Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3355 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

דייהאטסו יפנית, לא קוריאנית.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

  • תגובות 383
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
נו, זה פשוט זה לא נכון. ל308 יש חיבור ייחודי.

 

יש לי אפילו זוג בוש חדשים ששכבו לי בבגאז שאמורים להתאים אבל בפועל לא התאימו וזזו מהמקום בכל ניגוב.

 

כנראה מכרו לך דגם שאינו מתאים, או שלא הרכיבו טוב.

מגבים חלופיים מגיעים בדרך כלל עם מספר מתאמים לרכבים שונים שהם מיועדים עבורם.

דוגמא-

באתר של בוש יש דגם ספציפי שמתאים לפי מק"ט מקורי 642321/642322 של 308.

 

http://www.bosch-automotive-catalog.com/en/product-detail/-/product/3397007120?returnPage=http%3A%2F%2Fwww.bosch-automotive-catalog.com%2Fen%2Fvehicle-info%2F-%2Fvehicle%2Fequip%2FPEU%2F1129%2F-csqri1vstij612skj4qs4t03d11s8t3r%3FautoLoad%3D1

אפשר לחפש עוד דוגמאות אבל זה מיותר.

פורסם
למעשה כשאתה חושב על זה חוץ מהצרפתיות (ואולי האיטלקיות) לא נותרו סטיגמות בציבור לזמן רב:

{להלן רשימת שמות וארצות. אני מודע לזה שכל אחד מהם יכול למלאות שלושה עמודים בהשוואת מחירי מסנני שמן, אבל אני לא בא להביע את דעתי האישית על רכב כזה או אחר אלא להראות שבחלק מהמקרים הסטיגמות מאוד משתנות}

הקוראניות שבהתחלה היו נחשבות כולם לזבל,התחלקו לשתיים, ובעוד יונדאי נחשבת בעיני רבים תוך שלושה עשורים כמקבילה ליפניות, דיהוו ודייאטסו נחשבות (ביד 2) לזבל שאין לגעת בו.

בג'נרל מוטורס גם אנשים מבחינים היטב בין הזבל הקוראני לבין התוצרת האמריקאית ה'מקורית. ועדיין אופל מחוץ לתמונה כפי שהיא באמת.

בקבוצת צ'מפיון פולקסווגן ואאודי ירדו מאוד במוניטין הציבורי חרף הסטיגמה של 'גרמני' (שדי נשארה למרצדס ובמו) ולעומת זאת סקודה וסיאט (צ'כיה וספרד)שהיום מהוות חלק של התאגיד עלו בעיני הציבור באופן יחסי למרות ארצות הייצור הפחות פופולריות.

 

כך או כך, קשה מאוד להבין מדוע דווקא בצרפתיות דבקה הסטיגמה של חוסר האמינות.

ולא איני חושב שזה מחירי החלקים. עובדה שהגרמניות והאמריקאיות שחלקיהן יקרים בהרבה לא 'זכו' באותה הסטיגמה.

 

בתור חובב גדול של רכבים צרפתיים צריך להגיד את האמת.

הסטיגמה נשארה כי הצרפתים ייצרו יותר מדי זבל בשנים האחרונות (מסוף שנות ה-90 ועד לאחרונה). הם פשוט לא נתנו סיבה טובה לסטיגמה להיעלם.

על כל דגם טוב של פג'ו/סיטרואן אני יכול לספור 5 לא טובים.

307 ,406(נהדרת אבל לא אמינה), 407, 207, 308 הקודמת, 3008 הקודמת, 1007 (מי ייצר את הדבר הזה?), כל אלו למשל רכבים פשוט לא מוצלחים ללא ערך מוסף וזה רק אצל פג'ו. חלקם הם ממש כשלון על 4 גלגלים שלא הייתי שם עליו שקל אחד.

 

הליין החדש לעומת זאת טוב משמעותית ותחרותי בכל הדגמים אבל יקח לו זמן לתקן את הנזק ושוב זה גם תלוי ביצרן אם לא ימשיך לייצר רכבים טובים ותחרותיים השינוי לא יקרה.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם
את הגטס צריך להשוות ל 206 או קליאו ולא ל 308. את ה 308 צריך להשוות ל I30.

 

ולהשוות מחירי יבואן למחירי יבוא אישי זה ממש לא משקף כלום. שיטוט חפיף באיביי מראה מחיר של מסנן שמן מקורי ל 206 עד הבית ב 13 שטרלינג שהם כ 58 שקל (6 החלק והיתר משלוח. זה אומר שבחיפוש יותר מעמיק אפשר למצוא בהרבה פחות).

 

לגבי מגבים ל 308 קבל מחירים:

 

https://www.buycarparts.co.uk/peugeot/308-4a-4c/33270/10233/wiper-blade

 

בקיצור, כשמשווים צריך להשוות נכון ולא לנסות להטות את ההשוואה שתתאים לאג'נדה.

אספר לך סוד קטן:

פילטר שמן של גטס מתאים גם ל-i30, ואפילו לטוסון. או בקיצור רוב מנועי הבנזין של יונדאי הם בעלי אותו פילטר שמן.

מגבים כנ"ל: אפילו לא יודע למה להשוות כי כאשר אתה קונה את המגבים, אתה מקבל גם את המתאמים לכל יצרן בקופסה של המגב.

אבל אשאל משהו אחר: כמה עולה תיקוני מחלות ליונדאי וכמה לפיג'ו?

אם ביונדאי המחלות הם: חיישן קראנק, קופלונג הגה, יוניט אור בלם. החלפים האלו יכולים לעלות בסדר גודל של 500₪ בחנות חלפים השכונתית.

בפיג'ו 206 (לפי המידע בפורום) אחת המחלות היא ידית איתות שהיא בעצמה עולה 800₪.

לסיכום, במקרה הזה אפשר להשוות עגבניה למלפפון, כי היצרנים דואגים שיהיו חלפים דומים בין המנועים בשביל לחסוך את עלות הייצור.

פורסם
פות"ש - אתה צריך להבין שהמציאות בפורום היא X והמציאות בחוץ היא Y: בחודש האחרון טיילתי כמעט בכל הסוכנויות של היבואניות, כל נציגי המכירות בהם נתקלתי מכירים את הפורום וכותבים בו ללא גילוי נאות בסיסי וממליצים על המוצרים של מקום העבודה שלהם, תוסיף את העובדה שיש כאן בפורום קהל מעריצים רב של התוצרת הצרפתית והאיטלקית והנה יש פור ענק על הגרמניות והיפניות.

 

פות"ש הוציא לי את המילים מהפה, ואתה הדהמת אותי שוב... לפעמים זה באמת מרגיש כאילו כל העולם טועה ורק פה בפורום גילו את האור. בפורום לייעוץ לקניית רכב, הרבה פעמים התשובה הראשונית היא המלצה על צרפתיה. ואני פשוט מפחד לכתוב את מה שאני חושב, כי מיד אקבל הערת אזהרה / חסימה בטענה שאני מכליל לחינם ומקשקש על דברים שאין לי בהם מושג. למרות שבעצם יש לי מושג - אני חי בעולם הזה ושומע מאנשים את החוויות שלהם. ויודע מה - אפילו כאן בפורום אתה יכול למצוא את החוויות הקשות של משתמשים, לפעמים על גבול ההזיה.

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

פורסם

ראשית, אאוטלנדר, מי שגר בבית מזכוכית... ודי לחכימא.

 

שנית: אף אחד לא ממליץ בפורום יעוץ "תקנה רק צרפתי, זה הכי טוב". ממליצים על דגמים ספציפיים לפי המטרה. אז בקטגוריית הסופר מיני ממליצים על הצמד חמד 208\קליאו כי הן נכון לעכשיו נותנות VFM הטוב ביותר בקטגוריה. בתחום האוטובוסים לשינוע ילדים עשויים להמליץ על סניק כי ... הוא נותן VFM טוב בקטגוריה. כנ"ל מי שנוסע מרחקים ארוכים בכבישים בינעירוניים בפריפריה וחשוב לו חסכון בדלק, ימליצו לו על... אתה יכול לנחש לבד.

 

לעומת זאת, מי שעבורו אמינות וזמינות הן קריטריון בעל חשיבות עליונה על פני כל דבר אחר (לגיטימי לגמרי), אני מאמין שימליצו לו על איזה מקרר יפני, ובצדק רב.

חזיר דיזל

פורסם

השנקל שלי - בלי כוונה להגן כאן על שום תוצר ובלי אינטרסים פשוט כותב מהנסיון שלי וממה שאני חוויתי.

 

אני מגיע בעיקר מנסיון עם רכבים יפניים, למה? בגלל הסטיגמה שהם סופר אמינים ויעילים.

 

אז כן, נכון - היו לי שתי קורולות בבעלות הפרטית שלי ואוונסיס אחת.

קורולה 96 כמעט 8 שנים

קורולה 07 ליסינג 4 שנים

אוונסיס 06 - 5 שנים

 

במשפחה (אבא) קורולה 01 וקורולה 08 ועכשיו B4 פרימיום 2015

 

כאשר בבעלותי כרגע B4 2010 ומיצובישי לאנסר 1.5 אינבייט 2010

 

עם הקורולות - אפס תקלות! פשוט כלום, אפס נאדה, זיפ, זילצ' גורנישט - וכך הלאה.

 

הרכב הראשון היה פיאסטה 89 תוצרת גרמניה - שנתיים וחצי שקט מוחלט ואז התחילו תקלות עם הצו'ק ואח"כ קרבורטור שלא הצליחו לכוון לא משנה מה ניסו לעשות - תוך חצי שנה הרכב נמכר.

 

אח"כ היתה דייהו לאנוס (משם נגזר הכינוי שלי) שחצי שנה היתה בסדר ואח"כ תוך חצי שנה נוספת נקרעה רצועת טיימינג ועשו ריבילד שלם למנוע וגם אז היו שלל תקלות והיא איבדה גם חצי מהערך במחירון - נמכרה.

 

למה קניתי את הרכב? כי זה קוריאני, כי זה זול אבל אמין כמו יפני - יה רייט! אכלתי פ33ה וגם 3ינור עם רכב הזה שאני לא אשכח בחיים.

 

אח"כ אגיע לזה...

 

אחרי הקורולה היתה לי רנו מגאן 2 שנת 2008 - במשך שנתיים ורבע - אפס תקלות!

 

מה?!? זה רכב צרפתי! איך אפס תקלות? הרי רב סרן שמועתי חגג בסיפורים אין ספור על הרכב הזה שהוא רואה רק מוסך!

 

אז אחרי שעושים קצת סקר וקוראים קצת על ה"צרפתיה" הזו מבינים שזו בכלל ניסאן טידה בתחפושת החל משנת 2007

 

ובאמת - ה"תקלה" היחידה שהיתה לי עם הרנו הזו היתה חדירת מים לרצפה (החמגשיות מתחת לכסאות? זה לא בשביל מסמכים חברה - זה בשביל לאגור מים במידה ופתחי הניקוז בקדמת השמשה נסתמו וזו לא תקלה זה חלק מעיצוב הניקוז ברכב הזה למקרה שלא תוחזק כמו שצריך) - ובגלל זה נשרף לי פיוז שהחלפתי בעצמי.

 

הבלאי היחיד שהיה לי ברנו הזו היתה תושבת גיר - וכל הסיפור נגמר במוסך מורשה! ב170 שקלים!

 

עכשיו - לאנשים יש נטיה נוראית, נוראית! לבלבל אמינות עם בלאי וגם "תקלה" עם "בלאי סביר"

 

הגיר AL4 תואר כגיר מאוד לא אמין שסובל מבעיות בשסתומי הלחץ שלו.

 

חברה - 150KKM זה הבלאי הסביר של השסתומים בגיר הזה, זו לא תקלה!

 

והתיקון עולה סביבות 2500 שקלים.

 

סה"כ כשביררתי על הרכב הבנתי שיש בו שני קונקטורים עדינים שצריך לבדוק שהם מחוברים היטב - קונקטור של שליטת המזגן וקונקטור של הנעילה המרכזית שנמצא בתוך הדשבורד גבוה וקשה להגיע אליו.

 

הבנתי שכדאי להשאיר 5K בצד בשביל שסתומי הלחץ בגיר וסלילי ההצתה.

 

בפועל - קיבלתי רכב משפחתי מאוד נוח, מרווח, גדול - עם גיר שנועד לחסוך בדלק וסה"כ הרכב הזה שהוא די בהמתי בגודל שלו עשה 1:12.5 בממוצע שזה מדהים לגודל הרכב ולשנתון.

 

קיבלתי רכב בטיחותי מאוד עם היגוי ממש קל - באמת שאהבתי את הרנו.

 

למה היא נמכרה והוחלפה במיצובישי? כי אשתי לא אהבה את הגיר והמכונית איבדה ערך יותר מהר ממה שמחוג של שברולט קווליר משיג את הספידומטר.

 

אבל הרכב היה טוב ובחיי כמה שטויות רצו עליו כאן - לחמי (אבא של אשתי) יש את אותו הרכב שנת 2006 ולמעט החלפת שסתומי הלחץ אצלו, אכן ב150KKM הרכב עדיין נוסע ומתפקד נהדר.

 

 

עכשיו נכון שאמרתי שבכל היפניות שלי היו אפס תקלות? נכון - באמת לא היו תקלות - למעט בזובארו שלי שהיתה תקלה אחת.

 

אבל היה בלאי!

 

בקורולה 96 הבולמים כבר צנחו ב3 ס"מ והרכב נסע עם האטם של פקק הרדיאטור הקודם בתוך הדוד העליון - לא עצר את הרכב ולא השפיע במאומה אבל זה בלאי.

 

באוונסיס היה בלאי של קרוב ל15 אלף שקלים וגיר שמעולם לא הוחלף בו השמן - הרכב היה עם 200KKM והיתה לי אפשרות להשקיע 15K שקלים יותר וכבר לרכוש מאבא שלי את הזובארו - אז נפרדתי ממנה לשלום.

 

המיצובישי - באמת לבינתיים - אגדה יפנית אמיתית, אין מה לאמר - זולה לתחזוקה ואחזקה, אפס תקלות טפו טפו למעט מצבר שנגמר

 

 

אבל עכשיו אנחנו מגיעים לזובארו - ובזובארו הזו אתמול היה טיפול של בלאי של 7 שנים ושתי תקלות - כן! תקלות מי ישמע, אמינות - ברכב יפני? סובארו? לא יכול להיות נכון?

 

החליפו טיימינג, פלאגים, פילטר דלק (שנמצא בתוך המשאב בספסל האחורי), פילטר אוויר, פילטר מזגן, מים, שמן, רפידות בלם בגלגלים האחוריים.

 

רחמנא ליצלן עשו שני ריקולים!

 

ואז התקלות - נקישות בהגה והחלפת שני מכסי השסתומים והאטמים שלהם (מנוע בוקסר - הפלאגים והבוכנות בצדדים ולא למעלה)

 

כמה התענוג עלה לי - 7 אלף שקלים!!!

 

אין - לא נוגע יותר ברכב יפני בחיים שלי, זה חרא של רכב - אני לא מבין את כל מי שכותב כאן שרכבים יפניים זה שיא האמינות כאילו שזהב צומח ביפן על עצים... נשמע לכם מוכר? דומה לאופן שבו נפתח השרשור הזה?

 

 

נו באמת! - זה רכב נהדר! נפלתי על טיפול 90 אלף ובו זמנית הרכב הגיע לגיל של שבע שנים וצריך להחליף בוא גם פלגים וטיימינג ועל הדרך מה לעשות, כן, היתה לי תקלה, כן, ברכב יפני.

 

 

בסופו של דבר כל מקרה לגופו, וטיבו של רכב כמעט תמיד נמדד לפי טיב האחזקה והתחזוקה שהוא חווה במהלך חייו.

 

איכות החלקים ותדירות הטיפולים והרבה הרבה יותר חשוב מזה - אופי הנהיגה והשימוש ברכב ע"י הנהג!!!

 

בפועל מה שבד"כ קורה זה שבעלים של רכב מטפל בצורה ירודה ברכב שלו -

 

פילטרים תחליפיים שמחזיקים שליש ממרווח הטיפולים של פילטרים מקוריים ואף גרוע מכך תחזוקת שבר במקום תחזוקת מנע.

נהיגה פרועה.

טיפול ברכב במוסכים לא מורשים וכאלו שגם אינם מתמחים ברכב

 

ואח"כ בוכים שיש תקלות והולכים ומספרים לכל העולם ואחותו שהמותג זבל והיבואן חרא והמוסכים חאפרים.

 

ואז רב סרן שמועתי מתחיל לחגוג, כי יש לו הרבה חברים, בישראל כולם אנשי צבא.

 

יש כאן סיטרואן C5 טורבו דיזל למכירה - מעניין כמה אנשים פספסו את הרכב הזה כי הוא "צרפתי".

 

ובפועל אנחנו חיים היום בכפר גלובלי ושום דבר לא באמת 100 אחוז קשור למיקום שממנו המותג ממקם את המפקדות שלו.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
אספר לך סוד קטן:

פילטר שמן של גטס מתאים גם ל-i30, ואפילו לטוסון. או בקיצור רוב מנועי הבנזין של יונדאי הם בעלי אותו פילטר שמן.

מגבים כנ"ל: אפילו לא יודע למה להשוות כי כאשר אתה קונה את המגבים, אתה מקבל גם את המתאמים לכל יצרן בקופסה של המגב.

אבל אשאל משהו אחר: כמה עולה תיקוני מחלות ליונדאי וכמה לפיג'ו?

אם ביונדאי המחלות הם: חיישן קראנק, קופלונג הגה, יוניט אור בלם. החלפים האלו יכולים לעלות בסדר גודל של 500₪ בחנות חלפים השכונתית.

בפיג'ו 206 (לפי המידע בפורום) אחת המחלות היא ידית איתות שהיא בעצמה עולה 800₪.

לסיכום, במקרה הזה אפשר להשוות עגבניה למלפפון, כי היצרנים דואגים שיהיו חלפים דומים בין המנועים בשביל לחסוך את עלות הייצור.

 

לא בקיא במסננים של יונדאי כי לא החזקתי יונדאי בשנים האחרונות (היחידה שהחזקתי היתה טנדר H1 שנקנתה חדש ב 2006 ונמכרה ב 2007 כי היתה זבל של אוטו) אבל אנחנו מדברים על השוואת עלויות ברכבים וצריך להשוות את אותו הסגמנט (מה גם שקשה לי להאמין שמנוע 1.2 ליטר ומנוע 2 ליטר יחלקו את אותו מסנן השמן. הנדסית זה לא נכון). לגבי מחלות אופייניות לא מכיר ספציפית את שני הדגמים אבל צריך לבדוק גם תדירות ההחלפה ועלות העבודה. אם צריך למשל להחליף את הפין שמחבר את הבוכנה לטלטל והפין עולה שקל עדיין הטיפול מאוד מאוד יקר.

 

בשורה התחתונה אתה מדבר על עלויות דומות (סדר גודל של 500 שקל לחלקים היונדאי לעומת 650 שקל כולל מעמ בפז'ו לחלק מקורי חדש לפי דוד גוגל בחנות בארץ) ואני שוב שואל איפה ההבדלים הגדולים.

 

יש כמובן טיפולים ספציפיים שלפעמים מאוד יקרים כמו למשל טיפול הטיימינג במגאן שהוא חסר פרופורציה לאחרים או החלפת שמן גיר לפלואנס 2 ליטר/קשקאי שנעשיפם כל 90K.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לא בקיא במסננים של יונדאי כי לא החזקתי יונדאי בשנים האחרונות (היחידה שהחזקתי היתה טנדר H1 שנקנתה חדש ב 2006 ונמכרה ב 2007 כי היתה זבל של אוטו) אבל אנחנו מדברים על השוואת עלויות ברכבים וצריך להשוות את אותו הסגמנט (מה גם שקשה לי להאמין שמנוע 1.2 ליטר ומנוע 2 ליטר יחלקו את אותו מסנן השמן. הנדסית זה לא נכון). לגבי מחלות אופייניות לא מכיר ספציפית את שני הדגמים אבל צריך לבדוק גם תדירות ההחלפה ועלות העבודה. אם צריך למשל להחליף את הפין שמחבר את הבוכנה לטלטל והפין עולה שקל עדיין הטיפול מאוד מאוד יקר.

 

בשורה התחתונה אתה מדבר על עלויות דומות (סדר גודל של 500 שקל לחלקים היונדאי לעומת 650 שקל כולל מעמ בפז'ו לחלק מקורי חדש לפי דוד גוגל בחנות בארץ) ואני שוב שואל איפה ההבדלים הגדולים.

 

יש כמובן טיפולים ספציפיים שלפעמים מאוד יקרים כמו למשל טיפול הטיימינג במגאן שהוא חסר פרופורציה לאחרים או החלפת שמן גיר לפלואנס 2 ליטר/קשקאי שנעשיפם כל 90K.

כמו שאתה לא בקיא ביונדאי, אני לא בקיא במחלות של 206. הידית המפורסת זו אחת המחלות ברכב ומאמין שיש עוד.

הסברתי שכלל המחלות של יונדאי מסתכמות בערך ב-500₪.

לגבי שמן פילטר, לך לחנות חלפים ותשאל. זו עובדה אם תרצה או לא תרצה. אם אני טועה, אשמח להסבר.

פורסם (נערך)
יש כאן סיטרואן C5 טורבו דיזל למכירה - מעניין כמה אנשים פספסו את הרכב הזה כי הוא "צרפתי".

 

תיקון קל - היתה. המוכר קצת התייאש. בינתיים. וד"א, אם כבר מתייחסים לרכב הספציפי הזה - יש לו כמה בעיות, העובדה שהוא צרפתי היא כנראה הקטנה שבהן. לדעתי, הנדירות של המנוע הספציפי הזה בארץ תהווה בעיה (שניתן להתגבר עליה באמצעות תמחור מוצלח) גם לחובבי המותג השרופים ביותר. את השאר כבר פירטתי פעם, אין טעם לחזור על זה שוב. מצד שני, יש לו גם כמה יתרונות לא קטנים.

 

ואגב דייהו לאנוס - יצא לי לנהוג קצת על אחת כזו חדשה, אי שם בתחילת העשור הקודם. לא יודע לגבי אמינות (לא היתה שלי), אבל נתנה פייט לא רע לתואר "הרכב המודרני הכי גרוע שיצא לי לנהוג עליו" (בהנחה שפורד קורטינה 1300 סמ"ק לא עונה בשום צורה להגדרה של "מודרני", או אפילו "רכב"). כל כך שמחתי לחזור ל-ZX הישנה, הידנית, והמאוד לא מאובזרת שלי. אבל אפילו הם השתפרו עם הזמן (אני מתכוון לדייהו, לא לסיטרואן, כן?:-))

 

אפילו בתור אוהד די שרוף של PSA, אי אפשר להגיד (ולא חושב שמישהו פה טען) שלא היו להם כמה פאשלות. כנראה שיותר מליצרן היפני הממוצע. האחרונה שבהן (thp156) עדיין נוסעת על הכבישים פה. וכאן איכות התחזוקה אמנם יכולה מאוד להשפיע, אבל לא מעלימה את הבעיות. וכדאי להיות מודע למצב ולקנות (או לא) בהתאם. אם נחזור לנושא השרשור - לא נראה לי שמישהו פה המליץ על רכב עם מנוע כזה ברצינות, אפילו די להיפך.

 

לגבי ה-AL4, הוא באמת מפגין אמינות סבירה היום, אבל לא ממש נעים לשימוש, לטעמי. לא מדובר בבעיית אמינות אקוטית, ובהתאם לא צריך להמנע ממנו לגמרי, אבל (שוב, לטעמי) הוא כן פוגם בחווית השימוש וזה שיקול שצריך להילקח בחשבון. גם זה, בהתאם לנושא השרשור, לא משהו שמתעלמים ממנו בהמלצות הקניה כאן.

 

אני רוצה להעלות איזו תאוריה, ולהציע שבכל זאת עלולה להיות איזושהיא השפעה למיקום מקבלי ההחלטות / המהנדסים / המעצבים של המותג, וגם לתרבות העסקית בתאגיד ובסביבה. מן הסתם, בתהליך תכנון של רכב יש הרבה מאוד החלטות, אף אחת מהן לא אופטימלית אלא מהווה פשרה בין אפשרויות שונות. יכול להיות שבאופן מודע, בתאגיד מסוים הפשרות נוטות יותר לכיוון האמינות על חשבון ביצועים / צריכת דלק / ווטאבר. זה גם תלוי בשוקי היעד העיקריים. למשל, אם יצרן מוכר רכבים בעיקר באירופה, ושם הגיל הממוצע של הרכבים נמוך יותר, ורוב הרכבים בני 10-12 כבר נגרטים (לא יודע אם זה המצב בשטח, סתם לדוגמא), הוא פחות ידאג לאמינות המכלולים שלו לאחר 15 שנה. מצד שני, יצרן שמייצר למדינות אסיאתיות עשירות פחות (סין, תאילנד, מלזיה, אינדונזיה, לדוגמא) ששם הרכבים זוכים לטיפולים פחות טובים ומוחזקים לשנים ארוכות יותר, כנראה יקבל החלטות תכנוניות שיהיו מוטות יותר לטובת אמינות על חשבון דברים אחרים.

גם התרבות העסקית יכולה להשפיע - אם מקבלי ההחלטות והמהנדסים מגיעים מתרבות שבה אמינות ויעילות הן תכונות חשובות, גם המוצרים שלהם יושפעו מכך. מצד שני, מהנדסים ומקבלי החלטות שמגיעים מתרבות אינדיבידואלית ו"נהנתנית" יותר, כנראה ייצרו מוצרים שישקפו את ההעדפות שלהם. לדוגמא - סיטרואן DS היא רכב צרפתי מובהק, קורולה (לפחות הישנות יותר) היא רכב יפני מובהק, ומוסטנג וקורבט הם רכבים אמריקאיים מובהקים. אף אחת מהן כנראה לא היתה מיוצרת (או לפחות מתוכננת) במדינה אחרת.

 

ואחרי כל הקשקוש הזה - במצב הנוכחי, שבו באמת הרבה מאוד רכיבים מגיעים מיצרנים גלובליים, זה כנראה כבר פחות רלוונטי. ובכל מקרה, לעניות דעתי, כדאי לקנות לפי דגם (ורכב) ספציפי, ופחות לפי מותג. גם למותגים עם רכבים גרועים יש יציאות טובות, ולהיפך.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם

גם כשמדברים על יונדאי כמותג - כמה הכללות יש כאן בעצם?

 

יונדאי של שנות ה90 ועד תחילת שנות ה2000 זה פסי יצור ישנים של מנועים של מותגים אחרים כמו סוזוקי, מאזדה, אופל.

 

איפשהו באמצע שנות ה2000 הם עברו למנועי CRDI וכאן כבר מדובר על מנועים אחרים לגמרי ובפיתוח עצמאי שלהם.

 

והרכבים של יונדאי של היום זה גם כבר סיפור אחר לגמרי, תיבות הילוכים מתקדמות בדגמים המובילים (שהלוואי וימכרו גם בארץ) - אני די בטוח שמחירי החלפים יהיו בהתאם.

 

להשוות מלכודת מוות כמו גטס לפני 2007 שאין בה אף מערכת בטיחות לרכב צרפתי כמו 206 רק בגלל "אמינות" (וללא הבחנה בכלל בין בלאי לתקלה) זה גם משהו שלא ברור לי.

 

אתה רוצה לנסוע במלכודת מוות שאין בה ABS וכריות אוויר בגלל שזה זול לתחזוקה ואחזקה, סבבה - אבל גם כאן זה לא אומר שהרכב יותר טוב מרכב צרפתי מתחרה רק בגלל ספקולציות בנושא אמינות.

 

בין גטס ל206

 

עם כל ה"מחלות" של ה206 ועם כל זה שהיא יקרה יותר לתחזוקה ויותר מסובכת לטיפול - לא הייתי מתקרב לגטס ולא הייתי מסיע בה את המשפחה שלי.

 

ולא, אני לא חובב צרפתיות אבל אם אופל אדם תחת אה ז"א ASS אה כלומר S עולה אותו הדבר כמו 208GTI - מה הסיבה שאבחר ברכב קטן יותר??? וזה לא אומר שהצרפתיה טובה יותר בהכרח - האחת יותר זריזה בזינוק השניה משדרת יותר כיף לנהיגה (אולי, לא יודע, תלוי למי ומה מחפשים בנהיגה כן?) ועיצוב יותר מיוחד (שוב, תלוי מי מסתכל איך ומאיפה)

 

יותר מידי הכללות, מעט מידי בחינה של מקרה לגופו.

 

זה פורום פתוח ולכן זה שדה קרב של דיעות וניגודי אינטרסים - הבעיה מתחילה כשלא מכבדים אחד את השני ושוכחים שכולנו כאן בגלל שאנחנו חולי הגה\מוטוריקה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3355 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...