע עבד. הכל עבר ניקוי כולל הסעפת שנוצצת מחדש: בורר ידית ההילוכים הוחלף למקורי, כולל שיפוץ בוררי המזגן. הפלסטיקה ברכב הזה כל כך עדינה ואין להשיג חלקים כלל. בטח שלא בארץ. שיפוץ יחידת לוח המיזוג: הפלא ופלא, המזגן עובד כמו שיצא מהחברה לאחר 10 שנים שהרכב עמד!! בחיים לא נתקלתי במזגן שעובד במכונית מתחת לשנת 95. איכות גרמנית, לאחר מתיחת הפנים, חלק מהרכיבים ברכב כבר עברו לקונצרן פולקסווגן ולא ספרד. הרכב מתחיל לרקום עור (אור) וגידים: כמות החוטים שהוצאתי בזמן העבודה: שימו לב למדבקת המפעל המקורית של סיאט על החלון האחורי ששרדה! מכיוון שיש לה עוד 3 שנים לנוח, הצלחתי להשיג את כל פסי הקישוט וחלקים על מנת להפוך אותה לדגם ה SXI! אשר תמיד חשקתי בו. הכל כבר מוכן חלקים בהזמנה אישית מספרד: טמבונים מקוריים של SXI שמצאתי בארץ! גם ג'אנטים כבר יש: אחרי פוליש: ולמנוחה של 3 שנים.... יהיה מעניין
  7. chesh

    מעשה ב 2 פונטו קבריולט 95

    הפונטו הכסופה התחדשה בגומיות חדשות לפרונט. הישנות היו אכולות לגמרי. שימו לב למה שנשאר מהם: הרכב כנראה ראה הרבה במפרים בחייו. גומיות אלו (Strongflex) הרכבתי כבר על 3 פונטו שלי. אלו גומיות ששמים פעם אחת ולא צריך להחליף כל החיים. עכשיו אפשר לעלות על במפרים ללא חשש.
  8. אז לפני כ 4 שנים רכשתי את הפיאט הרביעית שלי. פיאט אונו 45 מודל 1986, יד 2. את הדור הזה תמיד אהבתי בתור ילד בשנות ה 90. הרכב עמד בבית פרטי יותר מ 20 שנה עם טסטים בתוקף ע"י מכונאי מבוגר כבן 80 עם כ 59,000 ק"מ מקוריים. לפניו היה של רופאה, גם בת 80, בעל הרכב אמר שקיבל אותו במתנה ממנה. הרכב עבר שיפוץ קומפלט כפי שניתן לראות, בחרתי להשאיר אותו חוקי על הכביש עם מנוע 999C FIRE המקורי והעדיף על פני מבחינת חלקי חילוף בעלות אפסית (היחידי בשנה הזו, בדגמים האחרים של 87-8 הגיעו עם מנוע 903C שמשותף לפיאט פנדה). אף פעם לא יכולתי להרשות לעצמי אונו טורבו מבחינת המחיר וגם מפני שאין כבר על הכביש, החלטתי לאתגר את עצמי ולעשות אותה טורבו מבחינת פנים וחוץ. תמיד מדגדג לי להרכיב לה מנוע 1600 ששוכב אצלי במחסן של טמפרה/פונטו אך לא רוצה להתעסק עם טסטים וחוקיות. הנה היא ביום הרכישה: שימו לב לפנים המזעזע, חלק מהדשבורד חוסה בפרווה: הקווים של הרכב היו טובים מאוד, הוא היה ללא תאונות כלל, אמנם חלודות קשות בין המסגרות והמנוע החזיק בדיוק כחודש עד שנאלצתי לעשות לו שיפוץ ראש והחלפת כל המסביב. כל הריפודים, הגג והפנים היו רקובים אך הנסיעה בו היתה כל כך כיפית, לנסוע ברכב ששוקל 700 ק"ג בלבד גם 45 כוחות סוס הספיקו. הרכב עם 59,000 ק"מ בלבד בשעון. שטיפה ראשונה והחלודות מתגלות: מה שאני תמיד אוהב למצוא במכוניות ישנות, זה מפתיע עד כמה החלקים המקוריים החזיקו! הנה רדיאטור מקורי משנת 86 שהחזיק 30 שנה עוד עם מעטפת הפח של FIAT! גם ראש המנוע ברכב היה מקורי (חותמת שנת 86 על הראש): הדבר הראשון שהוחלף הוא השמן והפילטרים: פילטר דלק שהוחלף בשנת 1999: נקיון קצר לפנים הרכב המזעזע: טיפול ראשון: פלגאים היו כל אחד מתוצרת אחרת, ושל מאזדה בכלל 😂 הרדיאטור המקורי כמובן הוחלף: נמרח חומר לחדש קצת את הטמבונים והאוטו החל לקבל קצת צורה. לאחר כמה חודשים, החלטתי שאני מכניס אותו לפחחות, והוחלט לצבוע בצבע קרם/שמנת ולא לשמור על הלבן הסתמי. התחלת הפחחות: מי שחושב שהרכב כעת נראה מליון דולר, שימשיך לחשוב. החלודות שיצא לי לעבור עליהם לאחר הפחחות, גרמו לי להשקיע יותר ממה שהשקיעו עליו את הצבע. אך הייתי מרוצה לשנה שנתיים. איך לא, כבר רציתי לשים את מדבקות הטורבו כיאה לרכב בשנות ה 80. למרות שרשימת החלקים עוד ארוכה. כל חלק הגיע מקורי מאיטליה, שעוד יש להם סטוקים של חלקים נדירים. הנה פנסים מושחרים מקוריים של אונו טורבו: לאחר מכן הגיע מדף אחורי שלא היה קיים אצלי וסמלים להשלמת כוחות הסוס 😝 לאחר מכן הגיעו חגורות אדומות של אונו טורבו שימו לב איך נשמרו, גם משנת 1986, ממש תואם. מאחורה בכלל לא היו חגורות. הרכבתי. לאחר מכן הגיע השוס, פנה אלי בעל מוסך פיאט בירושלים, ששוכבים אצלו ג'אנטים מקוריים של אונו טורבו במידה 13 כבר 30 שנה + ספרות טכניות של פיאט אונו טורבו בעברית: הם היו במצב קטסטרופלי, אך ידעתי שהם הסט היחידי שאמצא בארץ. הג'אנטים עברו תהליך שטיפה,שיוף, ליטוש, והחלקה על ידי שארך כ 9 שעות סה"כ עד לקבלת מראה כראוי לאלומניום. התחלתי במריחת מסיר צבע וגירוד לאחר מכן שיוף עם נירות עד לנייר 3000. ומריחת פוליש למתכות. והתוצאה הכמעט סופית: וזה המראה שהצלחתי לקבל: מוכנים להרכבה: אך היה עוד דבר קטן על מנת להשלים את המראה שגם הוא הגיע מאיביי איטליה: לאחר מכן, הגיע גם לוח שעונים מקורי שהשלים את המראה מבפנים: זוכרים את החלק השבור בדשבורד? מסתבר שהוא נפרד ולא צריך לחפש דשבורד שלם בשביל זה! השגתי אותו כמובן במקומות הנכונים. הסרת הפרווה המזעזעת (אפשר לשים לב גם להגה חדש שהגיע. איך לא, עדיין צריך לפרק את הדשבורד בשביל להגיע לברגים של הדבר הזה מתחת. שואב האבק עבד שעות נוספות. מה שנשאר מהדבר הזה אחרי 30 שנה בשמש הישראלית: והנה לכם, דשבורד "כחדש" והנה ספר הרכב המקורי שמצאתי בתוך תא הכפפות. לאחר מכן, היה זה השלב של הגג, או הקרטון שנשאר ממנו. תלוי איך מסתכלים. הגג מרופד מחדש: הגג היה מושלם אך הפריעו לי סכי השמש שמיד הוחלפו לחדשים. פה זה כבר השלב שממש רציתי להפוך כל חלק רקוב ברכב. והתחלתי עם ראש המנוע שהיה כבר אכול מכל כיוון, וביום בהיר אחד על 100 קמ"ש בכביש המהיר, הוציא עננים של עשן עקב חדירת מים לצילינדר, אך אונו כמו אונו, הצלחתי להגיע איתו במצב הזה מפתח תקווה לראשל"צ. ראש המנוע פורק ושופץ בעלות של 400 ש"ח בלבד!! החלקים עלי. את ראש המנוע הפשוט כמו הFIRE 999C אפשר לפרק תוך 10 דק. וגם אם קופצת שן בטיימינג או נקרעת החגורה, לא נורא, לא קורה כלום. בגלל זה המנוע נחשב אמין מאוד גם כיום ויכול להחזיק שנים. צילינדר 2+4 שכשלו: שימו לב לעיוותים באטם, המנוע צלצל עקב דיסטרבוטור לא מכוון. וכנראה שלא עניתי לתחנוניו של המנוע המסכן. התעשקתי לבצע שיפוץ לראש המקורי רק בשביל החותמת עם שנת היצור 86. והנה היפיוף: ממש צעצוע: סגירת הראש: סטרטר עבר שיפוץ גם כן. על הדרך הוחלף פקק מים בצד של הטיימינג שאמרתי לעצמי, אולי נעזוב אותו ונשאיר. אך מיד התגלתה החלטה זו כנכונה: הפקק היה גמור לגמרי וכבר החל להתפורר כשהוצאתי אותו. בוצעה שטיפה לרדיאטור הפנימי, או לפחות ניסיתי לשטוף. זה מה שיצא מהצינורות: וכמובן שהוא היה סתום לגמרי. בשום פנים ואופן לא היה ניתן לנקות אותו. ועם ראש מנוע חדש, לא רוצה לקחת סיכונים. אז הבאתי רדיאטור חימום בעלות אפסית של 100 ש"ח בלבד. מקורי עם ברז חימום! שלא כמו בפיאט פונטו, רדיאטור החימום נשלף ומוחזק ע"י 2 ברגים בלבד מאחורי הרדיו! איזה תענוג, 15 דק' פירוק והוא בחוץ. חלקים בני 30 שלא החזיקו בעבודה: אך לא דאגתי כי הכל בר השגה. שפצור קטן ויש גם USB במקום המצת. לאחר מכן הגיעה ההפתעה הבאה: שטיח אדום *חדש* שהגיע באונו טורבו. שלבי ההרכבה: כבר עכשיו הפנים נראה כיאה לאונו טורבו מאותה התקופה. שימו לב שכך הפנים היה נראה בקניה: לאחר מכן התווספו סט קפיצי הנמכה שגררתי איתי במזוודה באחת הטיסות לחו"ל. עוד הפתעה: שבועיים שלמים נסעתי עם הניילונים על השטיחים על מנת לא להרוס אותם 😎 יום בהיר אחד בנסיעה, הרכב התחיל לקרטע. כנראה סתימה בדיזה של הקרבורטור. ספריי קרבורטור והרכב נוסע כמו חדש. אך מקור הבעיה היה חול בקרקעית טנק הדלק. הייתי מחליף פילטר דלק אחת ל 3 חודשים כי התלכלך מחול: מצוף חדש על הדרך: הפיתרון היה לשים 2 פילטרים. אחד מהטנק, ואחד לקרבורטור. זה פתר לי עד הבעיה עד היום וכך לא הגיע חול לדיזות. לאחר מכן הבאתי פילטר דלק גדול יותר מזה לאחר שעשיתי ניסוי כלים עם כמה חברות של פילטרים. רוסיה לא החזיקה במבחן. הפילטר הטוב ביותר ניצח: נשם הדלק, שהיה שבור, גם הוחלף: עוד כל מיני גומיות שנאכלו ונסדקו ב30 שנה האלה, הוחלפו. חלקים אלו אין להשיג בארץ וגם בחו"ל כבר נדירים מאוד. גומיה חדשה לבוסטר: גומיה חדשה לדיסטרבוטור שקיבל שימון: וגם הוא קיבל שיפוץ יחד עם יחידת וואקום חדשה. לאחר כ 3 שנים, הרדיאטור החל לנזול והוחלף: גם המשולשים התחדשו בגומיות חדשות פוליאוריטן. הגומיות החדשות בשילוב הקפיצים נתנו לרכב חיים חדשים מבחינת היציבות. האונו התחדשה גם בסט דיפונים של טורבו מקוריים מאיטליה: + שק ידית הילוכים מקורי מעור: מכיוון שעוד לא הגעתי לייבא כסאות, מצאתי ריפוד תואם מפוח החימום שבק וגם הוחלף במפוח מקורי שמצאתי לאחר כמה זמן, הרכב קיבל כמה תוספות כמו קמשפט של פונטו 75 + קרבורטור 30/32 של WEBER שיפוץ קרבורטור WEBER DMTE 30/32 שהגיע בפיאט אונו מנועי 1300: כל החול שיצא ממנו: היה פילטר דלק? אם כן הוא ראה ימים בהחלט יפים יותר. החלפת משאבת תאוצה: סט אטמים חדש: לאחר כל השיפוץ הזה, היתה לי הזדמנות לרכוש קרבורטור חדש בחו"ל לאחר שכמה ברגי כיוון נגזרו. קרבורטור חדש לגמרי: אחרי זה היה תורן של החלפת כל גומיות הפנים לחדשות: לאחר שגם צבעו עליהם כשהרכב עבר פחחות. ועכשיו לחלודות. הרכב עבר אמנם פחחות, אבל כל החלודות לא קיבלו התייחסות.עבדתי ימים כדי לסדר את כל החלודות ברכב. הרוב היו באזור השמשות + פנים הרכב בין המסגרות של הגומיות. התחלת העבודה: לאחר מריחת ממיר חלודה: באזור הפנסים היתה גם חלודה שהתפוררה לחור: סתימת החור עם פאטץ' וחומר פחחים: חלודות בספי הדלתות: אחרי צבע: חלודה במסגרת האחורית: תיקון חלודות במסגרות הפנים, הדלתות והדיפונים: מריחת ממיר חלודה ושיוף: תיקון החלודות בתחתית הדלתות מבפנים: והתוצאה הסופית: עוד חלודות שונות: והנה צלון שמש ישן שמזכיר את התקופה: וכך היא נראית היום: 4 שנים כיפיות של שיפוץ, חלקי חילוף זולים, דלק בכלום כסף, ומגיעה לכל מקום. לאונו יכולות אחסון מרשימות. בין אם עגלת סופר שנכנסת: לבין בובת פרווה ענקית: היו לי עוד 900 תמונות שנקעטו בעריכה. 4 שנים עברה מהפך כולל, מסיעה אותי לכל מקום. יבוא יום ואולי ארכיב בה מנוע חזק יותר אך לבינתיים אני נהנה. גם יחידת מזגן יש, עדיין מחפש אחת מושלמת כי הפלסטיק לא החזיק. זה בגדול תיק השיפוץ, אעדכן כמובן להמשך.
  9. *טסט אחרון היה בנובמבר ומאז מוקפא במשרד הרישוי תמונות נוספות -פנים שמור בצורה יוצאת דופן ללא חור בדשבורד -בולמים + כל גומיות פרונט מפוליאוריתן (לא צריך להחליף לעולם) -ספר טיפולים מיום הוצאה מהחברה כולל דפי טסטים ששולמו מיום עליית הרכב לכביש.
  10. זוג פנסים 7" של Hella ו Lucas MP77 700 Hella 304-113 124 7R01 14525 R7/R1 מתאימים ל BSA, חיפושית ועוד 0546888128
  11. למכירה רדיו מקורי קיה פיקנטו עד 2016 + מסגרת 250 ש"ח 0546888128
  12. 0546888128 גירים ידניים פיאט אונו 1.4 פיאט פונטו דור 1 פיאט פונטו ספייס - 8v + 16v + סטרטרים חלקים לפונטו ספייס: -פנסים אחוריים -סעפת יניקה רדיאטור + מעבה מזגן + מאוורר חלקים לאונו דור 1: ידיות דלתות, פלסטיקים -פנסים אחורה קדימה -מראות -הגה -2 לוחות שעונים -סעפת יניקה משופרת (לקרבורטור של 4 חורים במקום 2 סטנדרטי) -סוויץ' כולל מפתח חלקים לפונטו דור 1: -הגה פונטו רגיל -בקליות אחורה + קבריולט -יחידות לחצנים -קונסולה מרכזית ופלסטיקה -סכי שמש + סך שמש קבריולט -סעפת יניקה פונטו GT חלקים ללאנצ'יה דדרה: רדיאטור + מאוורר ציריות
  13. chesh

    מעשה ב 2 פונטו קבריולט 95

    כן, יודע אני העלתי את הסדרה במלואה ליוטיוב
  14. chesh

    מעשה ב 2 פונטו קבריולט 95

    זמן לתקן את הגג. קניתי את הרכב בידיעה שהגג לא עובד (רק פתיחה ידנית). התחלתי לבדוק, ונראה כי בכלל לא מגיע חשמל אל הגג. המערכת מורכבת מ micro switch על הבלם יד, ברגע שמורם, רק אז אפשר לפתוח את הגג והכפתור פתיחה מתפקד. ישנם 4 ריליים במערכת למזלי, לקחתי מהרכב השני לבדיקה כל פעם רילי אחר כדי לבדוק אם הם תקינים, וגיליתי שריליי אחד שרוף. לאחר ההחלפה שכבר מגיע חשמל אל המשאבה, מילאתי שמן וכמובן גיליתי שהבוכנות נוזלות. הזמנתי 2 בוכנות משומשות מאיביי כולל משאבה שיהיה לי ספייר, החלפתי את 2 הבוכנות. שימו לב לשמן העכור והשחור שהיה במערכת (ככל הנראה השחור כתוצאה מהגומיות שהתפוררו בבוכנות), הוחלף שמן לפי התקן LHM (אותו שמן מינרלי שמשתמשים במערכות citroen הידראוליות). וכעת הגג מתפקד בלחיצת כפתור.
×
×
  • Create New...