Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה קורה עם הצרפתיות בפורום?


Dragonjepp
שימו לב! השרשור הזה בן 2576 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 383
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני מחזיק כבר שבע עשרה שנה פולקסוואגן ואני יד ראשונה ולא בא לי למכור את האוטו, גם כי הוא נוסע יופי וגם ובמיוחד כי הוא פשוט לא עושה צרות ולמעט טיפול שנתי וטסט, כלום. מצד שני מעט מיותרת הגאווה שלך בשביל פולקסוואעגן שלפחות על פי הפורום הזה ותוספת שנות האחריות שניתנו על הגיר בשלב מסוים מצביעים על איזושהיא בעייתיות, גם אם מוגזמת, שקיימת שם. במשפחה יש גם בראבו בת שבע שמעבר להיותה אוטו מקסים ומהנה לנהיגה מגלה גם אמינות כמעט בלתי נסבלת בהתחשב בסמל שיש לה על ההגה וגם מקדימה על הגריל, אותו דבר וגם במשפחה יש 208 רובוטית, שהיא לטעמי אוטו מקסים, נוח מרווח וכן, אמין. נו אז מה זה אומר ? פחות או יותר כלום, בדיוק כמו הסיטרואן החדישה עם הרדיאטור המפוצץ שגילית ועדר הפג'ואים המחורבנים שאתה מכיר ( קצת מוזרה לי המשלחת הצרפתית במיוחד למחשב הדפוק ב 208, יותר זול לנפק אוטו חדש מהמדף, אבל נזרום אתך ). אבל העיקר הוא באמת לנסות ולהתנתק כבר מהקישקוש הזה של הקשר בין מוצאם האתני של כלי הרכב לאריכות ימיהם וחוסנם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Guest ספורטמוטורי

אני למשל מצאתי רכב חדש צרפתי, במחיר ממש מפתה, וזה בגדול התקציב שלי, ברור שעצה לא אקבל מכאן, מדובר ברכב ש%99.9 מכם לא סובלים כי היא ממש לא יפנית ולא 1600 אוטומטית, אך מכיוון שהייתי די סגור בדקתי בחול לגבי נושאים שעניינו אותי כמו אמינות, נוחות ומרווח, וקניתי.

 

היום אחרי שקניתי אני די מרוצה אפילו אחרי שאני קורא שרשורים כאלה.

 

ולבחור עם עיני נץ, שידע לזהות שמדובר ברכב חדש ושהתפוצץ רדיאטור רק ממעבר לידו, פעם הבאה כאשר תהיה לי בעיה ברכב אני מתקשר אליך, אתה מסתכל על האוטו ובתוך רגע יש פתרון (ליצן עם הרבה בולשיט),

אגב בקורולה שהיתה לאח שלי מהעבודה גם הלך אלטרנטור אחרי 50 אלף ק"מ, ולא ידעתי את זה רק ממעבר ליד הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית נכוותי מרכבים צרפתיים וכנראה שלא אחזור לקנות רכבים מהתוצרת הזאת. דבר ראשון והכי חשוב הוא ירידץ הערך הבלתי הגיונית ודבר שני, כן, גם בדגמים שנחשבים אמינים מאוד מצאתי שיש די הרבה תקלות (הרכב הקודם שלי אכזב אותי כמה פעמים).

208GTi, 206XS, BRZ- SOLD

Mx5 Nc Prht- SOLD

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הנקודה ברורה.

 

מה אנחנו רוצים ברכב

1.אמינות

2.נוחות

3.ביצועים

4.חסכון בדלק

5.מראה וסטייל (לפחות חלק מהאנשים)

6.עדכניות

7.גודל (לטוב ולרע)

8.מחיר אטרקטיבי.

9.ועוד

 

עכשיו ברור לכולם שאין הכל! אף פעם אין!

השאלה היא על מה להתפשר.

 

אז אם אני רוצה רכב אמין אבל לא רוצה לשלם יותר מידי אבחר (למשל, הכל לצורך העניין! בסדר?! )בקורולה רובוטית ואתפשר על ביצועים ונוחות.

אם אבחר מלבד אמינות גם בנוחות וכח מנוע באותו תקציב זה יהיה אולי קאמרי ישנה.

אם ארצה חסכונית בדלק עדכני נוח וגם כח במנוע אבל אין לי את כל הכסף שבעולם? אז כן, אקח פלואנס טורבו דיזל למשל.

יש תמיד את אלו שיקריבו הכל בשביל יופי וחניה קלה ויקחו סמארט עם 0.6 שלא יודע לרוץ...

ויש את אלו שישלמו 100K על גולף GTI מטריפה, אבל ממש לא חדשה, על פני איזו S80 ממשלתית כבדה ומהודרת

 

אז מיהו ה'צודק'? אני חושב שכולם.

הנקודה בצורה פשוטה: גם אם נצא מנקודת הנחה שמכוניות, פירמות וארצות ייצור מסויימות אמינות בהרבה יותר מאחרות - זה לא יותר מאשר פאקטור נוסף במערכת השיקולים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם סטיגמות.

גם פה בארץ אנשים מפחדים לקנות דציה והאמת שהייתי ברומניה וכל הדציות שראיתי עברו את ה300K ואפילו אחת הגיעה ל500, אני מאמין שהם מטפלים ברכבים שלם כמו שצריך לא כמו בארץ שכל מי שיש לו צרפתיה לא משקיע ואחרי זה יש בעיות אין מה לעשות זה רכב יותר רגיל אבל עם טיפול נכון אפשר להגיע איתו רחוק...שלא נדבר על הנוחות

PEUGEOT 206XS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית נכוותי מרכבים צרפתיים וכנראה שלא אחזור לקנות רכבים מהתוצרת הזאת. דבר ראשון והכי חשוב הוא ירידץ הערך הבלתי הגיונית ודבר שני, כן, גם בדגמים שנחשבים אמינים מאוד מצאתי שיש די הרבה תקלות (הרכב הקודם שלי אכזב אותי כמה פעמים).

 

נכוות כלכלית, לא שמענו עד כעת טכנית, כלכלית האצבע מופנית כלפי היבואן לא קשור לטיב הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Stio,

תסלח לי, אבל צריך כישרון רב כדי להשקיע בפיאט אונו 37 אש"ח ועוד בזמנו. מה גם שיכול מאד להיות שנפלת על לימון. לי גם הייתה לנתניה תמה, שתוך 5000 ק""מ עשתה לי יותר בעיות מעשרות אלפות ופיאט ישנות במהלך 500,000 ק"מ, אז ממקרה בודד להסיק כאלו מסקנות מרחיקות לכת?סקרי האמינות הם קשקוש, חשוב לדעת מה נשאל בהם, כמו בכל סקר, זה טוב ליחסי ציבור עבור לקוחות הדיוטים שלא מתמצאים ברכבים. בפיאט 3 בעיות פריון רכב? נו באמת, איזה שטויות.

לנושא השרשור,

לרכבים צרפתיים יצא שם של מכוניות לא אמינות, מכיוון שבניגוד למכוניות יפניות או קוריאניות שתמיד היו מאד בסיסיות, הצרפתיות הציעו כל מיני פטנטים שדרשו טיפול תקופתי. בגלל שאנשים מתייחסים למכוניות כמו לח*א, אז הם קיבלו מהן בומבה, ומי שטיפל, נסע ונהנה. הצרפתיות הרגילות, כמו ה205 עברו מאות אלפי ק"מ בלי בעיות מיוחדות (צה"ל בשנות ה-90). עוד נקודת זכות, הערבים שמאוד אהבו את הפז'ו הישנות, ואני לא צוחק, הם בחרו ברכבים שרידים שיסעו בתנאים מאד קשים וללא תחזוקה מיוחדת, ואכן הן עמדו במשימה.

כיום, רוב המכוניות חסרות זהות, וקונים אותן על בסיס דעות קדומות כאלו ואחרות.

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאד מחבב צרפתיות, אוהב את הניסיון של הצרפתים ליצור רכבים מעט ייחודים. באופן אישי אפשר לומר שאני מעריץ של רכבי רנו ספורט, תמיד נדהם איך גרמנים ואיטלקים לא מצליחים לייצר רכבי נהיגה ברמתם (בקטגוריית ההוט האץ').

 

 

האמת שבקניית רכב חדש הייתי נמנע מצרפתיה רק עקב ירדת הערך החדה, אך בתור משומשת זאת יכולה להיות מציאה של ממש. כמובן שרצוי לא להסתכן ולקנות ידנית:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חזרתי מעבודה ויש שלושה עמודים של דיון, כנראה שהנושא מעורר עניין:lol: ויש בסיס.

למי שביקש את הניסיון האישי - רנו קנגו 2007, זיופים במערכת ההצתה החל מ30K (תקלה שבאה והלכה, תיקון כושל במורשה, רכב נתקע מספר פעמים ונגרר), אורך חיים נמוך של רכיבים חשמליים ודליפות במערכת מיזוג.

C4 של האקסית שלי שקרעה לעצמה את שרשרת התזמון וגרמה נזק למנוע, 508 של חבר לעבודה שטורבו מת לה בגיל שלוש שנים, ויש עוד. כמובן שכל מקרה לגופו, יש רכבים מוצלחים ויש פחות, אצל כל יצרן. אולי זה סתם צירוף מקרים ואולי זה קשור לתרבות הנדסית.

 

אבל יש בי אמונה שהמחירון הוא תמצית הניסיון שאנשים פיתחו לאורך זמן. יש מצב שהייתה קפיצת מדרגה הנדסית אמיתית. אם כך הדבר, הרי שלאחר זמן מה, באופן בלתי נמנע זה גם ישפיע על מחירי המשומשות. בפועל, אני עדיין לא רואה את זה (פלואנס דיזל היא אולי אחת החריגות לטובה), למרות שלהגנתן של היצרניות גם ליבואנים יש פה חלק. אבל בוא נחשוב רגע, כמה ברירה כבר יש ליבואן? יש לי פיאט בראבו, רכב אמין לכל הדעות, אבל מחירי החלקים מוגזמים. אפשר להגיד שמחירי החלקים היו נמוכים יותר אם לא היה צורך לפצות על עלויות התיקונים שהיבואן סופג בתקופת האחריות? כלומר, זה עדיין נופל עלי למרות שיש לי דגם מוצלח יחסית. איך המחירים בצ'מפיון? ובלובינסקי? זה לא קשור?

זה לא אומר שלא הייתי קונה. ברור לי שירידת הערך שלהן הופכת אותן לקנייה אטרקטיבית כמשומשות. אני מחליף את הרכב עוד שנה והתקציב יהיה 80, הלב זועק 208GTI או ג'ולייטה אבל הראש רוצה יותר שקט נפשי וכבר נסגר על מאזדה 3 ספיריט...

עריכה אחרונה על ידי Dragonjepp

פיג'ו 2008 82כ"ס ידנית, 2014, עגלה נגררת ומעשנת בשר ענקית!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

המחירון הוא אמנם עובדה בשטח, אבל הוא לא תמצית של ניסיון קולקטיבי על מוצר מסויים אלא על מותג, ומיתוג משפיע גם על הלב ולא רק על השכל.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הנקודה ברורה.

 

מה אנחנו רוצים ברכב

1.אמינות

2.נוחות

3.ביצועים

4.חסכון בדלק

5.מראה וסטייל (לפחות חלק מהאנשים)

6.עדכניות

7.גודל (לטוב ולרע)

8.מחיר אטרקטיבי.

9.ועוד

 

עכשיו ברור לכולם שאין הכל! אף פעם אין!

השאלה היא על מה להתפשר.

 

אז אם אני רוצה רכב אמין אבל לא רוצה לשלם יותר מידי אבחר (למשל, הכל לצורך העניין! בסדר?! )בקורולה רובוטית ואתפשר על ביצועים ונוחות.

אם אבחר מלבד אמינות גם בנוחות וכח מנוע באותו תקציב זה יהיה אולי קאמרי ישנה.

אם ארצה חסכונית בדלק עדכני נוח וגם כח במנוע אבל אין לי את כל הכסף שבעולם? אז כן, אקח פלואנס טורבו דיזל למשל.

יש תמיד את אלו שיקריבו הכל בשביל יופי וחניה קלה ויקחו סמארט עם 0.6 שלא יודע לרוץ...

ויש את אלו שישלמו 100K על גולף GTI מטריפה, אבל ממש לא חדשה, על פני איזו S80 ממשלתית כבדה ומהודרת

 

אז מיהו ה'צודק'? אני חושב שכולם.

הנקודה בצורה פשוטה: גם אם נצא מנקודת הנחה שמכוניות, פירמות וארצות ייצור מסויימות אמינות בהרבה יותר מאחרות - זה לא יותר מאשר פאקטור נוסף במערכת השיקולים.

אפשר להבין בחירה על פי העדפה אישית ותקציב, אפשר גם להבין סולם עדיפויות פרטי שיעדיף אוטו מהיר ויפה אבל ישן על פני אוטו סתמי אבל חדש יותר, עד כאן זה טוב, אבל לבחור באוטו סתמי ישן יותר ויקר יותר בגלל שהוא יפני ? למה, לא נתקלת בקורולות במוסך ?

עריכה אחרונה על ידי רועי5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להתייחס לארץ מוצא של רכב זה כמו לפסול מרוקאי לתפקיד איש שירות כי מרוקאים עצבנים.

 

לכל יצרן (בלי קשר למוצאו) יש דגמים טובים יותר וטובים פחות בתחומים שונים. הפלואנס למשל אמינה מאוד ומאוד מוצלחת ולעומתה הקליאו לא, מנגד הקשקאי לא מפגין אמינות גבוהה למרות ה DNA היפאני. מיותר להזכיר את הגירים הרובוטיים בקורולה או את המנועים שמתו למרות העיניים המלוכסנות, את שברולט הקוריאניות שלא הפגינו אמינות והזדקנות בכבוד למרות שהן קוריאניות ועוד לא הגענו לקונצרן VAG עם המנועים והגירים המתפגרים והמירורלינק הנעול (שלא לדבר על דגמים מסויימים שבלי מתלים אדפטיביים בתוספת תשלום הם סיוט).

 

לגבי ה AL4 יש לו בעיית התנהגות אבל פרט לכשל תכנוני בשסתומי הגיר שנעלם לאחר החלפתם בסוג אחר הוא גיר די אמין ושורד לא רע.

 

הדבר היחיד שנכון (וגם זה בהכללה כי יש מקרים יוצאי דופן לשני הצדדים) זה נושא ירידת הערך שהצרפציות נשחטות יותר במחיר עקב הסטיגמות.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להבין בחירה על פי העדפה אישית ותקציב, אפשר גם להבין סולם עדיפויות פרטי שיעדיף אוטו מהיר ויפה אבל ישן על פני אוטו סתמי אבל חדש יותר, עד כאן זה טוב, אבל לבחור באוטו סתמי ישן יותר ויקר יותר בגלל שהוא יפני ? למה, לא נתקלת בקורולות במוסך ?

...מה לא ידעתי שזה יקרה?!

כפי שכתבתי:

אבחר (למשל, הכל לצורך העניין! בסדר?! )בקורולה

 

אתן לבעלי הקורולות להגן על עצמם (למרות שאיכשהוא יש לי הרגשה שרוב בעלי הקורולות פחות מבינים\מתעניינים ברכב...)

 

באופן כללי בבירור יש רכבים שגם אחרי 20 שנה מבקרים פחות מאשר רכבים אחרים.

רבים משוכנעים שאחד מהם הוא הקורולה, אתה משוכנע שלא? סבבה, אבל הם מוכנים לשלם עבור מה שהם מגדירים כאמין. מתוך ידיעה שהוא לוקה בחסרונות רבים אחרים.

אם זה לא היה ברור, ניסיתי להסביר לפותח הדיון מדוע, בחלק מהמקרים, גם אדם שמאמין באקסיומה של 'רכב צרפתי לא אמין' עשוי לקנות או להמליץ לאחרים על אחד כזה, במידה והם לדוגמה מחפשים רכב יד שניה מתקדם ובמסגרת קניה תקציבית.

 

למי שביקש את הניסיון האישי - רנו קנגו 2007, זיופים במערכת ההצתה החל מ30K (תקלה שבאה והלכה, תיקון כושל במורשה, רכב נתקע מספר פעמים ונגרר), אורך חיים נמוך של רכיבים חשמליים ודליפות במערכת מיזוג.



C4 של האקסית שלי שקרעה לעצמה את שרשרת התזמון וגרמה נזק למנוע, 508 של חבר לעבודה שטורבו מת לה בגיל שלוש שנים, ויש עוד. כמובן שכל מקרה לגופו, יש רכבים מוצלחים ויש פחות, אצל כל יצרן. אולי זה סתם צירוף מקרים ואולי זה קשור לתרבות הנדסית

 

ולי הצרות קרו עם 626 יפנית: חיישנים, משאבות, גיר, ועוד תקלות לא פתורות.. , אלמרה יפנית: מודל 2009 ראש מנוע (מכרתי למוסכניק אז אין לי מושג מה היה בסוף) SX4 יפנית: לדעתי 2012 גיר אלטרנטור נעילה ועוד, אקסנט קוראנית ידנית - מנוע, ובנתיים המונדאו הבלגית עושה עבודה יפה יותר מכל האחרות...

עריכה אחרונה על ידי yosy b
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להתייחס לארץ מוצא של רכב זה כמו לפסול מרוקאי לתפקיד איש שירות כי מרוקאים עצבנים.

 

לכל יצרן (בלי קשר למוצאו) יש דגמים טובים יותר וטובים פחות בתחומים שונים. הפלואנס למשל אמינה מאוד ומאוד מוצלחת ולעומתה הקליאו לא, מנגד הקשקאי לא מפגין אמינות גבוהה למרות ה DNA היפאני. מיותר להזכיר את הגירים הרובוטיים בקורולה או את המנועים שמתו למרות העיניים המלוכסנות, את שברולט הקוריאניות שלא הפגינו אמינות והזדקנות בכבוד למרות שהן קוריאניות ועוד לא הגענו לקונצרן VAG עם המנועים והגירים המתפגרים והמירורלינק הנעול (שלא לדבר על דגמים מסויימים שבלי מתלים אדפטיביים בתוספת תשלום הם סיוט).

 

לגבי ה AL4 יש לו בעיית התנהגות אבל פרט לכשל תכנוני בשסתומי הגיר שנעלם לאחר החלפתם בסוג אחר הוא גיר די אמין ושורד לא רע.

 

הדבר היחיד שנכון (וגם זה בהכללה כי יש מקרים יוצאי דופן לשני הצדדים) זה נושא ירידת הערך שהצרפציות נשחטות יותר במחיר עקב הסטיגמות.

 

הייתי מוסיף על זה את מחירי החלפים הזולים מאוד בקוראניות לעומת הצרפתיות, שעוזר לשכוח מהר יותר את התקלה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2576 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...