Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אחרי עשרות שנים שהתעקשתי להשתמש במכאני, סתם כי אני שמרני. לפני כשנה קניתי סיני דיגיטלי. הפעם הלכתי על אמזון ולא עליאקספרס כי רציתי המלצות.

לא מבין למה לא עשיתי את זה שנים קודם. פי 10 יותר נוח.

קישור

עריכה אחרונה על ידי amosbmw

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

  • תגובות 165
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני שעה, amosbmw כתב:

אחרי עשרות שנים שהתעקשתי להשתמש במכאני, סתם כי אני שמרני. לפני כשנה קניתי סיני דיגיטלי. הפעם הלכתי על אמזון ולא עליאקספרס כי רציתי המלצות.

לא מבין למה לא עשיתי את זה שנים קודם. פי 10 יותר נוח.

קישור

יש לי מכאניים ויש לי גם דיגיטליים. המכאני יותר מדוייק בסביבות לא נקיות.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
בתאריך 25.12.2025 בשעה 15:18, hans כתב:

אתה תקלל את השימוש בשעון. לא נוח. דיגיטלי.

מעניין. 

דווקא עבור דיוק כמו שאני צריך (רק לדעת אם אני מעל חצי ממ או מתחת לחצי ממ...), זה טוב דיו לדעתי. 

אבל מקבל את מה שאתה אומר. מסכים שזה כנראה לא נוח. 

בתאריך 25.12.2025 בשעה 15:18, hans כתב:

ואני יודע שלא באמת שאלת את זה, אבל למדידה של עץ שמתרחב ומתכווץ חצי מ״מ לכל כיוון בבוקר ובערב כי... כי הוא עץ, נו,

הקליברים של עלי ב-10 שקל עובדים נהדר. 

אני הולך להפתיע הרבה אנשים פה:

אין לי שום השגות לגבי הדיוק של הקליברים "צעצוע" ב-10 שקלים חדשים מעלי. 

הם מדוייקים. 

 

הבעייה שלי איתם היא שהם לא עקביים- הם לא יודעים בוודאות מוחלטת איפה האפס.

הם מצריכים איפוס כל רגע והעמקים.

כשהסוללה נחלשת הם מפספסים. 

יש להם אלצהיימר, והם מתבלבלים בקלות אם אתה עובד איתם מהר מדי או משהו. 

אם אתה עובד ב"תנאי מעבדה", נניח - בשולחן מחשב, כשאתה מתכנן חלקים להדפסת תלת מימד, הם סבירים ושמישים. 

לא לסביבה יותר מורכבת, שבה הם לא בהכרח לא יחטפו מכה קלה בכנף למשל. 

 

לקליברים בשיטת ה"אוריג'ין" אין את הבעייה הזו, היחיד שהכרתי עד לזה ששמתי לינק אליו היה אותו המיטוטויו. 

ההסבר הכי קל שאני יכול לתת: שם האפס הוא מוטמע בכלי, הכלי תמיד יודע מאיפה הוא מתחיל את המדידה וזה תמיד בנקודה 0.0 כשהקליבר סגור. 

אין צורך באיפוס, וקשה מאד לבלבל אותו אם לא בלתי אפשרי. 

בתאריך 25.12.2025 בשעה 17:02, guya72 כתב:

כאשר אתה מצלם וידאו של המדידה, כאשר יש את תוצאת המדידה, האם אתה יכול לבצע "הקפאה" של המדידה (כאילו זאת תמונת סטילס ולא וידאו) ואז להראות את השעון ?

יכול, כן. זה לא משהו שאני נוהג לעשות. אני מעדיף להתעכב לרגע על השעון\צג\סקאלה וזהו. 

[אני שונא את שלב העריכה... ]

בתאריך 25.12.2025 בשעה 19:32, Tom_22 כתב:

 

אחד הדגמים שם של אינסייז והוא מצלם עם קנונים (כנס לתיאור).

את הסרטון הזה עוד לא ראיתי, ראיתי אחרים קודם- אני צריך לבוא עם "ראש נקי" לסרטון הזה כדי לקבל תובנות משל עצמי. הוא בהחלט ברשימת הצפייה שלי כדי לקבל מידע. תודה. 

בתאריך 25.12.2025 בשעה 19:32, Tom_22 כתב:

לגבי הצילום, כמו שהזכרת, הבעיה עם מסך LCD תהיה השתקפות של תאורה. לכן צריך לדעת גם לעבוד איתה/מולה. וכמו שהוזכר לעיל, בעריכה אתה בהחלט יכול גם להקפיא/לעשות זום או כל מניפולציה אחרת להבהיר את המדידה, כולל פשוט לשים כתובית אם צריך (גם לצורך המרה ליחידות מידה אחרת למשל אם נדרש).

זו נקודה שלא חשבתי עליה בהקשר של צג דווקא אלא של הסקאלה הרגילה. זו ממתכת. שמחזירה אור. מעניין. 

אני לא צופה בעיות עם זה במיוחד, בכנות. ברוב המקרים הצג יהיה ממילא בזווית קלה למצלמה, כך שיהיה ניתן לקרוא אותו.

בתאריך 25.12.2025 בשעה 20:03, Night Driver כתב:

קליבר שעון זה זבל.

או דיגיטלי פשוט אבל ממתכת (rohr סבירים) או מכאני עם נוניוס שזה המועדף עליי.

הפתעת אותי כמעט מכל הכיוונים פה. 

למה אתה חושב ששעון זה זבל?

למה אתה חושב שהמותג מדבקה של ROHER סביר? [שואל ברצינות - לא בדקתי אותם מעולם, לא היו מומעד אצלי, מניח שמדובר על אותו הדרעק הסיני שקונים בעלי סביב 10 ש"ח]

דווקא אני חצי מסכים אתך לגבי מכני עם נוניוס. אישית אני גם מעדיף אחד מכני, מרגיש יותר נכון (תחושה זה סובייקטיבי :lol:). לפחות, כשהכלי איכותי בכל מקרה... 

אבל העיניים כבר לא מה שהיו. לכן חשבתי על שעון. 

 

 

בתאריך 25.12.2025 בשעה 20:09, sperial כתב:

הבחור מצוייד כראוי. לא מצאתי את התיאור שציינת, אבל אין לי ספק שיש לו מצלמות, עדשות, תאורה, חצובות, שלטים, מיקרופון וכו׳ איכותיים, בשווי הרבה אלפי דולרים. וחשוב מאוד - הידע כיצד להשתמש בהם (אולי הידע אצל מישהו שעובד איתו. זה לא עקרוני. החשוב הוא שהידע מגיע לידי ביטוי). וגם העריכה מושקעת.

על מי אתה מדבר? על פרוג'קט פארם?

בתאריך 26.12.2025 בשעה 15:11, Night Driver כתב:

יש לי מכאניים ויש לי גם דיגיטליים. המכאני יותר מדוייק בסביבות לא נקיות.

נגיד את זה ככה, המכאני הוא הכלי הנכון. 

הדיגיטלי הוא פשוט ידידותי יותר. 

 

איזה דיגיטלים יש לך? משהו עם שיטת ORIGIN או סטנדרטיים?

אם יש לך משהו עם ORIGIN אשמח מאד! לשמוע את האינפוט שלך לגביהם. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני שעה, ברווז כתב:

על מי אתה מדבר? על פרוג'קט פארם?

על הסרטון שהעלה טום. האם קוראים לו פרוג׳קט פארם? 

 

שים לב איך הכל מהוקצע, למשל השנתות מצולמות ישר, לא באלכסון. זה הבדל משמעותי. אבל ממצלמת entry level שאינה ייעודית לוידיאו, עם עדשת קיט (?) וללא שאר הציוד ובעיקר הבנה טובה של שיטות הצילום אי אפשר לצפות ליותר מידי. צילום זו תורה שלמה, צילום וידיאו זו תורה נוספת, אם אתה רוצה להכין צילומים או סרטונים איכותיים אתה צריך ללמוד לעשות זאת, אולי גם להשקיע בציוד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני שעתיים, ברווז כתב:

הפתעת אותי כמעט מכל הכיוונים פה. 

למה אתה חושב ששעון זה זבל?

מאבד דיוק מאוד מהר.

לפני שעתיים, ברווז כתב:

למה אתה חושב שהמותג מדבקה של ROHER סביר? [שואל ברצינות - לא בדקתי אותם מעולם, לא היו מומעד אצלי, מניח שמדובר על אותו הדרעק הסיני שקונים בעלי סביב 10 ש"ח]

המנגנון הדיגיטלי בכולם זהה. ההבדלים הם בעיקר בקשיחות של הגוף.

יש לי כ 15 קליברים שנמצאים בעבודה כל הזמן ורוהר פשוט נותן יחס עלות אורך חיים די טוב. 

 

לגבי עלי יש כל מיני רמות. 

לפני שעתיים, ברווז כתב:

דווקא אני חצי מסכים אתך לגבי מכני עם נוניוס. אישית אני גם מעדיף אחד מכני, מרגיש יותר נכון (תחושה זה סובייקטיבי :lol:). לפחות, כשהכלי איכותי בכל מקרה... 

אבל העיניים כבר לא מה שהיו. לכן חשבתי על שעון. 

 

דיגיטליים עם לכלוך לפעמים מזייפים ובמכני זה לא קורה. לגבי העיניים קליבר טוב עם נוניוס כהה פותר את הבעיה.

  • מעניין 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

אני נוטה להפריד בין הלכלוך שאתה מתייחס אליו (שכולל כפי הנראה גם גריז, גרפיט, שמן, שאריות עיבוד שבבי "בקטנה" ושאר מריעין בישין) ללכלוך שאני צופה שהכלי ייחשף אליו (אבק, נסורת).

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

תודה לכולם. 

הוזמן ה IGAGING מאמאזון. ממתין לו בקוצר רוח. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
בתאריך 25.12.2025 בשעה 14:07, פריג'י כתב:

לא מכיר את iGaging אבל הצ'ט מסביר שזו חברה אמריקאית אותנטית ולא מדבקה למוצר סיני.

שוב אין לו מושג מהחיים שלו. 

זה מותג מדבקה (מיוצר בסין, ב-Spec "אמריקאי") שמייבאת חברת האם International Precision Instruments Corporation (שם מפוצץ לחברה עם 11 עובדים, לפי מידע ברשת) שבבעלות Yanchen Zhang. הם לא מייצרים בארה"ב, רק מייבאים כלים. 

זה כמובן לא אומר שמדובר במוצר רע. 

  • רעיון טוב! 1
פורסם

שלומות. 

דיון תיאורטי ברשותכם. 

יש לי מברגי ראצ'ט, רמת איכות גבוהה. 

לא הצלחתי להבין אם זה משהו טוב או משהו מעצבן... 

אשמח לייצר פה דיון לגבי יתרונות, חסרונות, נוחות בעבודה, האם זה של WERA עדיף כי הידית שלו נהדרת ודווקא זה אין לי :lol:, דיעות ומחשבות. 

 

דעתי : די מיותר. 

לא נוח. גם מגושם, הידית שמנמנה יותר משל מברג רגיל וזה לא הכי נוח בעולם; וגם הראצ'ט לא עובד הכי טוב בסגירה ראשונית (התחלה) ופתיחה עד הסוף (בסיום). שאר הזמן סבבה... 

מצאתי פה ושם שימושים יעודיים למברגים האלו, אבל מעטים מאד (הלבשתי מתאם זוויתי 110 מעלות למיטב זכרוני כדי להגיע לאיזה בורג הזוי של מוט וילון בזמנו, היה הכי נוח מכל האפשרויות שהיו לי). 

 

אם כבר פתחנו (מי זה "אנחנו"? יש לך אווז בכיס?). 

לא יודע למה, אבל גם לא ממש בא לי בטוב להשתמש במברגי ביטים. 

אני אולד פאשן, יותר מעדיף מברג יעודי לכל מטלה. אבל, זה פתר לי פה ושם "עיזים" - למרות שיכלתי לפתור אותם אחרת. 

 

גם פה אודה לדיעות ומחשבות. 

סתם כי אני ברווז סקרן. 

 

תודה לעונים. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 41 דקות, Tom_22 כתב:

שוב אין לו מושג מהחיים שלו. 

לא מחייב. 

החברה היא אמריקאית. כן. 

המוצרים... לא בהכרח. 

תיארתי לעצמי שזה כנראה מיוצר בסין. 

אם זה היה MADE IN USA המחיר שלו היה, איך נאמר, אחר.

לא מוטרד. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

זהו, זה בדיוק הקטע. 

גם אני לפעמים פשוט נהנה להשתמש במברג "אמיתי", יעודי. 

ויש דברים שתמיד אעדיף אחד אמיתי על פני "קומבינה" כלשהי (כוונון עדין למנגנון של סכין מתקפלת שלי למשל, עם טורקס T7 או T5). 

לרצ'ט, טורק פתיחה ראשונית זה עומס על הכלי, טורק סגירה סופית זה עומס על הכלי... לא פאן.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 50 דקות, ברווז כתב:

ויש דברים שתמיד אעדיף אחד אמיתי על פני "קומבינה" כלשהי (כוונון עדין למנגנון של סכין מתקפלת שלי למשל, עם טורקס T7 או T5). 

לגמרי - האחד אבל לא סותר את השני.

 

לגבי מברגי ראטצ׳ט כמו כל דבר יש רמות של כלים ומתחת לרמה מסוימת הם דיי אשפה - ואז יש גם בתוך הרמות של הכלים את היעוד שלהם.

לדוגמא יש לי אחד ״קשוח״ של מגהפרו שהוא יעודי לעבודות רכב ואופנוע:

https://www.amazon.com/dp/B004VJY1FQ?ref_=ppx_hzsearch_conn_dt_b_fed_asin_title_1

הוא מעולה וחוטף התעללות ושימוש על דברים קשיחים אצלי בלי סוף - לעומת זאת המקביל שהיה לי של Wera - לטעמי הוא צעצוע לעומתו.

(חסרון אחד שלו זה שהביטים הרגילים שלו הם בסדר - לא יותר מזה. במיוחד לדברים יותר עדינים).

יש לי סט מהם לשימושים שונים שקניתי אח״כ - ואף אחד מהסט הזה לא מוצלח כמו הדגם הספציפי הנ״ל שעובד נון סטופ בבית - ובפועל היה מיותר (חוץ ממברג ביטים אחד עם ביטים פיצים שאני משתמש בו מדי פעם).

 

למקומות שהגישה אליהם קשה אני משתמש בזה:

https://store.fixitsticks.com/collections/drive-handles/products/ratcheting-t-way-wrench

שדיברתי עליו בשרשור כלים השני - הוא גם מעולה ומשאיר הרבה כח ביד איפה שצריך.

 

האם אני לא שולף פשוט ידית ראצ׳ט בהרבה מקרים ? ברור. תלוי למה.

 

לגבי כל דבר שדורש סגירה עם Torque - יש לי סט של ידיות מומנט אבל לאחרונה (בעיקר עבור דברים קטנים / שאפשר לזרוק לתיק יש לי את המברג הזה:

https://realavid.com/products/smart-torq?srsltid=AfmBOoqnn3ADscjD6T_eBhEYWcwDhIyHmvl8bU4qNLWza6lyNTFHMV53

שהוא מעולה (כמה רמות מעל הWheeler ה״קלאסי״)

או מתאם קטן כזה - https://store.fixitsticks.com/collections/torque-tools/products/multi-torque-driver שיש לי בערכה הקטנה בתיק כשאני לא בבית.

לדברים עדינים (שאני צריך Inch pounds ולא מומנט רציני - כמו חיזוקים של ברגים קטנים בנקודות קריטיות) - זה לגמרי החליף לי ידיות מומנט קטנות.

  • מעניין 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

אני נגד.

מברג ראצ'ט זה דבר מטומטם. 

תן לי מברג יצוק חתיכה אחת, או מברגה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

יש לי משהו איכותי לדעתי,

של מילווקי..

 

Milwaukee 9-in-1 High Torque Drive Ratcheting Multi-bit Driver

לדעתי כדאי דווקא. למשל כמו היום שהרכבתי שולחן של איקאה, זה היה עוזר. השתמשתי במברגה ובמברג רגיל.. אבל הביטים והכלי לדעתי איכותי.

 

 

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

×
×
  • תוכן חדש...