Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

איזה מותג הנייר, ברשותך? 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • תגובות 165
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
בתאריך 15.4.2026 בשעה 13:34, ברווז כתב:

לפני שנים רבות רכשתי לעצמי מדגש אוטומטי, לסימון נקודת קדיחה על פלדה. 

 

החדש? מאד קל משקל. לא מרגיש יציב במיוחד. לא "מספק את הסחורה" נגיד ככה. מרגיש יותר כמו צעצוע. הוא עובד, כן, אבל משאיר טעם לא משהו בפה (זה נשמע כאילו עשיתי איתו משהו שאני לא אמור, נכון? :rofl:).

 

עדכון. בקטנה. 

הנבלה גם מזייף... ולא תמיד נוקר. מייאש. 

נראה שאצטרך לרכוש אחד מבית טוב. מעניין אילו פירמות קיימות בשוק לדבר הזה. אצטרך להתעמק בזה. 

 

אציין שיש עוד סוג אחד, שחשבתי עליו לרגע מרוב יאוש (לא נראה נוח במיוחד לשימוש), אבל אני לא מצליח למצוא אפילו תמונה של הדבר הזה. סוג של פאנץ' פעמון, שמושכים לו קפיץ וכשעוזבים הוא נוקר. אין מה שיכול לא לעבוד פה... 

אם רק הייתי זוכר את המונח המקצועי שלו. 

 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

תקנה כבר פטיש וזהו.

את האצבעות הדפוקות קופת חולים מתקנת חינם (מניסיון).

  • מצחיק 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

יש לי. ברור שיש לי את הפאנץ' המכני הפשוט.

אני פשוט לא ממש אוהב אותו. לא יודע למה, הוא מסתכל עלי עקום כל פעם. 

וגם אחרי זה צריך ביקור בקופ"ח. 

בגלל זה אני מעדיף אוטומטי או אפילו חצי אוטומטי אחר. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

image.png.3eec90bbf2a494997334966903877342.png

 

מעבר לעובדה שאני צריך להחליף משקפיים, 

קצת קשה לי כבר לראות מילימטרים בודדים על המטר. מספר שלם, חצי, סבבה. 

הקווים הקטנים של המ"מ הבודדים צמודים מדי עבורי. 

התחלתי לחשוב על רולטקה דיגיטלית, למקרים היותר קשים שבהם אני צריך לזהות מ"מ בודדים כאלו. 

כיום אני פשוט מצלם את המדידה ומגדיל את התמונה... לא הכי סבבה בעולם. 

 

יש למישהו ניסיון עם רולטקה דיגיטלית שכזו? ניסיון מעשי? 

איך הדיוק שלה? האם זה משהו שאפשר לשקול לשימוש, או שזה רק גימיק טפשי שלא ממש עובד כמצופה? 

תובנות נוספות? 

פירמות מומלצות מול פירמות "להימנע"? 

אני מכיר את זה ומבחינתי זה תמיד היה רק גימיק, אבל עברו הרבה שנים מאז שראיתי את הראשון. אולי משהו השתנה.

 

תודה לעונים. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

מצחיקול אתה. תוריד את המשקפיים כשאתה מסתכל מקרוב וזהו. זה אחד היתרונות הבודדים בזקנה, העין הופכת למיקרוסופ.

אם נורא בא לך, תחבר להם גם חוט כזה, שתיראה כמו מוכר מקצועי ותיק בחנות כלים...

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

הפוך גוטה. 

בניגוד לרוב הממושקפים, אצלי זה מגדיל, לא מקטין. 

אצל אשתי זה מקטין. 

ביחד כבר אילתרתי טלסקופ מהמשקפיים של שנינו כמה פעמים. :lol:

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 14 דקות, Night Driver כתב:

שים משקפי קריאה.

יש לי אופטיות. להתחיל להחליף כל רגע והעמקים, לא נשמע לי כמו פתרון הכי יעיל בעולם.

לפני 14 דקות, Night Driver כתב:

הרי עם מטר אתה מסמן לא תמיד מהקצה.

נדיר ביותר שלא, לפחות אצלי. ובמקרים כאלו זה בדרך כלל עם סרגל ולא עם המטר בכל מקרה, ושם אני גם מחליט אם אני רוצה מידה שאני יכול לראות... זה די נדיר שמשהו מכתיב לי מידות שאני צריך להתייחס אליהן ככתבי קודש. אבל זה קורה ופה הבעייה שלי. המקרה שהעלה לי את הבעייה הוא טרי, עם מדידה מהקצה- הייתי צריך להבין אם יש לי סטייה של 1 ממ או לא (65.1 או 65.2 ). צילמתי את המדידה בשני הקצוות... והגדלתי את התמונה. אין סטייה, לפחות. 

 

אז במצב כזה אני מעדיף כלי שיהיה לי קל לעבוד איתו, מאשר לפגוע לי בכל הזרימה של העבודה ולצאת מהריכוז- לחפש משקפיים אחרות ולהחליף, או לצלם ולראות- לכלי יהיה מקום נגיש וקבוע שאני זורם איתו יותר בקלות. 

מפה הבקשה שלי להמלצה. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 1 דקה, ברווז כתב:

יש לי אופטיות. להתחיל להחליף כל רגע והעמקים, לא נשמע לי כמו פתרון הכי יעיל בעולם.

מולטיפוקל.

המינוס היחיד זה שהן לא מתאיות למשהו קרוב שנמצא מעל לראש.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

אין לי בעיות אחרות בראייה כך שאני לא שוקל אפילו לנסות מולטי. ההתרגלות לזה היא לא משהו, וזה די יפריע לי להבנתי רוב הזמן. 

 

שלא לדבר על זה שבמחיר של עדשות כאלו אני יכול לקנות כמה עשרות\מאות\אלפי רולטקות דיגיטליות ולזרוק לפח את אלו שלא יעבדו טוב :lol:

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני שעתיים, hans כתב:

מצחיקול אתה. תוריד את המשקפיים כשאתה מסתכל מקרוב וזהו. זה אחד היתרונות הבודדים בזקנה, העין הופכת למיקרוסופ.

אם נורא בא לך, תחבר להם גם חוט כזה, שתיראה כמו מוכר מקצועי ותיק בחנות כלים...

התבלבלת - ברווז לא בן 5 אלא בן 50. הבעיה שלו היא הזדקנות העדשה, אשר מאבדת את גמישותה ולכן לא יכולה להתמקד במרחק קצר. קוראים לזה presbyopia.

 

@ברווז רוצה או לא רוצה - בשנים הקרובות תצטרך להחליף משקפיים לעתים די קרובות, כי ההסתגלות של העין לראיה מקרוב הולכת ופוחתת בהדרגה. זה יתייצב איפה שהוא סביב גיל 60 פלוס מינוס.

 

חוץ מזה - לך להבדק על ידי רופא עיניים לפחות פעם בשנה. יש מחלות עיניים ששמתפתחות לאט, וללא בדיקה תקופתית אתה עלול למצוא עצמך עם נזקים בלתי הפיכים. ההמלצה הזו נכונה לכל בן ובת 40 שנה ומעלה.. 

 

אם לא התאמת משקפיים בשנה - שנתיים האחרונות גש למדידה חדשה. האופטומטריסט יקבע את השבירה הדרושה (למספר״), בין השאר, לפי היכולת שלך לקרוא, שבתורה תלויה באיזה מרחק תחזיק את הטקסט בזמן המדידה. ככל שתחזיק יותר קרוב ייקבע ״מספר״ יותר גבוה.

 

לגבי מולטיפוקל - אני משתמש בווריאציה שנקראת ״אופיס״ - החלק העליון מיועד למסך מחשב שעל השולחן והתחתון לספר, שמוחזק יותר קרוב. חוץ מזה מפוזרים בבית לפחות 10 זוגות ״משקפי סופרפארם״ שעולים פרוטות, משמשים גם אותי וגם את אישתי.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

מיי גוד. 

גיגלתי בקטנה. מצאתי משהו שסיקרן אותי (נראה דומה לפיסקו שלי, נכנסתי ללינק לראות מה זה ולמה כל כך יקר). 

 

כשהגעתי לתיאור המוצר, הבנתי למה המחיר כל כך גבוה. 

image.thumb.png.49bb523aeeeebd6e5c4d3f37ac8bffda.png

 

 

 רק 900 וואט? קצת מדי עבורי. 

 

 

לפני 6 דקות, sperial כתב:

אני משתמש בווריאציה שנקראת ״אופיס״

יש ווריאציות לדבר הזה? לא היה לי מושג. 

עריכה אחרונה על ידי ברווז

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם (נערך)
לפני 47 דקות, sperial כתב:

התבלבלת - ברווז לא בן 5 אלא בן 50. הבעיה שלו היא הזדקנות העדשה, אשר מאבדת את גמישותה ולכן לא יכולה להתמקד במרחק קצר. קוראים לזה presbyopia.

לא התבלבלתי. אצלי גם העדשה הזדקנה ובנוסף לקוצר ראייה אני כבר לא מסוגל יותר להתמקד במרחק קצר עם משקפיים.

מוריד משקפיים ומצמיד את האף לסרגל, בלי משקפיים טווח הפוקוס שלי נע בין 4 ל-6 ס״מ...

 

כך או כך, ובלי חפירות בכיוון הרפואי, עדיף משקפי קריאה מרולקה דיגיטלית. עוד לפני שמדברים על המחיר אפילו.

מולטיפוקל - רק אם היום-יום שלך לא דורש שימוש במחשב, ואתה לא ממש צריך ראייה לרוחב בכללי.

עריכה אחרונה על ידי hans
  • מעניין 2

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

×
×
  • תוכן חדש...