Jump to content

ליסינג בצער

  • הודעות

    222
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של ליסינג בצער

נהג צעיר

נהג צעיר (3/14)

45

מוניטין

  1. היי ייבאתי לפני כשנתיים את האלפא (מהחתימה והתמונה) מאיטליה. אני מאמין שזה גם השוק הטבעי יותר למצוא לנצ'יה דלתא ולכן חלק מהדברים שארשום ייחודיים לאיטליה. אני השתמשתי בשירותים של מתווך ייבוא בשם דביר מראד (מופיע בפייסבור כ- DM motors או Dvir Marad - אם תרצה אשלח את הטלפון בפרטי). זה מוסיף סכום מסויים לתהליך, אבל הוא עשה את כל התהליכים של הוצאת רשיון ייבוא, מציאת חברת שילוח, עמילות מכס, שחרור מנמל, רישיון זמני, מספרים ואפילו תקינה (הרכב היה במצב תקין ונוסע). האספנות זה לא העיסוק היומיומי שלו, אבל עם עזרה שלי בטיווח בין הדילר (על כך בהמשך) - עשה עבודה מקצועית ויעילה מאוד. לא חובה, אבל ממליץ להיעזר (לא משנה מי - כל עוד מוכר ויודע את העבודה), זה יוצא חלק לא מאוד גדול מכלל התהליך, שהוא לא זול ממילא, אבל חוסך לא מעט ריצות. אני מכיר גם אנשים שעשו לבד, ולא רוצה לטעון שאי אפשר. העמילות שלי בוצעה מול קבלות, וכל מי שאני מכיר שייבא לאחרונה גם לא עבר שמאי, אלא על פי הסכם מכירה. אני מניח שאם תביא אינטגרלה ותכריז ששילמת אלף יורו - זה יהיה חשוד ויבדקו, אבל אם תבוא עם הסכם היגיוני, מעריך שלא יעשו לך בעיות. ספציפית באיטליה, כל מי שמוכר רכב, גם אם הוא אזרח פרטי, ובוודאי דילר, צריך לדווח לרשויות המס. זה גורם לזה שהסכמי מכר רשמיים הם על סכומים הגיוניים וסבירים והסיכוי שמישהו יסכים לרשום סכום נמוך באופן לא סביר - נמוך מאוד. לגבי עלויות נוספות: יש את עלות התקינה (כאלף ש"ח, אם אני זוכר). המיסים חלים על עלות הרכישה והשינוע (לפני קורונה, משהו כמו 2000 יורו מאיטליה, מאז אולי התייקר, לא בדקתי). כמובן שחברת עמילות לוקחת גם תשלום על שירותיה. עכשיו ספציפית, עצות לרכישה באיטליה. איטלקים מדברים אנגלית ברמה נמוכה יחסית, וגם אם מדברים או מבינים, מאוד לא אוהבים לדבר ולענות באנגלית. כל הפניות שלי לדילר לא נענו עד שלא שלחתי לו פניה באיטלקית.... אני השתמשתי בכל התקשורת שלי עם הדילר ב- Google Translate לתקשורת במיילים וב- watssapp. הקפדתי להתנסח במשפטים קצרים ופשוטים, כדי שבתרגום לא ייצאו שטויות. זה עבד מצוין. באיטליה, המספרים ורישיון הרכב הם רכוש של המדינה והמוכר, שמוכר מחוץ למדינה, חייב להחזיר אותם למשרד הרישוי ולבטל אותם. מצד שני, אתה תצטרך את הרישיון המקורי של הרכב (לא את הלוחיות - אותן המוכר יוכל להסיר במסירה של הרכב בנמל או למוביל) לטובת רישום של הרכב בארץ עם הגעתו. הפתרון היחיד הינו הסכם ג'נטלמני עם המוכר שהוא שולח את הרישיון עם הרכב ואתה מחזיר אותו אליו בסיום התהליך בארץ. במובן הזה, יותר קל לעבוד עם דילר שמוכן להתעסק עם זה, מאשר עם רוב המוכרים הפרטיים, שגם כך מכירה לזר זה תהליך לא ברור להם ומסבך להם את החיים. אני מכיר מישהו שנפל על מוכר פרטי נחמד שהיה מוכן לעשות את זה על המילה שלו (שהוא גם כמובן עמד בה והחזיר את הרישיון מיד), אני הגעתי לסידור עם הדילר שאני משלם לו פיקדון והוא מחזיר לי אותו לאחר שהוא מקבל את רישיון חזרה. שלחתי לו בדואר שליחים (UPS), זה עלה עוד 130 ש"ח, אבל רציתי להיות בטוח שהוא מקבל אותו (וזה עוד בלי קשר לפיקדון - רק לצאת בן אדם). העבודה עם הדילרים גם מקלה על נושא קבלות והסכמים, להצגה למכס ולחישוב מס. לדעתי זה גם מוסיף אמינות ומקל על התהליך. בעיקרון, העלות של השילוח, שעליה חייבים להצהיר ולשלם מיסים חלה גם על משלוח בתוך המדינה או תובלה יבשתית. אצלי, לדילר היה רכב גרר והוא היה קרוב לנמל וסייע עם המסירה, אבל אני מכיר על מישהו ששילם 1000 יורו למשלוח יבשתי לבלגיה מאיטליה, כי המשלח שלו התעקש לקבל את הרכב שם.... בסופו של דבר - זה כיף (לא זול, אבל כיף). אני גם נסעתי אישית לבדוק את הרכב (חשוב מאוד, כי התמונות לא אומרות הכל ובסוף קניתי רכב אחר ממה שהתכוונתי לפני הנסיעה - עוד יתרון של דילר מתמחה שיש לו מלאי של דברים אחרים, ועכשיו לאחר רגיעה מסויימת של הקורונה, זה גם אפשרי). בהצלחה!
  2. לפני כמה שנים הסתובב פה שרשור דביק על החלפת גיר מאוטומטי לידני בגולף דור 4 2.3 ליטר. אחד הדברים שאני זוכר ששמתי לב אליהם זה כמות השינויים וההתאמות שהיה צריך לעשות, כמעט בכל מערכת ברכב. מכניקה זה החלק הקל... (אגב תצטרך להחליף גם גלגל תנופה). יש סיבה למה הידנית מוצעת במחיר יותר גבוה - כי זה לא כלכלי להסב ובדרך כלל כולל כמות אדירה של ניסויים וגילוי של מה לא עובד, או עובד הפוך. מבין אותך, אבל מציע שתרד מזה....
  3. כמו שאמרו לעיל - מיניוואן ללא שום שאלות. עשינו את זה פעמיים. פארקים בארה"ב זה כבישים סלולים בין חניות ולא זחילה על דרכי עפר. אל תחשוש ממרווח גחון, במיוחד ש- SUV אמריקאי טיפוסי (שלא נקרא JEEP או ייעודי לשטח) ממילא לא ניחן במרווח גחון יותר גדול משל מיניוואן (הקטע של SUV הוא צורה ופוזה). עצה קטנה, שאתה יכול להתעלם ממנה אם אתה חושב שהיא פולשנית, אבל מה בוער לנסוע עם ילדים לא מחוסנים (אפילו לא בחיסונים הבסיסיים, עוד לא דיברתי על קורונה), בגיל שהם עול וטרחה עליכם. אתם תתקשו ליהנות, הילד בן השנתיים ייצא מסדר היום שלו וישגע אתכם. אנו לא נסענו עם הילדים עד שהיו מעל גיל 8, כשידעו ליהנות איתנו מהטיול. בפועל מה שאתם רוצים לעשות זה לטפל בילדים, אבל בנסיעה, ברכב ובמוטלים..... לשיקולכם, רק אמרתי.
  4. בקודיאק שברשותנו מותקנת המערכת ובכל המקרים שהיא הופעלה (בין אם מחוסר תשומת לב, ובין אם כי התראת שטח מת מאוד שמרנית ומנסה למנוע עקיפה גם במצבים בטוחים למדי), אף פעם לא נדררשתי ל"מלחמה" בהגה. זה בסך הכל מעלה את המודעות המצבית ואו שאתה מתיישר או שאתה בקלות רבה עושה את מה שאתה חושב שנכון. האחריות והסמכות היא תמיד של הנהג. אפילו זוגתי, שנוהגת לרוב ברכב, ושונאת מערכות שמתערבות לה (נהגת מצוינת, אבל בחיים לא הפעילה בקרת שיוט, כי רוצה להיות בשליטה, לא מפחד) לא מתלוננת כלל על המערכת.
  5. צריך להבדיל בין תצוגה ספרתית לבין מסך שמציג תמונה של מחוונים דיגיטליים. בעבר, מחוונים ספרתיים (פיאט טיפו דיגיטל, אלפא 90 v6, קורווט C4) היו זוועה והקשו להבין מה רואים. מסכים מודרניים שמאפשרים תצוגה, כאילו אנלוגית, משולבת בהרבה מאוד מידע היקפי - בעיני - פתרון מצוין ומאפשר לכל אחד להתאים למה שהוא רוצה. ברנו גרנד סניק המהירות היא רק דיגיטלית ויש מד סל"ד, דלק וחום מנוע (עם ה"שקר" של טמפרטורה קבועה על 90) - אישית נראה לי סידור מצוין ואני לא מרגיש שום קושי לדעת בכל רגע ובחטף מה המהירות. באלפא כמובן שהכל אנלוגי - אבל זה סיפור אחר. לסיכום - לכל אחד תחושה והרגשה שלו, אבל בסופו של דבר - עוד מספר קטן של שנים - כל התצוגות יהיו מסכים שיראו באופן כזה או אחר את המידע, ועולם החוגות המכניות יעלם, בגלל מורכבות, עלויות ייצור והרכבה, משקל וכו'.
  6. א. לא כתבתי שום דבר על אי פינוי דרך (כי אני מפנה ולא נכנס לקבינה לבדוק אם יש שם מישהו ואם יש לו דופק...) ובוודאי לא על אמבולנסים של מד"א. ב. זה שיש עוד גופים שמנצלים לרעה את הסמכות שניתנה להם - לא עושה את זה טוב יותר (טנדרים של מג"ב עם צ'קלקות בשוליים, ועוד..) ועוד לא דיברתי על רכבים פרטיים בעליל (על פניו) עם אורות כחולים/אדומים מהבהבים... ג. מי שכותב שאם מישהו "מסכן" ומנצל את סמכותו לרעה (מפעיל סירנה כי ממהר לסיים משמרת, או כל טיעון לא רלוונטי אחר - גם אני אחרי 12 שעות עבודה ולא תמיד פחות לחוצה) - שלא יתלונן כי עבריינים מועדים מקבלים עונשים מגוחכים מסיבות של התחשבות וכו'.
  7. שלום כאחד שלצערי תקוע לעיתים קרובות בפקקים בכביש 6 וכד', אני נתקל לא פעם במצב שאמבולנסים פרטיים נוהגים בכל הזדמנות להפעיל סירנה ולהתשחל דרך הפקק, תוך שנהגים אחרים מפנים להם דרך. במקומות שזה קורה, קשה לי מאוד להאמין שהוא תקוע בפקק עם חולה שדחוף להביאו לבית חולים.... האם זה חוקי? האם אין הבדלה בין מד"א למפעיל פרטי, שלכאורה מקבל אישור לעבור על חוקי תנועה כמו רכב חירום של המדינה?
  8. אם התשלום על הליסינג יורד מהברוטו המקורי (כניכויים משכר בסיס), ולא מחושב להפרשות של המעביד לפנסיה ולקרן השתלמות - אין שום פגיעה בזכויות סוציאליות. כמובן, שאם המעביד פשוט הקטין את הברוטו - זה שיקול מסוים לוותר על הרכב - תבדוק איך בדיוק זה אצלך, כי יש כך וכך. לגבי הכדאיות - הפער המרכזי שתצטרך להכניס הינו בלאי של הרכב שתקנה. בעלות היום-יומית, ייתכן ותצא מורווח אבל העובדה כי רכב פרטי "ישחק" וידרוש החלפה בשלב מסוים, מול קילומטראז' כזה - עלולה להפוך את כל האירוע ללא משתלם. נסיעה ברכב חדש מודרני וראוי (במקרה שלך), שמוחלף כל 3 שנים - יש לזה גם אלמנט בעד הליסינג. במקרה שלי, הביטוח של הרכב גם מכסה שני נהגים צעירים, כך שיש עוד אלמנט חיסכון. בסוף - החלטה אמוציונלית. במרחקים שאתה מתאר (הרכבת, אגב, היא גם רחוקה מלהיות חינם או זולה) - זו החלטה אישית כי הכלכלה היא די מאוזנת (לפחות לדעתי).
  9. מי שלא הגיע לתחנת מוניות שירות מהדר בחיפה לקריות, בתחתית רחוב הנביאים, וגילה שממתינה מונית שירות W123 ריקה ויש מקום ליד הנהג - לא יודע אושר אמיתי מהו.....
  10. סלח לי, אבל אתה ממש לא בכיוון. כאחד שעושה 60 אלף ק"מ בשנה יש לי "קצת" מדגם של נהג ישראלי! אני לא מדבר על נהיגה לפי הספר או כמו בשיעורי נהיגה. הדוגמאות שנתתי הן אירוע יום יומי. לפחות פעם ביומיים חותך אותי רוצח שעושה סלאלום בכביש 6 במהירות של 180 קמ"ש בין מכוניות, שכל אחת נדרשת לבלום כדי שהמטמטם יוכל לרדת חצי דקה מוקדם יותר במחלף הבא (ולא - אני לא נוסע ב- 80 קמ"ש בנתיב שמאל ואני לא ילדה מהצופים). והדוגמאות עוד רבות. שטינקר זה מישהו שמפר קוד חברתי. אם אתה חלק מאותם רוצחים על הכביש כדי שמישהו שחושף אותם יחשב שטינקר - אז אתה לא רוצה לדעת את דעתי....
  11. סליחה, אבל אתה לא בכיוון! אם הבן אדם עשה עבירת תנועה - אז זו עבירת תנועה ואם הוא גם סיכן נהגים אחרים בתהליך (ואני רואה בשלוש השעות היומיות שלי על הכביש לפחות 2 אירועים שהם "כמעט ונפגע" בגלל השתוללות וחוסר שכל כללי) - אז זה רק מגיע לו (כמה פעמים הצטערתי שאני לא יכול לעשות את זה בעצמי....). אתה באמת מעדיף שיהיו סביבך אנשים שחותכים/עוברים באדום/לא עוצרים בעצור, נוסעים 180 בכביש 6, תוך כדי זיגזוג "על המילימטר" בין מכוניות ואף אחד לא ידווח עליהם? אלא אם אתה אחד מאלו.....
  12. ואיזה אסון יקרה אם תשכח לבטל את המערכת ותכבה אותה לאחר שתפעל בפעם הראשונה??? מה הקשר להיגיון? אפשר לחשוב שמדובר במשהו שישבש לך את היום או יקצר לך את החיים ..... לא "צריך", אתה רוצה. זה לגיטימי, אבל מכאן להיסטריה וסוף עולם אם לא תמצא (וכנראה לא תמצא, אלא במחיר של פגיעה ברכב) הדרך ארוכה. קצת פרופורציות.....
  13. לשאלתך, יש לי רנו גרנד קופה עם המנוע הזה, מזה שנתיים. מדובר בכ- 130+ כ"ס וכ- 25 קג"מ. בשנתיים שהרכב אצלי, עם העובדה שהרכב באחריות ואצלי מהיותו חדש, לא היו כל בעיות אמינות משמעותיות במנוע או בגיר כפול המצמדים הרטוב. לעניות דעתי הגיר הרטוב פחות נעים מהגיר הרטוב של VAG ופחות חלק בתחילת התנעה (ב- VAG, עם שני גירים רטובים, גם 6 הילוכים המקורית וגם 7 הילוכים הנוכחי - היו חלקים ומעולם לא הרגשתי שום רעידה בתחילת הנסיעה). התקלה היחידה שהייתה לי עם המנוע היתה פעם אחת ביציאה מרמזור הרכב גמגם ונלדקו כל מיני נורות אזהרה צהובות (לא אדום). עצרתי הצד הדרך. כיביתי-הנעתי - נעלם כלא היה ולא חזר מעולם מאז. יכול להיות שזה משהו שקשור למחלקת החשמל של רנו, שאינה מהמשובחות, למרות שגם כאן אין דברים נוראים.
  14. אנו כבר עם רכב שני (מעל 6 שנים במצטבר) בעל מושבי עור ואני לא מבין על מה הפסילה הסיטונית? לא הזעה, לא הידבקות ולא שיעבוד לטיפול. אני יכול להבין סיבות אתיות/מוסריות וכו' של טבעונות להימנעות מריפודי עור, אבל ברמה הפרקטית - אין, לדעתי, על עור, שלא לדבר על המראה היוקרתי (שוב, לטעמי).
  15. מצטער מראש שלא עונה בדיוק לשאלה. יש מספר חנויות, למרות שלא יודע בדיוק איפה (פעם קנו לי מתנה, ולא ממש שאלתי), אבל אפשר להזמין יחסית לא יקר בחו"ל והמבחר אחר לחלוטין. אם אתה מתכוון לדגמי מתכת איכותיים (יותר או פחות - הכוונה לא צעצועים) - תעשה חיפוש לפי שם הדגם ו- diecast (במילים אחרות - יציקת מתכת).
×
×
  • תוכן חדש...