Jump to content

ליסינג בצער

  • הודעות

    340
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של ליסינג בצער

נהג צעיר

נהג צעיר (3/14)

131

מוניטין

  1. יחידת המאותתים/מגבים/אורות נראית כמו יחידה של קונצרן פיאט מסוף שנות ה- 70, תחילת 80 (פיאט 127, אוטוביאנקי ואולי פיאט 128). גם בגלל הצורה וגם בגלל ידית נפרדת לאור הגבוה (הידית הארוכה בצד שמאל).
  2. בוקר טוב בפז'ו 308 (2012) יש בעיה עם המזגן. לאחר מילוי גז המזגן עובד מספר ימים ומפסיק. קרוב לוודאי נזילה איפשהו במערכת. על פי קביעה של מישהו שאנו לא מאוד סומכים עליו מדובר מהיחידה הפנימית. האם יש מוסכי מזגנים מומלצים באזור הרצליה/פ"ת לדיאגנוזה, ובמידת הצורך תיקון במחירים הוגנים? תודה מראש
  3. לסאאב 96 היה מנגנון שנקרא free wheel שניתק את הגיר מהמנוע (סוג של ראצ'ט), אם המנוע הסתובב לאט יותר מציר הכניסה. זה מנע "בלימת מנוע" ונשאר כזכר למנועי 2 פעימות, שבהן לא רצו שהמנוע יסתובב (ויבלום את הרכב) כשהמצערת סגורה ואין אספקה של תערובת דלק/שמן ולא היה שימון משמעותי למנוע שעדיין מסתובב מהר.
  4. לפני כשנתיים פגשתי רכב ישראלי באירופה עם מספר צהוב, אבל ללא התוספת הכחולה עם הדגל והזיהוי. אין לי מושג איך הוא עשה את זה ובמה זה כרוך. מצד שני, שתי הערות: 1. למה? איזה רכב מיוחד זה, שמצדיק את הפרוצדורה? זול יותר זה כנראה לא ייצא (בעיקר ביטוחים והובלה). במקרה שראיתי היה רכב אספנות מאוד מיוחד שהחוויה הצדיקה את הפעילות (לפחות בעיני הבעלים). 2. ברמת העקרון, הכניסה לאזרח ישראלי ללא ויזה לאירופה מוגבלת ל- 3 חודשים בכל פעם בתוך תקופה של חצי שנה. במילים אחרות - שהיה של חצי שנה, ללא אזרחות אירופאית או ללא ויזה ייעודית זה לא חוקי ועלול לסבך אותך.
  5. הפרש המחירים שציינת הינו כ- 700 שקל. אני מניח שמדובר בחלק לא גדול מעלות האופניים שאתה מתכוון לשאת על הוו, והדבר האחרון שהיית רוצה זה לחפש אותם על הכביש כק"מ אחרי שהצלחת לעצור..... אני מאמין שאם יש כל כך הרבה אנשים שממליצים על מישהו, וההפרש אינו במאות אחוזים - המקצועיות והיחס שווים את ההפרש. מתקין שלא יודע יכול לעשות נזקים ברכב שאתה לא תדע לצאת מהם, במיוחד היום עם רשתות קאן-באס וכו' לכל המנורות. אבל זה אני....
  6. לא מדדתי במשאבה, אבל בנסיעות בין עירוניות היה בסביבות 16 ק"מ לליטר, על פי מחשב הדרך של הרכב. בגדול, תדלוק מיכל (לא ענק, סביבות 55 ליטר) היה מספיק לי ל- 700-800 ק"מ. זה לא מאוד מדעי ומדויק, אבל ייתן תחושה. יצויין שאני נוהג מהר אבל מתון ואיכשהו הצריכות לאחר נסיעות של הילדים היות תמיד גבוהות יותר.... זה די אישי ותלוי אופן שימוש, בוודאי אם תשווה לשימוש עירוני, שכמעט ולא חוויתי. הרכב מרגיש הרבה יותר מפואר ומאובזר מכל דבר בטווח זה של מחירים (די אמרתי את זה). זה לדעתי מאוד תלוי במצב של הרכב ואיך שמרו עליו. אני חושש שמרבית הבעלים היום הינם מי שקנו את הרכב מחברת ליסינג ואופתע אם שמרו עליו. את התשובה תקבל מול רכב ספציפי. אם יקרה נס ותמצא אחד פרטי ושמור - חד משמעית כן ולדעתי שווה לשלם עליו אפילו קצת יותר. השימוש שלי ברכב כלל הסעת 2 בנים בוגרים ולא קטנים (+/- 180) מאחור ללא בעיות, גם אם היה צריך להושיב עוד מישהו באמצע לנסיעה לא ארוכה. אני מעריך ששני כיסאות בטיחות יהיו בסדר. תא המטען גדול, אבל פתח הגישה לא מדהים. כנראה שעגלה תכנס (למרות שאתה מבין שאני ועגלות זה מהשהו שנגמר בעידן אחר....) חוזר ומדגיש - מה שהכי חשוב זה הרכב הספציפי שאתה בודק, השונות שתתקל בה כנראה תהיה מאוד גדולה, בין רכבים מעטים ששמרו עליהם לרכבים שהתייחסו אליהם כמו פח אשפה (לצערי, כנראה הרוב). חשוב מאוד לבדוק שכל הפנסים והאלקטרוניקה (מולטימדיה) עובדים, כי נראה לי שהתיקונים מאוד יקרים (למרות שלא היה אכפת לי בליסינג תפעולי).
  7. היה לי רכב בנזין, 1.3 שנת 2019 כרכב ליסינג. היה רכב מצוין, חזק, מהיר, נוח, מרווח ומאוד מאובזר לפלח שוק זה. הוחלף אחרי 4 שנים (בגלל מצוקות מלאים פוסט קורונה) עם 240 אלף ק"מ (מרביתם הגדולה על כביש 6). כיוון שהיה אצלי מיומו הראשון, ואני שומר על רכבים, גם אם הם ליסינג, הפנים היה כמו חדש, ללא קירקושים מיוחדים וכל הדברים עבדו מצוין. האוטו מעט נמוך ומקשה על כניסה לאנשים שהגמישות שלהם מתחילה להיעלם.... היה לי אירוע אחד של התחממות בסביבות ה- 200 אלף ק"מ, שנגמר בהחלפת מנוע (לדעתית באשמתי/אשמתו של הבן שלי, כי הייתי בחו"ל, וכשחזרתי משכתי את האירוע קצת יותר מדי, במקום להזמין גרר של חברת ליסינג מיד - יכול להיות שאז יכל היה להיפתר על ידי החלפת תרמוסטט/משאבת מים). ב- 4 שנים 2 אירועים של תקלות אלקטרוניקה שנפתרו על ידי כיבוי/הדלקה ללא שוב. אני מכיר ואוהב גירים דו-מצמדיים. בדגמים הרלוונטיים המצמדים הם רטובים ולכן יותר אמינים. לקראת סוף השימוש האוטו התחיל לרעוד קלות מאוד בזינוק בעליה, אבל החלפת ההילוכים ותפקוד כללי היה ללא רבב. די מסכם את דעתי. להערכתי, הנעלם האמיתי והדבר שישפיע הכי הרבה על הרכב זה מי היו הבעלים הקודמים ואיך התנהגו אליו. בהצלחה.
  8. לא יודע על רכבים סיניים, אבל כשחברה מפסידה במכרז צה"לי, היא לא מספקת רכבים חדשים, אבל מחוייבת על פי הסכם (כמו גם צה"ל) על הרכבים הישנים ומעולם לא אספו רטרואקטיבית רכבים לפני תום חוזה. כך זה גם בצה"ל וגם בחברות אחרות. המכרז הוא רק על האספקות החדשות. אי לכך, אם יש איסוף רכבים סיניים - זה כנראה כי הם סיניים ולא קשור למי החברה המספקת.
  9. שלום בגרנד ויטארה 2014 של הבן שלי יש מערכת מקורית ישנה, ללא שום חיבוריות. אנו רוצים להחליף למערכת מולטימדיה, כשהמטרה המרכזית היא קישוריות ל- CarPlay ול- Android Auto (לא ממש צריכים שום היבט אחר של המערכת (לא ניווט - ממילא משתמשים בווייז של הטלפון, לא נגן ולא טלפון - כי הכל באפליקצית המכשיר). בעלי אקספרס יש לא מעט הצעות לדגם הזה של מכשירים ללא שם (כדרכם של הסינים) במחירים של קצת מעל 250-270 שקל. האם המערכות הללו באות לרוב עם חיבור אל-חוטי, או שיש צורך לחפש במיוחד תכונה זו? ברור שזו לא מערכת לאודיו-פילים, אבל האם האיכות שלה תהיה מספקת לשימוש יומיומי? האם יש חברות מומלצות במחירים סבירים? תודה מראש
  10. הדיון מתרכז בשמשות, אבל מתעלם מאפקט החימום של גוף הרכב - והפח מוליך חום (גם אם לא אור) הרבה יותר טוב מזכוכית. רכב שעומד בשמש יתחמם מאוד, בלי קשר לחלונות, רק מהחימום של הפח. בתנועה, זרימת האוויר תוריד את טמפרטורת הפח החיצוני לסביבות טמפרטורה חיצונית, אבל זה כבר ממילא כשהמזגן באוטו עובד....
  11. צריך גם לציין, כי לצמיג החלופי, במיוחד אם הוא צמיג חירום במידה קטנה, יש תפקיד מאוד מצומצם: להביא אותך בביטחה (ובנהיגה רגועה ואיטית יחסית) לצמיגיה לתקן/להחליף את הצמיג הפגום. לאור זה, הגומי שלו צריך ממש להתפורר או להפוך לפלסטיק חלק וקשיח כדי שהוא יהיה פסול לתפקיד המצומצם הזה. אישית, לא רואה סיבה להחליף צמיד חלופי, אם כי, כמו שנאמר לעיל לפות"ש - זה לגיטימי והגיוני גם כן.
  12. שלום רכב של הבן. נפל ונשבר לו מיכל מים של הוישרים. לחדש מבקשים משהו כמו 1000 ש"ח. באתרים של פירוקים (מאגר וכו') לרוב לא מציינים פריטים קטנים מסוג זה. לפני שמתחיל לכתת רגליים בין פירוקיות ובתקווה למצוא רכב דומה ולפרק במקום, האם מישהו נתקל ברכב כזה ויכול להפנות לפירוקיה ספציפית? עדיפות לאזור מרכז וצפון. תודה מראש
  13. למרות שיש היגיון במחקרים, אבל יש לי 3 השגות על הנושא. א. בהנחה ש"הגזמנו", מה האלטרנטיבה - לא לשפר? לא לחזק? לא לתת מערכת מגנה/מתריע/שומרת? בוא נדמיין את תרחיש ההחלטה: אנו יכולים לעשות את הרכב יותר בטיחותי (וזה הדבר היחיד שמדיד במקרה שתיארת), אבל לא נעשה את זה כי הנהג יהיה שאנן ואחרים יפגעו? מי בדיוק יעשה את הבחירה הזו ועל סמך אילו פרמטרים להשוואה בין החלופות? האם היצרנים האחרים יבחרו במסלול אחר ויעקפו אותך במכירות? למה שאני אציע מוצר פחות בטוח, כדי להגן על מישהו שהוא לא לקוח משלם? הרשויות יכולות לכפות דברים כאלו, אבל מישהו רואה מצב שבו רשות אוסרת על מערכת בטיחות? ב. מניסיון רב שנים ועתיר קילומטרים שלי (מעל 60 אלף בשנה ב- 15 שנים האחרונות....), אירועי הנהיגה המסוכנת (שאני נחשף אליהם יוותר מפעם אחת בכל יום) לא נובעים משאננות של הנהגים, אלא מהחלטה מודעת לנסוע בצורה מסוכנת, ששום מערכת הגנה אקטיבית, וגם לא פסיבית (ב- 140 קמ"ש) לא תעזור להם. כך שהשאננות המוזכרת לא גורם להם.... ג. נהג שלא ערני או לא מיומן בנוכחות מערכות בטיחות, סביר ביותר להניח שלא יהיה יותר טוב איתן, רק יגרום ליותר תאונות.
  14. מניסיון שלי, בארה"ב וגם במרבית מקומות בעולם (החריג הגורף היחיד שאני מכיר זה יפן, ופעם אחת בהשכרת רכב בנאפולי) חברות ההשכרה מסתכלות רק על הפלסטיק (ואם אין לך - יש לך בעיה), למרות שמה שנקרא בארץ רישיון בין לאומי (הנייר מאופטיקה הלפרין) הוא עניין של המשטרה/רשויות במקרה של אירוע, ואם יש בעיה זה קצת מאוחר מדי.....
  15. הייתה לנו סנטנה 1300 ידנית במשך מספר שנים (שהוחלפה לגרנד לאונה, כדי לקשר את שתי התגובות האחרונות....). לא חרכה אספלט, אבל הייתה אמינה, נוחה, מרווחת ונתנה עבודה. האימפרזה הייתה שידרוג עצום בהיבט הדינמי, עם כ- 90 כ"ס וידנית, אבל הרגישה פחות מוצקה.
×
×
  • תוכן חדש...