-
הודעות
136 -
כאן מאז:
-
ימים ב"תורמים ביותר"
2
הנקודות של eden-h
-
לענייננו - מוסיף כאן עדכון שהיה בשרשור נפרד, הזמנתי קולר גיר חיצוני לרכב בעקבות טמפ עבודה גבוהות. בנסיעה ביום חם שכוללת פקקים ועליות יש מצבים בהם הגיר יכול להגיע לפיק של 105 מעלות ואפילו יותר.. הזמנתי את הקולר גיר הכי גדול שיש לHayden להציע, דגם 699 עם טרמוסטט פנימי. לאחר ההתקנה טמפ הגיר בנסיעה רגועה נעה סביב ה65-75 מעלות, שיפור של מעל 30 מעלות!! במאמץ רציני עם רגל כבדה לא הצלחתי לעבור את ה87 מעלות(בהשוואה ל111 לפני). בקיצור, נפתרה הבעיה ואני מבסוט. עדכון נוסף מהיום - כשקניתי את הרכב נאמר לי שנעשה טיימינג לאחרונה אך ללא משאבת מים (מוזר מאוד) עקבתי אחרי מצב הרצועה במשך כל טיפול והיא אכן היית נראית חדשה לגמרי. אך לא יכולתי לדעת מה מצבה של משאבת המים וזה הדאיג אותי. בקיצור אחרי מעל 14 אלף קמ עם הרכב החלטתי לעשות טיימינג(הפעם לא בעצמי עקב העובדה שזה מפחיד אותי לטעות ולהגיע למצב של מפגש שסתום בוכנה). הזמנתי קיט מלא של INA שכלל משאבת מים, מותחן, גלגלת ושלל ברגים חדשים לכל המוצרים. להלן תמונות - קיט האטמים לסעפת היניקה שבתמונה בסוף לא הוחלף, יחכה ליום שתהיה בעיה(מקווה שלא אבל הכינותי מראש). הרצועה הישנה - משאבת מים חדשה ממתכת לעומת הישנה שמפלסטיק - הטיימינג החדש מותקן - וכמובן איך אפשר בלי המדבקה שלהם - כמובן בוצע ניקוז מלא של מערכת המים יחד עם מילוי בנוזל קירור DEXCOOL מקורי של AC delco. עד כה בלי תקלות מיוחדות.. עד לעדכון הבא
-
-
האם צריך להחליף שמן גיר? סיאט איביזה 2012
eden-h פרסם הודעה בנושא של FISHER בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
בהחלט מומלץ, בכל גיר ידני כל 60 אלף זה נהדר. אצל הוראות היצרן אתה לא תראה שום הנחיה להחלפה. -
התייעצות - קולר גיר חיצוני לאייסין 6 הילוכים פלנטרי (Aisin TF80-SC)
eden-h פרסם הודעה בנושא של eden-h בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
מנסה להקדים תרופה למכה זה בעיניי השילוב הכי טוב של וולוו לאותם השנים. אני מנסה לעשות מה שאפשר לבד בבית, גם אפשר להגיע לבורג מדידת גובה בלי להרים את הרכב ככה שאצלי זה לא היה בעיה מבחינת העובדה שישאר מפולס. בכל מקרה זה עבודה די רגילה, כל מוסך מנוסה יכול לעשות כזה דבר.. נכון מאוד, ובמצבים של עליות רציניות והילוך בו הממיר מומנט לא ננעל שזה בעצם מוביל להתחממות רצינית. יש לי איסוזו טרופר בנזין בבית, אני מכיר את זה מקרוב חחח להלן תמונה של הקולר גיר הכפול שהתקנתי שם - זה מאוד נכון למדינות קרות, בהן באמת לגיר מאוד קשה להגיע לטמפ עבודה. עד כה אני שם לב שזמן התחממות השמן גיר זהה לפני הקולר החיצוני - ככה שאני לא בלחץ מזה -
התייעצות - קולר גיר חיצוני לאייסין 6 הילוכים פלנטרי (Aisin TF80-SC)
eden-h פרסם הודעה בנושא של eden-h בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
הרענון כבר בוצע, אתה יכול להראות בתגובות הקודמות שלי תודה. -
התייעצות - קולר גיר חיצוני לאייסין 6 הילוכים פלנטרי (Aisin TF80-SC)
eden-h פרסם הודעה בנושא של eden-h בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
קודם כל תודה על התשובה המפורטת. לעניין מצב השמן וצמיגותו - עשיתי 4 החלפות חלקיות (כל אחד סביב ה3 ליטר) כדי להפטר מהשמן גיר המקורי שגמע כ115 אלף ק׳׳מ בעשר שנים. כל זה קרה בסמוך לקניה של הרכב. אכן יצא שמן כהה יחסית אך ללא ריח שרוף כלל, ככה שהייתי יחסית רגוע. לאחר מכן עשיתי עוד החלפה חלקית עקב שנטחן הבורג ריקון כי הוא היה סגור מאוד חזק עקב המחזורי חום.. לא היה בזמנו שום שינוי בהתנהגות של התיבה לפני ואחרי.. ככה שכרגע השמן במצב חדש לגמרי(ראיתי את הצבע בפירוק של הקולר המקורי) וסהכ עברו מאז אולי 10k. כנראה שמצבי בסדר בנושא הנ׳׳ל כן כן, זה בדיוק אותו גיר. איזה מנוע משודך אצלך? הגיר הזה ׳׳סובל׳׳ בעיקר ממנועי דיזלים גדולים עקב מומנט גבוה בסלד נמוך שגורם להתחממות השמן.. בוולוו אני רואה המון אנשים שעשו כל מיני פתרונות קירור חיצוניים דומים עקב שהגיר נכנס להם למצב חירום מהתחממות יתר(129 מעלות). הרבה מזה נובע מאנשים שנוסעים ברכב חזק, בדוגמת מסלול וכדומה. -
התייעצות - קולר גיר חיצוני לאייסין 6 הילוכים פלנטרי (Aisin TF80-SC)
eden-h פרסם הודעה בנושא של eden-h בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
תראה, אני לא אגיד שאין הגיון בנאמר מצידך, כי יש. למה לא מסתדרת לך התאוריה יחד עם התרמוסטט? אשמח שתסביר לי את עמדתך בעניין.. הוא נפתח בסביבות ה70 מעלות וז׳׳א שבמצב הזה הגיר לא אמור לרדת מ70. גם ככה אנחנו במדינה מאוד חמה אז בכלל... איזה רכב יש לך עם הגיר הנ׳׳ל? בשורה התחתונה הרעיון היה להגיע למצב שהגיר הנ׳׳ל נמצא בסקאלה התחתונה של טמפ העבודה שלו ולא הגבוהה.. אני לא חושב שיש כאן בלאי מואץ מכיוון שאנחנו עדיין נמצאים בטווח התקין. -
התייעצות - קולר גיר חיצוני לאייסין 6 הילוכים פלנטרי (Aisin TF80-SC)
eden-h פרסם הודעה בנושא של eden-h בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
אני אוהב שאנשים כאן עם ראש סגור. אם היית קורא היית רואה שיש טרמוסטט מובנה בתור הרדיאטור, ז׳׳א הגיר לעולם לא יעבוד בטמפ נמוכה מטמפ העבודה שלו אם תקרא באינטרנט אתה תראה שטמפ העבודה התקינה לגיר הזה היא בין 70-95 מעלות, ובמאמץ ניתן להגיע ל 95-106 מעלות כשאני כבר הגעתי ל111 מעלות פעם אחת. תקין זה לא! אוסיף ואגיד שבשאר היצרניות לדוגמת פיגו סיטרואן הגיר הזה קיבל קולר משמעותית יותר גדול ממה שיש באופל ושם הוא משודך למנועים משמעותית יותר חלשים. המנוע שלי בדיוק על גבול המומנט שהגיר הזה מתוכנן לעמוד בו שזה 45 קג׳׳מ. בדיוק בוצע. בסוף עקפתי את הקולר גיר המקורי לגמרי. להלן התוצאות - יצאתי לנסיעה רגילה, טמפ הגיר בנסיעה רגועה נעה סביב ה70-75 מעלות, שיפור של מעל 30 מעלות!! במאמץ רציני עם רגל כבדה לא הצלחתי לעבור את ה87 מעלות(בהשוואה ל111 לפני). בקיצור, נפתרה הבעיה ואני מבסוט, מיותר לציין שבטמפ עבודה נמוכות יותר הגיר מרגיש יותר חלק ומעביר הילוכים בצורה יותר נעימה. כל הרעיון שעמד מאחורי ההתקנה הזו היה כדי להאריך כמה שאפשר את אורך החיים של הגיר הנ׳׳ל. בקיצור, עד לפרויקט הבא- 28 תגובות
-
- 10
-
-
-
התייעצות - קולר גיר חיצוני לאייסין 6 הילוכים פלנטרי (Aisin TF80-SC)
eden-h פרסם הודעה בנושא של eden-h בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
תראה, יש ימים שאני עם רגל כבדה ואני מאמין שבכיף אפשר להגיע ל115 מעלות. ככל שתלחץ ככה זה יטפס, העניין שיש לי שעון טמפ חיצוני ולכן אני מוריד את הרגל מהגז כשזה מגיע ל105. פעם אחת הגעתי ל111 מעלות.. לא רוצה לקחת סיכון. לעניינו - כיצד היית מתקין את זה ? -
היי, כמו שכבר כתבתי כמה פעמים בעבר, יש לי אופל אסטרה דיזל עם הגיר הנ׳׳ל שמשותף לעוד המון רכבים בארצנו. הזמנתי קולר גיר חיצוני לרכב בעקבות טמפ עבודה גבוהות. בנסיעה ביום חם שכוללת פקקים ועליות יש מצבים בהם הגיר יכול להגיע לפיק של 105 מעלות וזה בהחלט על הצד החם.. טמפ עבודה רגילה נעה בין 96-101 שגם זה גבוה מדי לטעמי. הקולר המקורי הוא קולר שמובנה לרדיאטור המנוע והוא כנראה קטן מדי. עכשיו השאלה שלי היא כזו - הזמנתי את הקולר גיר הכי גדול שיש לHayden להציע, דגם 699 עם פטנט יחודי להם שמדמה טרמוסטט פנימי ככה שהגיר תמיד יתחמם במהרה בתחילת נסיעה עד להגעה לטמפ עבודה. האם בחיבור הקולר גיר, הייתם עוקפים לגמרי את הקולר המקורי ? או לחילופין שמים את קולר הגיר החיצוני במקביל למקורי שנמצא ברדיאטור? עקב כך שהזמנתי את הדגם הגדול שביותר שיש להם להציע, חשבתי לעקוף לגמרי את הקולר המקורי גם עקב חשש בעתיד למצב שהקולר המקורי ברדיאטור נפרץ ויוצר טחינה בגיר ומכאן המרחק לגיר גמור מאוד מאוד קצר. דעתם המקצועית ? בתודה מראש
-
מתי אתה מזמין לי ?
-
כמובן שפתוח, זה לא רכב ספורט.. האמת? מפתיע מאוד בגלל הכמות מומנט, זה כיף לא נורמלי ליום יום - אחלה דיילי (; כנראה שלא אגע כאן בשום דבר והאוטו ישאר מקורי, הדבר היחידי ששמתי זה צלחות ורפידות של ברמבו אקסטרה כדי שיהיה לרכב יותר קל להתמודד עם התוספת כח. מבחינת התנהגות הרכב לא רע, העקב אכילס זה ההגה החשמלי החסר תחושה. חוץ מזה סה״כ נהדר עם המון אחיזה.
-
אה כן, לגבי זה.. זה בוצע לפני איזה 7000 קילומטר😂 200 כס ו45 קג״מ
-
עדכון נוסף - הגיע הזמן לרביעיית צמיגים חדשים.. הוזמנו ארבעה Continental SportContact 7. לא יכול לתאר לכם את ההבדל באחיזה לעומת מה שהיה לפני זה. עולם אחר! גם ברטוב וגם ביבש, בנוסף ההגה הפך לחד מאוד בהשוואה לצמיגים הקודמים. בהחלט האליטה של צמיגי הספורט לכביש(לא סמי סליק), לא זול אבל שווה כל שקל.
-
שמן גיר אוטומט אייסין פיג׳ו/סיטרואן/וולוו/טויוטה ועוד - Aisin TF-80SC
eden-h פרסם הודעה בנושא של eden-h בתוך טכני, אחזקה וטיפולים
בשעה טובה ! לפרוטוקול זה שמן אחר ממה שלחתי כאן בתחילת השרשור.. אני בינתיים עברתי לשמן מקורי של טויוטה, מספיק טוב לי 😂
