Jump to content

noknok

  • הודעות

    5,248
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    3

noknok שיחק אותה בתאריך ספטמבר 19 2022

התכנים של noknok היו האהובים ביותר!

צפיות אחרונות בפרופיל

7,827 צפו בפרופיל

הנקודות של noknok

פורומניאק

פורומניאק (10/14)

426

מוניטין

  1. אני עוד לא, אבל הבעלים הקודם החליף ב90 אלף מייל אז יש עוד זמן.
  2. עברו עוד 7 חודשים ו8,000 מיילים(אני ב127,000 מייל - 204,000 קילומטר) רובם טיולים מסביב(אני נוסע בסאבווי לעבודה, ככה שאין כ"כ נסיעות לעבודה עם האוטו). הרכב מרגיש ונוסע כמו חדש עם 0 בעיות במהלך התקופה ומרגיש כאילו יש לו המון מה לתת(טפו טפו טפו ועוד אמונות טפלות) - אני מאוד אוהב את המאזדה ולמרות שעם התרסקות המחירים תמיד יש מחשבה מאחורי הראש להחליף אני ביינתים לא עושה את זה(כי אני לא מרגיש שרכב חדש יותר יקנה לי יותר אושר לטווח הארוך ויהיה שווה את הבזבוז). קצת על הוצאות: טיפול קטן - 100$ טסט לאוטו - 37$ חידוש רישיון רכב(רג'יסטריישן) לשנתיים - 125$ החלפת 2 צמיגים - ECOPIA EP422+ 205/60R16 91H BW GRAND TOURING A/S מחיר לזוג כולל התקנה ואיזון גלגלים - 366$ ביטוח - המחיר ממשיך לרדת 241$ לחודש לחצי שנה(מקווה שזה ימשיך לרדת) חניה - אותו מחיר 350$
  3. אני האמנם עם האצ'בק אבל תמיד אהבתי את הצורה, זה תמיד איפשר לי לקבל יותר פונקציונליות.
  4. אני זוכר שראיתי בסקודה אוקטביה "אוסף מכשירים" ביום הראשון שאספתי את הרכב והחלפתי את השפת ממשק לאנגלית
  5. כולנו מימנו את הפעילות שלהם באם רצינו או לא, כי הלוביסטים שדחפו את חוקי המובילאי וההנחות שניתנו על ההתקנה שלו יצאו מהכיס של משלם מיסים. הלימוד שהחברה עשתה על הכבישים בישראל הוא גם על חשבוננו. מובילאיי חייבת הרבה לאזרחי מדינת ישראל.
  6. ארה"ב זה גדול, זה מדינות שונות עם חוקים לגמרי שונים. ברוב המדינות בארה"ב אין חובה לבדיקות רכבים בכלל, חלק חובה לבדיקות בטיחות רק בזמן הרישום, חלק רק בדיקות זיהום אוויר ובחלק אין חובה בכלל. אני גר במדינת ניו יורק,שהיא אחת מהמחמירות שמחייבת בדיקה שנתית והיא הרבה פחות מקיפה ממה שעושים בארץ(מעלים את הרכב על ליפט בודקים חופש בגלגלים, מחברים מחשב OBD סורקים זיהום אוויר ותקלות ומשחררים אותי לשלום). מצרף תמונה של איך נראה הבדיקה מצד ימין זה המדבקה של הטסט(עכשיו זה מתחיל להיות דיגיטלי עם תיעוד של המיילים, לפני כן זה היה כמו בארץ המדבקה עם השנה באמצע והחודש מחורר) ומצד שמאל זה הרישום(המקביל לרישיון רכב בישראל, בניו יורק מודבק על השמשה).
  7. זה יהיה מורכב, היום זה אביזר נוחות שרבים לא מוותרים עליו, להרבה יצרנים מורכב יותר לייצר את 2 האופציות(להחזיק את הרכיבים הרלוונטים ופסי ייצור רלוונטים ל2 האפשרויות) ולכן מייצרים רק keyless גם לדגמים הכי זולים. בכל מקרה, היום יש כ"כ הרבה סוגי גניבות שלא בטוח שדווקא הkeyless זה מה שמעודד יותר גניבה.
  8. noknok

    המיני הראשונה שלי

    אולי הוא התכוון שלא המיסים גבוהים אלא מחירי הרכבים בשוק היד שניה גבוהה. בארה"ב זה אותו דבר, שאתה קונה את הרכב מיד פרטית אתה לא משלם מיסים במעמד הקניה אלא כשאתה הולך לDMV לרשום את הרכב אתה משלם מס על הרכב החדש.
  9. מסכים הפכו לדבר זול, יותר זול לשים מסך גדול במקום מלא כפתורים קטנים - והלקוחות אוהבים(כי זה מרגיש להם אייפון) אז מבחינת היצרנים זה Win-Win
  10. עוד 8 חודשים עברו, הרכב עומד על כמעט 119,000 מייל(בערך 191 אלף קילומטר) - 13 אלף מייל. עשיתי טיול אחד גדול מניו יורק לסאוונה ג'ורג'יה וחזרה(1200 מיילים) וכמה קטנים(למיין, דאלוור, DC וכו'). הביטוח שלי היום זה 300$ לחודש לאותו צד ג' מורחב - ואמור לרדת שאני אגיע לשנתיים עם רישיון משמעותית. עשיתי טיפול אחד קטן ב100$( שכולל החלפת שמן ופילטר) וטיפול גדול ב500$ שכולל החלפת שמן+פילטר, ניקוי מערכת קירור והחלפת נוזל קירור(מומלץ כל 60 אלף מייל) והחלפת נוזל בלמים וניקוי וניקוז שלה(שהיה מומלץ כי הנוזל היה עכור וישן). אני מאוד נהנה מהמאזדה, כל הזמן מעקצץ להחליף שיש יותר כסף זמן והמכוניות חזרו להיות זולות(אפילו עשיתי נסיעת מבחן על WRX ושקלתי) - אבל המאזדה עושה עבודה כ"כ טובה ונוסעת ומרגישה כאילו היא חדשה(הרכב לא מרגיש כמו רכב בן 10 עם 190 אלף קילומטר עליו) שפשוט חבל לי להחליף רכב שכ"כ כיף לנהוג עליו ועושה מה שצריך כ"כ טוב.
  11. בטקסס לקחתי רכב רנדומלי(יש קטגוריה כזאת בארה"ב) וקיבלתי ראם 1500 קלאסיק(הדור הקודם שעדיין יוצר עד 2023 תחת שם דגם קודם) - היה כיף אבל לא הייתי רוצה כזה ליום יום.
  12. האחריות של הרכבים האלה לרוב מכסה בדיוק את כל החלקים שכמעט ואף פעם לא מתבלים ומשאירה את כל החלקים שרוב הסיכוי שיתקלקלו במהלך התקופה הזאת חשופים. הכי טוב? לקנות רכב ישן יותר עם נסועה נמוכה יותר ועם היסטוריה טובה יותר(אפשר אפילו לחפש את אותו הדגם כשמור מיד פרטית), לקחת למוסך שאתה סומך עליו שיגיד לך שהכל בסדר עם הרכב מכאנית - מאשר לקנות רכב מאלדן שבתקלה הראשונה ינסו להתנער. אני נפלתי בזה לא מזמן, אל תיפול בזה גם.
  13. אני נסעתי איתם כשהייתי גר בארץ(הטיסה האחרונה ב2021) בהכרח לטיסות לאירופה והם היו דיי בסדר - בטיסה של 3-4 שעות זה לא קריטי(הם הציעו מוצר דומה ללופטהנזה נגיד, לא הרגשתי שום הבדל). לפני כמה שבועות הייתי צריך להגיע דחוף מארה"ב לארץ - כמובן שכל החברות תעופה לא טסות ואלעל האופציה הישירה היחידה, אני נוסע בדרך כלל ב787 של יונייטד, זה הפעם הראשונה שניסיתי את ה787 של אלעל. הצוות אני חייב להגיד היה ממש אחלה(עזרו לי כל פעם שביקשתי ולא בצורה של "עשו לי טובה" ובטיסה הלוך נתקעה לי המערכת מולטימדיה איזה 4 פעמים - אני כבר הייתי מגלגל עלי עיניים אם הייתי אני), האוכל היה משמעותית יותר טוב מדלתא ויונייטד(גם בכמות וגם באיכות) - אבל המושב שלהם הרגיש משמעותית פחות נוח מזה של יונייטד - נראה שאין הבדל במרווח רגליים או ברחוב בצורה משמעותית אבל ככה זה הרגיש לי.
  14. אני בארה"ב חשבתי כמוך, בסוף קניתי בספטמבר 2022 מאזדה 3 מודל 2014 עם 95 אלף מייל(שזה 150 אלף קילומטר) ב12,500 אלף דולר(שזה לא נמוך כמו שחשבתי שיהיה) ורוב השוק האמריקאי גם נראה ככה, מאכזב ביחס לחלום שחשבתי - אז יכול להבין. אני מאמין שהרבה פעמים זה בגלל שזה רכב עם ביקוש גבוהה נגיד גולף דיזל ידנית עם נסועה נמוכה כ"כ(מודל 2008 עם 119 אלף קילומטר) תימכר במחיר גבוהה - רכבים עם "שוק" חלש יותר יעלו הרבה פחות, נגיד בארה"ב אם תחפש לא מאזדה 3(רכב עם שוק יד שניה מאוד ער בארה"ב) אלא ניסאן סנטרה מאותה קטגוריה כנראה שתצלח למצוא יותר מציאות.
  15. לא הייתה לי כוונת מלחמה, קודם כל האטתי ישר כשראיתי אותו במקביל לזה שהצלחתי להתחמק לשול - ולא רואים מהצד ולא שומעים אבל צפרתי כמו שלא צפרתי מחיי מהבהלה+ניסיון לסמן לו שאני פה וכשהוא ראה אותי(כי הוא פשוט ניסה לעבור נתיב בלי להסתכל) הוא האט ונתן לי להמשיך, אני פשוט המשכתי עוד קצת על השול עד שאספתי את עצמי ווידאתי שהוא לא בנתיב וחזרתי חזרה לנתיב.
×
×
  • תוכן חדש...