לגבי האשמת הצרכנים: כל אחד צריך לשאול את עצמו - האם היום אתה יכול להיות בלי רכב חצי שנה, על מנת להוריד את המחיר של היבואן (מה שלא בטוח יקרה)?
רק שנבין, בכל שנה יורדים כ-250000 רכבים מהכביש, בנוסף יש גידול באוכלוסיה, השירות בתחבורה הציבורית לא משתפר ובכלל קשה להסתמך עליו.
מי שהרכב שלו נגנב/הולך בתאונה/נפגע מרסיסים במלחמה - יהיה צריך לקנות רכב. אז תגידו שיקנה משומש - אבל גם השוק הזה מוגבל ואם כולם יקנו משומש - המחירים שם גם יעלו (כפי שרואים בשרשור אחר).
לענ"ד, אם יש מקום להתערבות ממשלתית, הוא נושא הקשר בין חברות הליסינג ליבואנים - צריך לזכור שההבדל ביניהם לבין לקוח שקונה בכמות ומקבל הנחה (כפי שנטען בשרשור) הוא שחברות הליסינג לא רק מקבלות הנחה אלא גם "מצפים" מהיבואן לא להוריד מחיר לשוק הפרטי על מנת לא לפגוע במחירון הרכב (שהוא עיקר הרווח של חברות הליסינג).