Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה קורה עם הצרפתיות בפורום?


Dragonjepp
שימו לב! השרשור הזה בן 2598 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה אחרי 2007 ממה שזכור לי - קשה למצוא אותן לפני ושנתיים אחרי זה כבר הדגם התחלף בI20 וזו כבר חיה אחרת.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 383
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

א. גטס נמכרת במחיר חצי מ-i20.

ב. גטס gls, gliעם abs נמכרת כבר ב-2003.

ג. עם esp ברמה גימור gls נמכרת כבר באמצע שנת 2006.

אבל עזוב אותך גטס. מה לגבי אקסנט? שם יש abs כבר ברמה גימור נמוכה ורוב הרכב הוא גטס בגרסה גדולה. ברכב כזה כן תרצה להיכנס?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, כי זה חרא של רכב! (צוחק כמובן) - אבל זה בדיוק מה שהשרשור הזה משדר.

 

וההפך ממה שאני מנסה לאמר - יותר מידי הכללות!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאתה לא בקיא ביונדאי, אני לא בקיא במחלות של 206. הידית המפורסת זו אחת המחלות ברכב ומאמין שיש עוד.

הסברתי שכלל המחלות של יונדאי מסתכמות בערך ב-500₪.

לגבי שמן פילטר, לך לחנות חלפים ותשאל. זו עובדה אם תרצה או לא תרצה. אם אני טועה, אשמח להסבר.

 

אני לא בקיא בשתיהן ולכן התייחסתי והעלתי שאלות כדי להבין את הפרשי העלויות. אתה זה שטענת שה 206 עם מחלות יקרות ועכשיו אתה אומר שלמעשה אין לך מושג פרט לזה שקראת בפורום שיש בעיה עם ידית אורות וששמעת שהיא עולה 800 שקל ועכשיו מתברר שלא רק שאין לך היכרות אלא שקבעת עלויות וסטיגמות לגבי העלויות ללא כל מושג. אלה בדיוק השמועות והסטיגמות שעליהן מדובר.

 

לגבי הפילטרים לא טענתי שאתה משקר או ממציא אלא שזהלא הגיוני כי זה לא נכון הנדסית.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם כשמדברים על יונדאי כמותג - כמה הכללות יש כאן בעצם?

 

יונדאי של שנות ה90 ועד תחילת שנות ה2000 זה פסי יצור ישנים של מנועים של מותגים אחרים כמו סוזוקי, מאזדה, אופל.

 

איפשהו באמצע שנות ה2000 הם עברו למנועי CRDI וכאן כבר מדובר על מנועים אחרים לגמרי ובפיתוח עצמאי שלהם.

 

והרכבים של יונדאי של היום זה גם כבר סיפור אחר לגמרי, תיבות הילוכים מתקדמות בדגמים המובילים (שהלוואי וימכרו גם בארץ) - אני די בטוח שמחירי החלפים יהיו בהתאם.

 

להשוות מלכודת מוות כמו גטס לפני 2007 שאין בה אף מערכת בטיחות לרכב צרפתי כמו 206 רק בגלל "אמינות" (וללא הבחנה בכלל בין בלאי לתקלה) זה גם משהו שלא ברור לי.

 

אתה רוצה לנסוע במלכודת מוות שאין בה ABS וכריות אוויר בגלל שזה זול לתחזוקה ואחזקה, סבבה - אבל גם כאן זה לא אומר שהרכב יותר טוב מרכב צרפתי מתחרה רק בגלל ספקולציות בנושא אמינות.

 

בין גטס ל206

 

עם כל ה"מחלות" של ה206 ועם כל זה שהיא יקרה יותר לתחזוקה ויותר מסובכת לטיפול - לא הייתי מתקרב לגטס ולא הייתי מסיע בה את המשפחה שלי.

 

ולא, אני לא חובב צרפתיות אבל אם אופל אדם תחת אה ז"א ASS אה כלומר S עולה אותו הדבר כמו 208GTI - מה הסיבה שאבחר ברכב קטן יותר??? וזה לא אומר שהצרפתיה טובה יותר בהכרח - האחת יותר זריזה בזינוק השניה משדרת יותר כיף לנהיגה (אולי, לא יודע, תלוי למי ומה מחפשים בנהיגה כן?) ועיצוב יותר מיוחד (שוב, תלוי מי מסתכל איך ומאיפה)

 

יותר מידי הכללות, מעט מידי בחינה של מקרה לגופו.

 

זה פורום פתוח ולכן זה שדה קרב של דיעות וניגודי אינטרסים - הבעיה מתחילה כשלא מכבדים אחד את השני ושוכחים שכולנו כאן בגלל שאנחנו חולי הגה\מוטוריקה.

 

גם לגטס וגם ל206 4 כוכבי ריסוק במבחנים שהיו רלוונטים לזמנם.

 

לגטס יש רמות אבזור החל משנת השיווק הראשונה עם כל האבזור הבטיחותי שהיה נהוג אז.

 

אז לזרוק מילים כמו מלכודת מוות וכו׳ די דמגוגיה.

 

 

הCRDI הוא מנוע דיזל.

 

ליונדאי יש המון מנועים מפיתוח עצמאי לפני שנת 2000 גם.

 

לא שאני חסיד של יונדאי. אבל נשאל כאן מדוע הצרפתיות לא ״תפסו״ בחוץ.

 

לדעתי למחירי האחזקה יש רכיב מאוד משמעותי ונתתי את יונדאי כדוגמא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בקיא בשתיהן ולכן התייחסתי והעלתי שאלות כדי להבין את הפרשי העלויות. אתה זה שטענת שה 206 עם מחלות יקרות ועכשיו אתה אומר שלמעשה אין לך מושג פרט לזה שקראת בפורום שיש בעיה עם ידית אורות וששמעת שהיא עולה 800 שקל ועכשיו מתברר שלא רק שאין לך היכרות אלא שקבעת עלויות וסטיגמות לגבי העלויות ללא כל מושג. אלה בדיוק השמועות והסטיגמות שעליהן מדובר.

 

לגבי הפילטרים לא טענתי שאתה משקר או ממציא אלא שזהלא הגיוני כי זה לא נכון הנדסית.

סלח לי. שנינו ניזונים מהפורום, שנינו קוראים את אותם דברים בפורום.

אני טוען שעלויות החלפים של יונדאי זולים מפיג'ו, כי אני קורא כאן את עלויות של חברי הפורום.

אין רכב שלא יצטרך טיפול מעבר לטיפולים השוטפים, כי כל חומר מתעייף או שהמנדס קבע מהי לפי דעתו כמה זמן החלק צריך לחיות תמורה למחיר החלק.

שמעתי שמועה שיונדאי מתכננים שהרכב יוכל לחיות שש שנים. מבחינתם רכב אחרי שש שנים בוא נחשב לישון ואפשר לגרוס אותו ולהחליף. עובדתית אפשר לראות שיש רכבים של יונדאי בני יותר משש שנים, אבל באותם רכבים פתאום יצצו בעיות בלאי (כמו בגטס שלי שהחלפתי תושבת מנוע). לחברי במועדון הגטס שעברו 200 אלף קילומטרים, החליפו בולמים.

לעומת זאת פולסווגן פסאט שהייתה להוריי, אף פעם לא החליפו בולמים ונמכרה ב-430 אלף קילומטר.

אני לא טוען שיונדאי הם הרכבים הכי טובים בשוק, ומי שלא קונה טיפש. אבל אני טוען שהחלפים מוקרים של יונדאי הכי זולים, והם עושים את העבודה. כשיש לך כשל ברכב, הפגיעה בכיס נמוכה מאוד. זה היתרון היחסי של יונדאי על פני המתחרות האחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לגטס וגם ל206 4 כוכבי ריסוק במבחנים שהיו רלוונטים לזמנם.

 

לגטס יש רמות אבזור החל משנת השיווק הראשונה עם כל האבזור הבטיחותי שהיה נהוג אז.

 

אז לזרוק מילים כמו מלכודת מוות וכו׳ די דמגוגיה.

 

 

הCRDI הוא מנוע דיזל.

 

ליונדאי יש המון מנועים מפיתוח עצמאי לפני שנת 2000 גם.

 

לא שאני חסיד של יונדאי. אבל נשאל כאן מדוע הצרפתיות לא ״תפסו״ בחוץ.

 

לדעתי למחירי האחזקה יש רכיב מאוד משמעותי ונתתי את יונדאי כדוגמא.

 

אני מודע לכך היטב - אבל זו בדיוק הבעיה בהכללה.

 

בכוונה רשמתי שיונדאי גטס היא מלכודת מוות - למה? כי רוב האקסמפלרים עד 2007 נמכרו בדגם הפשוט, שלא היה מסונכרן במערכות הבטיחות שלו עם הזמנים בכלל.

 

אבל זה אומר שזה "חרא" רכב? רק בגלל שהוא לא בטיחותי?

זה אומר משהו על הקונצרן? זה אומר משהו על כל יונדאי אחרת שהיא לא האקסמפלר הספציפי הזה?

 

יותר מידי הכללות - פותח השרשור כועס על הילולה של רכבים צרפתיים.

 

יחד עם זאת - הם באמת עשו הרבה מאוד שינויים נהדרים - גם רנו, גם פג'ו וגם סיטרואן.

 

אבל כל רכב עם מפרט X צריך לקבל התייחסות ספציפית לאותו דגם, תת דגם ומפרט.

 

ממה שקראתי למשך כל השנים על רכבים צרפתיים לעומת מה שחוויתי - אני יכול לאמר הכל שקרים - אבל לא באמת, כל מקרה לגופו.

 

ובאמת בסופו של דבר מה שהכי קובע אמינות של רכב זה באיזו רמה הוא מתוחזק ועד כמה ההיכרות של הגורם המתחזק עם הרכב הזה היא טובה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאנוס אני מסכים איתך פרט לשורה האחרונה.

 

לדעתי מה שהכי קובע אמינות של רכב הוא התכנון שלו וזה כולל בתוכו את אכות החומרים.

 

ברור שאם ניקח שני רכבים זהים, שאחד היה שמור וטופל כהלכה הוא יציג פחות הפתעות.

 

אבל אם ניקח שני רכבים שונים, יש כאלו שישרדו התעללות ממושכת בצורה מופתית ויש כאלו שרגישים מאוד.

 

למעשה מה זאת הזנחה?

נגיד יש לי רכב. ואני מחליף מבעוד מועד כל חלק שנראה לי שמתחיל להתבלות, על מנת שזה לא יתפוס אותי בהפתעה ואז אני אף פעם לא נתקע זה רכב אמין? לא בהכרח בטוח שאני מסכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחלה שנקראת COM2000 לא היה אצל כל ה206שים ולא כל ידית מתקלקלת.

לא היה לנו במשפחה יונדאי, היה לנו רנו קנגו שקנינו שנת 02 חדשה ופשוט לא טפלנו בה כמו שצריך ושהיה חסם מים, שמנו ממי הגשם של הנהר(מה שאתם שומעים עם כל הלכלוך שלפנו מים מהנהר עם בקבוק) ושמנו במנוע ולבסוף הוא נכנע ושפך מנוע.

מה שכן יש לנו סובארו אימפרזה מנוע בוקסר שנוסע כבר איזה שנה-שנה וחצי עם מחסור בשמן ורדיאטור מפוצץ עם מים מהברז והוא סוס עבודה לעולם לא נתקע לעולם לא עשה בעיות חצה את ה200K נוסע 40K בשנה, אם הצרפתיה הייתה שורדת את זה? יש רק דרך אחת לגלות.

PEUGEOT 206XS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחלה שנקראת COM2000 לא היה אצל כל ה206שים ולא כל ידית מתקלקלת.

לא היה לנו במשפחה יונדאי, היה לנו רנו קנגו שקנינו שנת 02 חדשה ופשוט לא טפלנו בה כמו שצריך ושהיה חסם מים, שמנו ממי הגשם של הנהר(מה שאתם שומעים עם כל הלכלוך שלפנו מים מהנהר עם בקבוק) ושמנו במנוע ולבסוף הוא נכנע ושפך מנוע.

מה שכן יש לנו סובארו אימפרזה מנוע בוקסר שנוסע כבר איזה שנה-שנה וחצי עם מחסור בשמן ורדיאטור מפוצץ עם מים מהברז והוא סוס עבודה לעולם לא נתקע לעולם לא עשה בעיות חצה את ה200K נוסע 40K בשנה, אם הצרפתיה הייתה שורדת את זה? יש רק דרך אחת לגלות.

זו הטרלה? או שזה אמיתי?

 

ואם זה אמיתי, חייב לשאול: מה ההיגיון בלנסוע על רכב שחסר לו שמן? מילא לא לטפל, לא לגלות מאיפה הנזילה, אבל למה לא למלא שמן? זה כמה גרושים, ויכול להציל לך את המנוע. לא חבל?

 

וזה אמור להיות איזשהוא קריטריון לאמינות? איזה רכב נוסע הכי הרבה בלי שמן ועם מים עם בוץ לפני שהוא שופך מנוע?

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה שואל ברצינות? כאילו, ממש ברצינות? כל מרחב האפשרויות באמצע לא קיים?

 

להחליף שמן ופילטרים ולדאוג לנוזל קירור סביר פעם בשנה / x ק"מ אמור להיות ממש ממש מקובל. יש לדברים האלו בלאי, וזה בכלל לא משנה באיזה רכב. שמן זה שמן.

 

אם יש לך מנוע שעובד טוב בלי, אז הוא כנראה תוכנן מראש עם המון ספיירים, שזה לאו דוקא חיובי, כי זה אומר שהוא כבד יותר / חלש יותר / מזהם יותר /יקר יותר (או כל התשובות נכונות), ואני אישית הייתי מעדיף רכב שלא יעמוד בעינויים כאלו, אבל יהיה הרבה יותר טוב באספקטים אחרים.

 

זכותך לא להסכים כמובן. או לא להחליף שמן אף פעם. אבל איכשהו, קשה לי להאמין שאתה מצדד בגישה הזו.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא סותר אותי אלא מחזק, רכב שלא תוחזק כראוי וזה אומר שתוחזק ללא היכרות הרכב, יראה אמינות נמוכה.

 

רכב שיכול לספוג התעללות יהיה יותר אמין מרכב שלא אבל זה רק אומר שאתה צריך לתחזק יותר באדיקות רכב שלא יספוג התעללות.

 

אני נסעתי בזובארו שלי אלוהים יודע כמה קילומטרים לפני שהבנתי שיש לי נזילת שמן ומחסור במים ברדיאטור והקטע שהוא שבטורק

 

כל הבקרות היו תקינות, עדיין.

 

וכאן זה כבר באמת תכנון של מנוע בוקסר על מערכות הקירור שלו אבל התחזוקה שלי היתה הפעם מעורבת עם תקלה.

 

רכב אחר או שהיה צורח על תקלה או שהיה מושבת וככה הייתי מגלה.

 

עדיין זה אומר שהסובארו אמינה? עדיין עלה לי כמה אלפים טובים לתקן.

 

אז בואו נאמר שברנו כבר הייתי מושבת אבל היה עולה לי חצי לתקן מאשר בסובארו, האם היה איכפת לי מי מהם יותר אמינה?

 

כל מקרה לגופו.

 

בין אמינות לבלאי, לתחזוקה ועלויות יש כל כך הרבה מדדים.

 

אני כבר מזמן הפסקתי להתייחס לרכב אם הוא אירופאי, אמריקאי או סוואהילי

 

אני מתייחס לזה כאל מכונה, נטו.

 

וממש לא רכשתי את שתי המכוניות האחרונות שלי בגלל שהן יפניות. האחת בגלל שהיתה זולה, השניה בגלל שאבא שלי נתן לי הצעה בלתי ניתנת לסירוב.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עכשיו עם מכונית צרפתית שביעית.

 

חלקן אפילו הגיעו אצלי לק"מ גבוה.

 

רנו:

tapatalk_1490804454203.jpeg

סיטרואן ביום הקניה:

tapatalk_1490804522095.jpeg

סיטרואן ביום המכירה:

tapatalk_1490804532623.jpeg

 

הסיטרואן הזו הייתה אמינה מאוד, לא "0 תקלות" אבל מעט מאוד תקלות שרובן הגיעו בק"מ גבוה. מאחל לכל יונדאי אמינות כזאת.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2598 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...