Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
בתאריך 7.5.2026 בשעה 16:14, amosbmw כתב:

התקן הישראלי כבר הוחלף לפני שנים. עברו מפינים ישרים לפינים עגולים.

 

פינים ישרים, פינים עגולים, מה זה משנה אם הזמנת משהו מאנגליה למשל? הא?...

או מכשירים שמיוצרים בארה"ב. שם זה בכלל מעניין, המתח שלהם זה 110 ולא 220. 

 

רוצה לומר, יש צורך במכון התקנים. ויש גם צורך ברפורמה עמוקה ומקיפה במכון התקנים. ויש צורך מובהק בשינוי מצבת כח האדם של מכון התקנים. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • תגובות 165
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
בתאריך 7.5.2026 בשעה 08:42, Night Driver כתב:

אם ניקח לדוגמא הידרנטים, לכל מחוז יש את ההידרנט שלו שיכול להיות עם חיבור וראש הפעלה אחר מההידרנט ברחוב ליד ששייך למחוז אחר.

אולי אנחנו לא מדברים על אותו דבר. המילה תקן מתייחסת גם לסטאנדרט (שעל כך אתה מדבר) וגם על דרישות. להבנתי אילו שני דברים שונים לחלוטין.

בתאריך 7.5.2026 בשעה 08:42, Night Driver כתב:

אם תייבא רכב משוודיה ללא מזגן אז זה בסדר?

כן. אם אני מספיק אדיוט כדי לייבא את זה אז האחריות עלי. Caveat emptor

בתאריך 7.5.2026 בשעה 09:03, ברווז כתב:

"ראש שקט ככל האפשר" מתייחס לאקט הייבוא, מצד היבואן. 

הרפורמה מדברת הרבה הרבה יותר על עונשים וקנסות ליבואן, מאשר על הרפורמה עצמה.

זה חדש לי, הבנתי כי הרפורמה בעצם מאפשרת ליבא מוצר תוך הסתמכות על תקן אירופאי קיים ואתה מדבר על אכיפה והענשה של עבריינים.

היא בנוייה בצורה כזו, שלמעשה הדרך היחידה שלך לדעת ברמת וודאות גבוהה שאתה לא "יבואן מפר אמון" בשום דרך, היא לעבור דרך מכון התקנים- וגם אז, אין לך וודאות של 100% אלא יותר 90 ומשהו אחוז, שאתה בסדר. מה הכוונה ב"מפר אמון"? אם היבואן מייבא פריט המאושר ע"י תקן שמדינת ישראל מכירה בו אז לשם מה נדרשת בדיקה נוספת?

נגיד את זה ככה- אם האנטר לא היו עוברים דרך מכון התקנים, והיתה מתגלית הטעות הזו בצורה אחרת, הם היו חוטפים קנסות לא פרופורציונאלים. ככה, מאחר והם עברו דרך המכון, יש להם הגנה חוקית כלשהי. 

אני רק מסייג בכך שלעיתים יש צורך בתקינה מקומית בתנאים מסויימים שספציפיים  לישראל (שימוש בתדרי רדיו או הגדרה מה זה "ג'חנון"למשל) 

פורסם
לפני 12 דקות, Haim_gds כתב:

מה הכוונה ב"מפר אמון"? אם היבואן מייבא פריט המאושר ע"י תקן שמדינת ישראל מכירה בו אז לשם מה נדרשת בדיקה נוספת?

יש כמה דרכים שבהן יבואן רע יכול לפעול, שהן אינן חוקיות, על מנת למקסם את הרווח שלו. 

הפעולות הללו יגרמו ליבואן להיחשב ל"מפר אמון". 

הקטע של הרפורמה הוא: רמת האמון הניתנת בה גבוהה על מנת להוריד פרוצידורות ועיכובים. נסיונות לעבור על האמון יגררו קנסות כבדים. 

חיים, הנה, קרא קצת פה כדי לקבל קצת יותר מושג.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 48 דקות, Haim_gds כתב:

אולי אנחנו לא מדברים על אותו דבר. המילה תקן מתייחסת גם לסטאנדרט (שעל כך אתה מדבר) וגם על דרישות. להבנתי אילו שני דברים שונים לחלוטין.

הרפורמה מדברת על אימוץ התקן הכללי. כל המפרטים המקומיים לא כלולים בה וזה מה שנכנס לתקינה הישראלית.

אם נמשיך עם נושא ההידרנטים אז התקן מדבר בצורה מאוד כללית על ברז שישמש לכיבוי אש בקוטר X וכל רשות תציב את שאר הדרישות (לא רק מבחינת חיבורים והפעלה אלא אפילו מבחינת ספיקות והפסדי עומד). זה מחייב את התקן הישראלי להכיל רגולציה נוספת ואז אתה לא יכול להסתמך על הזרה.

לפני 48 דקות, Haim_gds כתב:

כן. אם אני מספיק אדיוט כדי לייבא את זה אז האחריות עלי. Caveat emptor

אני רק מסייג בכך שלעיתים יש צורך בתקינה מקומית בתנאים מסויימים שספציפיים  לישראל (שימוש בתדרי רדיו או הגדרה מה זה "ג'חנון"למשל) 

כמעט בכל דבר יש לך דברים ייחודיים. אם ניקח את הרכב למשל אז אקלים, ומיקום ההגה למשל ואם נרחיק לתחומים אחרים אז התקינה באוסטרליה למשל לוקחת בחשבון קורוזיביות של הקרקע.

זה עובד גם בכיוונים אחרים. התקינה האירופאית למגופים כוללת גם עמידות בכפיפה כי הצנרת שם היא פלדה או יציקה כדי לעמוד בקפיאה ובתקן הישראלי הדרישוה הוסרה כי אנחנו עובדים בעיקר עם צנרת פלסטיק.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני כשעה, Haim_gds כתב:

או הגדרה מה זה "ג'חנון"למשל) 

מה שכן, אנחנו אני חושב המדינה היחידה בעולם עם סוג של תקן שאכן מדבר גם על צורת מוצרי מזון. 

בורקס גבינה חייב להיות משולש, למשל, מטעמי כשרות נטו (ניתן להבחין בנקל בטיב המילוי שלו, אם חלבי או פרווה).

מניח שקיים גם שרטוט טכני איפה שהוא. :lol:

 

נהג לילה, אני דווקא לא דיברתי על מפרטים יחודיים (בגדול, אולי למעט הנקודה על החשמל), תודה על החידוד. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם (נערך)

צורת הבורקס זה לא תקן. זה איזה מנהג שהרבנות קיבעה כדי לשלוט בעוד משהו.

 

אם היה תקן אולי היו מטביעים עליו איזה ליצמן*

 

*ליצמן הוא הכינוי המקצועי לעיגולים האדומים המתריעים על ריבוי סוכר/מלח/שומן. למדתי מאחד הבנים שלי, כשעבד במפעל שייצר אריזות מזון. נגזר משם שר הבריאות כשנקבעה הדרישה הזו לסימון מוצרי מזון.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

כתבתי במפורש, "סוג של" תקן. 

לא נתתי מספר שלו... :lol:

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 11 שעות, ברווז כתב:

פינים ישרים, פינים עגולים, מה זה משנה אם הזמנת משהו מאנגליה למשל? הא?

זה מאוד משנה כשאתה רוצה לחבר מכשיר והוא לא מתאים. אני מדבר בתור נוסע בכל העולם, לא בתור יבואן.

ההבדל ביניהם הוא שכשעברו לעגולים, אתה חייב להכניס תקע שלם כדי שתצליח להכניס. 

בישן יכולת להכניס מסמר לצד אחד ולהתחשמל.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני 21 דקות, amosbmw כתב:

זה מאוד משנה כשאתה רוצה לחבר מכשיר והוא לא מתאים. אני מדבר בתור נוסע בכל העולם, לא בתור יבואן.

ההבדל ביניהם הוא שכשעברו לעגולים, אתה חייב להכניס תקע שלם כדי שתצליח להכניס. 

בישן יכולת להכניס מסמר לצד אחד ולהתחשמל.

טירון.

 

אני מצליח להתחשמל גם עם החדשים.

  • מצחיק 2

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 13 שעות, amosbmw כתב:

זה מאוד משנה כשאתה רוצה לחבר מכשיר והוא לא מתאים.

זה בדיוק מה שניסיתי לומר, כנראה שלא הסברתי את עצמי כמו שצריך. 

נתתי תמונה מקודם של שקעים מרחבי העולם, שימו לב להבדל בין האירופאי (כמו בישראל) והבריטי (שונה לחלוטין). 

יבואן יהיה מחוייב להזמין עם תקע מתאים לתקן המקומי. 

למרות שנתקלתי בהפתעות בקטע הזה, יבוא מקביל- כל מה שהיבואן עשה זה להוסיף מתאם לשנאי שמגיע עם המוצר. 

עד כמה זה דבר טוב, קשה לי לענות. גם מבחינת בטיחות. 

לפני 12 שעות, Night Driver כתב:

אני מצליח להתחשמל גם עם החדשים.

טוב, אתה זה משהו מיוחד. מספיק שתעיף מבט על סכין כדי שתשלח יד לכיוון דבק 3 שניות...

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

image.png.f95c13b8e95b6fd5647e7c9c278fba8e.png

 

שלומות. 

ביט משולב עם שקען. יש לי ואני משתמש בו הרבה. מותאם למקדח 2 מ"מ שזה ה- GO TO שלי לרוב הברגים שאני משתמש בהם. זה שרכשתי הוא אחד איכותי, יחסית, לא זוכר את התוצרת- נרכש מקומית בארץ.

קניתי לא מזמן אחד פשוט מעלי, עם שרוול הגבלת עומק. ועשיתי קומבינה בין שניהם. זה עובד. 

אבל.

אני לא הכי מרוצה מהתוצאה. השרוול מגביל הוא פשוט, פלאח מתכת עגול שמסתובב חופשי. כוונון עומק השיקוע הוא ניסוי וטעייה. עם זה אני מוכן לחיות. 

 

השאלה. 

האם הביט של AMANA שווה את ההשקעה? אני נתקל בו המון ביוטיוב, ועושה רושם שזה כלי מצויין. 

כמו כן, לאחרונה יצא משהו חדש ומסקרן מבית היוצר של כץ מושה ׁ(KM TOOLS).

ניתן לכוונון ללא שימוש בכלים, אמור להיות נוח למדי. כמו כן יש לו עוד כמה דברים שמצאו חן בעיניי, כמו השימוש בראשי שקען מתחלפים (משהו שנתקלתי בו רק בכלים תעופתיים עד היום). 

כל הקונספט מצא חן בעיניי. 

אני משתמש בכלי הזה כל פעם שאני צריך לעשות משהו עם ברגים, שזה לא מעט, כך שהוא יהיה בשימוש כל הזמן בערך. 

מה אומרים? מה חושבים? מישהו ניסה את האמנה ויודע מניסיון אם זה אכן משהו נחמד, או שאולי עדיף ללכת על היתרונות של KM? 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

אין לי מושג, נראה ממש sophisticated.

משתמש בכאלה מקדחים פשוטים עם שקען, מבחינתי עושים את העבודה יופי.

177909888068888833639579029236.jpg

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

הקטע זה שעם אלו מאד קשה להגיע לאחידות. מה שלפעמים מצריך להוציא את הבורג ולקדוח שוב עם השקען עוד טיפה לעומק.... מעצבן ותוקע את ה"זרימה" של העבודה. עם לקדוח עמוק מדי, אני עוד מוכן לחיות בשלום, זה לא קריטי (ורק נראה קצת מוזר) אבל המצב ההפוך גרם לי לקנות את השרוול מגביל.

ועדיין מצאתי את עצמי צריך להוציא בורג ולקדוח שוב. בלאט, הסיבית של איקאה נוראי. סתם לי את השקען, בלי שאשים לב (בין השקען לשרוול) כך שהעומק היה שגוי בקדיחה.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

קח שקען רגיל בלי מגביל ובלי שום פטנט מטופש,

קח שאריות מהפח

קח מברגה טעונה

וקדח 100 חורים עד שאתה מיומן

תחזור על הסיפור שוב כעבור יומיים

ואז תבין שהיה לך את זה תמיד, פשוט היית צריך לגלות...

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

"יש לי את זה" כבר כעת. אבל אין לי אחידות טובה, שלפעמים חשובה לי לניראות- ולפעמים למניעת מעבר שני. 

מסכים שאלו גאדג'טים חמודים שרק מקלים על העבודה, אבל גם מקדח משולב שקען רגיל זה גאדג'ט חמוד שנועד להקל על העבודה במקום מקדח לחוד ואחרי זה שקען לחוד. גם מברגה זה גאדג'ט חמוד לפי אותו קו מחשבה, במקום ללכת עם המקדחה הידנית של פעם, או למיואשים באמת- כפית ודיסק של שירי קרב אינדיאנים.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

×
×
  • תוכן חדש...