Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה קורה עם הצרפתיות בפורום?


Dragonjepp
שימו לב! השרשור הזה בן 2577 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז קודם כל המחירים שציינתי כן נכונים.

 

דבר שני ל308 יש את אותו מנוע של 207.

 

בנוגע למחירי חלפים של 206/גטס - אני בספק של206 מחירי חלפים זולים יותר. תן דוגמא אשמח ללמוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 383
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אגב, בלי קשר לנושא האמינות שמדובר כאן, כל מכונאי שאני מכיר ונתקלתי בו , בשבילו רכב צרפתי לטיפול\תיקון זה יותר גרוע מליפול בשבי של דאעש.

 

הרכבים האלו, לפחות הישנים, בנויים בצורה הזויה, צריך לפרק מיליון דברים בשביל דבר פשוט, ונראה כאילו הם מאמינים שהמוצרים שלהם לא צריכים תיקונים או טיפולים. OH. YEAH.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפלואנס למשל אמינה מאוד ומאוד מוצלחת ולעומתה הקליאו לא.

אחרי 105,000 ק"מ על הקליאו החדשה בלי תקלה אחת אני יכול להגיד בוודאות שזה בולשיט.

 

הקליאו הנוכחית לא אמינה? חדש לי...

בדיוק.

 

עכשיו, השאלה למצדדים בצרפתיות: למה לדעתכם נדבקו כל הסטיגמות הללו דווקא לצרפתיות ולא לקוראניות למשל?

 

כי הקוריאניות הגיעו מאוחר יותר ודאגו על ההתחלה שלא יהיו להם לימונים.

הם פשוט חיקו את מה שעושים בשאר העולם עם דגש על אמינות.

הקטע שלהם לא היה נוחות או כיף אלא פשוט תחבורה סבירה אבל אמינה מאוד.

 

 

אגב, בלי קשר לנושא האמינות שמדובר כאן, כל מכונאי שאני מכיר ונתקלתי בו , בשבילו רכב צרפתי לטיפול\תיקון זה יותר גרוע מליפול בשבי של דאעש.

 

הרכבים האלו, לפחות הישנים, בנויים בצורה הזויה, צריך לפרק מיליון דברים בשביל דבר פשוט, ונראה כאילו הם מאמינים שהמוצרים שלהם לא צריכים תיקונים או טיפולים. OH. YEAH.

 

אני יודע שיתנפלו עלי בגלל זה אבל מכונאים בכלל וכל מה שקשור ב"תרבות המוסכים" זה פשוט אנשים שמזינים אחד את השני בסטיגמות.

זה המקום שיש בו הכי הרבה סטיגמות.

 

לא הייתי לוקח כעובדה את הדעה של מכונאי טיפוסי ברצינות (חוץ מאלו שאני יודע שהם באמת טובים ויודעים על מה הם מדברים, שהם מיעוט).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היונדאי הראשונות שהגיעו היו מבוססות בכבדות על דגמי מיצובישי דאז. (תראו איפה יונדאי היום ואיפה מיצובישי).

עד כמה שאני זוכר בהתחלה לקוריאניות הייתה תדמית של פחית.

סאנגיונג לא הייתה ממש בתודעה .

הדייהולטים סבלו מתדמית גרועה וחלקן בצדק (מישהו אמר אבאו ביג?), לא רק בארץ, בארה"ב למשל מכרו דייהולטים עם סמלי סוזוקי וזה פגע במוניטין שלהם שם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר כתבתי את זה בפורום בעבר - הבעייה הגדולה של הצרפתיות היא שהיצרנים הצרפתים והיבואנים שלהם לא לוקחים אחריות וכשיש תקלות סדרתיות - הם משאירים ללקוח להתמודד עם התוצאות בעצמו.



גם אני נכנעתי בזמנו לדעה של חובבי הרכב, שמדובר ב"סטיגמות בלבד" ורכשתי סיטרואןו C5 2002 יד ראשונה מרופא, מטופלת היטב (וביוקר).

אין דבר מעצבן מלהיכנס למוסך שוב ושוב על לפחות 6 תקלות שונות, וכל פעם לשמוע את אותה התשובה - "זה כל ה-c5 ככה". בעצם יש תשובה אחת יותר מעצבנת - " כן - היה על זה ריקול - אבל הם החליפו לאותו חלק דפוק, אז צריך להחליף שוב. פיתחתי לבד חלק שעובד יותר טוב" (אורן מאורן שירותי רכב המומלץ פה - ושלא יהיה ספק - גם אני ממליץ עליו).

הבעייה שלי היא עם חוסר הנכונות של הייבואן או היצרן לקחת אחריות על פגמים סידרתיים. אם יש בעייה סדרתית - היצרן חייב לקחת אחריות - ואם הוא לא - שלא יתפלא שתדמית המוכנית שלו על הקרשים. וזה לא משנה אם הבעייה היא בטיחותית או משענות מושב שלא חוזרות למקומן.

הסיבה שבעיות הבוצה של טויוטה לא השפיעו על התדמית הן שהיצרן לקח אחריות והחליף לכל הנפגעים מנועים על חשבונו. וזו גם היתה תקלה סדרתית אחת. בסיטרואן שלי היו לפחות 6 תקלות סדרתיות שונות כאלה. מישהו ראה פעם מודל של טויוטה עם אוסף של תקלות סדרתיות שונות שהיצרן לא לקח על אף אחת מהן אחריות?

יש לי פריוס, כיום בת 10. אני יד ראשונה - היא כבר יותר מבוגרת ממה שהיתה הסיטרואן כשמכרתי אותה, ונסעה הרבה יותר קילומטראז'. בפריוס הוחלפו מספר חלקים במסגרת ריקולים - התקלה היחידה שנאלצתי לשלם עליה - היתה הפעם הראשונה שהמוסך נתקל בתקלה הזו. תקלה סדרתית שהיתה לי הוחלפה על חשבון היבואן לאחר תום האחריות ביוזמת המוסך.

ממש לא מדובר במשהו אנקדוטלי. ברור שיכולים להיות דגמים טובים יותר ופחות - אבל כשלון רוחבי כל כך בכל מערכות הרכב וכשכל התקלות "מוכרות היטב" זה משהו שאין בטויוטה. הכשלון הגדול ביותר שלה שמתייחסים אליו כאן כאל פיאסקו היה קוטר צינורות צר מידי לאיכות הדלק בארץ.

אנקדוטה - בעבר הייתי בטוח ש"אלה באמת שמועות" ו-5 הרכבים הראשונים שלי היו אירופאים. כשחיפשתי רכב אמרתי ש"אני לא אגע ביפנית עם מקל" - איכשהו קניתי לבסוף את הפריוס והיא זו שהוכיחה לי שאפשר אחרת ומאז קניתי אוריס (כבר בת 4 עם 120,000 - אפס תקלות - סך כל הוצאות התחזוקה 6000 שקל, מתוכם 1600 שקל על צמיגים). ועוד שלוש טויוטות בקרב חברי ומשפחתי שנקנו בהמלצתי הוכיחו שאפשר להגיע לגיל 9 בלי תקלות בכלל.

אני אשמח לנהוג שוב על סיטרואן. מאוד נהניתי ממנה - אבל לא אהיה עוד בעלים של סיטרואן - שמישהו אחר יקח על עצמו את הסיכון - רק בליסינג תפעולי מלא...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי 105,000 ק"מ על הקליאו החדשה בלי תקלה אחת אני יכול להגיד בוודאות .

 

לא התכוונתי לאמינות אלא למוצלחת. היא לא מציעה שום יתרון על סופרמיני אחרת והיא לא נוחה.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד נוחה ויש לה יתרונות על רובן.

 

ל208 אין מחזיק כוסות והיא באה מופשטת באותו מחיר.

הפיאסטה פחות חסכונית ומתחילה להיות מיושנת.

הקורסה לא מעניינת.

מאזדה 2 לא כל כך מוצלחת.

יאריס עולה יותר מדי.

איביזה, פאביה ופולו לא נוחות, לא נעימות לנהיגה ומשעממות.

 

ורובן עולות הרבה יותר באותן רמות גימור.

 

ברור שזה בסוף עניין של טעם אבל פעמיים החלטתי על הקליאו החדשה על פני המתחרות שלה.

 

בפעם הבאה סביר להניח שזו תהיה מגאן או קליאו RS.

 

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברמה העקרונית אני אוהב את המכוניות של רנו ובשנים האחרונות כל פעם כשאני מחליף רכב יוצא שבסוף אני מתכנס לרנו כלשהי אבל הקליאו החדשה זה לא זה. היא קשה מידי. ה 208 יותר נוחה לטעמי אבל נוחות זה דבר אינדיבידואלי.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקוריאנית עשו בדיוק מה שעשו היפנים, ומה שיעשו הסינים. הם העתיקו את המכוניות שלהם, אבל הקפידו על שרידות ואמינות. אלו מכוניות שפונות לכיס ולא מציעות שום ערך מוסף. רק להגיע ליעד במינימום הוצאות והרפתקאות. כיום, מי שמתייעץ איתי, והדרישה שלו תמורה למחיר ואמינות מקסימלית ברכב חדש, אני ממליץ על קיה. תמורה טובה ואחריות מאד ארוכה, בלי קשקושים טכנולוגיים מיותרים.

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי ידע בסיסי במכונאות ואם אני רואה מישהו עם מכסה מנוע פתוח ופרצוף ירוק אני מיד עוצר לשאול אם אפשר לעזור (בהנחה שיש לי דקה פנויה), מהנסיון האישי שלי ורק שלי (כעשרים שנה..), יצא לי לסייע בעיקר לבעלי רכב צרפתי, הראשון פג'ו, אחריו רנו וסיטרואן, קצת מאוחר יותר גם דייהו ודייהולט, אני לא עובד מוסך, כך שהנתונים שהצגתי צריכים להלקח בערבון מוגבל.

 

מצד שני, זה לא שלבעלי רכב צרפתי יש בעיות זכרון והרכבים לא הניעו כי שכחו אורות כל הלילה...

זו בעצם "סטטיסטיקת הרחוב" שהשפיעה עלי בבחירת הרכבים שלי ולא סטיגמות או "לחץ חברתי" כזה או אחר. מצד שני, סיטרואן BX שכולם הזהירו אותי לא לגעת ולא להתקרב, גילתה אצלי אמינות מופלגת והייתה אחד הרכבים הכי כיפיים שהחזקתי.

 

המסקנה שלי היא, עם רכב צריך מזל וליפניות יש יותר מזל :)

(וזה נתון שיכול וצריך להשתנות !)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא ספר לי מה לא נכון שאוכל להוכיח לך.

 

308-

פילטר שמן 91

פילטר אוויר 168

פילטר מזגן 104

מגבים 290

 

גטס-

פילטר שמן 79

פילטר אוויר 86

פילטר מזגן 139

מגבים 80

תושבת מנוע 663

 

כמו שכבר אמרו מלפפונים משווים למלפפונים ולכן בדקתי לרכב מאותה קטגוריה, למרות שהוא עדיף על הגטס בכל פרמטר שהוא-

206-

פילטר שמן 71

פילטר אוויר 109

פילטר מזגן 72

מגבים 240

תושבת מנוע 330

 

כמו שאתה רואה אין "ניצחון" גורף לאף יצרן, אבל עדיין- לא הוגן להצהיר סתם כמו שעשית.

דרך אגב- המחירים ישר ממחירוני היבואנים, לא המצאתי כלום.

 

בנוגע לדיון עצמו-

אני מגדיר את עצמי כחובב צרפתיות אך לא תמיד ממליץ עליהן לחבריי, כמו שאמרתי אין כלל אצבע נכון אלא כל מקרה לגופו.

לדוגמא- אין דין מנוע NFU כמנוע THP המהולל (שעושה אותן צרות ב-BMW אבל כמובן שסחורה גרמנית לא מתקלקלת, ראו ערך VAG).

אישית אני לא מבין על מה יש להתגונן, אחרי הכול אני מעדיף את הסחירות הנמוכה של PSA שמשתקפים במחירים נמוכים בשבילי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צריך להשוות שני רכבים מאותה קבוצה ואותו המודל.

 

תשווה מחירי חלקים של גטס לאלה של 206,אתה תופתע מאד.

 

תשווה מחירי חלקים של מאזדה 3 או הונדה סיויק לאלה של 307,החלקים של היפניות יקרות בצורה משמעותית,תנסה ותראה.

 

דרך אגב מיקוש מה עם הלינק לאסטונים? אני צריך להזמין כמה הפתעות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2577 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...