Jump to content

gbguy

  • הודעות

    1,662
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

3 עוקבים

צפיות אחרונות בפרופיל

2,116 צפו בפרופיל

הנקודות של gbguy

חורך אספלט מצוי

חורך אספלט מצוי (8/14)

26

מוניטין

  1. גם לא מדויק. יש עובדים חדשים שהם עובדי חברת חשמל. כל הטענות שרשמתי מתייחסות לעובדים חדשים של החברה ולא דרך קבלן. בנוסף בעקבות הרפורמה, עובדי חברת החשמל הועברו לחברות אחרות (עובדי תחנות כוח תחת החברה החדשה שרכשה את התחנה לדוגמה). וגם אפשרו לעובדים וותיקים מאוד לצאת לפנסיה מוקדמת (כמו שקרה בתע"ש). הרפורמה של חברת החשמל גם כיפפה את הועד, והשפעה של הועד נמוכה מאוד ביחס לעבר. לצורך הדוגמה: אם בעבר הועדה שקדמה עובדים למנהלים בכירים (מנהלי מחוזות/אגפים) הייתה ברובה ע"י הועד. היום לא רק שיש הרבה פחות חברי ועד שמשפיעים, גם הם בחוזה אישי ולא בחוזה קיבוצי. לועד היום יש הרבה פחות השפעה, ולכן האמירה שהחברה רוצה לכופף את הועד היא לא מדויקת. אני מניח שהשיקולים הם יותר כלכלים מאשר פוליטי.
  2. הטענה על עובדי חברת החשמל הצעירים היא לא נכונה (או שלא מספיק מדויקת): 1. לגבי הדוגמה שנתת, חברת החשמל יצאה לפרויקט של החלפת המונים למונים דיגיטלים. 2. ההסכם של רפורמה של חברת החשמל הוא צמצום העובדים בחברת החשמל. אמנם כרגע יש גיוסים לחברה, כי היא גדלה בגלל פרויקט ההולכה (שפרויקט זה חלק מהרפורמה), אך עד 2026: הפרויקט צריך להסתיים, החברה מחויבת למכור עוד 3 תחנות כוח (2 תחנות כוח נמכרו), צמצמום ייצור החשמל ל-30% (היתר יצרנים פרטים) ואספקת החשמל תתבצע גם ע"י חברות פרטיות. כלומר עובד חדש שנכנס לעבוד בתור עובד חברת חשמל, יכול לקבל קביעות לאחר מספר שנים, אך. לאחר 2026 יכולים לפטר את העובד (אולי עם פיצויים מוגדלים). גם בחברת החשמל אין יציבות כלכלית. נכון היציבות הכלכלית של עובד כזה הוא עד 2026, אבל לא עד לפנסיה.
  3. אם הוא סיים את לימודי חשמלאי מוסמך, הוא צריך להגיש את המסמכים לקבל רישיון של חשמלאי מוסמך. חבל לבקש רישיון מעשי, כאשר הוא יכול לבצע עבודות של חמשלאי מוסמך. ראה את התנאים לקבלת רישיון חשמלאי מוסמך https://employment.molsa.gov.il/Employment/ProfessionalLicensure/Electricians/Criteria/Pages/Criteria.aspx
  4. אם הוא סיים את לימוד חשמלאי מוסמך, למה להתנהל מול משרד העבודה לגבי רישיון חשמלאי מעשי? בלי קשר למשפט הקודם, אם בשלב זה רישיון חשמלאי עוזר גורם לדוד לעבוד, אז לפחות שמשרד העבודה יכירו לדוד את הרישיון חשמלאי עוזר. אם יש לדוד רישיון חשמלאי מוסמך, אין טעם לבקש ממשרד העבודה רישיון חשמלאי עוזר/מעשי, כי חשמלאי מוסמך יכול לבצע יותר עבודות מחמשלאי עוזר/מעשי. בנוסף מלמליץ לבדוק באתר של משרד העבודה איזה רישיון יש לדוד ע"פ תעודת זהות https://apps.moital.gov.il/WebServicesHandlers/Electricians/GetLicenseList.aspx
  5. זה ממש לא השאלה המתבקשת. השאלה המתבקשת היא מהי רמת הנוגדים הדרושה בשביל שהנוגדים להתמודד עם הנגיף. אבל הציבור לא מתעניין בזה, הציבור מתעניין בשקט, בחופש, דעה עצמית ולא כפיה. לכן החיסון נותן רמת נוגדים גבוה בשביל להתמודד עם הנגיף, והמדינה מספקת את החופש שהציבור כ"כ רוצה.
  6. מה לגבי מחלימים? האם רמת הנוגדנים ירדה משמעותית? האם 400-500 נוגדים מספיקה להילחם מול הנגיף?
  7. אין ספק שהאינטרס שלך ושלי הוא אותו אינטרס - הבריאות של הסביבה שלנו בשביל שאנחנו נוכל לחיות טוב. האינטרס של חברה פרטית היא למכור את המוצר. המוצר שהם מוכרים נותנים לך את הבריאות. התמזל מזלינו, ואנחנו חיים בעידן שיורד לספקטרום מאוד רחב באמצעות מחקרים שמתבסס בין היתר על מספרים. כלומר משרד הבריאות רכש את חיסון של פיזר ומודרנה כי החברות הציגו מוצר מנצח בכל מיני מאפיינים שלא בטוח שאנחנו מבינים, מלבד מספר של יעילות ובטיחות החיסון. מצד שני יש מדינות שרכשו חיסון שפחות יעיל, והכל בסדר. לכן השאלה אם כל אזרח שהתחסן, שהאינטרס שלו הוא בדיוק כמו האינטרס שלי ושלך, יהיה מוכן להשתמש בכל מצב במוצר של פייזר (החיסון), כי פייזר רוצה למכור את המוצר. שים לב, שהקבוצה שהתחסנה הכי קצת מכל טווח הגילאים הם הגיל הצעיר ביותר (20-29), והם במקרה גם מקורות הדבקה העיקריים לפני החיסון. כלומר אם המדינה תחליט שיש צורך במנה נוספת, היא תצטרך לא רק לתעדף את החיסון כמו בפעם הקודמת (אם היא בכלל רוצה), אלא לשווק את החיסון שוב. השאלה אם למדינה תהיה סיבה מספיק טובה לגרום לאותם אזרחים להתחסן שוב ולגרום לגיל הצעיר להתחסן.
  8. הסיטואציה היא אחרת לגמרי: ידוע בישראל החיסון יעיל בפני הדבקות המוטציה הדלתא היא 64%. מה הסיבה לכך? אפשר להניח שמדובר על כמות נוגדנים קטנה למתחסנים הראשונים לפני חצי שנה. לפייזר יש מוצר זהב - חיסון נגד קורונה. פייזר רוצה למכור, בכל זאת זו חברה פרטית, ולכן היא רוצה להמשיך למכור. בנוסף לפייזר יש את הטכנולוגיה לעדכן את החיסון במהירות. לכן יכול להיות שמבסגרת האישור FDA, החברה לא צריכה להודיע לארגון על עדכוני החיסון, כי הם קיבלו אישור על הטכנולוגיה נגד הנגיף. ג'ונסון אנד ג'ונסון קיבלו אישור לחיסון, כאשר הם הציגו שהייעלות החיסון עומד על 66%. לכן האם בהכרח חייבים להתחסן למנה שלישית? ועוד שאלה שמעניינת: הצעירים הם מקור ההדבקה, האם הציבור הצעיר יתחסן לעוד מנה כאשר פורסם שהחיסון גורם לדלקת שריר הלב?
  9. הרכב נסע 119,600 ק"מ, והגיע הזמן לבצע טיפול לרכב. ע"פ היסטוריה רכב והנחיות הטיפולים שקבלתי מלובינסקי, נדרש להחליף מסנן שמן, מסנן אוויר, מסנו מזגן ומסנן דלק. רכשתי את חלפים מקורים, והשמן Total Quartz 5W30 בתקן PSA B71 2297, כפי שהמליץ היבואן. היום בוצע הטיפול. מסנן מזגן, מסנן דלק ומסנן אוויר נמצאים מול העיניים כשפותחים את מכסה המנוע. מסנן השמן נמצא בצד הימין של המנוע, והגישה לשם קצת מחורבנת - צריך לפרק 2 צינורות אוויר בשביל להגיע למכסה. בסרטונים ביוטיוב לאו דווקא מחליפים מסננים מקורים, אלא של יצרנים אחרים: MANN, FEBI, MAHLE, PURFLUX. מניח שלקראת טיפול הבא אשווה בין המחירים ואחליט מה לקנות. כמובן שמסננים המקורים לא מיוצרים ב-PSA, אלא אצל יצרנים אחרים שחלק פרסמתי מעלה. הסרטונים שדרכם למדתי לבצע את הטיפול: החלפה מסנן אוויר, שמן ודלק - סרטון מיועד לרכב קקטוס דיזל: החלפת מסנן דלק - פ'גו 208 1.6HSI (מערכת סינון זהה בין הרכבים) החלפת שמן ומסנן שמן לפג'ו פרטנר ישנה - החלפה מאוד דומה להחלפה בקקטוס החלפת פילטר מזגן איפוס מנורה Service לטיפול
  10. אני לא חושב שיש הקבלה הכרחית בין גודל הרכב לאיכות המושבים. ישנם יצרנים שמרכיבים מושבים נוחים גם ברכבי מיני, וישנם יצרנים שמריכיבם כסאות לא נוחים ברכבים משפחתים.
  11. אני מסתכל על הנתונים: קבוצת הגילאים 70+ מעל 90% מהקבוצה התחסנה למנה השניה. קבוצת הגילאים 50-70 מעל 84% מהקבוצה התסחנה למנה השניה. קבוצת הגילאים 40-49 מעל 80% מהקבוצה התסחנה למנה השניה. גם בחודשים האחרונים האכלוסיה לא נהרה להתחסן, כי מי שרצה התחסן. אז מי שמוגן, בעל סיכוי של 95% שהוא מוגן. 50% מהמאומתים בחודש האחרון הם צעירים מאוד (גיל 0-20). ורק 6.6% מחולים הקשה הם מגיל בקבוצה הזו. (הנתון נלקח מלוח בקרה של משרד הבריאות) אז אני חוזר שוב על המשפט האחרון בתגובה הקודמת: אם יהיו 1000 מאמומתים שרובם המכריע הם צעירים, אין סיבה להגביל את המשק. אלא למצוא פתרונות לקבוצת הגיל הזו, בשביל למנוע התפרצויות למבוגרים. נ.ב. לגבי מצעד הגאווה שהתקיים אתמול (והתקיימו עוד מצעדים בחודש האחרון): אני לא מפחד מהתקהלויות ההם. גם לפני החיסונים התקיימו התקהלויות רבות (מחאות בלפור, הלוויות המוניות) ובמהלך החיסון (חגיגות פורים) ומאז שהחיסון בארץ התחלואה ירדה.
  12. הדיווח הזה לא מדויק. לפי מאגר מידע שמשרד הבריאות מפרסם, ישנם כ-260 נפטרים אחרי המנה השניה. ההגדרה של משרד הבריאות לנפטרים אחרי מנה שניה כלומר אם אדם נפטר יום אחרי מנה השניה, הוא נכלל בהגדרה הזו. וידוע שחיסון יעיל ב-95% אחרי שבוע לאחר קבלת המנה השניה. בהמשך לחישוב: כבר 7 חודשים שהחיסונים כאן בארץ. כלומר 37.2 אנשים נפטרו בממוצע בחודש, ו-1.2 אנשים נפטרו בבמוצע ביממה. בנוסף יש לזכור עוד 2 נתונים חשובים: 1. החיסונים הגיעו לארץ אחרי סגר שלישי שאנשים לא נענו לסגר, ולכן היו כמות מאומתים יומי מאוד גבוה (היו מספר ימים של למעלה מ-10,000 איש). 2. היום רוב האוכלוסיה הבוגרת התחסנה, ולכן גם אם יהיו מאות ואלפי מאומתים יומים שרובם הם נערים וילדים, אז מוכיח שהחיסון ממשיך להיות יעיל מול המוטציה הדלתא, ואפשר להמשיך לחיות ללא הגבלות חמורות.
  13. אז תודה לכל המברכים. רשמתם טענות שאני ארצה לענות עליהם: 1. צריכת דלק של הגטס: בגטס שהייתה ברשותי לא היה מחשב דרך, כל צריכות הדלק נמדדו ע"י חישוב בין תדלוקים. הצריכה הטובה היא ממספר גורמים: א. תחזוקה יעילה לרכב: רכשתי צמיגים קונטטינטל אקו 6, שלפי סקלה שמפורסמת על הצמיג - הצמיג מאוד חסכוני. גם משולשים מקורים חדשים הוקתנו לרכב לפני שנה וחצי. ב. נסיעה בבין עירוני - נסיעה על מהירות קבועה וגבוהה. ג. רק אני נהגתי ונסעתי ברכב - משקל נמוך, כלומר פחות אנרגיה בשביל להפיק את המהירות הרצויה. לכן טיפול בחוכמה זה בהחלט יכול לחסוך כסף. 2. הסיבות שהוחלף מצבר אחרי הרכישה: א. המצבר שנקנה עם הרכב הוא מצבר מקורי בן 5. ממש לא מתאים לי להיתקע בעוד מספר חודשים ללא מצבר. ב. כחלק מהבדיקות במכון, הם בדקו את המתח בזמן עומס ההנעה, ובגרף רואים שהמתח פחות מ-10 וולט (למרות שבדיקה הזו לא מופיעים ערכים אלא גרף כלשהו), ז"א הפריקה שלו מהירה מאוד וחייו קצרים. ג. על אף שבודק במכון התניע מספר פעמים ללא בעיה, אחרי הבדיקה נדלקה מנורת צ'ק אנג'י. בקשתי מבעל הרכב להגיע למוסך ולבדוק את התקלה, והמוכר הסכים. המוכר נסע למוסך ובדרך המנורה נכבתה, ובכל זאת נסע למוסך. ידוע לי שבמכוניות של PSA התקלות נשמרות, ולטענת המכונאי אין קשר בין התקלות. יצאתי מנקודת הנחה שהמחשב ניהול החליט להזרים יותר זרם למצבר בשביל להיטען על חשבון חיישנים אחרים, ולכן נדלק צ'ק אנג'י. כלומר עוד תחושה שהמצבר לקראת סוף חייו. כמעט חודש לפני שהחלטתי לקנות את הקקטוס, החלפתי בגטס תושבת מנוע ימין. אחרי הקניה, הרכב רועד בניוטרל. לכן אני חושב שהגיע הזמן להחליף גם את התושבת מנוע. בבדיקה בארץ התושבת מקורית עולה לא מעט כסף. בבדיקה עם המוכר הפולני, הוא הציע תושבת חלופית של חברה FEBI. לכן: א. אחרי חיפוש קצר בפורום אני מבין שמדובר על מוצר איכותי ומומלץ. ב. באתר של FEBI, התושבת הזו מתאימה לא רק לקונצרן PSA, אלא לעוד חברות (ראו תמונה מטה). אולי יש איזה תקינה, או שיתוף פעולה בין יצרנים בשביל להוזיל את התושבת ולתת את השרטוטים למספר יצרנים, כי בכל זאת, יצרני הרכב לא הם מייצרים את התושבת. אם התחושה שלי שונה, זה משנה את כל החשיבה שלי עד כה על מוצרים חלופים ומקורים. ביונדאי הייתי יודע שיש חותמת של יונדאי, זה חלק מקורי ואין סיכוי החלק לא תואם את איכות החלק שקבעו היצרן.
  14. הטענה הזו נכונה לאנשים שנוסעים בכמות נסיעות ממוצעת ומניחים שאופי החיים לא השתנה ולשנות ה-90. אבל רוב הסיכויים שזה לא קורה: אנשים מחליפים עבודות (פעם רחוקות יותר מהבית או הפוך), המשפחה מתרחבת. בנוסף, בעשור האחרון הייתה מקפיצה בטכנולוגיה שגרמה לצריכת דלק לגדול לכל ק"מ/ליטר. בעשור הבא אנו נראה יותר מכוניות חשמליות שבזכות זה הצריכת הדלק יקטן. אבל בהחלט אפשר להסתפק עם רכב בערך חצי מהזמן שציינת, ולחסוך כסף. אבל בהחלט אני לא יודע מה עדיף מבחינת כלכלית מול התייעלות של מוסכים: רכב חדש עם מפרט צנוע ולנסוע איתו 6-7 שנים, או רכב משומש עם מפרט עשיר יותר ולנסוע 6-7 שנים. כי מצד אחד ברכב חדש בהחלט תהיה ירידת ערך גדולה יותר מרכב משומש, מצד שני ברכב משומש יש חלפים (בעיקר גומי) שצריך להחליפם. אי אפשר לצפות את הכמות והזמן שנדרש להחליף את החלפים האלו.
  15. הקקטוס הוא הרכב השני שבבעולתי. לפני כן נהגתי על יונדאי גטס אוטומטית (2009) במשך 6 שנים מופלאות, שיחד נסענו 125,000 ק"מ. לגטס לא היו תקלות, ותמיד התניעה ונסעה. (תקלות: צ'ק אנג'י בהפתעה, חלקים מגוגמי שמתפוררים, מבחינתי זה לא תקלה - זה בלאי). עברתי במהלך הסגר השני עברתי מדרום הארץ למרכז הארץ. וגם העבודה שלי היא בצפון הארץ. התחלתי להבין שעלויות הדלק בגטס הן גבוהות (על אף צריכת דלק מצוינת של 1:15 בנסיעה בינעירוני), פתחתי אקסל, התחלתי לעשות סימולציות עלויות הדלק, והבנתי שהגיע הזמן להשתדרג. מה אני רציתי מהרכב החדש: 1) נוחות - בנסיעה של 80 ק"מ לכיוון (שעה נסיעה) חייבת להיות נוחה עבורי. 2) צריכת דלק נמכוה - גם הבנתי את זה עוד בשלב הסימולציה. 3) כוח - הגטס אמנם לא אכזבה מבחינת כוח, אבל תמיד כיף יותר. 4) ידני 5) מד סיבובים למנוע - אין לי סיבה קרוקרטית, אבל תמיד כיף לראות את זה בלוח השעונים. האופציות שראתי בקתציב של 40,000 ש"ח: במשך 6 שנים שהגטס הייתה ברשותי רשמתי את כל ההוצאות (כולל עלויות הדלק) בתוך אקסל. כפי שאפשר לראות בגרף, מחצית מעלויות הרכב הן רק הדלק. אם אצליח להוריד בין שליש לחצי בעלויות הדלק, אז אוכל בהפרש של הדלק לחסוך את הכסף לרכב הבא או לשלם על הלוואה. לכן הרכבים שאני התמקדתי הם: 1) סיטרואן קקטוס דיזל - צריכת דלק ממוצעת של 1/23 ק"מ/ליטר. החסרון מיכל אוריאה שנוטה להסיתם. 2) פג'ו 308 - צריכת דלק של 1/18 ק"מ/ליטר. החסרון רצועת טיימינג מתפוררת ובנזין. 3) קיה סיד דיזל - צריכת דלק 1/20 ק"מ/ליטר. החסרון בגיר הרובוטי הקלאצים נהרסים יחסית מהר. 4) אופל אסטרה דיזל - אמנם לא בדקתי את צריכת הדלק, אבל די מהר וויתרי על האופציה הזו כי הרכב מעל התקציב, חווית נהיגה לא נעימה, ומנוע שלא כ"כ מוכר כאן בארץ. 5) דאצ'יה סטפווי דיזל - 1/21 ק"מ לליטר. החסרון: בסיבובים מרגישים כמו באוניה. הצבתי לעצמי יעד: ינואר 2022 הרכב יהיה ברשותי, בלי לחץ, והכל בסדר. ידעתי שאצטרך לוותר על דרישה אחת מהרכב, לכן החלטתי לוותר על מד סיבובים למנוע. ננעלתי על סיטרואן קקטוס דיזל. לא היו הרבה מודעות, ובכל לרכב מפורסם במודעה הרכב או שעבר תאונה רצינית או שנרשם כרכב פרטי אבל למעלה הוא רכב עבודה לכל דבר וענין (נגרר). עד שביום בהיר אחד, מודעת מכירת רכב בקבוצה פייסבוק של סיטרואן קקטוס מבחור שנסע לעבודה וחזרה. התחלתי לשאול על מצב הרכב, והתרשמתי שהרכב שמור. פרטים על הרכב: מבן אדם פרטי (יד 1), נסע 112,000 ק"מ. טיפל כל 15,000 ק"מ. ללא תאונות/שריטות עמוקות. צבע כסוף עם גומי בצבע שחור/חום כהה. להפתעתי לרכב היה ריקול לטיימינג (שמעתי ממוכר אחר שהטיימינג נקרע באמצע הנסיעה והחליף מנוע). אשתי הציבה תנאי לרכישה - בדיקה במכון. אז כמו בעל טוב, בקשתי מהמוכר שנבדוק במכון שמוקבל על שני הצדדים. נפגשנו: למעט מצבר ישן (מקורי) שחלש וסדק במשולש, הכל היה נקי. שלמתי לרכב, החלפנו ידיים דרך האתר הממשלתי (נוח מאוד). והתרגשתי כמו ילדה קטנה. טיפול בתקלות שנדרש לתקן: 1. טיימינג - נקבע טיפול במוסך שליד העבודה יום אחרי הקניה. 2. מצבר - רכשתי מצבר של בוש. 3. משולש - לקחתי את הסיכון ולא החלפתי כרגע את המשולש והרכב עבר טסט (היום). אני עדין לא הסתכלתי והבנתי מה רמת הסדק, אבל אם יש סדק, אחליף לקראת החורף. סיכום הקניה הזו היא שדרוג מכל בחינה: בטיחותית, נוחות, ותשלום חודשי על הדלק (שיסתכם גם לירידה במחיר לק"מ). הרכב אצלי חודש וחצי, ונסע 4000 ק"מ. צריכת הדלק הממוצעת (לפי אפליקציה fuelio) 1/24.3 ק"מ/ליטר. איך אשתי אמרה - סוף סוף יש לנו אוטו של גדולים. תמונות יתפרסמו בהמשך
×
×
  • תוכן חדש...