Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3355 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
6K בשנה ירידת ערך זה לא נורא . השאלה מה היו עלויות האחזקה

 

6K ירידת ערך בשנה לרכב שנרכש ב-35K זה איום ונורא.

 

בחישוב ירידת ערך גאומטרית מדובר על ירידת ערך של שליש בשנה!

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

  • תגובות 383
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

לאבא שלי יש משפט: עם אחוזים לא קונים במכולת.

 

זה בכלל לא חשוב כמה ערך יורד יחסית למחיר הרכב. השאלה היא: כמה ניידות עולה לו בשנה.

אם ניידות עולה 500 ש"ח לחודש בירידת ערך, זה לא רע.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
6K בשנה ירידת ערך זה לא נורא . השאלה מה היו עלויות האחזקה

 

 

6 אלף בשנה זה חישוב מאוד פשטני. לצערי זה יצא ככה כי הוא פשוט רצה למכור את הרכב אחרי 5 שנים, אבל אתה שואל אותי אם הוא היה מחליט למכור את הרכב בעוד 3 שנים הוא לא היה מקבל הרבה יותר. אולי 10 אלף והיה קופץ מאושר.

גם לחילופין אם הוא היה מחזיק את הרכב 7 שנים, הוא לא היה מקבל בהרבה פחות מ-5 כי כבר אין לאן לרדת.

 

 

הנקודה היא שגם אחרי 5 שנים ברכב שעלה 35 לא הייתי מצפה לקבל תמורה בדמות אייפון 7 פלוס.

 

35 אלף עבור רכב צרפתי זה עדיין סכום שהירידת ערך עדיין חזקה לעומת המתחרות.

 

 

ואם בעניין האחזקה- אז הרכב באמת לא היה נורא כול כך. חוץ מהגיר המעפן שגם כשהיה תקין עבד כמו תחת, לא היה שום דבר יוצא דופן.

פורסם

האמת שגם אני תמיד מחפש 'לא צרפתיות'. למה? כי 'אומרים שהן גרועות'. ולמרות ששמעתי קולות לכאן ולכאן אני חושש 'להמר' על הרכב שלי.

אני מניח שמרבית האנשים שמבינים בתחום באופן מוגבל (כמוני) ובודאי אלו שאין להם מושג ירוק מה יש מתחת למכסה, אין להם דרך אחרת לברר לפני קניה, מלבד 'לשאול אנשים' ולכן ככל שאתה יותר בור בתחום מסוים, כך תיפול לסטיגמות שעלולות להיות יותר משוללות המציאות.

לכן אני מאמין שגם תומכי היפניות יסכימו שיתכן והצרפתיות נוטות להתקלקל פחות ממה שאומרים, גם אם הן לא אמינות לדעתם יפניות או גרמניות.

 

עכשיו, השאלה למצדדים בצרפתיות: למה לדעתכם נדבקו כל הסטיגמות הללו דווקא לצרפתיות ולא לקוראניות למשל?

פורסם
לאבא שלי יש משפט: עם אחוזים לא קונים במכולת.

 

זה בכלל לא חשוב כמה ערך יורד יחסית למחיר הרכב. השאלה היא: כמה ניידות עולה לו בשנה.

אם ניידות עולה 500 ש"ח לחודש בירידת ערך, זה לא רע.

נכון שעם אחוזים לא קונים במכולת אבל צריך גם להשוות תפוחים לתפוחים.

 

יש הבדל בין ניידות בפיאט אונו בת 20 לניידות במזראטי.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

לדעתי האמינות הצרפתית די השתפרה בדגמים מסויימים,

לאחי ג'אמפי דיזל שעובדת יופי, לאחי השני הייתה ברלינגו 3 שנים שגם עבדה כמו שעון , הברלינגו אומנם ננהגה כחדשה אבל בכל זאת, האמינות לא כמו שהייתה ל206, 306 מהעשור הקודם, שם המצב בכי רע.

פורסם

אני מניח שמרבית האנשים שמבינים בתחום באופן מוגבל (כמוני) ובודאי אלו שאין להם מושג ירוק מה יש מתחת למכסה, אין להם דרך אחרת לברר לפני קניה, מלבד 'לשאול אנשים' ולכן ככל שאתה יותר בור בתחום מסוים, כך תיפול לסטיגמות שעלולות להיות יותר משוללות המציאות.

זה נכון בכל תחום - ככל שאתה מבין (ומתעניין) פחות, יהיה עדיף עבורך לקנות מוצר "בטוח" יותר, גם אם הוא (לכאורה) נותן קצת פחות, או עולה קצת יותר.

 

עכשיו, השאלה למצדדים בצרפתיות: למה לדעתכם נדבקו כל הסטיגמות הללו דווקא לצרפתיות ולא לקוראניות למשל?

די בצדק, באופן חלקי לפחות. לדעתי, עד שנות ה-70 ואפילו ה-80 רכבים צרפתיים לא היו אמינים משמעותית פחות מאחרים, אם בכלל (למשל, 404, 504 ואפילו 205). ב-87-88 ה-BX הפכה למלכת המכירות בארץ, ועשתה נזק תדמיתי אין סופי כמעט לסיטרואן בפרט ולצרפתיות בכלל. אחריה הגיע ה-AL4 המשוקץ, שלפחות בשנים הראשונות שלו לא היה אמין בשום צורה שהיא, והוחלף ברכבים רבים עם עשרות אלפי ק"מ בלבד, באחריות. כדי שגם העשור הנוכחי לא ישאר נטול בעיות, המציאו את הthp156.

דוקא לגבי בעיות חשמל, היו לי כמה צרפתיות משנות ה-90 שהיו ידועות לשמצה בתחום (306, zx, קסרה, קסנטיה), ולאף אחת מהן לא היו בעיות חשמל מהותיות. מה שלא אומר שלא היו כאלו שזה כן קרה להם. אני אישית פחות מכיר.

 

וכל זה כמובן לא אומר ש-208 או קליאו יהיו לא אמינות היום. אבל תדמית שלילית שנוצרה קשה מאוד לתקן. אבן שזרק טיפש אחד לבאר וכו'.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם

זה נכון בכל תחום - ככל שאתה מבין (ומתעניין) פחות, יהיה עדיף עבורך לקנות מוצר "בטוח" יותר, גם אם הוא (לכאורה) נותן קצת פחות, או עולה קצת יותר.

דרך אגב לדעתי זו גם תשובה לפותח הדיון. בהנחה שמדובר בסטיגמה יש לצפות שככל שתשאל אנשים שמתעניינים\מבינים יותר בתחום כך תשמע עמדות מגוונות יותר מבחוץ.

 

די בצדק, באופן חלקי לפחות. לדעתי, עד שנות ה-70 ואפילו ה-80 רכבים צרפתיים לא היו אמינים משמעותית פחות מאחרים, אם בכלל (למשל, 404, 504 ואפילו 205). ב-87-88 ה-BX הפכה למלכת המכירות בארץ, ועשתה נזק תדמיתי אין סופי כמעט לסיטרואן בפרט ולצרפתיות בכלל. אחריה הגיע ה-AL4 המשוקץ, שלפחות בשנים הראשונות שלו לא היה אמין בשום צורה שהיא, והוחלף ברכבים רבים עם עשרות אלפי ק"מ בלבד, באחריות. כדי שגם העשור הנוכחי לא ישאר נטול בעיות, המציאו את הthp156.



דוקא לגבי בעיות חשמל, היו לי כמה צרפתיות משנות ה-90 שהיו ידועות לשמצה בתחום (306, zx, קסרה, קסנטיה), ולאף אחת מהן לא היו בעיות חשמל מהותיות. מה שלא אומר שלא היו כאלו שזה כן קרה להם. אני אישית פחות מכיר.

 

וכל זה כמובן לא אומר ש-208 או קליאו יהיו לא אמינות היום. אבל תדמית שלילית שנוצרה קשה מאוד לתקן. אבן שזרק טיפש אחד לבאר וכו'.

כלומר, התאוריה שלך היא שלמרות שהצרפתיות היוו נתח משמעותי במכירות בארץ גם בשנות השבעים שמונים ואנשים הכירו אותם. בשל מספר דגמים גרועים במיוחד, התחיל גל של תדמית שלילית על רכבים לפי מוצאם למרות שנמכרו מהם הרבה לפני, והמשיכו להימכר הרבה מהם גם אחרי אותם בעייתיים?

מעניין.

סליחה על החקירה פשוט מאוד מעניין אותי הנושא: בתור אוהד (שקונה וממליץ לאחרים מספיק מבחינתי) צרפתיות, יש לדעתך פירמות פחות אמינות מהצרפתיות, או שגם אתה מסכים שהאחרות יותר אמינות (או אמינות באופן שווה) בממוצע, אלא שלדעתך הפערים קטנים?

פורסם
6 אלף בשנה זה חישוב מאוד פשטני. לצערי זה יצא ככה כי הוא פשוט רצה למכור את הרכב אחרי 5 שנים, אבל אתה שואל אותי אם הוא היה מחליט למכור את הרכב בעוד 3 שנים הוא לא היה מקבל הרבה יותר. אולי 10 אלף והיה קופץ מאושר.

גם לחילופין אם הוא היה מחזיק את הרכב 7 שנים, הוא לא היה מקבל בהרבה פחות מ-5 כי כבר אין לאן לרדת.

 

 

הנקודה היא שגם אחרי 5 שנים ברכב שעלה 35 לא הייתי מצפה לקבל תמורה בדמות אייפון 7 פלוס.

 

35 אלף עבור רכב צרפתי זה עדיין סכום שהירידת ערך עדיין חזקה לעומת המתחרות.

 

 

ואם בעניין האחזקה- אז הרכב באמת לא היה נורא כול כך. חוץ מהגיר המעפן שגם כשהיה תקין עבד כמו תחת, לא היה שום דבר יוצא דופן.

 

אני קניתי מאזדה 3 מודל 2005 בשנת 2010 ב 60K .

היום אם אמכור (לא מתכנן כרגע) אקבל אולי 12/13 . חבר מכר לאחרונה קורולה 2005 ב15

מכאן שגם יפניות שנחשבות טובות יורדות חזק ובנוסף היה אצלי גם בלאי לא מועט (תושבת , בולמים , משולשים ועוד)

אם האוטו שירת את אביך בלי תקלות יוצאות דופן ב5 השנים האלו - לדעתי ירידת הערך לא כזו נוראית כי מראש מחיר הקנייה לא גבוה

פורסם

אז יש סטיגמות ומי שמבין, מבין שהסטיגמות הן בדיוק כמו שהן, סטיגמות.

 

כמו להכנס לפורום הקשת המזרחית ולא להבין למה הם מתעצבנים עליך כשאתה אומר להם שמזרחיים אלימים, הנה, אפילו יש לך דוגמא, פעם חטפת מכות מערס והוא היה מרוקאי וראשי משפחות הפשע, מזרחיים!

 

עניינית, היו לצרפתים כמה וכמה לימונים סדרטיים לאורך שנות ה 70-90 שגרמו להווצרות הסטיגמה, מפה זה כבר כדור שלג:

 

סטיגמה כלא אמין--->התרסקות במחירון--->קניה ע"י אנשים בלי הרבה כסף---> אחזקת שבר---> חוסר אמינות---> הצרפתיה שלי זבל, לא מפסיקה להתקלקל.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

סליחה על החקירה פשוט מאוד מעניין אותי הנושא: בתור אוהד (שקונה וממליץ לאחרים מספיק מבחינתי) צרפתיות, יש לדעתך פירמות פחות אמינות מהצרפתיות, או שגם אתה מסכים שהאחרות יותר אמינות (או אמינות באופן שווה) בממוצע, אלא שלדעתך הפערים קטנים?

 

לא חושב שזה עניין של חברה כזו או אחרת, אלא של דגמים (או רכיבים) לא אמינים.

 

הבעיות בגיר של הפוקוס (והפיאסטה) לא משליכות לדעתי על הגיר של המונדיאו, והבעיות ב-thp156 לא משליכות על מנועי הדיזל של PSA.

 

לדעתי, הליין היום של PSA אמין בצורה סבירה. אני לא מכיר את הגיר הרובוטי של ה-108/c1, אז אני לא יכול להביע דעה בנושא. אני גם פחות מכיר את הליין של רנו, ויש לי קצת ספקות (ממה שקראתי בפורום ומשיחה קצרה עם יוסי מגבע, לא מניסיון אישי) לגבי הגיר הרובוטי של המגאן הקליאו והטווינגו, אם כי נראה שהרוב די מרוצים ממנו בינתיים.

 

אני לא באמת יודע לעשות ממוצע לחברות, וגם צריך לזכור שלפעמים בארץ יש מבחר שונה מבמקומות אחרים.

 

לשאלתך, אני לא טוען ש-308 תהיה אמינה יותר מקורולה, לדוגמא. לדעתי ההפרש (בטח כחדשה) יחסית זניח, אבל זה נורא תלוי בכמה כניסה לא מתוכננת למוסך נראית לך קטסטרופה, וגם בזמינות של מוסכים טובים באזור מגוריך. אבל זו דעתי האישית.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אם כבר הזכרת א הגיר של 108/c1, לא מדובר בגירים של טויוטה?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
כן.

 

מגבים ל308 300₪. יש חיבור מיוחד.

לגטס מקורי ממוסך מורשה - 30₪ לזוג.

 

מסנן שמן מקורי לגטס פחות מ40₪

רפידות קדמיות 50₪

מסנן אוויר 25

מסנן מזגן 35₪

תושבת מנוע מקורית 300₪

 

 

308 - מסנן אוויר 150₪

מסנן מזגן כמה מאות.

מסנן שמן כ100₪

 

יש עוד לא מעט. החלפים לפיגו לא זולים, גם בחו״ל.

 

המחירים שציינת פשוט לא נכונים

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

פורסם

אתה צריך להשוות שני רכבים מאותה קבוצה ואותו המודל.

 

תשווה מחירי חלקים של גטס לאלה של 206,אתה תופתע מאד.

 

תשווה מחירי חלקים של מאזדה 3 או הונדה סיויק לאלה של 307,החלקים של היפניות יקרות בצורה משמעותית,תנסה ותראה.

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3355 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...